- ionut.vectra
- OP
- 3 mesaje
- din 03 Jan 2012
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
ionut.vectra
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salutare!
Masina in cauza este un Opel Vectra B din 1997 2.0i,cu 170.000km.Anumite simptome de deteriorare au aparut la nivelul cutiei de viteze in urma cu 1 luna,cand se auzea un zgomot infundat atunci cand in timpul mersului nu mai acceleram.La un moment dat acest zgomot a disparut dar din cand in cand nu mai intra in treptele a 3-a si a 4-a.Am mers la un service,unde i s-a mai pus putin ulei in cutie,mecanicul de acolo spunandu-mi ca e vorba de un pinion spart si ca trebuie inlocuita cutia.Gandindu-ma ca e o aberatie din moment ce masina functiona normal am mers in continuare cu ea.Cu 2 zile in urma in timp ce mergeam s-a auzit dintr-odata un zgomot puternic de parca s-ar fi rupt ceva sub masina,urmand apoi un huruit metalic,precum al unui rulment spart.Am oprit masina si cand am vrut sa plec nu mai cupla ambreiajul.Pana la urma a mers dar de atunci are un zgomot metalic in zona rotii de pe partea stanga si nu mai intra in treapta a 4a deloc.Poate sa imi spuna cineva ce s-a spart/rupt si cam cat m-ar costa reparatia?Este ok sa cumpar piese SH?
Multumesc!
Masina in cauza este un Opel Vectra B din 1997 2.0i,cu 170.000km.Anumite simptome de deteriorare au aparut la nivelul cutiei de viteze in urma cu 1 luna,cand se auzea un zgomot infundat atunci cand in timpul mersului nu mai acceleram.La un moment dat acest zgomot a disparut dar din cand in cand nu mai intra in treptele a 3-a si a 4-a.Am mers la un service,unde i s-a mai pus putin ulei in cutie,mecanicul de acolo spunandu-mi ca e vorba de un pinion spart si ca trebuie inlocuita cutia.Gandindu-ma ca e o aberatie din moment ce masina functiona normal am mers in continuare cu ea.Cu 2 zile in urma in timp ce mergeam s-a auzit dintr-odata un zgomot puternic de parca s-ar fi rupt ceva sub masina,urmand apoi un huruit metalic,precum al unui rulment spart.Am oprit masina si cand am vrut sa plec nu mai cupla ambreiajul.Pana la urma a mers dar de atunci are un zgomot metalic in zona rotii de pe partea stanga si nu mai intra in treapta a 4a deloc.Poate sa imi spuna cineva ce s-a spart/rupt si cam cat m-ar costa reparatia?Este ok sa cumpar piese SH?
Multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ionut.vectra
- OP
- 3 mesaje
- din 03 Jan 2012
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
ionut.vectra
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
- popa petru
- **
- 52 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Vectra 1996 x 16xel
- Tulcea
popa petru
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1996 x 16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
salut , am si eu probleme la cutia f18 ,mi s-au spart vreo 5 dinti pe la diferential.trebuie sa schimb toata cutia sau numai diferentialul ?si alta problema ar fi ca pierd uleiul din cutie pa la dopul unde ar fi venit cablul de la vitezometru ,ce sa ii pun acolo ?
am si niste poze
unde e marcat cu rosu nu mai am nici un dinte
si pe aici imi pierd tot uleiul din cutie
am si niste poze
unde e marcat cu rosu nu mai am nici un dinte
si pe aici imi pierd tot uleiul din cutie
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Oryps
- **
- 422 mesaje
- din 07 Apr 2012
- Vectra 2005 Z20NET
- Bucuresti
Oryps
- Mesaje scrise: 422
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2012
- Mesaj Privat
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
"Cred ca este raportul de multiplicare al ultimului pinion (3.94 sau 3.74) insa nu pot sa spun sigur ca asta e. "
Asa am citit si eu pe forum ca ar fi raportul ultimului pinion, dar nu am inteles care e treaba cu el . am mai gasit ca , cutiile cu f18W au rapoarte lungi iar cele f18C rapoarte scurte sport,si nu ar fi fost montate pe vectra b . deci f18W a fost montat si pe benzina si pe diesel ?daca nu, care ar fi diferenta ?
Asa am citit si eu pe forum ca ar fi raportul ultimului pinion, dar nu am inteles care e treaba cu el . am mai gasit ca , cutiile cu f18W au rapoarte lungi iar cele f18C rapoarte scurte sport,si nu ar fi fost montate pe vectra b . deci f18W a fost montat si pe benzina si pe diesel ?daca nu, care ar fi diferenta ?
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cutia F18W a fost cutia de viteze pentru motoarele turbodiesel de pe Vectra A, Astra F, Vectra B(1995-1997) si a avut cel mai mare raport pentru pinionul vitezei a 5-a pana la finalul anului 1997 inclusiv. Este o cutie lunga, fiind o cutie ideala pentru rularea pe autostrada, iar viteza a 5-a este conceputa constructiv de fabricantul cutiei pentru putere, nu pentru economie.
Aceasta cutie o am si eu pe motorizarea la masina din semnatura, cuplul motor pentru motorul stock fiind 168N/m.
Nu stiu ce cuplu motor are X20XEV, insa daca nu are cuplu mai mare nu vad de ce ar rupe pinioanele cutiei sau sa apara alte probleme.
Daca poate raspunde cineva, rog raspuns concret daca : cutia F18W este fabricata de GM sau tot de Isuzu ?
Aceasta cutie o am si eu pe motorizarea la masina din semnatura, cuplul motor pentru motorul stock fiind 168N/m.
Nu stiu ce cuplu motor are X20XEV, insa daca nu are cuplu mai mare nu vad de ce ar rupe pinioanele cutiei sau sa apara alte probleme.
Daca poate raspunde cineva, rog raspuns concret daca : cutia F18W este fabricata de GM sau tot de Isuzu ?
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Deci cuplul e ceva mai mare la X20XEV, in cazul asta poti pune cutia - dar nu e 100% sigur ca rezista in timp.
Daca cutia F18W a fost ieftina (sau pe moca) si nu te costa mult sa o pui, eu unul as pune-o pe motor.
Daca te ajuta cu ceva : eu mi-am marit puterea la motor la 100hp si 215Nm si deocamdata nu am avut probleme cu cutia.
Valorile sunt estimative, nu am fost la un dyno test insa aceste valori le-am dedus din graficele dyno ale altor persoane care au facut aceleasi modificari la motor ca si mine.
Daca cutia F18W a fost ieftina (sau pe moca) si nu te costa mult sa o pui, eu unul as pune-o pe motor.
Daca te ajuta cu ceva : eu mi-am marit puterea la motor la 100hp si 215Nm si deocamdata nu am avut probleme cu cutia.
Valorile sunt estimative, nu am fost la un dyno test insa aceste valori le-am dedus din graficele dyno ale altor persoane care au facut aceleasi modificari la motor ca si mine.
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Astea sunt avantajele cresterii de putere la turbodiesel , cuplul creste mai mult decat puterea.
Acum chiar daca cutia F18W rezista la mine la 215Nm fara probleme, eu obtin cuplul asta la 2.400rpm si niciodata nu voi putea la turbodiesel sa vin din 3 in 2 de la 5.700rpm la 4.800rpm apoi sa-i dau blana pana la 6.750rpm, asa cum poti tu la X20XEV - la care cu cutia originala faci 120km/h intr-a 2-a ! Poate doar asa la turatie mare combinata cu cuplul motor sa poti sa omori cutia.
Daca ai posibilitatea sa iei un aditiv de ulei pentru cutie (Metabond, Liqui Moly, etc) si sa-l bagi in cutia de viteze cand o montezi pe motorul tau tin sa cred ca va prelungi viata cutiei F18W pe motorul tau (cutia va lucra permanent la turatii mai mari, dublu fata de cele normale de pe motor turbodiesel).
In ceea ce priveste planetara, nu am ideie cum e prins inelul respectiv, ar trebui sa-ti instalezi un program gen EPC3 sau sa-ti faci rost de manualul de reparatie.
Acum chiar daca cutia F18W rezista la mine la 215Nm fara probleme, eu obtin cuplul asta la 2.400rpm si niciodata nu voi putea la turbodiesel sa vin din 3 in 2 de la 5.700rpm la 4.800rpm apoi sa-i dau blana pana la 6.750rpm, asa cum poti tu la X20XEV - la care cu cutia originala faci 120km/h intr-a 2-a ! Poate doar asa la turatie mare combinata cu cuplul motor sa poti sa omori cutia.
Daca ai posibilitatea sa iei un aditiv de ulei pentru cutie (Metabond, Liqui Moly, etc) si sa-l bagi in cutia de viteze cand o montezi pe motorul tau tin sa cred ca va prelungi viata cutiei F18W pe motorul tau (cutia va lucra permanent la turatii mai mari, dublu fata de cele normale de pe motor turbodiesel).
In ceea ce priveste planetara, nu am ideie cum e prins inelul respectiv, ar trebui sa-ti instalezi un program gen EPC3 sau sa-ti faci rost de manualul de reparatie.
didutu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat