- gabonne
- ****
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
si ce plus de putere castigai cu interventia asta? personal cred ca de data asta ai avut lipsa de ocupatieș acest plus de putere pe care il creai ti-l putea reteza un filtru putin imbacsit sau o presiune necorespunzatoare in roti; sa nu ma intelegi gresit, apreciez ceea ce ai facut dar de data asta cred ca nu avea rost
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu am urmarit un plus de putere, am vrut doar sa maresc cu putin cantitatea de aer aspirata de motor la turatii mici.
Mai ramane sa-mi curat intercooler-ul pe interior si sorbul din rezervor, iar cu asta cred ca am facut tot ce putea face un om care vrea ca masina cumparata SH sa-i mearga bine, sa se poata baza pe masina si sa nu-l lase in drum.
Mai ramane sa-mi curat intercooler-ul pe interior si sorbul din rezervor, iar cu asta cred ca am facut tot ce putea face un om care vrea ca masina cumparata SH sa-i mearga bine, sa se poata baza pe masina si sa nu-l lase in drum.
- vasileribu
- *
- 1 mesaje
- din 16 Mai 2012
- Kadett
- Constanta
vasileribu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Kadett
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
L-am cumparat de la un magazin de piese auto din Sibiu care practica preturi decente (adica un adaos mic la piese scumpe, sau piese pe original).
Ti-am dat PM cu site-ul magazinului respectiv.
Sper ca nu vrei sa-l pui pe Kadett, pentru ca e destul de scump la cumparare si este eficient pe Vectra B 1.7TD 82cp care are pompa de injectie Zexel VE (atentie ca amortizorul de pompa BOSCH VE este altul, si e mai ieftin cel putin pentru Mercedes pe licenta e 158lei si Audi 80 B4 pe original e 250lei). Ziceam ca e eficient in particular pe Vectra B deoarece masina are masa proprie mare (1.300+kg) pentru un motor de doar 82cp iar amortizorul asta montat direct pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie plus cele 2 arcuri de pe cablul de acceleratie (langa pedala de acceleratie) ajuta la accelerari/decelerari repetate sau la pastrarea unei vitezei de croaziera cat mai constante din pedala de acceleratie (nu exista tempomat de fabrica la acest model, totusi eu sper sa-mi montez unul original de pe una din motorizarile pe benzina X18XE sau X20XEV).
Pe Kadett 1.7TD sau Astra F 1.7TDS cu motor Isuzu nu stiu sa existe montat din fabrica acest sistem cu amortizor pe pompa de injectie.
Ti-am dat PM cu site-ul magazinului respectiv.
Sper ca nu vrei sa-l pui pe Kadett, pentru ca e destul de scump la cumparare si este eficient pe Vectra B 1.7TD 82cp care are pompa de injectie Zexel VE (atentie ca amortizorul de pompa BOSCH VE este altul, si e mai ieftin cel putin pentru Mercedes pe licenta e 158lei si Audi 80 B4 pe original e 250lei). Ziceam ca e eficient in particular pe Vectra B deoarece masina are masa proprie mare (1.300+kg) pentru un motor de doar 82cp iar amortizorul asta montat direct pe clapeta de acceleratie a pompei de injectie plus cele 2 arcuri de pe cablul de acceleratie (langa pedala de acceleratie) ajuta la accelerari/decelerari repetate sau la pastrarea unei vitezei de croaziera cat mai constante din pedala de acceleratie (nu exista tempomat de fabrica la acest model, totusi eu sper sa-mi montez unul original de pe una din motorizarile pe benzina X18XE sau X20XEV).
Pe Kadett 1.7TD sau Astra F 1.7TDS cu motor Isuzu nu stiu sa existe montat din fabrica acest sistem cu amortizor pe pompa de injectie.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri am facut o spalare (nu foarte eficienta) a intercooler-ului, din pacate nu am putut sa-l demontez de pe masina pentru ca la mine e dificil de scos datorita condensatorului de A/C si a conductelor de clima suplimentare care se gasesc in zona intercooler-ului si a radiatorului de A/C.
Dupa ce am citit pe Internet ca unii l-au clatit cu benzina, petrol, diluant, acetona, spray de curatat franele, motorina, etc si toti l-au lasat la uscat la soare minim 48h pentru a evita o eventuala detonatie in motor sau mai rau un incendiu in timpul spalarii sau la remontare am ales sa-l spal cu motorina pentru ca masina este pe motorina si neavand timp sa-l las la uscat nu ar fi fost o tragedie daca in admisie ajundeau ceva stropi de motorina impreuna cu aerul aspirat prin intercooler.
Deci am scos conducta de dedesupt a turbinei afara din furtunul intercooler-ului si am bagat o carpa in furtun, apoi peste am pus o punga si un arici de plastic pe care l-am strans peste furtun, apoi am scos furtunul de cauciuc in forma de S de pe intercooler si am turnat pe sus motorina, 2 ture a cate 2l fiecare.
Am lasat motorina 10min sa stea in intercooler, apoi am agitat fata masinii sus-jos cateva minute, pe urma am folosit un compresor cu care am balbotat motorina prin intercooler si apoi am scurs jos continutul. La prima tura a iesit motorina maronie-neagra iar la a doua tura a iesit deja motorina curata. Intercooler-ul nu a fost foarte murdar la interior, insa dupa 15ani de la fabricarea motorului am considerat ca se impune sa fac si chestia asta datorita vaporilor de aer absorbiti din capacul chiuloasei in circuitul de aspiratie a compresorului turbinei, acesti vapori duc putin ulei si in intercooler iar eu am gasit urme de ulei pana si in admisia presurizata.
Am scurs toata motorina, am suflat de sus in jos cu aer comprimat, am sters la interior furtunul din partea de jos a intercooler-ului, am pus la loc furtunele si am pornit motorul. L-am lasat 10min la relanti, apoi am iesit la o tura cu masina, prudent i-am dat initial doar 2.000rpm cateva minute, apoi 2.500rpm cateva minute, apoi usor-usor cateva ture in mers pana in 3.000rpm, apoi cateva in 3.500rpm si am revenit acasa. Sigur aveam ceva urme de motorina in intercooler dar nu am sesizat nimic ciudat la motor cand acestea au ajuns impinse de turbina in admisie.
Dar ce am mai constatat astazi cand lucram sub masina - am vazut ca la mine peste intercooler, chiar in fata lui este montat radiatorul de A/C care acopera complet intercooler-ul. Mai mult, avand in fata un al 2-lea ventilator pe partea soferului defapt intercooler-ul este obturat si de palele ventilatorului, in plus in fata acestui radiator de A/C se afla o masca din plastic care acopera si ea intercooler-ul acesta luînd aer frontal doar printre paletele ventilatorului. Deci asa cum este la mine racirea intercooler-ului ajung la concluzia ca racirea lui devine eficienta in special cand porneste radiatorul principal din spatele radiatorului de apa si care este pozitionat sa traga aer si de pe o buna parte din suprafata intercooler-ului (~70%).
E cam ineficient acest design in opinia mea, asa ca sunt pornit acum sa decupez o parte din masca ventilatorului de A/C de pe partea soferului ca sa permita aerului frontal care vine prin grila dintre faruri sa raceasca o portiune ceva mai mare din suprafata intercooler-ului :
E vorba de portiunea incercuita cu rosu in prima poza (e un pic mai mare decat se vede in poza), in poza a doua se vede masca din plastic a ventilatoarelor care nu lasa aerul sa treaca prin radiatoare decat prin aria in care stau sau se invart paletele ventilatoarelor de racire din fata masinii.
Dupa ce am citit pe Internet ca unii l-au clatit cu benzina, petrol, diluant, acetona, spray de curatat franele, motorina, etc si toti l-au lasat la uscat la soare minim 48h pentru a evita o eventuala detonatie in motor sau mai rau un incendiu in timpul spalarii sau la remontare am ales sa-l spal cu motorina pentru ca masina este pe motorina si neavand timp sa-l las la uscat nu ar fi fost o tragedie daca in admisie ajundeau ceva stropi de motorina impreuna cu aerul aspirat prin intercooler.
Deci am scos conducta de dedesupt a turbinei afara din furtunul intercooler-ului si am bagat o carpa in furtun, apoi peste am pus o punga si un arici de plastic pe care l-am strans peste furtun, apoi am scos furtunul de cauciuc in forma de S de pe intercooler si am turnat pe sus motorina, 2 ture a cate 2l fiecare.
Am lasat motorina 10min sa stea in intercooler, apoi am agitat fata masinii sus-jos cateva minute, pe urma am folosit un compresor cu care am balbotat motorina prin intercooler si apoi am scurs jos continutul. La prima tura a iesit motorina maronie-neagra iar la a doua tura a iesit deja motorina curata. Intercooler-ul nu a fost foarte murdar la interior, insa dupa 15ani de la fabricarea motorului am considerat ca se impune sa fac si chestia asta datorita vaporilor de aer absorbiti din capacul chiuloasei in circuitul de aspiratie a compresorului turbinei, acesti vapori duc putin ulei si in intercooler iar eu am gasit urme de ulei pana si in admisia presurizata.
Am scurs toata motorina, am suflat de sus in jos cu aer comprimat, am sters la interior furtunul din partea de jos a intercooler-ului, am pus la loc furtunele si am pornit motorul. L-am lasat 10min la relanti, apoi am iesit la o tura cu masina, prudent i-am dat initial doar 2.000rpm cateva minute, apoi 2.500rpm cateva minute, apoi usor-usor cateva ture in mers pana in 3.000rpm, apoi cateva in 3.500rpm si am revenit acasa. Sigur aveam ceva urme de motorina in intercooler dar nu am sesizat nimic ciudat la motor cand acestea au ajuns impinse de turbina in admisie.
Dar ce am mai constatat astazi cand lucram sub masina - am vazut ca la mine peste intercooler, chiar in fata lui este montat radiatorul de A/C care acopera complet intercooler-ul. Mai mult, avand in fata un al 2-lea ventilator pe partea soferului defapt intercooler-ul este obturat si de palele ventilatorului, in plus in fata acestui radiator de A/C se afla o masca din plastic care acopera si ea intercooler-ul acesta luînd aer frontal doar printre paletele ventilatorului. Deci asa cum este la mine racirea intercooler-ului ajung la concluzia ca racirea lui devine eficienta in special cand porneste radiatorul principal din spatele radiatorului de apa si care este pozitionat sa traga aer si de pe o buna parte din suprafata intercooler-ului (~70%).
E cam ineficient acest design in opinia mea, asa ca sunt pornit acum sa decupez o parte din masca ventilatorului de A/C de pe partea soferului ca sa permita aerului frontal care vine prin grila dintre faruri sa raceasca o portiune ceva mai mare din suprafata intercooler-ului :
E vorba de portiunea incercuita cu rosu in prima poza (e un pic mai mare decat se vede in poza), in poza a doua se vede masca din plastic a ventilatoarelor care nu lasa aerul sa treaca prin radiatoare decat prin aria in care stau sau se invart paletele ventilatoarelor de racire din fata masinii.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Un nou proiect care ma tenteaza acum dupa marirea puterii la motor este schimbarea pinionului de a 5-a cu unul dintr-o cutie de viteze de X/Y20DTH. Din ce m-am documentat eu, cutiile sunt la fel doar difera unpic pinionul de a 5-a, acum ca i-am marit puterea ma dezavantajeaza la consum faptul ca la 120km/h am 3.000rpm. Concret, as prefera sa am 130km/h la 3.000rpm (sa zicem ideal pentru autostrada) si la 2.400rpm(adica cuplul maxim motor) sa am 110km/h, fata de 100km/h cât am acum cu cutia originala [F18WR] Isuzu.
Astfel ca rog colegii care au o cutie de X/Y20DTH [F18+WR] defecta sa imi faca o oferta de pret pentru pinionul de a 5-a, sunt deschis unei oferte in aceasta directie. Pinioanele de a 1-a, 2-a, 3-a, 4-a sunt identice, difera doar pionionul de a 5-a care este mai mic.
Mai multe detalii privind cutiile de viteza si rapoartele pentru viteza a 5-a, aici.
Astfel ca rog colegii care au o cutie de X/Y20DTH [F18+WR] defecta sa imi faca o oferta de pret pentru pinionul de a 5-a, sunt deschis unei oferte in aceasta directie. Pinioanele de a 1-a, 2-a, 3-a, 4-a sunt identice, difera doar pionionul de a 5-a care este mai mic.
Mai multe detalii privind cutiile de viteza si rapoartele pentru viteza a 5-a, aici.
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
De la un magazin serios de tuning din Sibiu care l-a adus pe comanda de pe un magazin online din Germania (adresa este intr-unul din post-urile mele anterioare), vanzatorul mi-a spus doar ca lui i s-a explicat ca asta ar fi cel mai recomandat. Nici nu stiam concret cum arata un boostcontroller, dar am mers pe mana lui si nu-mi pare rau, e solid lucrat si isi face treaba cu brio pe circuitul de actionare a capsulei wastegate-ului.
Partea frumoasa e ca l-am montat 'la fix' sub turbina de zici ca-i original de acolo, am pus sus scutul motor si de atunci m-am mai uitat la el exact o singura data, la momentul cand am pus unitatea de CruiseControl pe lonjeron. Atunci a trebuit sa demontez scutul si am gasit boostcontroller-ul cu ceva pete de ulei pe exterior, mi-a curs uleiul 0w40 pe la garnitura de capac si s-a prelins pana jos pe boostcontroller . Dar am schimbat garnitura de capac si am trecut pe ulei Motul X-Cess 5w40 iar acum nu mai pierd ulei pe nicaieri.
Cat despre tempomatul pe cablu, e o gramada de munca iar mie mi-a luat cateva zile bune, au fost cateva momente in care am crezut ca nu voi reusi. Dar l-am montat si functioneaza excelent (face si kickdown daca vrei ), e si fun pentru ca daca l-am activat si masina da de o panta sa vezi cum se accelereaza singur motorul ca sa pastreze viteza de croaziera, e o placere. Similar, la vale unitatea de CC slabeste cablul ca sa mentina viteza corecta. O sa fac si un tutorial cum se poate adapta CruiseControl pe X17DT sau TC4EE1, cred ca e o premiera pe Romania ce am reusit eu, adica sa adaptez pe motorul de Isuzu o unitate de CC originala de pe o motorizare pe benzina X25XE din 1998.
Partea frumoasa e ca l-am montat 'la fix' sub turbina de zici ca-i original de acolo, am pus sus scutul motor si de atunci m-am mai uitat la el exact o singura data, la momentul cand am pus unitatea de CruiseControl pe lonjeron. Atunci a trebuit sa demontez scutul si am gasit boostcontroller-ul cu ceva pete de ulei pe exterior, mi-a curs uleiul 0w40 pe la garnitura de capac si s-a prelins pana jos pe boostcontroller . Dar am schimbat garnitura de capac si am trecut pe ulei Motul X-Cess 5w40 iar acum nu mai pierd ulei pe nicaieri.
Cat despre tempomatul pe cablu, e o gramada de munca iar mie mi-a luat cateva zile bune, au fost cateva momente in care am crezut ca nu voi reusi. Dar l-am montat si functioneaza excelent (face si kickdown daca vrei ), e si fun pentru ca daca l-am activat si masina da de o panta sa vezi cum se accelereaza singur motorul ca sa pastreze viteza de croaziera, e o placere. Similar, la vale unitatea de CC slabeste cablul ca sa mentina viteza corecta. O sa fac si un tutorial cum se poate adapta CruiseControl pe X17DT sau TC4EE1, cred ca e o premiera pe Romania ce am reusit eu, adica sa adaptez pe motorul de Isuzu o unitate de CC originala de pe o motorizare pe benzina X25XE din 1998.
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
foarte fain ,eu nu as da motoru asta de isuzu pentru noile motoare iesite acuma pe piata ,eu is mecanic auto si credema is uimit ce probleme au cu injectoarele mai ales ,stiu un care la fiecare doua luni si le repara si de faza cu tunningu la motoarele noastre o stiam mai de mult dar nu stiam nimic concret ,ma bucur ca team gasit aici, cam cat mar costa exact ? si zimi si de faza cu rectificatu ,ce trebuie sa rectific tachetii , sau pastilele ? si dupa ce reusesc cu toate astea sami modific si eu car-u poate facem o intalire pe undeva ,prin octombrie ajung prin timisoara .
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pastilele de pe scaunele supapelor din chiuloasa trebuie verificate la fiecare 50.000km la motorul asta (folosirea unui ulei 5w40 de calitate iti va permite sa le verifici doar la fiecare 75.000km sau chiar mai mult ), gasesti mai multe detalii in postarile mele din link-urile de mai jos :
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
https://www.clubopel.com/vie...48&highlight=
https://www.clubopel.com/vie...65&highlight=
si in general merita citit tot ce se gaseste in topicul asta : https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Eu unul nu mai vand masina asta, o sa o tin atat cat imi va permite caroseria (oricum la anul îi voi face o sablare in cateva locuri, in special in partea din spate-dedesupt unde inginerii de la Opel au concis ca nu are rost sa se insiste cu tratamentul antirugina ca acolo oricum nu sare apa, gresit!). Motoarele astea turbo-diesel X17DT, TC4EE1 sunt cele mai fiabile motoare care le gasesti pe Opel. Nu mananca ulei si nu se strica daca le intretii corect cu consumabile de calitate (in opinia mea sunt motoare de 1kk km).
In urma cu 2 zile cautând dupa motorul original de Isuzu 4ee1-T am ajuns pe un site monomarca Isuzu unde printre alte curiozitati am aflat ca motorul asta de Isuzu care il avem noi pe caroseriile de Opel Vectra si Astra l-a fabricat in 1990 Isuzu pentru piata lor din Japonia cu 88cai de fabrica ! Remarcabil. Am vazut poze si am ramas placut surprins ca avea pompa de amorsare in capul firtrului de motorina (de ce nu au preluat cei de la Opel si asta ?) si intercooler-ul era amplasat paralel cu capota (in opinia mea un design mai eficient) decat la Opel unde este ascuns dupa far vertical in bara fata si deci isi ia aer din fata prea putin, defapt la Opel acesta devine mai eficient numai cand porneste ventilatorul principal.
Motorul original de Isuzu, in varianta pentru caroseria de Mazda 323 :
Uitati-va numai ce intercooler adevarat are pe el, cu 12 celule. Asta da intercooler pentru 88cai, pun pariu ca motoarele Isuzu 1.7 turbodiesel de pe Mazda nu mergeau asa de calde cum merg pe Opel. Dar, ce sa mai vorbim... se stie dintotdeauna ca masinile japoneze sunt mai bune gândite decat cele europene.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
https://www.clubopel.com/vie...48&highlight=
https://www.clubopel.com/vie...65&highlight=
si in general merita citit tot ce se gaseste in topicul asta : https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Eu unul nu mai vand masina asta, o sa o tin atat cat imi va permite caroseria (oricum la anul îi voi face o sablare in cateva locuri, in special in partea din spate-dedesupt unde inginerii de la Opel au concis ca nu are rost sa se insiste cu tratamentul antirugina ca acolo oricum nu sare apa, gresit!). Motoarele astea turbo-diesel X17DT, TC4EE1 sunt cele mai fiabile motoare care le gasesti pe Opel. Nu mananca ulei si nu se strica daca le intretii corect cu consumabile de calitate (in opinia mea sunt motoare de 1kk km).
In urma cu 2 zile cautând dupa motorul original de Isuzu 4ee1-T am ajuns pe un site monomarca Isuzu unde printre alte curiozitati am aflat ca motorul asta de Isuzu care il avem noi pe caroseriile de Opel Vectra si Astra l-a fabricat in 1990 Isuzu pentru piata lor din Japonia cu 88cai de fabrica ! Remarcabil. Am vazut poze si am ramas placut surprins ca avea pompa de amorsare in capul firtrului de motorina (de ce nu au preluat cei de la Opel si asta ?) si intercooler-ul era amplasat paralel cu capota (in opinia mea un design mai eficient) decat la Opel unde este ascuns dupa far vertical in bara fata si deci isi ia aer din fata prea putin, defapt la Opel acesta devine mai eficient numai cand porneste ventilatorul principal.
Motorul original de Isuzu, in varianta pentru caroseria de Mazda 323 :
Uitati-va numai ce intercooler adevarat are pe el, cu 12 celule. Asta da intercooler pentru 88cai, pun pariu ca motoarele Isuzu 1.7 turbodiesel de pe Mazda nu mergeau asa de calde cum merg pe Opel. Dar, ce sa mai vorbim... se stie dintotdeauna ca masinile japoneze sunt mai bune gândite decat cele europene.
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
am scos inelul alb de plastic si am indreptat capacu de deasupra si acceleratia e de doua ori mai rapida am ramas uimit ma baga in scaun bine, asta este primu pas si e foarte ok treaba ,pe viitor o sa i asigur o racire mai buna la fel si un intercooler ceva mai mare asta dupa ce montez boostcontroleru si boostbaru si umblu si la debit . va tin la curent bafta ....
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu era obligatoriu sa modifici si forma capacului, dar ma rog... acum probabil ca turbina intra un pic mai repede. Dar probabil si fumega un pic mai mult la turatii mici.
Acum, depinde si de ce tip de tuning vrei sa-i faci : vrei doar o crestere de putere pentru mersul de zi cu zi, sau vrei mai mult (pentru ca o sa tragi mai mult de motor) si deci trebuie sa storci si ultima picatura de performanta din el.
Oricare ar fi dintre cele doua situatii de mai sus, iti doresc mult succes si sa revii aici cu detalii despre operatiune.
Nu uita sa-i faci si niste poze ca sa le ai in caz ca vrei sa revii la setarile de fabrica, in mod special pentru ca sa stii care era pozitia originala a surubului de debit de pe pompa de injectie.
Acum, depinde si de ce tip de tuning vrei sa-i faci : vrei doar o crestere de putere pentru mersul de zi cu zi, sau vrei mai mult (pentru ca o sa tragi mai mult de motor) si deci trebuie sa storci si ultima picatura de performanta din el.
Oricare ar fi dintre cele doua situatii de mai sus, iti doresc mult succes si sa revii aici cu detalii despre operatiune.
Nu uita sa-i faci si niste poze ca sa le ai in caz ca vrei sa revii la setarile de fabrica, in mod special pentru ca sa stii care era pozitia originala a surubului de debit de pe pompa de injectie.
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
ideea este sa il scot cat mai puternic din operatiunea asta dar nu o sai i fortez limitele , nu o sa vreau sa revin la setarile din fabrica si despre fumegat e tot la fel , idee este ca masina mea este mai usoara decat vectra si i un avantaj o sa i montez un chit de suspensie sport pe viitor jante am borbet cu buza de 7j o sa iasa frumoasa , o sa pun ceva poze .
lexxu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Bun, deci ne-am lamurit : la tine vrei sa scoti tot ce se poate scoate din acest tip de motor (a nu se intelege acum ca vrei sa-l omori intr-un an sau ca faci liniute cu el), fata de cazul meu unde am vrut o crestere de putere pentru o exploatare normala (sa traga ceva mai bine la mersul prin oras si inafara). Mai e un amanunt in cazul meu, eu am vrut sa-mi tin si consumul cat mai aproape de cat il aveam inainte.
Stiu ca daca ai modificat forma capacului dispozitivului LDA acum pompa de injectie ti-a crescut putin debitul de motorina injectata in amestecul carburant incepand cu o turatie mai mica a motorului si asta te ajuta la turatii mici.
Dar vezi ca exista un timing strâns (un tandem intre motorina injectata de pompa si volumul de aer impins de turbina in admisie). Acum merge foarte bine asa cu capacul dispozitivului LDA aplatizat. Dar dupa ce vei creste si debitul motorinei injectate invârtind surubul de debit de pe pompa de injectie cel mai probabil o sa-ti fumege mai mult in turatii mici decat atunci cand aveai capacul dispozitivului LDA la forma lui originala (e vorba de turatii de pâna la 2.200rpm cand intra turbo si compenseaza in amestecul carburant cu mai mult aer).
Spor la modificari, fa-o sport si pune-ne niste poze aici ca sa vedem cum a iesit la final.
Stiu ca daca ai modificat forma capacului dispozitivului LDA acum pompa de injectie ti-a crescut putin debitul de motorina injectata in amestecul carburant incepand cu o turatie mai mica a motorului si asta te ajuta la turatii mici.
Dar vezi ca exista un timing strâns (un tandem intre motorina injectata de pompa si volumul de aer impins de turbina in admisie). Acum merge foarte bine asa cu capacul dispozitivului LDA aplatizat. Dar dupa ce vei creste si debitul motorinei injectate invârtind surubul de debit de pe pompa de injectie cel mai probabil o sa-ti fumege mai mult in turatii mici decat atunci cand aveai capacul dispozitivului LDA la forma lui originala (e vorba de turatii de pâna la 2.200rpm cand intra turbo si compenseaza in amestecul carburant cu mai mult aer).
Spor la modificari, fa-o sport si pune-ne niste poze aici ca sa vedem cum a iesit la final.
- ahappyuser
- OP
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In August am fost intr-o minivacanta cu familia pe litoralul romanesc si am mers dus-intors cu CruiseControl pe A1 si A2 pana la Agigea, dar si intre statiunile de pe litoral, l-am setat la 100km/h si drumul a fost foarte banal dar si foarte relaxant cu pilot automat.
Anul trecut aveam inca motorul stock de 82cp si am facut 1.235km cu 60litri de motorina, cu mentiunea ca nu era activa portiunea de autostrada de dupa Medgidia si ne-am dus prin Murfatlar o portiune pana am intrat pe o bucata de autostrada care era terminata pana la Agigea.
Anul asta drumul a fost ceva mai direct, am mers pe A2 si apoi A4 pana la Agigea. Deci A1 cu 120km si (A2+A4) cu 220km, dus-intors... Dar in plus anul asta am avut o crestere de putere la motor undeva la 100hp dupa operatiunea de tuning si in plus am mers jumatate de drum pe CruiseControl... astfel ca mi-am doborât vechiul record la consum : anul asta am facut 1.265km cu 58litri de motorina, cu CruiseControl activat pe 100km/h, 680km de autostrada si 585km facuti in regim mixt, oras cu exterior.
Daca facem o socoteala matematica pe regula de trei-simpla, iese un consum de aproximativ 4.6litri la 100km. Asta in urmatoarele conditii : 2 adulti si un copil, fara A/C, bagaje pentru 3 persoane (portbagaj ocupat 70%), CruiseControl cu viteza constanta pe Autostrada 100km/h, viteza in localitati 65km/h intr-a 5-a, viteza intre localitati 80-100km/h in functie de drum. Putere motor 100hp, cilindree 1686ccm, Cx caroserie 0.28, greutate autoturism 1.375kg(proprie)+2adulti+1copil+bagaje, plinul cu motorina MOL in amestec cu ulei 2T semisintetic si un trafic sporadic combinat cu un parcurs preponderent de noapte.
Daca mai este ceva de spus, cred ca ar trebui sa multumesc inca odata celor de la Opel pentru design-ul caroseriei de Vectra B care constructiv are un coeficient aerodinamic foarte bun, inginerilor de la Isuzu pentru acest motor turbodiesel clasic exceptional de econom si fiabil, userilor de pe forumurile VxON si MIGWeb pentru detaliile privind tuning-ul la acest motor, si probabil mie insumi pentru incapatânarea de a monta CruiseControl acolo unde Opel nu a vrut sa o faca.
Va doresc tuturor celor interesati de tuning motor pentru motoarele X17DT sau TC4EE1 sa va mearga masinile asa cum merge a mea la 207.000km.
Anul trecut aveam inca motorul stock de 82cp si am facut 1.235km cu 60litri de motorina, cu mentiunea ca nu era activa portiunea de autostrada de dupa Medgidia si ne-am dus prin Murfatlar o portiune pana am intrat pe o bucata de autostrada care era terminata pana la Agigea.
Anul asta drumul a fost ceva mai direct, am mers pe A2 si apoi A4 pana la Agigea. Deci A1 cu 120km si (A2+A4) cu 220km, dus-intors... Dar in plus anul asta am avut o crestere de putere la motor undeva la 100hp dupa operatiunea de tuning si in plus am mers jumatate de drum pe CruiseControl... astfel ca mi-am doborât vechiul record la consum : anul asta am facut 1.265km cu 58litri de motorina, cu CruiseControl activat pe 100km/h, 680km de autostrada si 585km facuti in regim mixt, oras cu exterior.
Daca facem o socoteala matematica pe regula de trei-simpla, iese un consum de aproximativ 4.6litri la 100km. Asta in urmatoarele conditii : 2 adulti si un copil, fara A/C, bagaje pentru 3 persoane (portbagaj ocupat 70%), CruiseControl cu viteza constanta pe Autostrada 100km/h, viteza in localitati 65km/h intr-a 5-a, viteza intre localitati 80-100km/h in functie de drum. Putere motor 100hp, cilindree 1686ccm, Cx caroserie 0.28, greutate autoturism 1.375kg(proprie)+2adulti+1copil+bagaje, plinul cu motorina MOL in amestec cu ulei 2T semisintetic si un trafic sporadic combinat cu un parcurs preponderent de noapte.
Daca mai este ceva de spus, cred ca ar trebui sa multumesc inca odata celor de la Opel pentru design-ul caroseriei de Vectra B care constructiv are un coeficient aerodinamic foarte bun, inginerilor de la Isuzu pentru acest motor turbodiesel clasic exceptional de econom si fiabil, userilor de pe forumurile VxON si MIGWeb pentru detaliile privind tuning-ul la acest motor, si probabil mie insumi pentru incapatânarea de a monta CruiseControl acolo unde Opel nu a vrut sa o faca.
Va doresc tuturor celor interesati de tuning motor pentru motoarele X17DT sau TC4EE1 sa va mearga masinile asa cum merge a mea la 207.000km.