Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 741
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare.

Am tot cautat pe aici pe forum, am vazut ce uleiuri imi trebuie pentru masina.
Masina este Vectra A c20ne cu servo si ABS.
Eu vreau sa schimb uleiul cutiei de viteze, ulei de servo si lichidul de frana.

Ulei cutie de viteze:
SAE 80w90 GL-4. Peste tot am gasit 80w90 dar GL-5. Are ceva daca pun GL-5 in loc de GL-4?
Am gasit pe ceva pe net. Intre Metabond si Castrol ce sa aleg? Eu as alege Castrol.

Ulei servo:
ATF Dexron II D. E diferenta intre asta si ATF 220? M-am uitat in borcan si are o culoare rosiatica. Am tot citit pe aici pe forum, dar tot nu stiu daca trebuie rosu sau verde.
Intre Mobil1, Febi si Valvoline ? (primele 2 au acelasi pret, valvoline e cu cativa lei mai scump)

Lichid frana:
DOT 3/4. Presupun ca e mai bun DOT 4, nu?
Textar, Ferodo, Bosch ?
  • profes0rul

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1990 1.6i + GPL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2008

  • Mesaj Privat
[1] Ulei cutie .

Indicatorul terminal este privitor la cat de parafinat este uleiul . Adica cat este de sinteza .
Fireste, uleiul sintetic este mai bun . Parafina are tendinta de a depune gume si in plus face sa barboteaze uleiul dupa folosinta indelungata. Adica face bule de aer care fireste dau uzuri premature si foarte distructive.
Primii indicatori SAE 80w90 sunt cu privire la pastrarea vascozitatii in functie de temperatura. Se stie, uleiul
are tendinta de a deveni mai putin vascos pe masura ce temparatura creste . Astfel pelicula protectorare de
ulei devine din ce in ce mai subtire . Pentru cutie ( atentie , neautomata ) SAE 80w90 este indicativul clasic .
Calitatea depinde foarte mult in functie de fabricant . Daca cutia are ceva semne ca merita mai multa atentie
recomand ulei ELF . E mai scump. Daca schimbul se face doar ca lucrare de intretinere puneti orice SAE 80w90
in functie de buget.

[2] Ulei servo
Culoarea este irelevanta . Pur si simplu fabricantul il coloreaza pentru a se deosebi de orice altceva. De regula
rosu . Exista si niste impuneri legislative pentru asa ceva care privesc in esenta o recilare mai simpla si mai eficienta a uleiurilor de origine minerala. Indicativele numesc vascozitate si factorul de compresie pana la care isi mentin calitatile. Nu sunt standardizate ca la uleiurile de motor. Fiecare fabricant are propriul nomenclator. Sunt totusi si echivalente. Terminatiile indicativelor numesc aditivii practicati . Cei de generatie mai recenta sunt mai putin toxici si ceva mai prietenosi cu garniturile de cauciuc pe acolo pe unde le intalnesc in timpul functionarii lor. Recomand Valvoline.

[3] Lichid de frana
Neaparat DOT 4. Este cel mai putin coroziv .Este insa foarte greu de garantat autenticitatea fabricantului. Poate sa fie fabricat si in Afganistan si sa scrie Bosh ca doar nu ii doare mana. Orice chinez stie ca daca isi inscriptioneaza zeama "Bosh" se va vinde garantat. Din motivul acesta va recomand sa fugiti de Bosh. Doar daca calitatea remarcabila a ambalajului va determina sa sperati ca totusi este autentic.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR