Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am o Meriva 2004, z17dth, 145km.
Astazi s-a intamplat urmatorul lucru : a pornit normal, am mers cativa km, am parcat si cand sa opresc motorul am constat ca cheia se invartea in gol si nu se intampla nimic, motorul ramanea pornit. Am plecat de acolo si am adus masina acasa ca sa nu raman prin oras. Daca invarteam cheia inainte, cand era motorul pornit, nu se auzea nimic (demarorul). Daca o invarteam inapoi, mergea in gol pana se bloca, cred ca facea cursa normala.
Am scos cheia din contact fara nici un efort, motorul mergea in continuare, doar casetofonul s-a oprit. Sistemul info, display cass lucreaza normal, citeste daca e cheia bagata sau nu.
Sistemul de blocare/deblocare volan functioneaza normal.
Am oprit motorul cu frana apasata, viteza 1, ambreiaj ridicat si mi-au ramas becurile aprinse in bord. Ca sa le sting am decuplat bateria si asa a ramas. Motorul mi se parea cam incins si daca cuplam bateria bazaia ceva la motor.
Va rog pareri , de unde sa incep, vreau s-o rezolv rapid ca am nevoie de masina. La ce piese, preturi sa ma astept si recomandari service Sector 6.
Multumesc
Astazi s-a intamplat urmatorul lucru : a pornit normal, am mers cativa km, am parcat si cand sa opresc motorul am constat ca cheia se invartea in gol si nu se intampla nimic, motorul ramanea pornit. Am plecat de acolo si am adus masina acasa ca sa nu raman prin oras. Daca invarteam cheia inainte, cand era motorul pornit, nu se auzea nimic (demarorul). Daca o invarteam inapoi, mergea in gol pana se bloca, cred ca facea cursa normala.
Am scos cheia din contact fara nici un efort, motorul mergea in continuare, doar casetofonul s-a oprit. Sistemul info, display cass lucreaza normal, citeste daca e cheia bagata sau nu.
Sistemul de blocare/deblocare volan functioneaza normal.
Am oprit motorul cu frana apasata, viteza 1, ambreiaj ridicat si mi-au ramas becurile aprinse in bord. Ca sa le sting am decuplat bateria si asa a ramas. Motorul mi se parea cam incins si daca cuplam bateria bazaia ceva la motor.
Va rog pareri , de unde sa incep, vreau s-o rezolv rapid ca am nevoie de masina. La ce piese, preturi sa ma astept si recomandari service Sector 6.
Multumesc
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,190 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,190
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
Schimba contactul cu unul nou sau din dezmembrari si ai rezolvat. Succes!
Cand il vei scoate pe cel vechi (cel care acum este pe masina) vei avea surpriza sa gasesti:
-Partea electrica topita si lipita in pozitia II (becuri aprinse in bord ) -caz in care poti folosi in continuare butucul cheii cel cu verturi care copiaza profilul de pe cheie
sau
-Partea electrica intacta si functionala (caz mult mai probabil!) dar axul longitudinal al butucului ...rupt -Caz in care vei folosi un butuc nou sau second hand si la care vei avea din nou, doua optiuni relativ simple: prima ar fi ca vei folosi doua chiei, una pentru usi si alta pentru contact iar a doua optiune ar fi sa rearanjezi verturile din noul butuc astfel incat sa poti folosi in continuare cheia ta de pana acum si totul se va sfarsi ca si cand acest incident nici nu s-ar fi petrecut.
Cand il vei scoate pe cel vechi (cel care acum este pe masina) vei avea surpriza sa gasesti:
-Partea electrica topita si lipita in pozitia II (becuri aprinse in bord ) -caz in care poti folosi in continuare butucul cheii cel cu verturi care copiaza profilul de pe cheie
sau
-Partea electrica intacta si functionala (caz mult mai probabil!) dar axul longitudinal al butucului ...rupt -Caz in care vei folosi un butuc nou sau second hand si la care vei avea din nou, doua optiuni relativ simple: prima ar fi ca vei folosi doua chiei, una pentru usi si alta pentru contact iar a doua optiune ar fi sa rearanjezi verturile din noul butuc astfel incat sa poti folosi in continuare cheia ta de pana acum si totul se va sfarsi ca si cand acest incident nici nu s-ar fi petrecut.
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Piesele, pentru oricare dintre cele doua variante, butuc sau contact, nu sunt scumpe si le gasesc rapid. M-am informat deja.
Ma bate un gand sa schimb singur contactul, dar , nu stiu la ce sa ma astept.
Intrebarea este : Doar personal supercalificat poate face asta sau merge si acasa schimbat?
As face singur inlocuirea doar ca sa evit timpul pierdut pentru plimbarea pe la service-uri, programari peste nu stiu cate zile etc, astea ma deranjeaza cel mai mult.
Daca imi poate da cineva informatii, cum sa desfac si eventuale "puncte cheie", dimineata m-as apuca de treaba. Am schimbat acum vreo 8-10 ani un butuc la Dacie, in cazul de fata cred ca nu ma ajuta experienta
Multumesc pentru raspuns
Ma bate un gand sa schimb singur contactul, dar , nu stiu la ce sa ma astept.
Intrebarea este : Doar personal supercalificat poate face asta sau merge si acasa schimbat?
As face singur inlocuirea doar ca sa evit timpul pierdut pentru plimbarea pe la service-uri, programari peste nu stiu cate zile etc, astea ma deranjeaza cel mai mult.
Daca imi poate da cineva informatii, cum sa desfac si eventuale "puncte cheie", dimineata m-as apuca de treaba. Am schimbat acum vreo 8-10 ani un butuc la Dacie, in cazul de fata cred ca nu ma ajuta experienta
Multumesc pentru raspuns
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
sper sa te ajute e ceva semanator si la tine asta dupa ce demontezi plasticele
http://www.omegaowners.com/...pl?num=1225657771
si aici un tutorial la astra g
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=293798
spor la treaba
http://www.omegaowners.com/...pl?num=1225657771
si aici un tutorial la astra g
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=293798
spor la treaba
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Tutorialul este pentru partea mecanica cum sa scoti, deblochezi butucul.
Uite cateva poze de sub volan
Poate nu m-am exprimat corect.
Intrebarea a fost daca pot scoate partea electrica ( comutatorul electric pornire ) fara sa scot butucul cu cheia (partea mecanica) si cum scot mufa.
Eu cred ca la partea electrica e problema.
Uite cateva poze de sub volan
Poate nu m-am exprimat corect.
Intrebarea a fost daca pot scoate partea electrica ( comutatorul electric pornire ) fara sa scot butucul cu cheia (partea mecanica) si cum scot mufa.
Eu cred ca la partea electrica e problema.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am scos mufa, butucul, insa partea electrica nu reusesc s-o scot.
Cauza defectului : ax butuc retezat ( de la iesirea din comutatorul electric)
S-a adeverit varianta a doua spusa de "Bunicu".
Ce urmeaza:
- cumpar butuc
- elimin bucatica ramasa in comutatorul electric ( cum il scot ?)
- sper sa reusesc sa bag butucul la loc
- nu mi-e clar cum va porni cu o noua cheie ( presupun ca am un cip, o protectie). Mai sunt si alte operatii necesare? Programari, resetari , codificari
Astept cu interes urmatoarele sfaturi, foarte utile pana acum.
Daca e cineva dispus sa-mi rezolve toata lucrarea, sunt pregatit sa platesc, ca sa castig timp pentru ca am 2 bebelici care depind de masina
Multumesc d-nilor pentru diagnoza on-line. Acum, sa trecem la treaba!
Cauza defectului : ax butuc retezat ( de la iesirea din comutatorul electric)
S-a adeverit varianta a doua spusa de "Bunicu".
Ce urmeaza:
- cumpar butuc
- elimin bucatica ramasa in comutatorul electric ( cum il scot ?)
- sper sa reusesc sa bag butucul la loc
- nu mi-e clar cum va porni cu o noua cheie ( presupun ca am un cip, o protectie). Mai sunt si alte operatii necesare? Programari, resetari , codificari
Astept cu interes urmatoarele sfaturi, foarte utile pana acum.
Daca e cineva dispus sa-mi rezolve toata lucrarea, sunt pregatit sa platesc, ca sa castig timp pentru ca am 2 bebelici care depind de masina
Multumesc d-nilor pentru diagnoza on-line. Acum, sa trecem la treaba!
- Bunicu
- ****
- 2,190 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,190
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
nu trebuie sa vina nimeni . O rezolvi tu.
imediat ce gasesc o poza iti arat pe ce sa apesi ca sa poti scoate acel motz de acolo si apoi o sa iti spun si cum o sa faci cu cea de-a doua cheie.
edit:
bun, am gasit ce trebuie.
prima oara te intereseaza sa scoti motzul rupt acolo. Iata schitza copiata de pe tutorialul cu contactul de Astra G. Laa tine este la fel. ca sa poti extrage piesa rupta, trebuie sa apesi cu o surubelnitza in sensul indicat de sageata albastra. apoi o sa poti scoate bucatica de acolo cu o penseta sau cu o tija pe care au pus ceva adeziv care sa adere cat de cat la materialul rupt acolo (eventual o bucata mica de banda dubluadeziva. O sa iasa foarte usor. Asta e poza.
iar ca sa folosesti aceiasi cheie ca si pana acum, trebuie sa scoti verturile din butucul nou si sa le pui pe cele din butucul tau (cel defect) in ordinea in care le-ai scos de la tine atat ca ordine cat si ca pozitie. Astfel, o sa aiai un butuc nou pe cheia ta.
Mai jos ai o poza cu verturile scoase din butuc.
si acum ...la treaba!
Atentie!
Operatia de apasare cu surubelnita in sensul indicat de sageata albastra, trebuie facuta si inainte de a baga butucul nou in contact altfel nu o sa il poti baga!
La nicio operatie nu trebuie sa fortezi nimic. DAca ceva nu intra undeva , clar este o problema neluata in calcul.
imediat ce gasesc o poza iti arat pe ce sa apesi ca sa poti scoate acel motz de acolo si apoi o sa iti spun si cum o sa faci cu cea de-a doua cheie.
edit:
bun, am gasit ce trebuie.
prima oara te intereseaza sa scoti motzul rupt acolo. Iata schitza copiata de pe tutorialul cu contactul de Astra G. Laa tine este la fel. ca sa poti extrage piesa rupta, trebuie sa apesi cu o surubelnitza in sensul indicat de sageata albastra. apoi o sa poti scoate bucatica de acolo cu o penseta sau cu o tija pe care au pus ceva adeziv care sa adere cat de cat la materialul rupt acolo (eventual o bucata mica de banda dubluadeziva. O sa iasa foarte usor. Asta e poza.
iar ca sa folosesti aceiasi cheie ca si pana acum, trebuie sa scoti verturile din butucul nou si sa le pui pe cele din butucul tau (cel defect) in ordinea in care le-ai scos de la tine atat ca ordine cat si ca pozitie. Astfel, o sa aiai un butuc nou pe cheia ta.
Mai jos ai o poza cu verturile scoase din butuc.
si acum ...la treaba!
Atentie!
Operatia de apasare cu surubelnita in sensul indicat de sageata albastra, trebuie facuta si inainte de a baga butucul nou in contact altfel nu o sa il poti baga!
La nicio operatie nu trebuie sa fortezi nimic. DAca ceva nu intra undeva , clar este o problema neluata in calcul.
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,190 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,190
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am reusit sa scot bucatica de ax rupta cu o penseta, sunt pe drumul cel bun.
Incerc sa iau contact tot de Meriva ca sa fie aceeasi cheie, e varianta cea mai simpla (mut butoanele cu cipul si gata).
Am gasit si butuc nou cu o cheie, pe original, se comanda pe baza a doua coduri: key pass si security code, si primesti unul identic cu cel de pe masina la care poti folosi cheile vechi.
Pretul nu e prea prietenos aprox 400 ron, livrare in 4-5 zile.
Incerc sa iau contact tot de Meriva ca sa fie aceeasi cheie, e varianta cea mai simpla (mut butoanele cu cipul si gata).
Am gasit si butuc nou cu o cheie, pe original, se comanda pe baza a doua coduri: key pass si security code, si primesti unul identic cu cel de pe masina la care poti folosi cheile vechi.
Pretul nu e prea prietenos aprox 400 ron, livrare in 4-5 zile.
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Teoretic mai am un pas.
Am gasit butuc, am facut transplantul ca sa folosesc vechile chei, cred ca am reusit, cheia intra si iese usor, se roteste normal
M-am blocat la mal, nu mai pot baga butucul
Lamela este apasata, contactul electric a ramas in pozitia 2 cand s-a rupt axul , intrebarea este : butucul intra tot in poz 2 sau in pozitia 1? Poate sa fie de aici vreo problema?
Mentionez ca mai ramane cam 1 cm afara
Am gasit butuc, am facut transplantul ca sa folosesc vechile chei, cred ca am reusit, cheia intra si iese usor, se roteste normal
M-am blocat la mal, nu mai pot baga butucul
Lamela este apasata, contactul electric a ramas in pozitia 2 cand s-a rupt axul , intrebarea este : butucul intra tot in poz 2 sau in pozitia 1? Poate sa fie de aici vreo problema?
Mentionez ca mai ramane cam 1 cm afara
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@Bradu06
daca contactul electric este in pozitia 2(defapt cred ca se afla in pozitia motor pornit) ai doua variante
1 sa pui si partea mecanica a contactului in aceeasi pozitie dar cred ca e mai putin probabil sa mearga
2 sa apesi acea lamela de blocaj cu o surubelnita subtire si sa rotesti contactul electric la pozita normala
PS
multa bafta
daca contactul electric este in pozitia 2(defapt cred ca se afla in pozitia motor pornit) ai doua variante
1 sa pui si partea mecanica a contactului in aceeasi pozitie dar cred ca e mai putin probabil sa mearga
2 sa apesi acea lamela de blocaj cu o surubelnita subtire si sa rotesti contactul electric la pozita normala
PS
multa bafta
Bradu06
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2008
- Mesaj Privat
Contactul a ramas in pozitia pornit , pozitia 2 cum am scris si eu ( 0, I, II, III). Asta e clar.
Ca sa pot roti contactul , inteleg ca trebuie sa apas pe acea lamela din mijlocul contactului electric ( exact in pozitia unde axul butucului intra in contactul electric) si apoi sa invart. Greu de realizat, mai bine as da contactul electric jos, l-as aranja si pune la loc sau inlocui cu totul.
Cum dau jos contactul electric si care este "pozitia normala" a contactului electric, inainte de a introduce butucul? 0, I, II?
PS
M-am luptat cu contactul electric de mai multe ori si nu stiu care e formula magica
Ca sa pot roti contactul , inteleg ca trebuie sa apas pe acea lamela din mijlocul contactului electric ( exact in pozitia unde axul butucului intra in contactul electric) si apoi sa invart. Greu de realizat, mai bine as da contactul electric jos, l-as aranja si pune la loc sau inlocui cu totul.
Cum dau jos contactul electric si care este "pozitia normala" a contactului electric, inainte de a introduce butucul? 0, I, II?
PS
M-am luptat cu contactul electric de mai multe ori si nu stiu care e formula magica