noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut la toata lumea...de la inceput as vrea sa precizez ca nu este vorba de un opel(acum el functioneaza foarte bine), ci este vorba de fiatul meu doblo 1.9d...si daca nimeni nu va raspunde nu ii cu suparare eu doar incerc sa primesc de la voi, niste sfaturi, indrumari, pe care pe alte forumuri nu le-am primit...
De vreo 5-6 zile sa schimbat cureaua de distributie dar cred ca au montat-o gresit deoarece se auzea o bataie mai groasa ( ca si sunetul de diesel dar mai gros) eu avand multa trreaba cu masina am plecat repede la drum cu ea cu tot cu sunetul ala...dupa 200-300 km mi-am facut timp sa dau jos distributia si sa o pun eu cu mana mea la punct... Problema este ca bataia infundata a disparut doar ca la peste 2000 de ture apare o bataie ascutita ca si un carait... Am mai circulat cu sunetul ala vreo 150-200 km dupa care am dat jos distributia sa ma mai unit o data...am pus totul la loc si acum se aude de la 1500 de rotatii...
As vrea sa stiu oare ce ar putea fii?
- bolturile de la pistoane?
- cuzineti?
- sau poate fii altceva
Eu va multumesc anticipat....
P.S. Daca cumva nu am postat unde trebuie puteti muta linistiti discutia in locul potrivit
De vreo 5-6 zile sa schimbat cureaua de distributie dar cred ca au montat-o gresit deoarece se auzea o bataie mai groasa ( ca si sunetul de diesel dar mai gros) eu avand multa trreaba cu masina am plecat repede la drum cu ea cu tot cu sunetul ala...dupa 200-300 km mi-am facut timp sa dau jos distributia si sa o pun eu cu mana mea la punct... Problema este ca bataia infundata a disparut doar ca la peste 2000 de ture apare o bataie ascutita ca si un carait... Am mai circulat cu sunetul ala vreo 150-200 km dupa care am dat jos distributia sa ma mai unit o data...am pus totul la loc si acum se aude de la 1500 de rotatii...
As vrea sa stiu oare ce ar putea fii?
- bolturile de la pistoane?
- cuzineti?
- sau poate fii altceva
Eu va multumesc anticipat....
P.S. Daca cumva nu am postat unde trebuie puteti muta linistiti discutia in locul potrivit
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Deci pana acum am dat ghiuloasa jos dar nu se vede sa fie vreun piston afectat si nici supapele nu par a avea urme de lovituri (acuma vreau sa le curat toate de calamina si alte impuritati si vad cum ii dupa)...
Eu as vrea sa stiu daca de sus nu se vede sa fie atins nimik se poate sa fie afectat botul de la piston sau cuzinet?
Daca scot pistonul trebuie neaparat schimbati segmentii?
Eu as vrea sa stiu daca de sus nu se vede sa fie atins nimik se poate sa fie afectat botul de la piston sau cuzinet?
Daca scot pistonul trebuie neaparat schimbati segmentii?
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu trebuiesc schimbati decat daca muti pistonul in alta "gaura". Apropo, ai grija cand desfaci manetoanele de la pistoane sa le pastrezi aceiasi ordine si pozitie.
Eu sunt de parere ca te-ai grabit. Puteai sa verifici compresia inainte sa desfaci motorul. Masurai compresia la rece si la cald si vedeai diferentele. Daca era ok compresia treceai mai departe la desfacut baie de ulei si verificat jocul bielelor pe arbore.
Abia mai apoi treceai la solutii mai radicale gen desfacut motor.
Dar inainte sa schimbi distributia nu a facut figura?
Eu sunt de parere ca te-ai grabit. Puteai sa verifici compresia inainte sa desfaci motorul. Masurai compresia la rece si la cald si vedeai diferentele. Daca era ok compresia treceai mai departe la desfacut baie de ulei si verificat jocul bielelor pe arbore.
Abia mai apoi treceai la solutii mai radicale gen desfacut motor.
Dar inainte sa schimbi distributia nu a facut figura?
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Si cum se manifesta bataia?
O bataie infundata la pornirea motorului care se atenueaza in cateva secunde poate veni de la boltul unui piston sau un cilindru bulit (asa era la mine).
O bataie metalica ce se aude din partea de sus a motorului in general vine de la tachet/axele cu came.
O bataie metalica ce se aude mai tare cand asculti de jos se aude de cele mai multe ori de la cuzineti.
Bataia de tacheti se manifesta la orice turatie, bataia de cuzineti se manifesta in general la accelerari bruste si mai ales la decelerare.
Bataia de bolt se manifesta in general doar la pornire, dar nu este asa grava. Cand bate tot timpul atunci e clar ca s-a intrecut orice limita :d (eu am mers 3 ani cu bataie de bolt pe pistonul 1 si mergea bine-mersi). Pana la urma am inlocuit si pistoanele cand am desfacut motorul ca nu avea rost sa carpesc motorul daca tot era dat jos de pe masina :d
O bataie infundata la pornirea motorului care se atenueaza in cateva secunde poate veni de la boltul unui piston sau un cilindru bulit (asa era la mine).
O bataie metalica ce se aude din partea de sus a motorului in general vine de la tachet/axele cu came.
O bataie metalica ce se aude mai tare cand asculti de jos se aude de cele mai multe ori de la cuzineti.
Bataia de tacheti se manifesta la orice turatie, bataia de cuzineti se manifesta in general la accelerari bruste si mai ales la decelerare.
Bataia de bolt se manifesta in general doar la pornire, dar nu este asa grava. Cand bate tot timpul atunci e clar ca s-a intrecut orice limita :d (eu am mers 3 ani cu bataie de bolt pe pistonul 1 si mergea bine-mersi). Pana la urma am inlocuit si pistoanele cand am desfacut motorul ca nu avea rost sa carpesc motorul daca tot era dat jos de pe masina :d
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Pai sa vedem....acum motorul este desfacut dar nu se vede sa fie atins vreo unul din pistoane...si nici pe supape nu se vede...
BV19MAX: compresia era buna, cel putin nu papa ulei, nu avea pierderi de putere doar problema este ca dupa schimbul de curea defectuos (facut de cineva care cica stia) am facut vreo 200km cu o bataie asa mai infundata care aparea doar la pornire si dupa ce urca uleiul nu se mai auzea dar aparea din nou la peste 2000 de rotatii... Am pus distributia la punct ca lumea iar sunetul se transformase intr-o bataie asa mai ca de tacheti doar la peste 2000 de ture (la pornire si pana la 2000 de ture totul era ok)...
Ori um acum vreau sa desfac si baia de ulei sa vad daca este joc la biele... Sa vedem ce o sa iasa...
Dar la biele trebuie sa fie cat de cat un pic de joc sau sunt foarte fixe?...
BV19MAX: compresia era buna, cel putin nu papa ulei, nu avea pierderi de putere doar problema este ca dupa schimbul de curea defectuos (facut de cineva care cica stia) am facut vreo 200km cu o bataie asa mai infundata care aparea doar la pornire si dupa ce urca uleiul nu se mai auzea dar aparea din nou la peste 2000 de rotatii... Am pus distributia la punct ca lumea iar sunetul se transformase intr-o bataie asa mai ca de tacheti doar la peste 2000 de ture (la pornire si pana la 2000 de ture totul era ok)...
Ori um acum vreau sa desfac si baia de ulei sa vad daca este joc la biele... Sa vedem ce o sa iasa...
Dar la biele trebuie sa fie cat de cat un pic de joc sau sunt foarte fixe?...
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Stiu cum este si pe mine ma seaca bataia aia, motorul este in mintile lui , cu rotile de 15 rup aderenta si cu a doua, pentru cei 220.000km pe care ii are si ultimi 40.000 numai alergata, dar acel sunet ma deranjeaza. Cu cine am vorbit a spus ca daca este de la tachete sa o lasam asa pana zgomotul este infernal si daca este biela, direct alt motor. Spune ce mi-a spus cineva care mananca motoarele de opel. O sa revin zilele viitoare cu raspunsul final dupa ce vedem ce si cum!
VIdeo, nu se aude cine stie ce, doar cateodata o bataie fina cand accelerez, parca si la relanti dar foarte incet
VIdeo, nu se aude cine stie ce, doar cateodata o bataie fina cand accelerez, parca si la relanti dar foarte incet
noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Deci am desfacut si baia de ulei si am miscat de biele si au putin joc, doar ca jocul vine din piston, care are putin joc in cilindru.... mentionez ca toate patru pistoane joaca la fel....
Am scos cuzinetii si am observat ca, cuzinetul 1 si 4 au cate o mica urma de uzura... Va pun si niste poze: Cuzinet 1
Cuzinet 4:
Oare necesita schimbare? Sau mai merg?
Daca se schimba este neaparata rectificarea vibrochenului?
Am scos cuzinetii si am observat ca, cuzinetul 1 si 4 au cate o mica urma de uzura... Va pun si niste poze: Cuzinet 1
Cuzinet 4:
Oare necesita schimbare? Sau mai merg?
Daca se schimba este neaparata rectificarea vibrochenului?
noru85
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea care mai urmareste aceasta discutie....
Avand in vedere ca am primit niste sfaturi utile de la voi, am sa scriu aici si concluzia acestei discutii.
Dupa scoaterea fiecarui piston si verificarea bolturilor, care erau in regula, am recurs la schimbarea cuzinetilor de pe biela deoarece aveau cateva semne de uzura, cu alti cuzineti pe cota standard. Am pus cuzineti standard deoarece cei vechi nu erau foarte uzati, iar vibeochenul nu l-am mai rectificat doar l-am frecat putin cu o curea de alternator intoarsa invers(adica nu cu partea cu canale), pt indepartatea impuritatilor de pe vibrochen. Atentie, dupa acest procedeu sa verificati gaurile ungere, acest procedeu mi-a fost spus de catre un mechanic batran. Acuma cat este el de bun sau nu va las pe voi sa decideti...
Am dus chiuloasa la verificat si mi-sa spus ca este un pic ovalizata si ca trebuie rectificata(desi nu am avut probleme cu ea), deci am recurs la rectificarea ei si la schimbarea garniturilor de la supape pt ca erau uzate...
Dupa o inspectie mai amanuntita a pistonelor am observat ca pe partea de sus erau pe fiecare din pistoane urme de lovitura doar ca slsi pistoanele si supapele au scapat ne vatamate....
Am montat totul la loc si i-am dat cheie si minune totul este perfect...
Acuma marea mea problema este sa imi dau seama ce batea...ca doar am dat jos si am pus sus distributia de vreo 5 ori nainte sa desfac motorul si tot timpul fcea la fel....Iar acum tot eu am pus-o si este perfect... Cine stie oare ce o fii avut....
Oricum eu va multumesc pt raspunsuri si apreciez acest forum, ca fiind unul din cele mai bune... Tineti-o tot asa
Avand in vedere ca am primit niste sfaturi utile de la voi, am sa scriu aici si concluzia acestei discutii.
Dupa scoaterea fiecarui piston si verificarea bolturilor, care erau in regula, am recurs la schimbarea cuzinetilor de pe biela deoarece aveau cateva semne de uzura, cu alti cuzineti pe cota standard. Am pus cuzineti standard deoarece cei vechi nu erau foarte uzati, iar vibeochenul nu l-am mai rectificat doar l-am frecat putin cu o curea de alternator intoarsa invers(adica nu cu partea cu canale), pt indepartatea impuritatilor de pe vibrochen. Atentie, dupa acest procedeu sa verificati gaurile ungere, acest procedeu mi-a fost spus de catre un mechanic batran. Acuma cat este el de bun sau nu va las pe voi sa decideti...
Am dus chiuloasa la verificat si mi-sa spus ca este un pic ovalizata si ca trebuie rectificata(desi nu am avut probleme cu ea), deci am recurs la rectificarea ei si la schimbarea garniturilor de la supape pt ca erau uzate...
Dupa o inspectie mai amanuntita a pistonelor am observat ca pe partea de sus erau pe fiecare din pistoane urme de lovitura doar ca slsi pistoanele si supapele au scapat ne vatamate....
Am montat totul la loc si i-am dat cheie si minune totul este perfect...
Acuma marea mea problema este sa imi dau seama ce batea...ca doar am dat jos si am pus sus distributia de vreo 5 ori nainte sa desfac motorul si tot timpul fcea la fel....Iar acum tot eu am pus-o si este perfect... Cine stie oare ce o fii avut....
Oricum eu va multumesc pt raspunsuri si apreciez acest forum, ca fiind unul din cele mai bune... Tineti-o tot asa
aurelu4u
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2011
- Mesaj Privat
ma alatur si eu acestei discutii deoarece si eu am aceeasi problema. sunt posesorul unei vectra b din '97 cu motor x16xel si ma scoate din cand aud o bataie de zici ca e masina diesel. de la tacheti,distributie mai precis in partea de sus a motorului nici gand de zgomot in schimb in partea de jos e nebunie bate,bate si iar bate indiferent de turatie. intrebarea mea pentru voi cei trecuti prin astfel de probleme credeti ca se poate sa fie bataia din cuzineti sau din vreun bolt la vreun piston? va multumesc si astept raspunsuri
Stima!
Stima!
- felixsendy
- *
- 7 mesaje
- din 14 Feb 2014
- Astra 2005 Z17DTL
- Bihor
felixsendy
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2014
- Mesaj Privat
Am si eu o problema cu o bataie la motor la un astra h 1.7 cdti cod motor z1.7dtl.
Zgomotul (bataia) se aude doar din interiorul masinii, de afara e insesizabil, chiar daca e rece sau cald nu se aude mai tare sau mai incet
Am schimbat uleiul si nu s-a schimbat nimic, am fost la o gramada de mecanici si nici unul nu a stiut sa-mi zica ceva concret, au zis ca asta e sunetul lui normal si ca merge foarte bine.
Aici zgomotul:
https://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Zgomotul (bataia) se aude doar din interiorul masinii, de afara e insesizabil, chiar daca e rece sau cald nu se aude mai tare sau mai incet
Am schimbat uleiul si nu s-a schimbat nimic, am fost la o gramada de mecanici si nici unul nu a stiut sa-mi zica ceva concret, au zis ca asta e sunetul lui normal si ca merge foarte bine.
Aici zgomotul:
https://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eu am avut motorul asta 6 ani si mai mult de 100 de mii de km parcursi. Nu stiu de la ce este dar se aude horor.
Ma gandeam la evacuare dar nu e de acolo.
Nu esti singurul. Sunet cred ca la fel si la un coleg. La tine zici ca nu se aude de afara? Distributie schimbata de curand?
https://www.youtube.com/watch?v=_zD8JYPK1l8
Ma gandeam la evacuare dar nu e de acolo.
Nu esti singurul. Sunet cred ca la fel si la un coleg. La tine zici ca nu se aude de afara? Distributie schimbata de curand?
https://www.youtube.com/watch?v=_zD8JYPK1l8