- testo
- **
- 291 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Deci pt cei care nu stiu va trebuie asa: maneta de semnalizare cu functia de pilot automat, butonasul de la ambreiaj si bineinteles piesa rara motorasul care actioneaza acceleratia(verificati masina daca este cablata si cu inst electrica pt pilot automat)
Dati jos carcasa de la volan(nu stiu exact cum ii spune), inlocuiti maneta de semnalizare cu cea noua, sub carcasa volanului trebuie sa gasiti o mufa cu 3 fire care va legati la maneta de semnalizare, deasupra pedalei de la ambreiaj trebuie sa gasiti o mufa alba cu doua fire, acolo v-eti monta switch-ul(butonul).
Partea mai complicata vine la montarea motorasului care actioneaza sufa si anume: trebuie sa demontati moduluil de ABS, exact sub el v-eti gasi o mufa cu mai multe fire care va fi conectata la motoras, motorasul vine prins pe lonjeron exact sub pompa de frana. Dupa ce ati terminat si cu partea asta faceti o bucsa din teva de cupru de 8mm, bagati bucsa pe un holsurub apoi pe bulbu acela de la motoras si apoi le prindeti de roata aceea de plastic care este actionata acceleratia. Intindeti sufa de la motoras si apoi iesiti la drum si faceti proba.
Pilotul intra dupa ce depasiti 30 KM/H. Sper sa intelegeti ceva din ce am scris eu mai sus, daca nu ma sunati ca e mai simplu sa explic prin tel 0741152606 0766840081 Bogdan.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
http://www.tssduk.webspace....trol/function.htm
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Deci capacul negru (din plastic) de la unitatea ''Control Unit, Cruise Control' ' era crapat pe doua directii, am vrut sa vad daca a intrat apa inauntru ca sa nu cumva sa fie cablajul mancat pe interior, asa ca a trebuit sa desfac suruburile care tin capacul pe unitatea de control si 'ce sa vezi' surpriza surubul al 3-lea s-a rupt de la cap. Deci surubul de metal fiind infiletat in ALUMINIU a fost atat de intepenit ca s-a rupt imediat de la cap. La fel a fost si surubul al 4-lea, dar aici eram deja cu 5min mai destept si da-i cu cu WD40 si inainte-inapoi cam vre-o ora asa ca am putut sa-l scot afara fara sa se rupa capul surubului. Ulterior inca o ora cu WD40 si un patent am tot fortat corpul surubului rupt ca sa se invarta, insa fara rezultat.
Astfel ca va trebui sa apelez la cineva care e specializat in mecanica fina si stie mai bine ca mine cum se scot suruburile rupte in filet, motiv pentru care pozele promise vor intarzia cateva zile.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Maine as vrea sa fac o proba, adica sa-l leg cu ceva fire pana in habitaclu, sa dau o tura si sa vad daca motorasul trage firul din camasa unitatii de CC cand il comand din maneta. Totul va fi pe genunchi sau la mâna fara montare finala, doar de test.
Insa cel putin deocamdata nu as trage un fir din bord (sincer nu-mi prea vine sa demontez ceasurile din bord doar pentru un test) deci rog pe cine cunoaste bine mufa de diagnoza (cea dintre scaune) sa ma ajute cu o informatie : care este pinul din mufa de diagnoza pe care pot citi viteza masinii in mers (daca exista asa ceva in mufa respectiva) ? De acolo vreau sa vin eu temporar cu un fir cu informatia de viteza necesara functionarii unitatii de CC pentru testul de maine.
Pe YouTube am gasit un filmulet cu asta, insa nu am inteles nimic :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
L.E:
Am gasit aici, e de la acelasi autor care a scris si topicul cu Cruise Control pe cablu : http://www.tssduk.webspace....ctronicspeedo.htm
Pot sa iau firul din pinul 19 direct din mufa de la calculatorul de ABS.
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
(1) unitatea cu motoras si carcasa exterioara necesara pentru montarea pe lonjeron in cele 3 suruburi :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
(2) switch frâna cu 4 contacte :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
(3) switch ambreiaj cu 2 contacte :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
(4) maneta cu mufa aditionala pentru comanda unitatii CC si butoanele de comanda a acesteia :
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Unitatea de CC cu servo-motor si electronica proprie este fabricata de catre Rochester in SUA, aceiasi firma a fabricat pâna in 2003 unitati de comanda cu motoras pentru SAAB, Cadillac, BMW, etc toate arata la fel difera doar lungimea si prinderea din capat a cablului de legatura la clapeta de acceleratie.
Ca si fapt divers, optiunea de CC era optionala pe majoritatea echiparilor Vectra B cu motorizari X18XE, X20XEV, X25XE si costa la achizitie aproximativ 185EUR.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ai cumva ideie in mufa neagra de la calculatorul de ABS Kelsey-Hayes 415 (cea cu clema metalica si 26 pini) care este exact pinul de viteza (vehicle speed signal) care duce la vitezometru ? La mine sunt 3 fire albastru cu rosu (asta e culoarea corecta), am vazut ca doua din ele sunt de la senzorii de la roti deci as putea sa le exclud si imi mai ramane pinul 7 ca fiind pinul pe care isi ia vitezometrul din bord informatia cu viteza instantanee (aceasta fiind sincronizata din senzorii de la rotile fata/spate).
Vreau sa fac un test, cat sa verific unitatea cu motoras daca ia comenzi si as fi vrut sa stiu sigur care e pinul respectiv. Azi 5-6ore am periat tot internetul, cu tot cu forumuri de Vauxhall si nici urma de aceasta informatie. In AutoData 2004 nu este, TIS2000 la mine nu-mi da schemele electrice ci imi scoate o eroare.
Daca nu pot nicicum sa le montez la mine, esti primul la care voi apela sa vand componentele (strict la pretul care le-am luat).
- micky001
- ****
- 1,314 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,314
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Echiparea ABS Bosh:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am mai cautat de nebun cateva ore dar nu pot sa dau de informatia asta.
In AutoData se pare ca singurul fir care se duce de la unitatea ABS la ceasurile din bord este firul 5.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 10 Jun, 2012 1:08 am
- micky001
- ****
- 1,314 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,314
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
si am mai gasit asta ,doar ca nu specifica ce model este;
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
si asta:
.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ai mai putea cauta si la mufa cas-ului,eu cand am montat CC-ul,de acolo mi-am luat Odometer Signal (semnal ABS,tot albastru/rosu),nu stiu ce cauta pe mufa cas-ului,dar este prezent,probabil pentru sculele care maresc/micsoreaza volumul functie de viteza.Vezi,ca apar si in scheme.
La mufa diagnoza nu-ti vine semnal viteza /ABS, ci doar diagnoza ECU-ABS,info asupra starii tehnice a centralei
Ultima modificare făcută de micky001 la Dum 10 Jun, 2012 1:14 am
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,314 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,314
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ti-am gasit si CC-ul,asa este,te duci la pin 1 de pe mufa.Diagrama 9 este aia color,ultimele in care pin 1 apare pt CC.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Si eu mi-am montat singur CC-ul,kit-ul este identic,al meu provine tot de pe un Omega B,dar este acelasi cu Vectra B ,Astra G,motorizari benzina fara pedala acceleratie controlata electronic (acceleratii cu cablu) ,si a functionat din prima,fara probleme.Doar sa respecti schema,nu este nevoie de nici o activare suplimentara.
Ultima modificare făcută de micky001 la Dum 10 Jun, 2012 1:35 am
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Deci daca intep mufa de la calculatorul de ABS ca sa iau firul de viteza pentru CC, care ar trebui sa fie firul ?
Pot sa zic ca albastru/rosu sunt firele 7, 18, 16 in mufa de la ABS. Maine pun aici o poza.
Pana la urma probabil ajung sa desfac bordul ca sa iau fir din TID (daca este), din mufa de la casetofon (CAR300) sau din mufa din spate la instrumente.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 10 Jun, 2012 1:43 am
- micky001
- ****
- 1,314 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,314
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Totusi merg pe ideia ca firul trebuie sa fie albastru cu rosu. Semnalul de viteza este unul pulsatoriu, de maxim 2V, nu ar trebui sa vad pe multimetru in mers ca am o tensiune fluctuanta pe pinul care-l caut ?
Aici pe schema asta zice de pinul 5 din mufa X65, care e defapt mufa X65 ?
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- micky001
- ****
- 1,314 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,314
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dar cum am mai spus,cel mai indicat cred ca tot de la mufa casetofonului este sa-l iei.Vad ca apare in toate schemele,toate variantele,si este sigur unul singur albastru/rosu pe mufa ISO a casului,standard ISO,nu poate fi altceva.Si oricum ai de trasat cablaraia spre habitaclu,catre alimentare,switch-uri,maneta.
Daca totusi mergi pe tras fir de la mufa ABS,sigur de acolo pleaca 3 fire albastru/rosu,doua catre roti(senzori).Al trei-lea este cel pe care-l cauti tu,ala care nu pleaca catre senzori,doar sa-l depistezi care este...
Cel mai probabil pinul 7 daca zici ca este tot albastru/rosu.Vad ,conform schemei ca intradevar 16 si 18 merg la senzori.
Ultima modificare făcută de micky001 la Dum 10 Jun, 2012 2:15 am
- ahappyuser
- *******
- 6,763 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,763
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat