- is_33_ion
- OP
- 127 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 1993 C16NZ
- Iasi
is_33_ion
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
Va salut dragi colegi! Ieri am tras o sperietura zdravana cand circulam prin oras. De obicei, imi statea acul de la apa SUB 90 de grade, dar ieri, cand circulam in coloana si o turam mai mult, ma trezesc cu acul la 100 de grade. Mentionez ca e prima oara de cand cumpar masina cand imi sta acul asa de sus. Trebuie schimbat termostatul? Multumesc!
P.S. AM lichid de racire in vas! Chiar cu 1 cm peste normal.
P.S. AM lichid de racire in vas! Chiar cu 1 cm peste normal.
- SINCEAN
- **
- 160 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 1996 X16SZR
- Timis
SINCEAN
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
- kng91
- **
- 241 mesaje
- din 06 Mai 2011
- Astra 1992 c16nz
- Dolj
kng91
- Mesaje scrise: 241
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2011
- Mesaj Privat
- is_33_ion
- OP
- 127 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 1993 C16NZ
- Iasi
is_33_ion
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
- kng91
- **
- 241 mesaje
- din 06 Mai 2011
- Astra 1992 c16nz
- Dolj
kng91
- Mesaje scrise: 241
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2011
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Verifica siguranta ventialtorului, pentru ca eu la vectra A aveam contact imperfect, mi-a topit plasticul in jurul papucilor si mi-a ars siguranta, iar dupa asta ventialtorul nu a mai pornit.
Ventilatorul ar trebui sa porneasca la 95 si sa se opreasca la 90, sau mai e varianta cu 100-95.
Daca siguranta e ok, ar trebui sa verifici termocupla. La mine e pe radiator, in partea stanga-jos cum te uiti din fata masinii, este o chestie din plastic in care intra cu mufa cu 2/3/4 cabluri.
Aia da impulsul ventilatorului, iar daca nu mai functioneaza bine... Si e ieftina, in jurul a 40lei.
Ventilatorul ar trebui sa porneasca la 95 si sa se opreasca la 90, sau mai e varianta cu 100-95.
Daca siguranta e ok, ar trebui sa verifici termocupla. La mine e pe radiator, in partea stanga-jos cum te uiti din fata masinii, este o chestie din plastic in care intra cu mufa cu 2/3/4 cabluri.
Aia da impulsul ventilatorului, iar daca nu mai functioneaza bine... Si e ieftina, in jurul a 40lei.
- is_33_ion
- OP
- 127 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 1993 C16NZ
- Iasi
is_33_ion
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am mers zilnic in oras cu masina zilele astea, mai ales la ore de varf cand era aglomeratie. Cand e foarte cald afara, creste temperatura la 98-99 grade, apoi imediat incepe sa scada in jur de 90. La drum lung nu sare de 93 grade. Am intrebat mai multi posesori de astra F daca e normal asa ceva, iar unii mi-au spus ca da, altii ca nu.
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- mihaitza_09
- **
- 55 mesaje
- din 24 Nov 2011
- Corsa 2002
- Valcea
mihaitza_09
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2011
- Mesaj Privat
e normal ca temperatura sa varieze in functie de conditiile atmosferice si de trafic, la fel de normal e ca atunci cand apa se incalzeste si ajunge la 95 (poate si peste un pic) sa porneasca ventilatorul si sa revina la 90 (temp de pornire a ventilatorului variaza in functie de termostatul care il are masina).
chempes
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut.Am si eu o interebare,am un prieten cu un astra F motor 1.6benzina si ii functioneaza ventilatorul de la radiator continu ,cum ii pune contactul porneste.M am uitat putin la termocupla de pe radiator si are firele taiate(deci este anulata)stie cineva unde se legau firele sau o schema sa ma pot informa putin va rog?Multumesc.
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- herby
- **
- 179 mesaje
- din 19 Aug 2009
- Astra 1993 C14NZ
- Arad
herby
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2009
- Mesaj Privat
Sal...din ce am citit am vazut ca termocupla nu iti porneste, verifica daca porneste pe direct daca nu merge ar fi bine sa o rezolvi pentru ca o sa ai surprize cu garnitura de chiuloasa care se arde la temperatura indicata de catre tine, mai ales in regim de mers in oras unde temperatura urca rapid, iti spun acest lucru fiindca eu am patit sa mi se arda garnitura de chiuloasa din cauza termocuplei care nu a pornit, la mine din cauza contactului care s-a defectat si nu-i dadea curent la ventilatie si termocupla...poate e siguranta arsa, contact imperfect, fir intrerupt, spor la cautat, termostatul il poti verifica daca deschide ridicand capota si pui mana pe radiator, daca e cald inseamna ca termostatul deschide si e bun, daca radiatorul e rece si temperatura iti indica 900 C,atunci e blocat pe inchis si nu e bine.
direx
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
chempes a scris:Salut.Am si eu o interebare,am un prieten ........ sau o schema sa ma pot informa putin va rog?Multumesc.
citeste aici, poate te ajuta ...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=71796
don_tzapu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua, am si eu o problema ce cred ca este destul de grava. Cand pornesc masina si o las la relanti , apa creste foarte repede, la o temperatura de peste 100 grade C si nu porneste termocupla. Cand sunt cu masina in mers, apa scade aproape de de minim si chiar pe indicatorul albastru, iar cand trag pe dreapta si pun mana pe furtun, este caldut spre rece. Care sa fie problema mea? Mentionez ca am un Opel Astra F , diesel, an fabricatie 1997 , motor 1.7 , X17DTL .
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
don_tzapu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2012
- Mesaj Privat
din cate am citit apa trebuie sa stea la o termperatura de aproximativ 90 - 95 grade iar eu in mers ( fara aglomeratie ) apa sta aproape de minim, chiar uneori pe indicatorul albastru ( trag pe dreapta si furtunele sunt aproape reci ) . Daca stau la relanti mai mult de 5 minute apa creste foarte mult iar electroventilatorul nu porneste. ( am testat electroventilatorul cu fire direct pe baterie si porneste ) .Stie cineva ce poate fi? Mi-a zis cineva ca ar fi blocat termostatul blocat pe deschis , iar electroventilatorul nu ar porni din cauza termocuplei...mai poate fi si altceva? care sunt sigurantele ce dau curent termocuplei?
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
don_tzapu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2012
- Mesaj Privat
daca pornesc acum masina cu motorul rece, nu ajunge in 5 min, ci in aproximativ 20. Am lasat-o asa cu capota deschisa si cu capacul de apa deschis pana a inceput sa iasa aburi din borcanul de apa si nu mai puteam tine mana pe furtun. Iar apoi daca o las sa raceasca pana la 90 si plec la drum cu ea, autostrada de exemplu, in vreo 5 - 7 min apa scade f mult pana la indicatorul albastru, trag pe dreapta si furtunele sunt reci. Deci categoric diferenta de temperatura si la fel ceasul o arata.