luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua, nu am gasit pe forum pe nimeni care a segmentat un corsa b x10xe, vreau sa stiu in amanunt pasi de urmat.
Ce firma de segmenti sunt buni, ce simeringuri trebuie, ce garnituri trebuie, trebuie schimbat suruburi dupa demontare? care suruburi.
La ce trebuie sa am grija cand demontez, ce pasi trebuie sa urmez stie cineva?
Trebuie sa dau motorul afara cu totul sau pot lucra pe masina direct?
Ce firma de segmenti sunt buni, ce simeringuri trebuie, ce garnituri trebuie, trebuie schimbat suruburi dupa demontare? care suruburi.
La ce trebuie sa am grija cand demontez, ce pasi trebuie sa urmez stie cineva?
Trebuie sa dau motorul afara cu totul sau pot lucra pe masina direct?
luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
air862002
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Grija trebuie sa ai in general la tot, chei dinamometrice, suruburi noi la axele cu came. Ai grija foarte foarte mare cu distributia. Daca vrei sa faci singur iti recomand sa achizitionezi un kit de cale de blocare, gasesti pe lincos.ro; era undeva pe la 80 de lei fara transport. Sa mai completeze si colegii mai experimentati. Eu am segmentat motorul si manopera a fost 800 de lei. Deci faci o economie consistenta daca te apuci singur, plus ca ai si satisfactia lucrarii daca iti iese. Iti dau mai in jos costurile mele la operatie :
- garnitura capac ELRING - 58 lei
- garnitura chiuloasa ELRING - 94 lei
- simering distributie ELRING - 31 lei
- simering supape ELRING- 3 lei/buc x 12 - 36 lei
- curea alternator CONTITECH - 49 lei
- silicon Victor Reinz - 30 lei
- diluant nitro - 9 lei
- filtre : ulei (MAN) - 21 lei, aer - 27 lei, polen - 21 lei, benzina - 37 lei
- antigel albastru (nu stiu firma) -nepreparat- 25 lei sticla -
- segmenti GOETZE 85 lei/piston - x3 = 255 lei
- garnitura capac distributie ELRING - 69 lei
- aditiv ulei 2+2 cu teflon - ~ 15 lei
- ulei Castrol 15w40 4 litri - 90 lei
- benzina (pt curatarea pieselor) 5 litri - ~ 25 lei
piese aprox 900 lei + manopera (in cazul meu) 800 lei + supapa egr care dupa curatare tot nu vroia sa functioneze inca 620 lei = total ~ 2300 lei. Daca alegi piesele originale GM, lucru de altfel recomandat, gaurile in buget vor fi ceva mai consistente (segmentii spre exemplu originali GM erau pe la 130-140 lei pe piston parca). Succes
- garnitura capac ELRING - 58 lei
- garnitura chiuloasa ELRING - 94 lei
- simering distributie ELRING - 31 lei
- simering supape ELRING- 3 lei/buc x 12 - 36 lei
- curea alternator CONTITECH - 49 lei
- silicon Victor Reinz - 30 lei
- diluant nitro - 9 lei
- filtre : ulei (MAN) - 21 lei, aer - 27 lei, polen - 21 lei, benzina - 37 lei
- antigel albastru (nu stiu firma) -nepreparat- 25 lei sticla -
- segmenti GOETZE 85 lei/piston - x3 = 255 lei
- garnitura capac distributie ELRING - 69 lei
- aditiv ulei 2+2 cu teflon - ~ 15 lei
- ulei Castrol 15w40 4 litri - 90 lei
- benzina (pt curatarea pieselor) 5 litri - ~ 25 lei
piese aprox 900 lei + manopera (in cazul meu) 800 lei + supapa egr care dupa curatare tot nu vroia sa functioneze inca 620 lei = total ~ 2300 lei. Daca alegi piesele originale GM, lucru de altfel recomandat, gaurile in buget vor fi ceva mai consistente (segmentii spre exemplu originali GM erau pe la 130-140 lei pe piston parca). Succes
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
air862002
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
@danciucureanu - preturile respective au fost la actualitate anul trecut la momentul executarii operatiunii. In al doilea rand am observat ca foarte multe lucruri sunt mai ieftine oriunde in tara decat in Constanta (resp. Mangalia), aici toate sunt scumpe de la piese auto, fructe, legume, gigacaloria. Eu am dat colegului preturile mele, daca el le gaseste mai ieftine este spre avantajul buzunarului sau. Succes colegului la operatiuni
luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu vanzatorul este responsabil de pretul curierului, asa au toti curierii pret incepand de la vreo 20lei si pe urma Xlei/kg si Ylei/suma ramburs.
Ca sa iti faci singur segmentarea iti trebuie:
-trusa calare distributie
-trusa montare segmenti
-trusa comprimare arc supapa
-cheie dinamometrica
-trusa curatare canal segmenti (merge si romaneste cu sfoara si segment rupt)
-inca 2 KM pentru tinut contra de fulia mica si de pus simering pompa ulei (poti sa le faci tu)
-trusa cat mai completa de chei si cliket hex, T, E, inbus etc.
-clesti coliere
-cric hidraulic mic sau suport de motor (bara)
Dotarea te ajunge cat o manopera bine facuta
Ca sa iti faci singur segmentarea iti trebuie:
-trusa calare distributie
-trusa montare segmenti
-trusa comprimare arc supapa
-cheie dinamometrica
-trusa curatare canal segmenti (merge si romaneste cu sfoara si segment rupt)
-inca 2 KM pentru tinut contra de fulia mica si de pus simering pompa ulei (poti sa le faci tu)
-trusa cat mai completa de chei si cliket hex, T, E, inbus etc.
-clesti coliere
-cric hidraulic mic sau suport de motor (bara)
Dotarea te ajunge cat o manopera bine facuta
luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
Cipilica1
- Mesaje scrise: 82
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2012
- Mesaj Privat
E drept ca fara sculele necesare nu poti face mai nimic, nu mai suntem pe vremea batranelor dacii care le reparam cu un patent si o surubelnita. Sunt destule piulite, suruburi, prezoane... care necesita scule speciale. Dar chiar si asa nu se poate face o segmentare dupa ureche, sunt destule chichitze care trebuiesc stiute. Fara o indrumare din partea unui mecanic/specialist si fara ceva cunostinte/aptitudini in domeniu este un risc destul de mare sa pui ceva gresit si atunci e mai mare paguba. Pistoanele de exemplu se pun in ordine (1,2,3-adica in acelasi loc de unde au fost scoase), segmentii deasemenea se pun cu fanta/taietura intr-o anumita pozitie, pistoanele se baga cu o presa conica speciala pentru a nu forta intrarea pe camasi, pentru ca pot aparea zgarieturi cat de mici care in timp se pot accentua, strangerea chiulasei se face intr-o anumita ordine a prezoanelor, gaurile din bloc pentru prezoanele chiulasei trebuiesc foarte bine sterse/uscate pentru ca o picatura de apa poate duce la spargerea acestuia la strangere, etc... Asta nu inseamna ca nu este posibil sa reusesti, dar TREBUIE SA STII CE FACI! Ca un exemplu, mecanicii cu experienta strang chiulasa la simtul mainii (la unele masini, gen Dacia 1310 ).
Demontarea nu e grea deloc, se face cu motorul pe masina, dar ai avea nevoie de un elevator sau un canal pentru a lucra mai lejer. Daca nu ai posibilitatea, atunci merge si cu masina suspendata dar te vei chinui tu mai mult. Incearca sa tii cont la demontare, eventual sa notezi, pentru a stii la montare care cum si unde vine.
Deci mai intai eu zic sa primesti indrumarea necesara si apoi sa te apuci de treaba.
Bafta.
Demontarea nu e grea deloc, se face cu motorul pe masina, dar ai avea nevoie de un elevator sau un canal pentru a lucra mai lejer. Daca nu ai posibilitatea, atunci merge si cu masina suspendata dar te vei chinui tu mai mult. Incearca sa tii cont la demontare, eventual sa notezi, pentru a stii la montare care cum si unde vine.
Deci mai intai eu zic sa primesti indrumarea necesara si apoi sa te apuci de treaba.
Bafta.
luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Motor X10XE gasesti mai greu din pacate. Daca gasesti una rasturnata e sansa ta, verifici esapamentul sa fie curat dupa care il cumperi.
Sa pui un X12XE este costisitor ca iti trebuie si bobina inductie, admisie, rampa injectoare, catalizator, resoftat ECU tau sa fie in 4 cilindri, suport motor. Cutia are alte rapoarte dar merge, trage de rupe dar viteza maxima tot aia veche va fi.
Cel mai indicat ar fi sa-l faci singur pe al tau, cu un mecanic pensionar care nu are ce face langa tine sau tineret cu ceva experienta si bagaret...
De scule ai nevoie dar romanul e inventiv. Am ajutat la o segmentare la tara pe langa Iasi, nici prin cap nu mi-a trecut ca ala nu are scule...curatat la segmenti cu sfoara, pus supape cu un pexal despicat in genunchi sau pe burta, pistoanele puse cu o tabla stransa cu un cleste de cuie...mecanicul stia meserie si era dotat dar pentru Dacii ...
Decat un motor care a stat si are segmenti gripati si distributie varza, exact ca al tau mai bine te pui pe treaba. Segmentarea o faci si in spatele blocului sau in curte la un prieten/ruda.
Daca erai din Iasi o faceam lejer dupa program impreuna.
Sa pui un X12XE este costisitor ca iti trebuie si bobina inductie, admisie, rampa injectoare, catalizator, resoftat ECU tau sa fie in 4 cilindri, suport motor. Cutia are alte rapoarte dar merge, trage de rupe dar viteza maxima tot aia veche va fi.
Cel mai indicat ar fi sa-l faci singur pe al tau, cu un mecanic pensionar care nu are ce face langa tine sau tineret cu ceva experienta si bagaret...
De scule ai nevoie dar romanul e inventiv. Am ajutat la o segmentare la tara pe langa Iasi, nici prin cap nu mi-a trecut ca ala nu are scule...curatat la segmenti cu sfoara, pus supape cu un pexal despicat in genunchi sau pe burta, pistoanele puse cu o tabla stransa cu un cleste de cuie...mecanicul stia meserie si era dotat dar pentru Dacii ...
Decat un motor care a stat si are segmenti gripati si distributie varza, exact ca al tau mai bine te pui pe treaba. Segmentarea o faci si in spatele blocului sau in curte la un prieten/ruda.
Daca erai din Iasi o faceam lejer dupa program impreuna.
luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
dan sincer m-as apuca sa fac motorul, dar nu exista acel mecanic care sa stea langa mine sa`mi explice ce sa fac, am fost azi la un alt mecanic si il intreb cat ma costa manopera la segmentat, si mi-a zis ca nu se baga la motorul asta ... nici gand, si mia mai zis ca daca ma apuc eu ami pun mainile in cap, si ma descurajat complet sa il mai desfac eu si sa ma apuc de el.... si m-am gandit ca ies mai bine daca cumpar motor si il montez.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ai putea incerca la cocosai (vezi publicitate) daca are un motor bun, al tau in vinzi intreg sau bucati.
Daca vrei sa-l faci pe alt tau cauta link la TIS pe club si instaleaza, mai ai sigur ceva link la manual Haynes catre Astra G sau Corsa C care au motor asemanator, EPC este pentru coduri piese ca daca nu dai cod berbecii aduc orice castravete.
Daca te apuci iti stau la dispozitie telefonic numai minute sa ai, pas cu pas ca la gradinita.
Daca astepti poate gasesc numarul de tel a lui Catalin Roibu poate mecanicul lui e mai 'uman'.
Mai e o posibilitate, vii cu masina si incepem sa o facem bucati, seara pleci cu maxitaxi si cand e gata vii sa o iei.
Daca vrei sa-l faci pe alt tau cauta link la TIS pe club si instaleaza, mai ai sigur ceva link la manual Haynes catre Astra G sau Corsa C care au motor asemanator, EPC este pentru coduri piese ca daca nu dai cod berbecii aduc orice castravete.
Daca te apuci iti stau la dispozitie telefonic numai minute sa ai, pas cu pas ca la gradinita.
Daca astepti poate gasesc numarul de tel a lui Catalin Roibu poate mecanicul lui e mai 'uman'.
Mai e o posibilitate, vii cu masina si incepem sa o facem bucati, seara pleci cu maxitaxi si cand e gata vii sa o iei.
luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
luuc1an
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2011
- Mesaj Privat