E extraordinar forumul asta (din pacate doar azi l-am gasit pe net): am citit 4 ore o gramada de topicuri si mi-am regasit foarte multe din problemele ce le am si eu cu Opelul... e foarte interesant si ma bucur ca exista atatia entuziasti/fani Opel care au solutii pt probleme pe care diferiti 'specialisti' din service nu le stiu rezolva...
Inapoi la topicul meu:
Unele din problemele ce le am au mai fost si in alte topicuri dar nu toate (pt. ca am destule) asa ca as vrea sa le sintetizez aici.
Am o Astra C16NZ din '92.
Cum se comporta motorul (problemele):
1. Scade turatia chiar daca pedala de acceleratie e la nivel constant: o accelerez la 3000 si scade dupa 2-3 secunde lent la ~1500; indiferent de cat de mult accelerez turatia motorului tot va scadea, chiar se opreste daca iau piciorul de pe acceleratie in mometul de turatie minima; se intampla cand motorul este rece dar si cand este cald si merg cu viteza (de ex. la o depasire cand accelerez putin mai tare >100Km/h: e f. neplacut ca dupa o depasire sa-ti scada viteza pe la 80Km/h fara ca tu sa vrei acest lucru): daca motorul este cald si nu a fost pus in sarcina mare atunci aceasta problema nu apare;
2. Nu are putere la turatie mica/ lipsa demaraj, 'da in nas': cand pornesc de pe loc o accelerez rezonabil si dupa ce incepe sa se miste scade puterea/turatia si trebuie sa pun ambreiaj si sa mai acelerez (parca as fi un incepator...);
3. Tremura la ralanti, motor relativ zgomotos. Turatia e de 850-925 in ralanti cu motorul cald, cand e rece e pe la 1200 de ture; daca accelerez puternic din ralanti atunci face cateva mici 'explozii' in zona de turatii sub ~2500;
4. Da rateuri (mai nou) - cand accelerez din I-a in a II-a trebuie sa apas cu destula grija ca sa nu se inece;
5. Consum mare in oras 10%, 6.5% in afara - mi se pare cam mult.
Am fost de mai multe ori la test:
Ultima oara cand am fost a citit un cod de amestec bogat (care e demult prezent si pe care-l stiam: l-am citit cu metoda agrafa) apoi a masurat sonda si a vazut tensiunea de 1V si m-a sfatuit frumos sa merg la un electrician priceput sa caute unde face masa sau contact inperfect... dar e posibil sa fie si ECU. Pt problema asta am discutat in alt topic (al lui ron).
Mi-a mai masurat fisele din care una era dusa de tot, si altele 2 erau slabite, numai cea din dreapta si cea centrala erau cat de cat acceptabile: asa ca mi-a zis ca primul lucru ce trebuie sa-l fac e sa-mi iau un set de fise - pe care o sa le iau azi: un set de fise Champion la 1.100.000 - am citit aici ca sunt printre cele mai bune desi nu mi se par a fi originale cele ce o sa le iau (comparand grosimea fiselor ce le am acum cu cele de la Champion care sunt mai subtiri). Cred ca dupa ce voi schimba fisele nu va mai da rateuri.
Citind si alte topicuri am ajuns sa cred ca pe langa fise mai trebuie sa-mi curat si injectorul pe care nu l-am curatat de vreo 15-20 mii de km (o sa folosesc o solutie/aditiv pt benzina din pacate pt asta); filtrul de benzina l-am schimbat (deja am facut cu el vreo 15mii Km); presiunea la pompa de benzina a fost masurata si e buna, sonda lambda am schimbat-o acum un an.
Ce as putea face? Care sunt sursele problemelor? Ca probabil sunt mai multe...
Multumesc anticipat si am speranta ca ma puteti ajuta.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)