pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Salutãri,
Am un Astra Caravan Y20DTH care va avea, în curând, 200.000 km . Nu am probleme mari cu ea, multe sunt normale - ceva ulei pe lângã EGR, consum 9.3l pe iarnã, doar oraș. Nu are erori, alternatorul bagã 14,3-14,4V și fluctueazã permanent între aceste valori.
Aș dori sã investesc vara aceasta niște bani în motor pentru cã deja are 11 ani și un numãr mãricel de km. Presupun cã multe piese au un nivel de uzurã mare deja, mai ales cu temperaturile astea extreme de câțiva ani. Mã gândesc cã 1000-1500 de lei ar fi o sumã onorabilã ca investiție în viitorul motorului.
Problema mea e cã nu știu ce aș putea sã schimb sau sã curãț - cabluri, garnituri, sã desfac tot motorul, segmentarea motorului se mai face la mașinile astea sau doar Dacia 1300 avea nevoie? Pompa de apã, alternatorul, garnitura de chiulasã, cam ce se uzeazã?
Mulțumesc pentru sfaturi.
Am un Astra Caravan Y20DTH care va avea, în curând, 200.000 km . Nu am probleme mari cu ea, multe sunt normale - ceva ulei pe lângã EGR, consum 9.3l pe iarnã, doar oraș. Nu are erori, alternatorul bagã 14,3-14,4V și fluctueazã permanent între aceste valori.
Aș dori sã investesc vara aceasta niște bani în motor pentru cã deja are 11 ani și un numãr mãricel de km. Presupun cã multe piese au un nivel de uzurã mare deja, mai ales cu temperaturile astea extreme de câțiva ani. Mã gândesc cã 1000-1500 de lei ar fi o sumã onorabilã ca investiție în viitorul motorului.
Problema mea e cã nu știu ce aș putea sã schimb sau sã curãț - cabluri, garnituri, sã desfac tot motorul, segmentarea motorului se mai face la mașinile astea sau doar Dacia 1300 avea nevoie? Pompa de apã, alternatorul, garnitura de chiulasã, cam ce se uzeazã?
Mulțumesc pentru sfaturi.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
pmi a scris:Salutãri,
Am un Astra Caravan Y20DTH care va avea, în curând, 200.000 km . Nu am probleme mari cu ea, multe sunt normale - ceva ulei pe lângã EGR, consum 9.3l pe iarnã, doar oraș. Nu are erori, alternatorul bagã 14,3-14,4V și fluctueazã permanent între aceste valori.
Aș dori sã investesc vara aceasta niște bani în motor pentru cã deja are 11 ani și un numãr mãricel de km. Presupun cã multe piese au un nivel de uzurã mare deja, mai ales cu temperaturile astea extreme de câțiva ani. Mã gândesc cã 1000-1500 de lei ar fi o sumã onorabilã ca investiție în viitorul motorului.
Problema mea e cã nu știu ce aș putea sã schimb sau sã curãț - cabluri, garnituri, sã desfac tot motorul, segmentarea motorului se mai face la mașinile astea sau doar Dacia 1300 avea nevoie? Pompa de apã, alternatorul, garnitura de chiulasã, cam ce se uzeazã?
Mulțumesc pentru sfaturi.
Am un Astra Caravan Y20DTH care va avea, în curând, 200.000 km . Nu am probleme mari cu ea, multe sunt normale - ceva ulei pe lângã EGR, consum 9.3l pe iarnã, doar oraș. Nu are erori, alternatorul bagã 14,3-14,4V și fluctueazã permanent între aceste valori.
Aș dori sã investesc vara aceasta niște bani în motor pentru cã deja are 11 ani și un numãr mãricel de km. Presupun cã multe piese au un nivel de uzurã mare deja, mai ales cu temperaturile astea extreme de câțiva ani. Mã gândesc cã 1000-1500 de lei ar fi o sumã onorabilã ca investiție în viitorul motorului.
Problema mea e cã nu știu ce aș putea sã schimb sau sã curãț - cabluri, garnituri, sã desfac tot motorul, segmentarea motorului se mai face la mașinile astea sau doar Dacia 1300 avea nevoie? Pompa de apã, alternatorul, garnitura de chiulasã, cam ce se uzeazã?
Mulțumesc pentru sfaturi.
Niste vorbe din stramosi zic asa:
If it ain't broke, don't fix it.
Mai binele este dusmanul binelui.
Nu umbla deloc la motor, nu ai dece.
Pune motorina de calitate, pune ulei bun.
Nu folosi flush-uri, aditive sau alte rahaturi.
Condu-l cum trebuie, nu-l tine subturat (incearca sa mergi in plaja 2000-4000 rpm).
Nu ii da blana si nu-l tura peste 2500rpm pana nu se incalzeste.
Eventual pune-i un ulei de curatire Mobil Clean, pe care sa il schimbi dupa 5-6000km, dupa care sa treci pe mobil1 normal.
Repet, MOBI 1. Nu Mobil.
Principalele griji la motorul asta pentru tine trebuie sa fie:
- dezamorsarea sistemului de injectie (furtunase de retur, etc)
- furtunasele de vacuum
- pompa de injectie care la un moment dat e posibil sa pice. Pentru prevenire iti recomand sa folosesti ulei 2T in amestec cu motorina pentru o mai buna ungere a pompei de injectie.
Toate problemele astea sunt deja discutate pe forum.
In rest, apa paie si bataie.
Banii aia care vrei sa-i investesti mai bine pune-i deoparte sa ii ai in caz ca iti pica ceva neprevazut.
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
eu am luat-o deja la 235 000 km ... a picat pe la 280 000 pompa (doar calculatorul deocamdata) ... depinde si de cum a fost condusa masina la fostul proprietar ...
vezi si bujiile, daca nu le-ai schimbat pana acum.
furtunasele de retur, chiar daca nu prezinta uzura, schimba-le... cauciucul imbatraneste, mai ales ca e si o zona mai "fierbinte" unde sunt pozitionate ele.
eventual schimba si furtunasele de vacuum... sau verifica-le intr-un vas cu apa. nu trebuie sa scape aer deloc (la verificare).
vezi si bujiile, daca nu le-ai schimbat pana acum.
furtunasele de retur, chiar daca nu prezinta uzura, schimba-le... cauciucul imbatraneste, mai ales ca e si o zona mai "fierbinte" unde sunt pozitionate ele.
eventual schimba si furtunasele de vacuum... sau verifica-le intr-un vas cu apa. nu trebuie sa scape aer deloc (la verificare).