- john_velicu
- OP
- 31 mesaje
- din 05 Mar 2011
- Astra 2006
- Prahova
john_velicu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am observat ca de cateva luni masina (astra h 1.7 CDTI, 101 CP, rulaj 147000 Km, an 2006) consuma cam mult. De exemplu la un mers in afara orasului la drum lung consumul este undeva la 6.1%-6-6%, in functie de cum bag talpa in ea (in medie merg cu viteza maxima de 130-140 km/h). in oras imi ia aproximativ 10-12% ceea ce este enorm.
Eu personal suspectez o problema la debitmetru, ceea ce ar face ca amestecul sa nu fie cel optim si astfel primeste mai multa motorina.
O alta chestie ar fi ca la viteza de 120 km/h cu pilot activat, computerul arata un instant de 7.5-9% ceea ce este foarte mult (drum drept, cu asfalt bun etc.). am observat ca daca in aceeasi zi opres motorul de mai multe ori si pornesc din nou la drum lung, in aceleasi conditii de mai sus consumul ajunge la 4.0-5.0% instant. Deci clar e o problema .
Am cautat pe forum dar nu am gasit un topic elocvent.
Daca cineva a avut aceasta situatie si a rezolvat-o, rog sa ma ajute cu un raspuns.
Multumesc anticipat,
Ionut
Am observat ca de cateva luni masina (astra h 1.7 CDTI, 101 CP, rulaj 147000 Km, an 2006) consuma cam mult. De exemplu la un mers in afara orasului la drum lung consumul este undeva la 6.1%-6-6%, in functie de cum bag talpa in ea (in medie merg cu viteza maxima de 130-140 km/h). in oras imi ia aproximativ 10-12% ceea ce este enorm.
Eu personal suspectez o problema la debitmetru, ceea ce ar face ca amestecul sa nu fie cel optim si astfel primeste mai multa motorina.
O alta chestie ar fi ca la viteza de 120 km/h cu pilot activat, computerul arata un instant de 7.5-9% ceea ce este foarte mult (drum drept, cu asfalt bun etc.). am observat ca daca in aceeasi zi opres motorul de mai multe ori si pornesc din nou la drum lung, in aceleasi conditii de mai sus consumul ajunge la 4.0-5.0% instant. Deci clar e o problema .
Am cautat pe forum dar nu am gasit un topic elocvent.
Daca cineva a avut aceasta situatie si a rezolvat-o, rog sa ma ajute cu un raspuns.
Multumesc anticipat,
Ionut
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- bc_50_yul
- **
- 386 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Astra 2000 y17dt 16v
- Iasi
bc_50_yul
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 y17dt 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
- john_velicu
- OP
- 31 mesaje
- din 05 Mar 2011
- Astra 2006
- Prahova
john_velicu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2011
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- piolet
- **
- 165 mesaje
- din 16 Mar 2010
- Corsa 2005 Z13DTH
- Bucuresti
piolet
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2010
- Mesaj Privat
huskyuk
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2012
- Mesaj Privat
E bine sa verifici senzorii de la admisie, dar tine cont ca ce vezi tu in BC sunt niste valori calculate in functie de sute de variabile citite din admisie si evacuare, si de multe ori, nu sunt tocmai reale. Daca intra DPF in regenerare, iarasi, o ia razna consumul din BC. Fa-i un consum clasic (la pompa) (vezi cu 10L de exemplu cat parcurgi) si daca ai intr-adevar o problema reala cu consumul, mergi la un mecanic.
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,752 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,752
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- john_velicu
- OP
- 31 mesaje
- din 05 Mar 2011
- Astra 2006
- Prahova
john_velicu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2011
- Mesaj Privat
huskyuk
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2012
- Mesaj Privat
Regulatorul de combustibil adica EGR-ul (electronic gas regulator) ? E posibil, daca se blocheaza supapele alea din el pe inchis sau deschis, pot da tot felul de simptome ciudate masinii. De la fum negru, la dat in nas, consum crescut.. Daca e mecanicul meserias se poate curata corect si nu mai ai treaba cu el. Nu e oblig.sa-l schimbi. Se da peste cap de la motorina noastra buna+mers economic. Pe de alta parte (intrebare pt experti) daca EGR are probleme nu ar trebui sa apara pe diagnoza? Multumesc
- john_velicu
- OP
- 31 mesaje
- din 05 Mar 2011
- Astra 2006
- Prahova
john_velicu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2011
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
EGR nu este tot una cu Regulatorul de Electronic de Combustibil.
EGR are treaba cu gazele pe evacuare, iar Regulatorul de Combustibil are grija de presiune de combustibil. Cel din urma se afla montat pe langa pompa de inalte si pe langa rampa comuna.
Eroare pe tester o sa apara DOAR atunci cand EGR e stricat definitiv sau ramas blocat. daca functioneaza cat de cat, cu toate ca nu se incadreaza in parametrii normali nu o sa dea eroare niciodata. in acest caz, valorile trebuiesc citite (de un baiat care cunoaste meserie) si interpretate.
EGR are treaba cu gazele pe evacuare, iar Regulatorul de Combustibil are grija de presiune de combustibil. Cel din urma se afla montat pe langa pompa de inalte si pe langa rampa comuna.
Eroare pe tester o sa apara DOAR atunci cand EGR e stricat definitiv sau ramas blocat. daca functioneaza cat de cat, cu toate ca nu se incadreaza in parametrii normali nu o sa dea eroare niciodata. in acest caz, valorile trebuiesc citite (de un baiat care cunoaste meserie) si interpretate.
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
salut.
Si eu am avut probleme cu consum mare ,in primavara mergeam pe autostrada in viteza 5 la 120km/h aveam un consum de 8-9% regenerarea nu era pornita ca sa nu creada cineva caci din cauza asta aveam consumul.
Si inainte am observat consumul mare,dar credeam ca e din cauza traficului din oras si parca nici motorul nu mai tragea ca inainte.
Problema mea sa rezolvat singura dupa ce am mers cam 10min.la 180km/h.de atunci nu mi-a mai aparut consum mare si motorul trage iar bine.
Si eu am avut probleme cu consum mare ,in primavara mergeam pe autostrada in viteza 5 la 120km/h aveam un consum de 8-9% regenerarea nu era pornita ca sa nu creada cineva caci din cauza asta aveam consumul.
Si inainte am observat consumul mare,dar credeam ca e din cauza traficului din oras si parca nici motorul nu mai tragea ca inainte.
Problema mea sa rezolvat singura dupa ce am mers cam 10min.la 180km/h.de atunci nu mi-a mai aparut consum mare si motorul trage iar bine.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- john_velicu
- OP
- 31 mesaje
- din 05 Mar 2011
- Astra 2006
- Prahova
john_velicu
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2011
- Mesaj Privat
mulahul- Suspendat
- 439 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Astra 2006 z17dth
- Alta tara
mulahul- Mesaje scrise: 439
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
dai opel pe ford sau pe megane...
e ca si cum ai strica o casa sa-ti faci veceu ! (sau discoteca)
trbuia sa incerci de la plin la plin....te asigur eu ca masina nu avea nimic.
Si daca ai TALPA GREA ...sa nu te miri de consum.
ai specificat la cate turatii schimbi? (daca mai schimbai...)
In boxe canta Nicolae Gutza sau Richard Marx (influenteaza mult starea de spirit/relativ si consumul)
ai mers constant cu pilot automat la drum intins,sa urmaresti consumul instant ? pe drum drept la 130 km/h fluctuatiile nu trebuie sa depaseasca instantul 4.2. Specific:DRUM DREPT
ai vazut valorile in meniul ascuns ? (habar nu aveai de asta)
cel mai sigur: PLINUL la masina-iesi din oras 50 km/te introci 50-tragi la peco si faci plinul.
apoi calculezi: litri intrati in rez. impartit la cati km ai facut si iti iese exact cat consuma in conditiile de trafic in care te.ai aventurat.
IA.TI RENAULT !
e ca si cum ai strica o casa sa-ti faci veceu ! (sau discoteca)
trbuia sa incerci de la plin la plin....te asigur eu ca masina nu avea nimic.
Si daca ai TALPA GREA ...sa nu te miri de consum.
ai specificat la cate turatii schimbi? (daca mai schimbai...)
In boxe canta Nicolae Gutza sau Richard Marx (influenteaza mult starea de spirit/relativ si consumul)
ai mers constant cu pilot automat la drum intins,sa urmaresti consumul instant ? pe drum drept la 130 km/h fluctuatiile nu trebuie sa depaseasca instantul 4.2. Specific:DRUM DREPT
ai vazut valorile in meniul ascuns ? (habar nu aveai de asta)
cel mai sigur: PLINUL la masina-iesi din oras 50 km/te introci 50-tragi la peco si faci plinul.
apoi calculezi: litri intrati in rez. impartit la cati km ai facut si iti iese exact cat consuma in conditiile de trafic in care te.ai aventurat.
IA.TI RENAULT !
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
@mulahul,
Sincer nu-ti inteleg adversitatea fata de decizia fostului coleg de a-si vinde masina.Consum instant de 4.5l/100 in drum drept la 130 o sa ai la coborare nicidecum in plan drept. O medie de 6-6.2 exterior cu ac-ul cuplat este ok la viteze de 130-140 exterior. Conditiile de trafic de la noi, demarajele si franele care trebuie sa le pui sa ajungi la viteza aia daca mergi pe drumuri nationale influenteaza mult media. E alegerea lui pana la urma sa vanda masina si sa-si ia Ford sau Renault, fie ca-ti place sau nu fac masini bune. Eu am un mondeo masina de serviciu si sunt foarte multumit de el. Nu am avut nici pe departe problemele de la astra, cei drept, e modelul dupa facelift.
Bafta
Sincer nu-ti inteleg adversitatea fata de decizia fostului coleg de a-si vinde masina.Consum instant de 4.5l/100 in drum drept la 130 o sa ai la coborare nicidecum in plan drept. O medie de 6-6.2 exterior cu ac-ul cuplat este ok la viteze de 130-140 exterior. Conditiile de trafic de la noi, demarajele si franele care trebuie sa le pui sa ajungi la viteza aia daca mergi pe drumuri nationale influenteaza mult media. E alegerea lui pana la urma sa vanda masina si sa-si ia Ford sau Renault, fie ca-ti place sau nu fac masini bune. Eu am un mondeo masina de serviciu si sunt foarte multumit de el. Nu am avut nici pe departe problemele de la astra, cei drept, e modelul dupa facelift.
Bafta
mulahul- Suspendat
- 439 mesaje
- din 13 Jul 2008
- Astra 2006 z17dth
- Alta tara
mulahul- Mesaje scrise: 439
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
nu a fost agresivitate.
consumul asta în plan drept eu il am .
dar am specificat: DRUM DREPT. pentru a vedea pe parcurs de cativa km consumul.
Automat sar din calcule ce spui tu: condițiile de trafic, frane si demaraje.
eu pe acelasi drum de 110 km am scos consum 5.3/5.4 (plin la plin), dar in aceleasi conditii si pe acelasi drum am scos si 6.2
depinde foarte mult de stilul de condus. Când mi-a ieșit 6.2 a fost o perioada cand parea ca nu ajung la timp....si eram mai agresiv, dar viteza medie aceeasi .
renault am avut. renault are fratemiu. 9u din fabrica. dar nu se compara, si spun asta pentru ca la 70.mii megane 3 condus doar de el si eu la 180 mii cu astra
inca e mare diferenta inrte ele. sar plasticuri din senin....greieri ce te acompaniaza...Compresor AC care nu ii da de capat nici la RENAULT...multe.
si din ce am avut si eu ....renault ....sincer nu mai vreau.
consumul asta în plan drept eu il am .
dar am specificat: DRUM DREPT. pentru a vedea pe parcurs de cativa km consumul.
Automat sar din calcule ce spui tu: condițiile de trafic, frane si demaraje.
eu pe acelasi drum de 110 km am scos consum 5.3/5.4 (plin la plin), dar in aceleasi conditii si pe acelasi drum am scos si 6.2
depinde foarte mult de stilul de condus. Când mi-a ieșit 6.2 a fost o perioada cand parea ca nu ajung la timp....si eram mai agresiv, dar viteza medie aceeasi .
renault am avut. renault are fratemiu. 9u din fabrica. dar nu se compara, si spun asta pentru ca la 70.mii megane 3 condus doar de el si eu la 180 mii cu astra
inca e mare diferenta inrte ele. sar plasticuri din senin....greieri ce te acompaniaza...Compresor AC care nu ii da de capat nici la RENAULT...multe.
si din ce am avut si eu ....renault ....sincer nu mai vreau.