- cristian.capra
- OP
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua
Am un Opel Astra G caravan din 2001, motor Z16XE, luata in 2008 "virgina" la 135000Km (acuma am aproape 170000Km ), consum de ulei 1L/1000Km "normal" cica pentru motorul asta, si m-am hotarat sai fac RK.
Am desfacut motorul, schimbat tot ce se putea schimba, am inceput sa montez la loc, si cand am ajuns la distributie sa intamplat "buba".
Am reglat distributia totul la semn, vibroken si axe cu came, rotit motorul de 2 ori .. treaba ca la carte, dar...
din mai multe cauze ... nu am observat ca vibrokenul nu e la semn perfect (erau cateva grade cred ce-ia cei foarte important), si nu a mai iesit semnele de la axe.
Fiind foarte tarziu am lasat-o asa pana a doua zi.
A doua zi am refacut de vreo 2 ori punerea curelei si la sfarsit ....
Am desfacut surubul de la intinzator ca sa curat si sa-i pun pasta blocare din nou, instalat intinzatorul, cureaua reglat totul la semn, rotit motorul totul ok, apoi am slabit surubul intinzatorului ca sa reglez pe "new", si cand am dat sa strang la cuplu s-a miscat de pe new undeva putin dupa "used".
Am incercat sa-l dau inapoi, parca am reusit ceva DAR s-a stricat "floarea" surubului (surubul e cu cap torx).
Si de aici a inceput chinul scoaterii surubului ca sa-l pun pe cel vechi in loc.
Mentionez ca acum cureaua e montata , totul la semn dar intinzatorul "reglat" pe "used".
A mai rotit motorul de cateva ori, totul OK singura problema e cea de la intinzator.
Cureaua pare intinsa "nomal" pe toata lungimea (verificat apasand-o cu degetul pe acolo pe unde se putea)
Aveti vreo idee cum as putea sa fac asta , adica sa scot surubul (ca stau cu masina in drum ) fara sa distrug ceva?
Sau as putea sa o las asa? Asta nu ma prea incanta, dar intreb.
Multumesc
Am un Opel Astra G caravan din 2001, motor Z16XE, luata in 2008 "virgina" la 135000Km (acuma am aproape 170000Km ), consum de ulei 1L/1000Km "normal" cica pentru motorul asta, si m-am hotarat sai fac RK.
Am desfacut motorul, schimbat tot ce se putea schimba, am inceput sa montez la loc, si cand am ajuns la distributie sa intamplat "buba".
Am reglat distributia totul la semn, vibroken si axe cu came, rotit motorul de 2 ori .. treaba ca la carte, dar...
din mai multe cauze ... nu am observat ca vibrokenul nu e la semn perfect (erau cateva grade cred ce-ia cei foarte important), si nu a mai iesit semnele de la axe.
Fiind foarte tarziu am lasat-o asa pana a doua zi.
A doua zi am refacut de vreo 2 ori punerea curelei si la sfarsit ....
Am desfacut surubul de la intinzator ca sa curat si sa-i pun pasta blocare din nou, instalat intinzatorul, cureaua reglat totul la semn, rotit motorul totul ok, apoi am slabit surubul intinzatorului ca sa reglez pe "new", si cand am dat sa strang la cuplu s-a miscat de pe new undeva putin dupa "used".
Am incercat sa-l dau inapoi, parca am reusit ceva DAR s-a stricat "floarea" surubului (surubul e cu cap torx).
Si de aici a inceput chinul scoaterii surubului ca sa-l pun pe cel vechi in loc.
Mentionez ca acum cureaua e montata , totul la semn dar intinzatorul "reglat" pe "used".
A mai rotit motorul de cateva ori, totul OK singura problema e cea de la intinzator.
Cureaua pare intinsa "nomal" pe toata lungimea (verificat apasand-o cu degetul pe acolo pe unde se putea)
Aveti vreo idee cum as putea sa fac asta , adica sa scot surubul (ca stau cu masina in drum ) fara sa distrug ceva?
Sau as putea sa o las asa? Asta nu ma prea incanta, dar intreb.
Multumesc
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Eu am mai patit cu vro 2 suruburi torx la bobina si la EGR sa le stric floarea la bobina am luat un torx mai mare (normal era de 27 eu am pus de 30) si l-am batut (nu foarte tare) pana si-a facut loc si am reusit sa il desfac , iar la EGR cu un torx de aceeasi marime tot la fel l-am batut in capul surubului.
Nu stiu cum e la distributie unde zici tu dar cred ca ia putea sa incerci sa il desfaci cu o cheie gen mox care strange foarte tare sau cu o panza de bomfaier sa ii faci cap drept dupa care sa incerci sa il desfaci cu o surubelnita dreapta.
Nu stiu cum e la distributie unde zici tu dar cred ca ia putea sa incerci sa il desfaci cu o cheie gen mox care strange foarte tare sau cu o panza de bomfaier sa ii faci cap drept dupa care sa incerci sa il desfaci cu o surubelnita dreapta.
- cristian.capra
- OP
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- OP
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua
Multumesc pentru informatii. Problema rezolvata. Se poate inchide.
Rezolvarea a decurs astfel: am incercat prima data sa-i fac un canal pe mijloc ca sa-i pun o ssurubelnita dreapta, dar nu a mers. Surubelnita "fugea" din canal.
Atunci am taiat pe laterale "saiba" aceea ca sa-l prind cu o cheie "universala" (franceza, engleza bla bla ), si atunci a mers OK.
Taietura am facut-o cu o panza de bomfaier, operatiune foarte anevoioasa pentru-ca taieturile trebuiau sa fie paralele (sau ma rog cat mai paralele) si sa nu ating ceva de pe acolo. Apoi suflat, si cu un penson, si cu carpa curatat tot spanul ce era pe acolo.
A doua zi pus distributia OK mers din prima (am ceva experienta nu! )
Multumesc inca odata pentru informatiile date, si cred ca si asta ar fi o varianta de scoatere de suruburi (acolo unde se poate aplica bineinteles).
Atasez niste poze:
O zi buna si drum intins
Multumesc pentru informatii. Problema rezolvata. Se poate inchide.
Rezolvarea a decurs astfel: am incercat prima data sa-i fac un canal pe mijloc ca sa-i pun o ssurubelnita dreapta, dar nu a mers. Surubelnita "fugea" din canal.
Atunci am taiat pe laterale "saiba" aceea ca sa-l prind cu o cheie "universala" (franceza, engleza bla bla ), si atunci a mers OK.
Taietura am facut-o cu o panza de bomfaier, operatiune foarte anevoioasa pentru-ca taieturile trebuiau sa fie paralele (sau ma rog cat mai paralele) si sa nu ating ceva de pe acolo. Apoi suflat, si cu un penson, si cu carpa curatat tot spanul ce era pe acolo.
A doua zi pus distributia OK mers din prima (am ceva experienta nu! )
Multumesc inca odata pentru informatiile date, si cred ca si asta ar fi o varianta de scoatere de suruburi (acolo unde se poate aplica bineinteles).
Atasez niste poze:
O zi buna si drum intins