- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
mihaintz
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
mihaintz
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2010 A13DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2010
- Mesaj Privat
gl25axn
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2012
- Mesaj Privat
Al doilea aspect, pe care l-am citit si pe aici pe forum, coordonarea dintre cutia de viteze si motor;la a 2-a "agata" si parca tinde sa blocheze motorul daca nu accelerezi si la celelate viteze, dupa ce ai trecut in treapta respectiva, exista o intarziere de3 la cuplaj pana face legatura cu motorul. Probabil cutia e de pe alt tip de masina sau utilaj si motorul e conceput pentru altceva! Oricum, am avut in trecut si Dacie vreo 11 ani si tragea mai bine decat asta iar Dacia, aduceti-va aminte, avea vreo 50 CP.
In final, OPEL CORSA D e masina ideala sa nu o conduci, deoarece consuma cat sau aprox. un camion modern!
--------------------------------------------------------------------------------
soar3e
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2012
- Mesaj Privat
eu sunt proprietarul unui opel corsa d benzina 1.4, 90cp de cateva saptamani si am scos un consum mixt de 5.7. distanta parcursa a fost de 750 km, din care vro 250km in bucuresti si 500km in afara. estimez ca in bucuresti consumul a fost pe undeva pe la 7.5-8, iar in afara cam 4.8. mentionez ca cel putin in afara localitatilor am mers cat am putut de economic.
consumul l-am calculat cu metoda plin-plin, in rezervor au intrat 43 de litri, alimentat la fel cum am alimentat si anterior (pana a sarit pompa), deci erorile sunt minime. ma declar multumit de consum, desi cred ca se poate si mai bine.
ps: am rulat cu anvelopele de iarna.
- 22 VIN
- **
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pe mine m-ar interesa cea de 75cp. Cum sta cu consumul? Este vreo diferenta buna in plus sau in minus? Ma gandesc si la regula simpla: mai putini cp pe acelasi motor => "efort" mai mare => consum mai mare, dar in cazul masinilor diesel am intalnit destule care sa nu respecte "regula".
Mentionez ca vreau masina pentru Bucuresti, Astra mea 1.4 nu prea se justifica la capitolul asta asa ca vreau sa renunt la ea.
- razvanc
- **
- 110 mesaje
- din 24 Jan 2007
- Corsa Z13DTH
- Bucuresti
razvanc
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2007
- Mesaj Privat
Defectiune costata astazi; in zona intercooler este funingine , nu stiu ce este spart , furtunul sau intercooler ,maine o sa desfaca sa vada ce este .
Am intels ca asta ar fi responsabil pentru intrerupere si chiar consumul .Si probabil ca nu isi face treaba cat masina este incinsa .
Salutari,
@Corsa101 Ce ai mai facut/aflat?
Aceleasi simptome le am si eu. Motor Z13DTH consum 9,5% in Buc. (mers cam 12km dus/intors pe zi, 12-30 grade afara, fara AC).
Si la mine agata a 2-a, apropo de ce zicea colegul de mai sus.
Multumesc anticipat!
arkadyema
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2007 Z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
In rest ulei si filtre sa fie schimbate si motorina buna.
A mea are acum 205.000km. Conduce sotia 3-4km dimineata si cand vine seara de la munca. Pe astia 3-4km consuma 0,3l. Consumul e intre 6-7%. Daca merg constant cu a 3a la 2000 merge intre 3-4%- instant.
Cu a 5a ies si eu mai bine decat cu a 6a la drum lung.
AC- in ralanti imi ia 1%. Fara Ac 0,4%. SI e un motor mic pentru pocnitoarea asta. AC-ul pur si simplu termina puterea motorului.
1,9TDI PD la Skoda ii da clasa la consum la acelasi sofer.
- emoboy
- **
- 142 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Corsa 2004 z13dt
- Prahova
emoboy
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
camiutza7
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am o corsa D 1.3 cdti 75 CP (2007), doar in Bucuresti consum pe 2000 km la ore de varf 5.7-6.1 . acum imi afiseaza 5.8. Conduc normal ,sportiv cand ma grabesc , doar cu AC, pt ca fara nu respiri ... Schimb la 2000-3000 RPM.. Am mers si pe pilot 135 km/h pe o distanta de 200 km , consum 5.2
Ii schimb filtre si ulei maine si daca se mai schimba ceva , va anunt
- danikon
- **
- 432 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Corsa 2008 z13tdj
- Dambovita
danikon
- Mesaje scrise: 432
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2008 z13tdj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
- emoboy
- **
- 142 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Corsa 2004 z13dt
- Prahova
emoboy
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
- danikon
- **
- 432 mesaje
- din 23 Mar 2009
- Corsa 2008 z13tdj
- Dambovita
danikon
- Mesaje scrise: 432
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2008 z13tdj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
Svimp
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
La intoarcere am avut 4.8% cu aerul conditionat pornit , 130 km/h
In bucuresti am 5.2%
Stil de mers
Treapta 1 - schimb la 2700 - 3000 rpm
Treapta 2 - schimb la 2600 - 2900 rpm
Treapta 3 - schimb la 2500 - 2800 rpm
Treapta 4 - schimb la 2400 - 2700 rpm
E important ca urmatoarea treapta sa cada pe zona de cuplu, sa cada la peste 2000 rpm .
Daca mergi cu ea subturata in speranta ca vei consuma mai putin nu rezolvi nimic, daca mergi cu ea supraturata din nou nu rezolvi nimic pt ca la peste 3600 rpm se termina cuplu.
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
corsa101
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2011
- Mesaj Privat
"Explicatii referitoare la modul de determinare a consumului de carburant
Determinarea consumul de carburant este legiferata in EU de Directiva Consiliului Europei 80/1268/EEC, modificata ultima data de 2004/3/EC.
Testul este agreat international si se compune din doua parti, urban si extraurban. Acest test se foloseste si pentru determinarea emisiilor.
Masinile folosite la test trebuie sa aiba un rulaj de cel putin 3000 km la bord.
Testul urban este efectuat in conditii de laborator, pe un stand cu role. Vehiculul testat trebuie sa fie pastrat inainte de test la temperatura de 20-30 grade Celsius, cu cel putin 6 ore inainte de test. Aceeasi conditie de temperatura trebuie sa o indeplineasca lichidul de racire si uleiul de motor.
Testul se efectueaza de la pornirea motorului.Un ciclu consta intr-o serie de accelerari, viteze constante, decelerari si relanti. Viteza maxima este de 50 km/h, viteza medie de 19 km/ora iar distanta acoperita de 4 km.
Ciclul urban apare in diagrama in Part One
Testul extraurban este efectuat imediat dupa cel urban. Testul consta in accelerari, viteza constanta, decelerari si relanti. Viteza maxima este de 120 km/ora, viteza medie este de 63 km/ora. Distanta acoperita este de 7 km.
Ciclul extraurban apare in diagrama in Part Two
Determinarea consumului combinat
Consumul combinat se determina ca medie a consumurilor urban si extraurban, ponderata cu distantele parcurse in fiecare caz.
Fabricantul nu testeaza fiecare vehicul in parte ci numai un exemplar. Este posibil ca in urma testarii altor exemplare de serie testate sa fie obtinute rezultate mai bune sau mai slabe.
Din cauza unei infinitati de situatii posibile de drum, conditii atmosferice, stiluri de condus, consumul obtinut in urma unui test de drum poate sa nu coincida cu cel prezentat official.
DIAGRAMA TESTULUI DE DETERMINARE A CONSUMULUI DE CARBURANT
Alte conditii si determinari prevazute de normele europene :
Prima reglementare EEC a fost 70/220/EEC
Conform acesteia trebuie indeplinite printre altele, urmatoarele conditii :
o Geamurile trebuie pastrate inchise
o Aerul conditionat si climatizarea trebuie pastrate inchise pe durata testului
o Volumul de carburant se va calcula folosind un recipient suplimentar de alimentare si nu rezervorul autovehiculului
o Rata acceleratiei trebuie sa fie constanta
o Uniditatea atmosferica trebuie sa fie 95%
o Drumul trebuie sa fie uscat
o Viteza vantului trebuie sa fie mai mica de 3 m/s
o Inclinarea drumului nu trebuie sa depaseasca 2 %
o Viteza in momentul in care trebuie sa fie mentinuta constanta, nu trebuie sa aiba o variatie mai mare de 2 km / ora.
o Segmentul de drum trebuie parcurs in ambele directii.
o Rezervorul nu trebuie umplut la mai mult de 90% din volumul total.
Formula de calcul a consumului de carburant
C = 100M / D x Sg
Unde
C = Carburantul consumat exprimat in litrii / 100 km
Sg = densitatea de referinta a combustibilului
D = distanta parcursa in test
M = combustibilul consumat in kg."
Unde sunt conditile acestea in trafic ?
In alta ordine , am tot vazut ca la relanti consumul instantaneu arata la unuii dintre voi , 0,3 % , la mine nu a aratat niciodata , oare de ce ? 0,4 sau 0,5 in functie de vremea de afara.
corsa101
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2011
- Mesaj Privat
@Corsa101 Ce ai mai facut/aflat?
Aceleasi simptome le am si eu. Motor Z13DTH consum 9,5% in Buc. (mers cam 12km dus/intors pe zi, 12-30 grade afara, fara AC).
Si la mine agata a 2-a, apropo de ce zicea colegul de mai sus.
Multumesc anticipat![/quote]
Am tot umblat peste tot pana am schimbat injectoarele . Toate 4 orig. bosch noi si box tuning ( cutia minune )
Acum merge binisor , consumul tot mare este . In Buc. cu aer, asta vara 8-9-10 , acum un pic mai domol 7 , afara cam 5 - 6 da am mers tare si cu o cutie pe porbagaj .
Ma scoate din sarite , trage bine de tot si la un moment moare nu mai " misca " , de obicei dupa ce este calda . Nu face tot timpul , 5 zile pe sapt o iubesc , dar o zi imi vine sa duc la remat , a 7 a sta si ea saracuta.
Am cumparat un tester Op-com sa vedem . Decomandata nu prea stiu sa ma" dau" cu el , usurel o sa invat .
- marusu
- **
- 472 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
costit
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2013
- Mesaj Privat
Am citit totul de la "Discutii generale despre Corsa".
Din punct de vedere al problemelor, ma regasesc doar la capitolul parbriz crapat in primul an. Tot de la jumatate. Bineinteles ca nu vor sa-l schimbe in garantie.
Am uitata sa mentionez ca am un Corsa D, 1.3 cdti, 90 CP, 6 trepte. Il am din 10.2008.
Acum am 45 000 km la bord si reviziile facute la timp.
Merg 75-80% numai in afara orasului.
Nu conduc nici sportiv, dar nici nu dorm la volan.
Totusi am un consum de peste 7%. Uneori si 8%. Doar de cateva ori am avut sub 7%, dar nu cu mult. Ceva de genul 6.8-6.9%.
Ii calculez consumul de la inceput.
Am tot sperat la inceput ca nu este rodata, dar timpul a trecut, la fel si kilometri si consumul nu s-a redus.
Ce stiti despre asta?
Ce ma sfatuiti? Cand am citit ca unii au si 4% consum, mi-a venit sa plang.
Va multumesc si astept raspunsul vostru.
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
La 6 trepte , peste 100/ora se foloseste intotdeauna. Urmareste turatia. Normal ca este consum mare la treapta a 5-a.Folositi masina pe cat posibil in regim de 2000 ture , periodic,( o data la cateva zile) calcati la 3000 ture pt. a nu se bloca turbina. La 1500-1800 ture cu viteza a 6-a (78 km/ora)consumul este f. mic, ( o folosesc cand ajunge la rosu si sunt afara din loc) .Consumul mediu la 120000 km a fost de 6.1 l/100 , jumatate in Bucuresti, in aglomeratie asa este 8-9 l. (depinde si de cum ti-ai baut cafeaua si daca te-ai trezit bine)
- corsablue
- ****
- 2,869 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,869
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat