- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
tocmai ce mi-am achizitionat o vectra C 1.8 benzina 2003. am testat-o la reprezentanta in Pitesti si mi-au spus ca are stocate erori de comunicare cu cim-ul. cand am facut primul drum la bucuresti, probabil din cauza ca s-au incalzit ceva circuitele pe autostrada, de 2-3 ori mi s-a restartat calculatorul de bord cu casetofon cu tot. dar a pronit in 2 secunde in continuare chiar si melodia a plecat de la aceeasi secunda. Martori pe bord nu am fost atent sa vad daca s-a aprins ceva. Am mers azi in Bucuresti destul de mult si nu am mai patit sa se restarteze, de asta m-am gandit ca probabil din cauza ca masina mergand mai mult s-au incalzit circuite ceva si d-asta sa imi fi dat erori. Daca m-ati putea ajuta cu un sfat sau o persoana care sa se ocupe cu asa ceva aici in Bucuresti as fi recunoscator. Multumesc mult si toate cele bune!
- Stefan_BC
- ****
- 2,652 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Zafira 2008 Z19DT
- Bacau
Stefan_BC
- Mesaje scrise: 2,652
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
Din tot ce am citit si din ceia ce stiu din propie experienta, problema CIM-ului la ASTRA H 2004-2010 si ZAFIRA B 2005-2010, este defect de fabricatie din moment ce firma ”Adam Opel GmbH” recunoaste aceasta, prin Campania de rechemare in service nr. 10-R-036 ( montarea acelei cleme la CIM), desigur alegand aceasta metoda de remediere pentru ca era cea mai simpla/ieftina dar si cea mai nefiabila, tot ei recomanda ca daca defectiunea persista, inlocuirea CIM-ului cu un CIM nou cu data de fabricatie dupa 01.07.2010, desigur de aceasta data contra cost (apox.200 Euro), ceia ce nu mi se pare corect (defectiunea, functionarea cu intermitenta a claxonului fiind aceiasi atat inaintea montarii acelei cleme cat si inaintea schimbarii CIM) . In fine, fara lipsa de modestie, am incercat sa rezolv problema , nu numai pentru mine ci pentru toti cei aflati in aceasta situatie, avand un dialog destul de amplu cu Centrul de Asistenta Clienti al firmei “Adam Opel GmbH” atat prin e-mail cat si telefon, rezultatul fiind totusi negativ. Am contactat apoi OPC-ul, care mi-a recomandat asocierea celor afectati si actionarea firmei in instanta de judecata . Voi ce parere aveti?
- M4V3RiCK
- **
- 227 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 227
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
Dupa multe ezitari m-am decis sa incerc repararea CIM-ului, fara a intra in detalii privind demontarea airbag, volan si CIM, va prezint ce am facut pe placa de baza a CIM-ului: in zonele marcate, sunt 3 conectori care au 18, 6 si respectiv 2 contacte, care se pare ca sunt cele "vinovate" de neplacerile cauzate de functionarea defectoasa a CIM-ului (claxon cu intermitenta, comenzi volan, etc.), am lipit fiecare dintre aceste contacte la conector. Precizez ca dupa montare si probe nu a fost necesara nici macar recalibrarea ESP. In momentul de fata functioneaza foarte bine si fara clema montata de cei de la reprezentanta Opel.
inainte de prelucrare
dupa prelucrare
inainte de prelucrare
dupa prelucrare
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
eddyb
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
ma inscriu si eu in discutie ref la CIM. problema e urmatoarea: am o Vectra C Y20DTH la care am o problema cu recunoasterea cheii. imi apare marorul cu lacatel si nu mai vrea sa porneasca decat dupa mai multe incercari. uneori e nevoie de 5-6 incercari, uneori trebuie sa stau si 15 min, uneori o ia din prima iar uneori(e cazul acum) nu mai vrea sub nici o forma.
am fost cu ea la Marius la service, erorile erau legate de CIM si de immo(nu le mai stiu exact); am schimbat CIM-ul si a fost OK. cand am fost sa ridic masina cu noul CIM am dat din nou de eroare. am pus vechiul CIM pe ea, si sa vezi surpriza, nici o eroare, a luat-o din prima. am ramas cu CIM-ul meu si am stabilit ca este bine sa fac o cheie noua(nu am decat una) sa eliminam si varianta asta.
mentionez ca nu am alte erori, gen ABS, ESP sau indicatoarele sa moara.
acum ma mai gandeam la o varianta, respectiv pe ebay sun multe CIM-uri cu tot cu chei; vanzatorii sustin ca sunt resetate de pe masinile donatoare, deci in principiu ar trebui sa mearga: http://www.ebay.co.uk/itm/V...h=item27c6771610.
am urmatoarele nelamuriri si sper sa ma puteti ajuta.
1.ce probleme as putea avea cu o asa piesa(problema de incompatibilitate cu alte componente sau lipsa coduri)?
2.ce alte componente in afara de CIM si cheie ar putea sa imi dea eroare?
3.ce ar trebui sa intreb astfel incat sa nu am probleme cu o piesa de pe ebay(seria, anul de fabricatie, dotarile masii etc)?
Multumesc pt eventuale solutii
ma inscriu si eu in discutie ref la CIM. problema e urmatoarea: am o Vectra C Y20DTH la care am o problema cu recunoasterea cheii. imi apare marorul cu lacatel si nu mai vrea sa porneasca decat dupa mai multe incercari. uneori e nevoie de 5-6 incercari, uneori trebuie sa stau si 15 min, uneori o ia din prima iar uneori(e cazul acum) nu mai vrea sub nici o forma.
am fost cu ea la Marius la service, erorile erau legate de CIM si de immo(nu le mai stiu exact); am schimbat CIM-ul si a fost OK. cand am fost sa ridic masina cu noul CIM am dat din nou de eroare. am pus vechiul CIM pe ea, si sa vezi surpriza, nici o eroare, a luat-o din prima. am ramas cu CIM-ul meu si am stabilit ca este bine sa fac o cheie noua(nu am decat una) sa eliminam si varianta asta.
mentionez ca nu am alte erori, gen ABS, ESP sau indicatoarele sa moara.
acum ma mai gandeam la o varianta, respectiv pe ebay sun multe CIM-uri cu tot cu chei; vanzatorii sustin ca sunt resetate de pe masinile donatoare, deci in principiu ar trebui sa mearga: http://www.ebay.co.uk/itm/V...h=item27c6771610.
am urmatoarele nelamuriri si sper sa ma puteti ajuta.
1.ce probleme as putea avea cu o asa piesa(problema de incompatibilitate cu alte componente sau lipsa coduri)?
2.ce alte componente in afara de CIM si cheie ar putea sa imi dea eroare?
3.ce ar trebui sa intreb astfel incat sa nu am probleme cu o piesa de pe ebay(seria, anul de fabricatie, dotarile masii etc)?
Multumesc pt eventuale solutii
eddyb
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
- catalin382
- *
- 7 mesaje
- din 11 Mai 2012
- Vectra 2006 Z-C DL11
- Bucuresti
catalin382
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z-C DL11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt membru nou si vreau sa imi cer scuze daca am scris gresit sau am scris unde nu trebuie.Am o problema cu masina(opel vectra c 2006 1.9cdti diesel Z-C DL11 88pw 120cp) si anume:
in dimineata aceasta cand am plecat cu masina la servici am observat ca nu imi mai merge claxonul in sensul ca atunci cand vreau sa claxonez se da ma tare volumul la radio, dar se da mai tare treptat.Celalalte comenzi de pe volan functioneaza perfect.Mi s-a mai intamplat asta acum vreo 4-5 luni si si-a revenit singur.Va rog sa ma ajutati si pe mine daca stiti vreo solutie.Nu as vrea sa schimb CIM-ul deocamdata.Va multumesc si ma scuzati pentru neplaceri.
Sunt membru nou si vreau sa imi cer scuze daca am scris gresit sau am scris unde nu trebuie.Am o problema cu masina(opel vectra c 2006 1.9cdti diesel Z-C DL11 88pw 120cp) si anume:
in dimineata aceasta cand am plecat cu masina la servici am observat ca nu imi mai merge claxonul in sensul ca atunci cand vreau sa claxonez se da ma tare volumul la radio, dar se da mai tare treptat.Celalalte comenzi de pe volan functioneaza perfect.Mi s-a mai intamplat asta acum vreo 4-5 luni si si-a revenit singur.Va rog sa ma ajutati si pe mine daca stiti vreo solutie.Nu as vrea sa schimb CIM-ul deocamdata.Va multumesc si ma scuzati pentru neplaceri.
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
Buna, din ceia ce ai relatat , se pare ca este aceiasi problema ca la CIM-urile de pe Astra H si Zafira B, adica conectica defectuasa. Solutia ar fi sa refaci ( prin lipire) tu sau cineva care are cunostiinte de electronica, conectoarele de pe placa de baza a CIM( vezi metoda aplicata de mine mai sus).
- catalin382
- *
- 7 mesaje
- din 11 Mai 2012
- Vectra 2006 Z-C DL11
- Bucuresti
catalin382
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z-C DL11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2012
- Mesaj Privat
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
razvan_tdk a scris:Salut,
Am un Astra H SW - 2009 1.3CDTI 37.000km.(nu am garantie, luat SH in 2011)
Probleme: claxon nefunctional(mai mergea din cand in cand dar dupa montarea clemei la reprezentanta opel nu a mai mers deloc) + comenzi volan care mergeau total aiurea(clasica problema incercai sa claxonezi si se dadea mai tare sau mai incet volumul la radio).
REZOLVAREA(in cazul meu a fost urmatoarea):
Am desfacut cochilia volanului, am identificat magnificul CIM si am inceput sa trag de mufa cu fire si de plasticele cimului in timp ce incercam sa claxonez intermitent. Am observat ca din cand in cand claxona in timp ce trageam de coltul stanga jos al CIM-ului(coltul unde se monteaza clema aia la reprezentante). Prin incercari repetate am identificat locul din CIM al problemei, si anume capacelul acela in forma de "t" in care intra pamblica. Nu am reusit sa il scot(nu stiu daca se scoate), nu l-am fortat.
Am luat un spray de contacte electrice(atentie cu continut de ulei in el, am incercat inainte unul uscat si nu a mers) si am pulverizat din abundenta acolo unde intra pamblica aia alba sub capacelul ala, si pe unde am mai avut loc ca sa intre sub capacel(am dat juma de spray fara mila). In aprox 5-10 minute se pare ca lichidul din spray a ajuns unde trebuie, MINUNE, a inceput sa functioneze claxonul si comenzile de pe volan. I-am mai dat iar cu spray(asa ca sa fiu eu sigur ca are destul).
MINUNEA functioneaza perfect si acum la aprox o luna dupa aplicare.
Se pare ca in cazul meu (si cred ca a multor posesori de OPEL cu problema asemanatoare) problema este oxidarea unor contacte electrice.
Clema aia care se monteaza in reprezentante chiar tine fix coltul acela al cimului unde apare problema(eu am montat-o la loc dupa ce i-am dat cu spray).
Spar sa fie de ajutor postarea mea si colegilor cu probleme asemanatoare.
Claxonare placuta!
Dupa o buna perioada de timp(sezon umed si frig) odata cu caldura, problema claxonului si a comanzilor de pe volan a reaparut.
Am un Astra H SW - 2009 1.3CDTI 37.000km.(nu am garantie, luat SH in 2011)
Probleme: claxon nefunctional(mai mergea din cand in cand dar dupa montarea clemei la reprezentanta opel nu a mai mers deloc) + comenzi volan care mergeau total aiurea(clasica problema incercai sa claxonezi si se dadea mai tare sau mai incet volumul la radio).
REZOLVAREA(in cazul meu a fost urmatoarea):
Am desfacut cochilia volanului, am identificat magnificul CIM si am inceput sa trag de mufa cu fire si de plasticele cimului in timp ce incercam sa claxonez intermitent. Am observat ca din cand in cand claxona in timp ce trageam de coltul stanga jos al CIM-ului(coltul unde se monteaza clema aia la reprezentante). Prin incercari repetate am identificat locul din CIM al problemei, si anume capacelul acela in forma de "t" in care intra pamblica. Nu am reusit sa il scot(nu stiu daca se scoate), nu l-am fortat.
Am luat un spray de contacte electrice(atentie cu continut de ulei in el, am incercat inainte unul uscat si nu a mers) si am pulverizat din abundenta acolo unde intra pamblica aia alba sub capacelul ala, si pe unde am mai avut loc ca sa intre sub capacel(am dat juma de spray fara mila). In aprox 5-10 minute se pare ca lichidul din spray a ajuns unde trebuie, MINUNE, a inceput sa functioneze claxonul si comenzile de pe volan. I-am mai dat iar cu spray(asa ca sa fiu eu sigur ca are destul).
MINUNEA functioneaza perfect si acum la aprox o luna dupa aplicare.
Se pare ca in cazul meu (si cred ca a multor posesori de OPEL cu problema asemanatoare) problema este oxidarea unor contacte electrice.
Clema aia care se monteaza in reprezentante chiar tine fix coltul acela al cimului unde apare problema(eu am montat-o la loc dupa ce i-am dat cu spray).
Spar sa fie de ajutor postarea mea si colegilor cu probleme asemanatoare.
Claxonare placuta!
De data asta am procedat la demontarea CIM-ului si identificarea problemei.
Se pare ca in coltul unde se monteaza clema "magica" pe cim exista o mufa mama-tata care face legatura intre placa electronica a cimului si pamblica ce duce la comenzile de pe volan. Pinii acestei mufe oxideaza si nemaifacand contact de aici si toate problemele.
Am curatat acesti pini cu spray de contact(in poze se vad unde sunt oxidati) le-am dat cu putina vaselina de contacte electrice si am montat totul la loc iar acum functioneaza din nou.
Recalibrarea senzorului unghi volan am facut-o cu OP COM.
Sa vedem cat dureaza minunea!
PROBLEME INTAMPINATE:
Am demontat de doua ori CIM-ul de pe masina pt ca prima data dupa remontare nu mai revenea semnalizarea iar calibrarea senzorului unghi volan nu vroia sa o accepte de nici un fel(nici cu TECH 2 la reprezentanta).
Am desfacut si repozitionat rotita mica din interiorul CIM-ului si de data asta a mers semnalizarea cum trebuie si a acceptat si recalibrarea cu OP-COM.
Attach poze (este incercuita cu rosu zona cu problema).
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
@razvan_tdk. Cred ca ar fi trebuit sa te preocupe si conectorul cu 18 contacte care face conexiunea cu mufa CIM-ului. Daca ai fi observat si simpla deconectare/conectare a mufei CIM-ului poate restabili functionarea claxonului si a comenzilor, desigur pentru o scurta perioada de timp. Daca tot ai desfacut CIM-ul si ai indemnarea necesara, din cate mi-am dat seama, ar fi fost mai sigur sa aplici metoda descrisa de mine in postarea din 07.04.2012, mai ales ca la tine problema a reaparut dupa prima interventie.
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Daca il mai apuca cu siguranta o sa fac si operatiunea asta!(ms pt poze si detalii) la mine daca miscam de mufa(poza 2) prin exteriorul CIM-ului incepea sa functioneze, de aceea m-am focusat pe aceasta zona.
* un pik of topic: cine cunoaste problema la Logan: atunci cand apesi frana se aprinde si semnalizarea in stopurile spate - aceesi problema a unei mufe(asemanatoare dar de dimensiuni putin mai mari) care oxideaza si nu mai face contact cum trebuie.
CLAXONARE FUNCTIONALA!
* un pik of topic: cine cunoaste problema la Logan: atunci cand apesi frana se aprinde si semnalizarea in stopurile spate - aceesi problema a unei mufe(asemanatoare dar de dimensiuni putin mai mari) care oxideaza si nu mai face contact cum trebuie.
CLAXONARE FUNCTIONALA!
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
fartib a scris:@razvan_tdk. Cred ca ar fi trebuit sa te preocupe si conectorul cu 18 contacte care face conexiunea cu mufa CIM-ului. Daca ai fi observat si simpla deconectare/conectare a mufei CIM-ului poate restabili functionarea claxonului si a comenzilor, desigur pentru o scurta perioada de timp. Daca tot ai desfacut CIM-ul si ai indemnarea necesara, din cate mi-am dat seama, ar fi fost mai sigur sa aplici metoda descrisa de mine in postarea din 07.04.2012, mai ales ca la tine problema a reaparut dupa prima interventie.
@fartib - - - ai scos cumva rotita mica din locasul ei? te intreb pt ca eu nu am reusit. Am vrut sa "inspectez" si partea cealalta a placii electronice si nu am reusit sa o scot din carcasa de plastic din cauza acelei rotite(nici nu am tras prea tare de ea ca sa nu o stric).
fartib
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2011
- Mesaj Privat
- razvan_tdk
- **
- 54 mesaje
- din 01 Sep 2011
- Insignia 2011 A20DTH
- Bucuresti
razvan_tdk
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Treaba cu dat semn pe rotite este foarte buna! eu am omis! drept urmare am desfacut masina de doua ori.
Se pare ca acea rotita mica are o anumita pozitie de "zero" din care trebuie sa plece!
Daca nu este pozitionata la fel ca inainte nu se va putea recalibra SAS-ul(senzorul unghi volan) iar semnalizarea nu o sa se decupleze cand iei invers de volan.
Se pare ca acea rotita mica are o anumita pozitie de "zero" din care trebuie sa plece!
Daca nu este pozitionata la fel ca inainte nu se va putea recalibra SAS-ul(senzorul unghi volan) iar semnalizarea nu o sa se decupleze cand iei invers de volan.