Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Am un Opel Astra G caravan din 2001, motor Z16XE, luata in 2008 "virgina" la 135000Km (acuma am aproape 170000Km Very Happy ), consum de ulei 1L/1000Km "normal" cica pentru motorul asta, si m-am hotarat sai fac RK.
Am desfacut motorul, schimbat tot ce se putea schimba, am inceput sa montez la loc, si cand am ajuns la distributie sa intamplat "buba".
Am reglat distributia totul la semn, vibroken si axe cu came, rotit motorul de 2 ori .. treaba ca la carte, dar...
din mai multe cauze ... nu am observat ca vibrokenul nu e la semn perfect (erau cateva grade cred ce-ia cei foarte important), si nu a mai iesit semnele de la axe.
Fiind foarte tarziu am lasat-o asa pana a doua zi.
A doua zi am refacut de vreo 2 ori punerea curelei si la sfarsit ....
Am desfacut surubul de la intinzator ca sa curat si sa-i pun pasta blocare din nou, instalat intinzatorul, cureaua reglat totul la semn, rotit motorul totul ok, apoi am slabit surubul intinzatorului ca sa reglez pe "new", si cand am dat sa strang la cuplu s-a miscat de pe new undeva putin dupa "used".
Am incercat sa-l dau inapoi, parca am reusit ceva DAR s-a stricat "floarea" surubului (surubul e cu cap torx).
Si de aici a inceput chinul scoaterii surubului ca sa-l pun pe cel vechi in loc.
Mentionez ca acum cureaua e montata , totul la semn dar intinzatorul "reglat" pe "used".
A mai rotit motorul de cateva ori, totul OK singura problema e cea de la intinzator.
Cureaua pare intinsa "nomal" pe toata lungimea (verificat apasand-o cu degetul pe acolo pe unde se putea)
Aveti vreo idee cum as putea sa fac asta , adica sa scot surubul (ca stau cu masina in drum Very Happy ) fara sa distrug ceva?
Sau as putea sa o las asa? Asta nu ma prea incanta, dar intreb.

Multumesc
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu am mai patit cu vro 2 suruburi torx la bobina si la EGR sa le stric floarea la bobina am luat un torx mai mare (normal era de 27 eu am pus de 30) si l-am batut (nu foarte tare) pana si-a facut loc si am reusit sa il desfac , iar la EGR cu un torx de aceeasi marime tot la fel l-am batut in capul surubului.
Nu stiu cum e la distributie unde zici tu dar cred ca ia putea sa incerci sa il desfaci cu o cheie gen mox care strange foarte tare sau cu o panza de bomfaier sa ii faci cap drept dupa care sa incerci sa il desfaci cu o surubelnita dreapta.
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cu moxu-ul am incercat dar nu prea merge am loc de "prins" de aproximativ 2mm, ca o saiba, si restul e semicerc.
Cu panza de bomfaier m-am gandit si eu, dar "spanul" trebuie sa-l caut si sa-l elimit de pe unde se duce.
Cred ca asta ar fi ultima varianta cred.
Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bate un torx mai mare si daca nu merge bate unul cu 12 muchii, daca nici asa atunci distruge capul surubului cu o bormasina si il scoti la mana.
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua

Multumesc pentru informatii. Problema rezolvata. Se poate inchide.
Rezolvarea a decurs astfel: am incercat prima data sa-i fac un canal pe mijloc ca sa-i pun o ssurubelnita dreapta, dar nu a mers. Surubelnita "fugea" din canal.
Atunci am taiat pe laterale "saiba" aceea ca sa-l prind cu o cheie "universala" (franceza, engleza bla bla ), si atunci a mers OK.
Taietura am facut-o cu o panza de bomfaier, operatiune foarte anevoioasa pentru-ca taieturile trebuiau sa fie paralele (sau ma rog cat mai paralele) si sa nu ating ceva de pe acolo. Apoi suflat, si cu un penson, si cu carpa curatat tot spanul ce era pe acolo.
A doua zi pus distributia OK mers din prima (am ceva experienta nu! Very Happy )
Multumesc inca odata pentru informatiile date, si cred ca si asta ar fi o varianta de scoatere de suruburi (acolo unde se poate aplica bineinteles).

Atasez niste poze:



O zi buna si drum intins
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR