- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pana la urma am lipit pe partea exterioara a placutelor cele 4 folii negre protectoare ce aveau pe spate lipici si care au rolul de a mai anula din zgomotele care le fac placutele in mers. Nu am putut sub nicio forma sa sterg toata vaselina care pe anumite portiuni era intarita pe discuri, nu am vrut sa folosesc un smirghel sau altceva abraziv astfel ca pana la urma le-am montat asa cu urme de vaselina pe disc.
Am demontat din nou placutele de pe partea soferului sa le pun folia neagra pentru diminuarea zgomotului placutelor in mers si m-am uitat la placute ca sa vad ce se intampla cu ele de nu am avut frana astazi prin oras. Mai jos poze, se vede clar pe disc ce mica este suprafata de contact a placutei de pe exterior si pe fiecare placuta in parte se poate vedea unde calca pe disc si de aici deduc ca nu ai cum sa ai frana eficienta pana nu participa toata suprafata de contact a placutelor la franare. Cei de la EBC sau un numar de 320km necesari de parcurs cu masina (condus preventiv cu pastrarea unei distante corespunzatoare fata de masina din fata) pentru ca placutele sa se imperecheze cu discurile.
Asa cum banuiam, placuta de frana de pe partea exterioara a discului incepe sa se aseze pe disc cu partea superioara.
Am demontat din nou placutele de pe partea soferului sa le pun folia neagra pentru diminuarea zgomotului placutelor in mers si m-am uitat la placute ca sa vad ce se intampla cu ele de nu am avut frana astazi prin oras. Mai jos poze, se vede clar pe disc ce mica este suprafata de contact a placutei de pe exterior si pe fiecare placuta in parte se poate vedea unde calca pe disc si de aici deduc ca nu ai cum sa ai frana eficienta pana nu participa toata suprafata de contact a placutelor la franare. Cei de la EBC sau un numar de 320km necesari de parcurs cu masina (condus preventiv cu pastrarea unei distante corespunzatoare fata de masina din fata) pentru ca placutele sa se imperecheze cu discurile.
Asa cum banuiam, placuta de frana de pe partea exterioara a discului incepe sa se aseze pe disc cu partea superioara.
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am iesit la o tura prin oras acum dupa ce am schimbat si al doilea disc pe fata si placutele pentru el. 'MARE' diferenta acum fata de cum era frâna când am schimbat doar la o roata (din pacate ieri terminasem cu schimbatul pe partea soferului pe întuneric, un pic dupa ora 23h).
Acum ma bucur ca pot sa stau linistit la volan, frâna si-a revenit si masina se opreste comparabil la fel cum se oprea înainte sa fac schimbarea.
Happy again !
Acum ma bucur ca pot sa stau linistit la volan, frâna si-a revenit si masina se opreste comparabil la fel cum se oprea înainte sa fac schimbarea.
Happy again !
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ok, am facut 1.000km cu placutele de frana noi pe fata, cred ca deja s-au asezat dupa discurile noi.
Insa tot nu sunt multumit, frana este in continuare tare (ca inainte de schimbarea placutelor fata) iar cand apas pedala de frana la viteze mici (pana la 35km/h) zici ca apas pe o bila de metal (care nu se comprima) si ai zice ca franarea se intampla la pedala, adica nu apas usor si apoi efectul se propaga la roti ci ai spune ca franarea rotilor se reduce la apasarea pedalei. Defapt, la viteze de pana la 35km/h, cand apas brusc pe pedala de frana ar trebui sa simt ca ma duc in cap, masina sa se lase unpic de fata iar mie sa-mi creeze un discomfort... insa eu simt ca apas pe ceva tare amplasat imediat sub pedala de frana si masina parca nu se opreste, apas mai tare si efectul de oprire este multiplicat doar cand am apasat cu putere pedala si masina deja incetineste (ca un fel de intaziere de 1-2 sec dupa apasare puternic pe pedala, o resimt ca pe un efort serios pe picior sa opresc imediat la viteze mici).
O sa fac si o aerisire a franelor, chiar daca acum 5.000km am mai facut o aerisire odata cu schimbarea lichidului de frana cu altul DOT4. Atunci frana era buna, pedala destul de moale si se simtea altfel. Intre timp am avut probleme cu alternatorul, l-am demontat sa-l repar ocazie cu care am dat jos si pompa de vacuum (ea fiind pe alternator) insa efectul asta cu frana care e prea tare nu mi-a aparut imediat dupa montarea alternatorului, ci undeva dupa 500km dupa acest eveniment. Eu inca suspectez ca cine mi-a montat alternatorul mi-a pus conductele de intrare/iesire ulei cred eu invers pe pompa de vacuum de pe alternator, personal inca nu m-am uitat cum sunt ele asezate. Posibil totusi sa ma insel aici, pentru ca la apasari repetate am totusi vacuum si deci nu apas pedala ca si cum as fi cu motorul oprit.
Ce sa zic, daca nu-si revine frana dupa aerisire (si eu cred ca nu) ce sa fie ? Tulumba de pe pompa de frana, cea care ar trebui sa amplifice efectul apasarii pedalei de frana ? Masina are 200,000km, a mai cedat tulumba la cineva in km astia ? Sau sa fie fisurata pe undeva conducta de vacuum care intra in tulumba respectiva ?
Orice sugestie este binevenita, in special cazuri concrete cu simptome asemanatoare cu ce am descris eu mai sus (deja am scris o gramada).
Daca se intreaba cineva cum e franarea cu placutele EBC GreenStuff, ei bine pot sa spun ca este excelenta la drum lung si nu mi-a mai intrat ABS-ul de atunci (poate datorita faptului ca nu pot brusca franele cum ar trebui, sincer nu stiu) dar vreau sa mai adaug ca acum discurile si placutele se incing mai mult decat inainte sa le schimb cu cele de la EBC. La mersul prin oras efectiv dogoreste discul de frana fata, am atins cu degetul discul si m-am ars la deget instantaneu (a fost o prostie din partea mea sa pun degetul pe disc sa-l simt cat este de fierbinte).
Insa tot nu sunt multumit, frana este in continuare tare (ca inainte de schimbarea placutelor fata) iar cand apas pedala de frana la viteze mici (pana la 35km/h) zici ca apas pe o bila de metal (care nu se comprima) si ai zice ca franarea se intampla la pedala, adica nu apas usor si apoi efectul se propaga la roti ci ai spune ca franarea rotilor se reduce la apasarea pedalei. Defapt, la viteze de pana la 35km/h, cand apas brusc pe pedala de frana ar trebui sa simt ca ma duc in cap, masina sa se lase unpic de fata iar mie sa-mi creeze un discomfort... insa eu simt ca apas pe ceva tare amplasat imediat sub pedala de frana si masina parca nu se opreste, apas mai tare si efectul de oprire este multiplicat doar cand am apasat cu putere pedala si masina deja incetineste (ca un fel de intaziere de 1-2 sec dupa apasare puternic pe pedala, o resimt ca pe un efort serios pe picior sa opresc imediat la viteze mici).
O sa fac si o aerisire a franelor, chiar daca acum 5.000km am mai facut o aerisire odata cu schimbarea lichidului de frana cu altul DOT4. Atunci frana era buna, pedala destul de moale si se simtea altfel. Intre timp am avut probleme cu alternatorul, l-am demontat sa-l repar ocazie cu care am dat jos si pompa de vacuum (ea fiind pe alternator) insa efectul asta cu frana care e prea tare nu mi-a aparut imediat dupa montarea alternatorului, ci undeva dupa 500km dupa acest eveniment. Eu inca suspectez ca cine mi-a montat alternatorul mi-a pus conductele de intrare/iesire ulei cred eu invers pe pompa de vacuum de pe alternator, personal inca nu m-am uitat cum sunt ele asezate. Posibil totusi sa ma insel aici, pentru ca la apasari repetate am totusi vacuum si deci nu apas pedala ca si cum as fi cu motorul oprit.
Ce sa zic, daca nu-si revine frana dupa aerisire (si eu cred ca nu) ce sa fie ? Tulumba de pe pompa de frana, cea care ar trebui sa amplifice efectul apasarii pedalei de frana ? Masina are 200,000km, a mai cedat tulumba la cineva in km astia ? Sau sa fie fisurata pe undeva conducta de vacuum care intra in tulumba respectiva ?
Orice sugestie este binevenita, in special cazuri concrete cu simptome asemanatoare cu ce am descris eu mai sus (deja am scris o gramada).
Daca se intreaba cineva cum e franarea cu placutele EBC GreenStuff, ei bine pot sa spun ca este excelenta la drum lung si nu mi-a mai intrat ABS-ul de atunci (poate datorita faptului ca nu pot brusca franele cum ar trebui, sincer nu stiu) dar vreau sa mai adaug ca acum discurile si placutele se incing mai mult decat inainte sa le schimb cu cele de la EBC. La mersul prin oras efectiv dogoreste discul de frana fata, am atins cu degetul discul si m-am ars la deget instantaneu (a fost o prostie din partea mea sa pun degetul pe disc sa-l simt cat este de fierbinte).
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ce scri tu este interesant si totusi ciudat...
Eu am placute si discuri EBC din 2009 si am facut cam 50.000km cu ele si de cand le-am pus si pana acum niciodata nu s-au incins incat sa ma ard la deget nici macar cand am facut drumuri lungi de sute de km...
eu cred ca acolo ceva nu este in regula si placutele freaca discul tot timpul altfel nu vad cum si de aici si problema cu pedala. Altfel spus la tine instalatia este ca si franata tot timpul...
verifica tot circuitul si sa iti functioneze etrierii cum trebuie si mai ales sa alunece usor placutele in locasurile de pe etrier eventual unge acele ghidaje cu vaselina pe baza de cupruca este rezistenta la caldura. verifica de asemenea tot circuitul de vacum de la pompa la frana si pompa de vacum sa vezi daca iti lucreaza.
Conteaza mult si cum ai asezat discul pe flansa rulmentului daca ai curatat bine suprafata sau nu si asa mai departe. Vezi ca nu e de joaca cu franele...
Eu am placute si discuri EBC din 2009 si am facut cam 50.000km cu ele si de cand le-am pus si pana acum niciodata nu s-au incins incat sa ma ard la deget nici macar cand am facut drumuri lungi de sute de km...
eu cred ca acolo ceva nu este in regula si placutele freaca discul tot timpul altfel nu vad cum si de aici si problema cu pedala. Altfel spus la tine instalatia este ca si franata tot timpul...
verifica tot circuitul si sa iti functioneze etrierii cum trebuie si mai ales sa alunece usor placutele in locasurile de pe etrier eventual unge acele ghidaje cu vaselina pe baza de cupruca este rezistenta la caldura. verifica de asemenea tot circuitul de vacum de la pompa la frana si pompa de vacum sa vezi daca iti lucreaza.
Conteaza mult si cum ai asezat discul pe flansa rulmentului daca ai curatat bine suprafata sau nu si asa mai departe. Vezi ca nu e de joaca cu franele...
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Masina curge foarte bine pe rulmentii ei, daca la semafor ridic piciorul de pe frana masina se misca putin in functie de inclinatia drumului.
Simptomul cu pedala tare e de dinainte de schimbatul discurilor si a placutelor.
Cred ca ori pierd vacuum pe undeva (circuitul este intradevar destul de lung si poate fi oriunde), ori s-a terminat tulumba de sub pedala de frana si nu-si mai face treaba.
Discurile nu bat, am urmat instructiunile de pe spatele cutiei discurilor si am curatat bine cu peria de sarma suprafata pe care sta discul de frana. Mai mult, am pilit putin din urechile placutelor (foarte putin) ca acestea sa culiseze usor in locasul lor.
Simptomul cu pedala tare e de dinainte de schimbatul discurilor si a placutelor.
Cred ca ori pierd vacuum pe undeva (circuitul este intradevar destul de lung si poate fi oriunde), ori s-a terminat tulumba de sub pedala de frana si nu-si mai face treaba.
Discurile nu bat, am urmat instructiunile de pe spatele cutiei discurilor si am curatat bine cu peria de sarma suprafata pe care sta discul de frana. Mai mult, am pilit putin din urechile placutelor (foarte putin) ca acestea sa culiseze usor in locasul lor.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri am aerisit franele, am demontat fiecare roata si am aerisit franele 'incet si pe indelete'. A fost un pic de aer la rotile spate, pedala e mai sus acum insa tot tare e la apasarea pedalei cu motorul la turatii de pana in 1.800rpm, iar daca apas de 2 ori consecutiv la a doua apasare e deja tare pedala (la a treia apasare zici ca nu am servo deloc).
Daca merg la 2.000+rpm si apas cu acelasi efort pe frana - aproximativ aceiasi forta ca atunci cand apas la o turatie de 1000-1800rpm - masina o simt ca se opreste si pedala e destul de moale. Ai zice ca pompa de vaccum si-a pierdut eficienta la turatii mici. Daca stau la relanti si apas de 2 ori pedala de frana, la prima apasare pedala e cam tare iar la a doua deja nu am servo-frana.
Ce sa fac acum ? Sa schimb pompa de vacum de pe alternator cu una SH sau sa schimb tulumba de frana, cea de sub pedala ?
Sau daca pierd vacum pe circuit, cum pot sa verific pe unde pierd (pentru ca nu pot sa verific cu apa si sapun, sau spuma) ?
Daca merg la 2.000+rpm si apas cu acelasi efort pe frana - aproximativ aceiasi forta ca atunci cand apas la o turatie de 1000-1800rpm - masina o simt ca se opreste si pedala e destul de moale. Ai zice ca pompa de vaccum si-a pierdut eficienta la turatii mici. Daca stau la relanti si apas de 2 ori pedala de frana, la prima apasare pedala e cam tare iar la a doua deja nu am servo-frana.
Ce sa fac acum ? Sa schimb pompa de vacum de pe alternator cu una SH sau sa schimb tulumba de frana, cea de sub pedala ?
Sau daca pierd vacum pe circuit, cum pot sa verific pe unde pierd (pentru ca nu pot sa verific cu apa si sapun, sau spuma) ?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Azi am schimbat pompa de vacum, moment in care am aflat si de ce aveam eu pedala tare. Pompa mea de vacum pe care am demontat-o de pe alternator avea holender-ul slabit, e vorba de cel in care intra conducta de vacum si care se invârtea usor cu mâna - deci pe acolo pierdeam eu vacum-ul la turatii de pâna la 2.000rpm. Acesta era defapt motivul pentru care aveam pedala moale doar incepand cu turatii de 2.000rpm in sus. Cu cât o turam mai mult... cu atât pedala isi revenea si frâna era mai moale si mai eficienta. Pompa de vacum facea vacum mai mult la turatii mai mari si compensa astfel pierderea de vacum existenta pe traseu.
Daca tot am demontat, am schimbat pompa de vacum cu una SH luata din dezmembrari iar pe a mea am conservat-o si am pus-o la pastrare pentru cazul in care voi avea nevoie de ea pe viitor.
Verdict : 'neatentie /greseala la montarea pompei de vacum' - nu s-a strâns suficient holender-ul din prelungirea conductei de vacum, efect secundar - pierdere de vacum si implicit pedala de frâna tare.
Daca tot am demontat, am schimbat pompa de vacum cu una SH luata din dezmembrari iar pe a mea am conservat-o si am pus-o la pastrare pentru cazul in care voi avea nevoie de ea pe viitor.
Verdict : 'neatentie /greseala la montarea pompei de vacum' - nu s-a strâns suficient holender-ul din prelungirea conductei de vacum, efect secundar - pierdere de vacum si implicit pedala de frâna tare.
- dadanu9999
- *
- 3 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Corsa 2006
- Bucuresti
dadanu9999
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
acceasi simptoma si la mine 1,7 cdti dupa ce am umblat la alternator acum 2 zile astazi am ramas fara frana ( pedala beton si eficienta foarte mica ) am desfacut capacul de la motor furtunul din pompa catre servodirectie in conducta de plastic erea gatuita la conductele de la aerul cond ..... dupa a functionat ca inainte .....