- allecs_lungu
- OP
- 48 mesaje
- din 02 Oct 2006
- Omega 1997 x2.0xev
- Braila
allecs_lungu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Braila
- Masina: Omega 1997 x2.0xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- allecs_lungu
- OP
- 48 mesaje
- din 02 Oct 2006
- Omega 1997 x2.0xev
- Braila
allecs_lungu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Braila
- Masina: Omega 1997 x2.0xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Probabil e ca la Vectra B a mea, cu A/C.
E o pompa de apa (electrica) suplimentara pentru cazul in care opresti motorul si lichidul de racire e inca prea fierbinte, caz in care pompa il mai plimba un pic pana ce îi mai scade temperatura. Cum se leaga electric nu pot sa spun ca nu stiu, ar trebui sa-ti descarci unul din programele TIS/AutoDATA/EPC si sa te uiti pe schemele electrice.
E o pompa de apa (electrica) suplimentara pentru cazul in care opresti motorul si lichidul de racire e inca prea fierbinte, caz in care pompa il mai plimba un pic pana ce îi mai scade temperatura. Cum se leaga electric nu pot sa spun ca nu stiu, ar trebui sa-ti descarci unul din programele TIS/AutoDATA/EPC si sa te uiti pe schemele electrice.
- allecs_lungu
- OP
- 48 mesaje
- din 02 Oct 2006
- Omega 1997 x2.0xev
- Braila
allecs_lungu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Braila
- Masina: Omega 1997 x2.0xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Se pare ca pompa provine de pe alta masina.In schema nu-mi apare,doar daca nu ai pachet iarna Sirocou.Probabil proprietarul anterior a avut in proiect un upgrade...Temperatura agentului poate urca la 98 chiar si in stationare,la relanty,asta nu este anormal,ai termocuple la 95,98,105/110.Depinde cat de mult ai "fript"-o inainte de relanty...Atata timp cat ventilatoarele-si fac trebusoara aducand temperatura in parametrii,nu este semn de alarma.Incalzirea excesiva se poate produce prin blocare termostat ori termostat "puturos"(deschidere prea lenta),distributie decalata,radiator obturat,termocuple defecte.
Acea pompa de recirculare in mod normal lucreaza atunci cand exista totusi si nu este comandata de Sirocou,in mod motor oprit,pentru a recircula agentul de racire ,acompaniata de electroventilator,pana la reducerea temperaturii motorului in parametrii normali de lucru.Ai observat poate la unele masini,chiar si dupa ce opresc motoarele,ventilatoarele radiatoarelor mai lucreza o bucata de vreme.In timpul functionarii motorului este inactiva,ca doar pentru asta ai pompa de apa mecanica.
Concluzie,ori ai ceva probleme legate de racire,ori nu ai nici o problema,dar avand pompa(lucru bun)ai putea continua proiectul prin trasarea instalatiei.Ai avea nevoie doar de 2 relee,mufa pompei si 2m de cablu,plus...ceva cunostinte tehnice.Ori ,poti apela la un electrician.
Pentru a verifica daca ai avut sistem de racire/recirculare,este deajuns sa auzi ventilatorul radiator lucrand chiar si dupa luarea contactului, la o temperatura mai ridicata.Upgrade-ul consta in conectarea la sursa a pompei printr-un releu actionat la inchiderea circuitului termocuplei 95 grade.Prin celalalt releu,actionat tot de aceeasi termocupla,dai un plus permanent(conditionat de lucrul termocuplei) electroventilatorului radiator,chiar si dupa luarea contactului.
Toate cele bune!
Acea pompa de recirculare in mod normal lucreaza atunci cand exista totusi si nu este comandata de Sirocou,in mod motor oprit,pentru a recircula agentul de racire ,acompaniata de electroventilator,pana la reducerea temperaturii motorului in parametrii normali de lucru.Ai observat poate la unele masini,chiar si dupa ce opresc motoarele,ventilatoarele radiatoarelor mai lucreza o bucata de vreme.In timpul functionarii motorului este inactiva,ca doar pentru asta ai pompa de apa mecanica.
Concluzie,ori ai ceva probleme legate de racire,ori nu ai nici o problema,dar avand pompa(lucru bun)ai putea continua proiectul prin trasarea instalatiei.Ai avea nevoie doar de 2 relee,mufa pompei si 2m de cablu,plus...ceva cunostinte tehnice.Ori ,poti apela la un electrician.
Pentru a verifica daca ai avut sistem de racire/recirculare,este deajuns sa auzi ventilatorul radiator lucrand chiar si dupa luarea contactului, la o temperatura mai ridicata.Upgrade-ul consta in conectarea la sursa a pompei printr-un releu actionat la inchiderea circuitului termocuplei 95 grade.Prin celalalt releu,actionat tot de aceeasi termocupla,dai un plus permanent(conditionat de lucrul termocuplei) electroventilatorului radiator,chiar si dupa luarea contactului.
Toate cele bune!
- allecs_lungu
- OP
- 48 mesaje
- din 02 Oct 2006
- Omega 1997 x2.0xev
- Braila
allecs_lungu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Braila
- Masina: Omega 1997 x2.0xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- allecs_lungu
- OP
- 48 mesaje
- din 02 Oct 2006
- Omega 1997 x2.0xev
- Braila
allecs_lungu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Braila
- Masina: Omega 1997 x2.0xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Tu ai mers chiar mai departe cu spalarea radiatorului decat mine .
Eu am bagat detartrant pentru obiecte sanitare doar in radiator, 2.5litri si dupa 20min de reactie a urmat spalarea acestuia cu apa, apoi am pus la loc furtunele si i-am facut inca 2 spalari cu apa + sare de lamâie 10% la tot circuitul de racire.
A iesit ca nou dupa operatiune.
Eu am bagat detartrant pentru obiecte sanitare doar in radiator, 2.5litri si dupa 20min de reactie a urmat spalarea acestuia cu apa, apoi am pus la loc furtunele si i-am facut inca 2 spalari cu apa + sare de lamâie 10% la tot circuitul de racire.
A iesit ca nou dupa operatiune.
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu cred ca e in regula pentru ca atunci cand se raceste apa cu sare de lamaie... am vazut ca amestecul devine cumva lipicios, daca pot sa spun asa.
Eu am bagat detartrant pentru obiecte sanitare 'Nufarul' de la Carrefour si l-am lasat 15min in radiatorul de pe Opel (vechi de 14 ani) si am bagat 2 ture de 20min detartrant in radiatorul unui Renault 9 1.6D (vechi de 25ani). A facut reactie si a curatat radiatoarele pe interior foarte bine. Radiatorul de la Renault l-am demontat inainte de a-i baga detartrant, cel de Opel l-am umplut 85% asa montat pe masina insa cu furtunele de apa scoase si partea de jos a radiatorului infundata cu o cârpa. Dupa detartrant, am bagat apa in ambele radiatoare 5min pentru clatire. Nu curge niciunul.
Este indicat sa o tii turata constant la turatia de cuplu 10min, dupa ce apa+sarea de lamaie ajunge la temperatura de deschidere a termostatului. Apoi dai drumul la lichid, apoi iar 5min turata la turatia de cuplu dupa ce deschide termostatul doar cu apa pentru clatire, apoi iar apa cu sare de lamaie 10min la turatie de cuplu dupa ce deschide termostatul, apoi iar 5min turata la turatia de cuplu dupa ce deschide termostatul doar cu apa pentru clatire.
Apoi amestec final antigel+apa demineralizata.
Eu am bagat detartrant pentru obiecte sanitare 'Nufarul' de la Carrefour si l-am lasat 15min in radiatorul de pe Opel (vechi de 14 ani) si am bagat 2 ture de 20min detartrant in radiatorul unui Renault 9 1.6D (vechi de 25ani). A facut reactie si a curatat radiatoarele pe interior foarte bine. Radiatorul de la Renault l-am demontat inainte de a-i baga detartrant, cel de Opel l-am umplut 85% asa montat pe masina insa cu furtunele de apa scoase si partea de jos a radiatorului infundata cu o cârpa. Dupa detartrant, am bagat apa in ambele radiatoare 5min pentru clatire. Nu curge niciunul.
Este indicat sa o tii turata constant la turatia de cuplu 10min, dupa ce apa+sarea de lamaie ajunge la temperatura de deschidere a termostatului. Apoi dai drumul la lichid, apoi iar 5min turata la turatia de cuplu dupa ce deschide termostatul doar cu apa pentru clatire, apoi iar apa cu sare de lamaie 10min la turatie de cuplu dupa ce deschide termostatul, apoi iar 5min turata la turatia de cuplu dupa ce deschide termostatul doar cu apa pentru clatire.
Apoi amestec final antigel+apa demineralizata.