- darknessce
- OP
- 2 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Dambovita
darknessce
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
In primul rand un salut cordial tuturor forumistilor si posesorilor de opel!
Sper , cu ajutorul vostru sa rezolv dilema cu acest Zafira diesel.
istoric:
Masina a fost cumparata noua din Spania in decembrie 2005, nu imi apartine - este a varului meu.
atunci cand a venit cu masina in tara( 2007 )avea la bord aprox 22.000km si au inceput sa apara diverse probleme marunte.
A mers cu masina in service Opel Targoviste - unde au fost schimbate consumabilele filtre , ulei...etc
Dupa o scurta perioada de timp simtomul care a aparut a fost acela de a nu mai porni deloc.
punea pur si simplu cheia in contact , incerca sa dea la automat si pauza - motorul nu se invartea.
scotea cheia , o baga din nou si pornea. si tot asa pana intr-o zi cand nu a mai pornit deloc.
Actual este in situatia - in fata garajului - pui cheia in contact , invarti se aprind si se sting martorii luminosi
dupa care se aude un declic ca si cum ar fi un bimetal sau releu care se decupleaza si pauza totala.
Ce am verificat eu: in primul rand toata conectica din masina sa nu prezinte ancrasari electrice , atat pe modulul lateral din spate cat si la motor. Am desfacut cutia cu relee si sigurante + modulul electronic aflat in aceasta cutie situat imediat langa baterie , verificat sigurante , continuitate bobine relee sa nu fie intrerupte. suspectat electromotor.
actionat electomotor daca invarte manual prin intermediul unui releu cu carcasa galbena existent pe acest modul aflat laga baterie --- electromotorul se invarte si angreneaza si motorul .
desfacut carcasa de la volan in speranta ca-i contactul electric de la demaror ,---dupa ce am citit diverse articole expuse de voi aici banuiesc ca este CIM-ul ?
Problema este ca nu stiu cum trebuie desfacut volanul fara sa afecteze airbag-ul ca sa pot ajunge sa verific placa electronica daca este cazul... respectiv contactul electric pe care presupun ca-l face pe placa contactul de cheie in pozitia demaror.
altceva nu stiu ce sa-i mai fac. masina a fost trasa pe dreapta de aprox. un an.
bateria este noua , claxon exista , nu apar coduri de eroare , minus INSP - care trebuia facuta la 30.000km
Situatie actuala : cheie in contact , se trece prin pozitiile intermediare - astept martorii luminosi sa se stinga , se aude un declic si atat. demaror -- nu invarte nu face nimic.
Va multumesc anticipat si astept sfaturile voastre .
Eu personal nu sunt posesor de Opel - din motive financiare - am un amarat de Logan diesel cu motor de Clio 85CP care insa nu mi-a creat prea multe probleme -injectoare schimbate - reparatie la pompa pe partea de inalta , si atat.
Sper , cu ajutorul vostru sa rezolv dilema cu acest Zafira diesel.
istoric:
Masina a fost cumparata noua din Spania in decembrie 2005, nu imi apartine - este a varului meu.
atunci cand a venit cu masina in tara( 2007 )avea la bord aprox 22.000km si au inceput sa apara diverse probleme marunte.
A mers cu masina in service Opel Targoviste - unde au fost schimbate consumabilele filtre , ulei...etc
Dupa o scurta perioada de timp simtomul care a aparut a fost acela de a nu mai porni deloc.
punea pur si simplu cheia in contact , incerca sa dea la automat si pauza - motorul nu se invartea.
scotea cheia , o baga din nou si pornea. si tot asa pana intr-o zi cand nu a mai pornit deloc.
Actual este in situatia - in fata garajului - pui cheia in contact , invarti se aprind si se sting martorii luminosi
dupa care se aude un declic ca si cum ar fi un bimetal sau releu care se decupleaza si pauza totala.
Ce am verificat eu: in primul rand toata conectica din masina sa nu prezinte ancrasari electrice , atat pe modulul lateral din spate cat si la motor. Am desfacut cutia cu relee si sigurante + modulul electronic aflat in aceasta cutie situat imediat langa baterie , verificat sigurante , continuitate bobine relee sa nu fie intrerupte. suspectat electromotor.
actionat electomotor daca invarte manual prin intermediul unui releu cu carcasa galbena existent pe acest modul aflat laga baterie --- electromotorul se invarte si angreneaza si motorul .
desfacut carcasa de la volan in speranta ca-i contactul electric de la demaror ,---dupa ce am citit diverse articole expuse de voi aici banuiesc ca este CIM-ul ?
Problema este ca nu stiu cum trebuie desfacut volanul fara sa afecteze airbag-ul ca sa pot ajunge sa verific placa electronica daca este cazul... respectiv contactul electric pe care presupun ca-l face pe placa contactul de cheie in pozitia demaror.
altceva nu stiu ce sa-i mai fac. masina a fost trasa pe dreapta de aprox. un an.
bateria este noua , claxon exista , nu apar coduri de eroare , minus INSP - care trebuia facuta la 30.000km
Situatie actuala : cheie in contact , se trece prin pozitiile intermediare - astept martorii luminosi sa se stinga , se aude un declic si atat. demaror -- nu invarte nu face nimic.
Va multumesc anticipat si astept sfaturile voastre .
Eu personal nu sunt posesor de Opel - din motive financiare - am un amarat de Logan diesel cu motor de Clio 85CP care insa nu mi-a creat prea multe probleme -injectoare schimbate - reparatie la pompa pe partea de inalta , si atat.
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
Sa inteleg ca varul tau nu are internet sau nu vrea sa-si faca cont?
citeste aici despre problema expusa de tine: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=33972
spor la mesterit.
citeste aici despre problema expusa de tine: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=33972
spor la mesterit.
- darknessce
- OP
- 2 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Dambovita
darknessce
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
Multumesc pt indrumare , sincer am intrebat pt. ca nu am la dispozitie timpul necesar sa urmaresc absolut toate postarile de pe forum .
Si da ''''varul meu este o persoana la aproape 60 de ani , un maistru mecanic desavarsit , dar ramas mult in urma cu tehnologia sustinuta masiv de electronica'''''''
Si da ''''varul meu este o persoana la aproape 60 de ani , un maistru mecanic desavarsit , dar ramas mult in urma cu tehnologia sustinuta masiv de electronica'''''''
- dorin-b
- ****
- 1,820 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,820
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
avand in vedere ca tot ce scrie pe aici este absolut gratis, merita sa-ti faci un pic de timp sa citesti. Banuiesc ca daca aveai multi bani duceai masina la un service de top si nici nu te interesa sa cauti rezolvari pe net. Daca toti ar face ca tine ar fi un haos total. Crede-ma ca daca ai putin timp sa citesti o sa fi multumit din cel putin 2 motive: acumulezi cunostinte si scutesti bani.
bafta in continuare.
bafta in continuare.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
darknessce a scris:Multumesc pt indrumare , sincer am intrebat pt. ca nu am la dispozitie timpul necesar sa urmaresc absolut toate postarile de pe forum .
Si da ''''varul meu este o persoana la aproape 60 de ani , un maistru mecanic desavarsit , dar ramas mult in urma cu tehnologia sustinuta masiv de electronica'''''''
Si da ''''varul meu este o persoana la aproape 60 de ani , un maistru mecanic desavarsit , dar ramas mult in urma cu tehnologia sustinuta masiv de electronica'''''''
Cauta-l pe colegul DB77AAA, e din zona si te poate ajuta:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=86534
Noroc.