undelfin
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2012
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Kilometrajul se poate manari indiferent de cat are masina real. Ideal ar fi sa cauti una care are cartea service la zi. Reviziile sa fie facute in intervalul stabilit de producator. Restul e can-can. Probleme pot aparea indiferent de nr de kilometri. Depinde doar de cat esti de norocos.
Citeste tot ce au postat utilizatorii aici pe forum, vezi care sunt problemele specifice si o sa stii apoi la ce sa te uiti.
Ce este foarte important, o masina de genul asta fara carte de service e suspecta din start si ar fi indicat sa o eviti.
Citeste tot ce au postat utilizatorii aici pe forum, vezi care sunt problemele specifice si o sa stii apoi la ce sa te uiti.
Ce este foarte important, o masina de genul asta fara carte de service e suspecta din start si ar fi indicat sa o eviti.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
@undelfin,
Conteaza foarte mult si tara de unde provine masina.
In general cele care provin din Germania au in jur de 75k - 90k,adica nu au efectuate schiburile de distributie facute deoarece aceste se fac la 150k(Europa de Vest).
Colegul forbidden27 are foarte mare dreptate cand afirma ca daca masina nu vine cu carte de service ascunde ceva (km modificati sau alte probleme mai grave).
Totul depinde si de noroc, este posibil ca si la o masina noua sa ai probleme insa la acestea ai garantia care te mai salveaza,pe cand la o masina sh orice probleme implica costuri suplimentare si neprevazute.
Acum mai conteaza si de cati bani dispui pentru o astfel de investitie.
Conteaza foarte mult si tara de unde provine masina.
In general cele care provin din Germania au in jur de 75k - 90k,adica nu au efectuate schiburile de distributie facute deoarece aceste se fac la 150k(Europa de Vest).
Colegul forbidden27 are foarte mare dreptate cand afirma ca daca masina nu vine cu carte de service ascunde ceva (km modificati sau alte probleme mai grave).
Totul depinde si de noroc, este posibil ca si la o masina noua sa ai probleme insa la acestea ai garantia care te mai salveaza,pe cand la o masina sh orice probleme implica costuri suplimentare si neprevazute.
Acum mai conteaza si de cati bani dispui pentru o astfel de investitie.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
undelfin
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2012
- Mesaj Privat
Multumesc forbidden27 si gyzmo. Domnilor, ideea este ca mergand pe teoria consipiratiei pana la sfarsit si cartile service pot fi manarite si tot-tot. Pe mine ma intereeaza sa stiu care ar fi problemele cu kilometri multi. Sau chiar daca cumperi o masina de pe autovit de exemplu si o banuiesti de km dati inapoi la ce ai putea sa te astepti rau. Poate fi verificat istoricul service cumva? Ar ajuta si exemple reale sau povesti auzite de la amici despre cazurile astea. Scuze ca poate vi se par novice dar ama avut inainte o Skoda Octavia 1.9 tdi si vW Passat de asta nu prea cunosc cu Opelul. Desi am fost multumit de ele - si norocos zic eu fiind masini noi am umblat cu ele cca 50-65k fara sa schimb absolut nimic in afara de niste becuri arse si revizii - imi place Insignia si am deschis topicul sperand ca mai ajuta si pe altii informatiile. Buget: 11-13K m'ar interesa si in conditiile unei preluari de leasing/rate.
CKX
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
undelfin
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2012
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
@undelfin,
La bugetul de care dispui este posibil sa gasesti masini care au trecut de 100k chiar 130k.
Pentru verificari poti merge cu masina la oricare reprezentanta din Bucuresti pentru a face teste la motor,inspectii ale sistemului de rulare(bucsi,pivoti,amortizoare),se fac determinari prin care te informeaza daca masina a fost lovita,vopsita ,insa nimeni nu iti va spune km reali.
Eu iti spun din experienta deoarece am achizitionat masina sh(din Germania) si am efectuat aceste verificari si in Romania.
Sunt multe de spus.Daca masina vine de afara verificari poti face doar daca masina a fost reparata in reprezentanta,altfel este foarte greu de verificat(asa cum a spus si lucio85).
La bugetul de care dispui este posibil sa gasesti masini care au trecut de 100k chiar 130k.
Pentru verificari poti merge cu masina la oricare reprezentanta din Bucuresti pentru a face teste la motor,inspectii ale sistemului de rulare(bucsi,pivoti,amortizoare),se fac determinari prin care te informeaza daca masina a fost lovita,vopsita ,insa nimeni nu iti va spune km reali.
Eu iti spun din experienta deoarece am achizitionat masina sh(din Germania) si am efectuat aceste verificari si in Romania.
Sunt multe de spus.Daca masina vine de afara verificari poti face doar daca masina a fost reparata in reprezentanta,altfel este foarte greu de verificat(asa cum a spus si lucio85).
undelfin
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2012
- Mesaj Privat
Multam gyzmo. Sigur ca o sa merg cu masina la test sa vad ce-si-cum inainte de cumparare. Am vazut ca astea aduse din Germania de exemplu au multe optiuni pe ele navigatie, piele, jante, etc. Mi'a spus cineva astazi in real ca motoarele duc 300-400K sau chiar mai mult asa ca nici 130K daca are nu ma sperie. Cum nici de facut o distributie sau un schimb de consumabile filtre ulei. Mie mi'e frica de vicii ascunse gen injectoare, turbine, cutie, etc care costa ceva mult. O intrebare: iesi mai bine daca cauti/mergi sa o iei personal din afara? Eu am auzit pareri ca mai bine sa cumperi ceva care a fost inmatriculat prima oara in RO
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
Parerile sunt impartite.
Daca mergi afara trebuie sa adaugi costurile deplasarii,sa vorbesti bine limba(banuiesc ca vrei sa mergi in Germania),sa urmaresti site-uri de profil de acolo,sa stii sa negociezi cu ei(chiar la reprezentanta),un avantaj il reprezinta cei care au prieteni in tara respectiva si pot cauta ceva care sa corespunda cu dorintele cumparatorului.
Mergi si duminica in targ la Vitan si vezi cum se misca piata,poate gasesti ceva,sau macar iti faci o idee.
Nu te grabi,piata abia incepe sa se dezmorteasca in primavara.
Daca mergi afara trebuie sa adaugi costurile deplasarii,sa vorbesti bine limba(banuiesc ca vrei sa mergi in Germania),sa urmaresti site-uri de profil de acolo,sa stii sa negociezi cu ei(chiar la reprezentanta),un avantaj il reprezinta cei care au prieteni in tara respectiva si pot cauta ceva care sa corespunda cu dorintele cumparatorului.
Mergi si duminica in targ la Vitan si vezi cum se misca piata,poate gasesti ceva,sau macar iti faci o idee.
Nu te grabi,piata abia incepe sa se dezmorteasca in primavara.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
@undelfin
cand cumperi o masina SH, iti asumi anumite riscuri, trebuie sa verifici sa nu fi fost ,,indoita,, uzura motoarelor este mica chiar daca au 130-150 k, cel de la care iei masina sa accepte orice test,de preferat este sa mergi minim 50 km cu masina in proba + verificare la reprezentanta sau daca esti in bucuresti la colegul @maiandrei la service,
daca iei din tara cauta ceva cu predare leasing aia sigur si-a facut reviziile, dar chiar daca are km mai putini drumurile de la noi isi spun cuvantul
PS
din ce am vazut pe autovit gasesti suficiente masini sa te incadrezi in bani si sunt chiar full option
cand cumperi o masina SH, iti asumi anumite riscuri, trebuie sa verifici sa nu fi fost ,,indoita,, uzura motoarelor este mica chiar daca au 130-150 k, cel de la care iei masina sa accepte orice test,de preferat este sa mergi minim 50 km cu masina in proba + verificare la reprezentanta sau daca esti in bucuresti la colegul @maiandrei la service,
daca iei din tara cauta ceva cu predare leasing aia sigur si-a facut reviziile, dar chiar daca are km mai putini drumurile de la noi isi spun cuvantul
PS
din ce am vazut pe autovit gasesti suficiente masini sa te incadrezi in bani si sunt chiar full option
azzazel
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2012
- Mesaj Privat
de obicei romanii care aduc masini dau inapoi km cate 80-110 mii. ei le iau de la licitatii din afara sau le cumpara de la parcuri si dealeri. in ambele situatii daca poti sa afli de unde a fost cumparata masina poti sa te interesezi mai departe care sunt km reali. de obicei pe afara nu prea se ocupa lumea cu vanzari si cumpararari de masini deci sunt sanse foarte mari ca vanzatorul din germania(parcul sau firma de leasing) sa fie si primul propietar(in cazul leasingului sau al doilea in cazul parcului) si prin urmare cel care iti va putea supune exact cati km reali are masina. din experienta iti zic ca cei din romania nu iti vor spune niciodata km masinii. niciodata. si daca mergi cu ei la reprezentanta si le arati nu vor recunoaste deci nu are rost sa incerci sa afli de la ei.
eu am achizitionat masina de o luna si inainte de cumparare i am cerut vanzatorului carnetul de service (care era manarit desigur) iar de acolo am citit firma care aparea pe stampilele de service si am sunat la ei (o firma de leasing europeana). dupa mai multe incercari dintre care in ultima am zis ca sunt proprietarul masinii desi nu eram inca mi au spus cati km avea masina la ultima revizie facuta la ei. daca ajungi pana acolo te sfatuiesc sa faci si tu la fel adica sa le spui ca esti proprietarul pt ca altfel nu vei afla nimic. ceea ce nu am reusit eu sa inteleg nici pana acum este cum a reusit vanzatorul roman sa treaca nr de km doriti e el si sa isi stampileze carnetul cu stampile ale firmei de leasing care vanduse masina.
apropo de sugetiile colegilor de mai sus in legatura cu verificarea carnetului de service. masina pe care am achizitioant o eu avea "facut" carnetul de service si inclusiv factura de achizitie pentru a fi in conformitate cu km pusi de vanzator deci asta este o pista moarta pe care nu are rost sa te bazezi. sigurul raspuns real care poti sa il primesti este din afara.
pentru verificare colegul nostru toni mi a dat un nr de la un domn din bucuresti care mi a spus ca poate verifica partea de motor turbo si alte chestii interne ceea ce la reprezentanta nu sunt in stare (sau nu vor) sa faca. incearca sa il intrebi si tu pt recomandare. la reprezentanta iti vor trage de roti vor verifica lichidele si in mare doar teste vizuale si de diagnoza computerizata fara teste fizice la motor.
sper ca ceea ce ti am scris este de folos.....
bafta...
eu am achizitionat masina de o luna si inainte de cumparare i am cerut vanzatorului carnetul de service (care era manarit desigur) iar de acolo am citit firma care aparea pe stampilele de service si am sunat la ei (o firma de leasing europeana). dupa mai multe incercari dintre care in ultima am zis ca sunt proprietarul masinii desi nu eram inca mi au spus cati km avea masina la ultima revizie facuta la ei. daca ajungi pana acolo te sfatuiesc sa faci si tu la fel adica sa le spui ca esti proprietarul pt ca altfel nu vei afla nimic. ceea ce nu am reusit eu sa inteleg nici pana acum este cum a reusit vanzatorul roman sa treaca nr de km doriti e el si sa isi stampileze carnetul cu stampile ale firmei de leasing care vanduse masina.
apropo de sugetiile colegilor de mai sus in legatura cu verificarea carnetului de service. masina pe care am achizitioant o eu avea "facut" carnetul de service si inclusiv factura de achizitie pentru a fi in conformitate cu km pusi de vanzator deci asta este o pista moarta pe care nu are rost sa te bazezi. sigurul raspuns real care poti sa il primesti este din afara.
pentru verificare colegul nostru toni mi a dat un nr de la un domn din bucuresti care mi a spus ca poate verifica partea de motor turbo si alte chestii interne ceea ce la reprezentanta nu sunt in stare (sau nu vor) sa faca. incearca sa il intrebi si tu pt recomandare. la reprezentanta iti vor trage de roti vor verifica lichidele si in mare doar teste vizuale si de diagnoza computerizata fara teste fizice la motor.
sper ca ceea ce ti am scris este de folos.....
bafta...
undelfin
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2012
- Mesaj Privat
@gyzmo: multam de sfaturi. este absolut corect ce spui, daca nu ai un capat de relatie pleci practic intr'o aventura (haha, mi'am aminiti ca am facut treaba asta dar acum 20j de ani imediat dupa revolutie cand am fost in Ungaria si am cumparat o dacie). Iar aventura asta poate sa te coste ceva banuti. Nu pot sa zic ca mi'a trecut pofta de aventuri, insa nu stiu in ce masura diferenta de pret si conditiile actuale m'ar determina sa fac chestia asta. am sa merg si la vitan sa vad in real ofertele poate ne intalnim in saptamanile urmatoare pe acolo.
@lucio85: da, sunt destule masini acolo dotate, reticenta vine din cauza provenientei lor si faptului ca majoritatea celor care vand acolo cred ca sunt cum se spune samsari. leasingul e destul de greu de gasit din cauza ca cei care vor sa cedeze cer prea multi bani ca avans ca sa isi recupereze din pierderile lor. masina este sh si de aici vine nepotrivirea. pana la urma sfanta e tot masina noua numai sa ai posibilitatile financiare disponibile corespunzatoare sau varianta sa iei sh cu banii jos. (stiu ce vorbesc, am trecut prin leasing si leasingul inseamna pierdere pentru cel care cedeaza, eu d.ex am pierdut cam 12k la un contract, suma asta a reprezentat de fapt plata timpului cat am utilizat masina)
@aaazeel: consider f util mesajul tau si sper sa'i ajute si pe altii. cred ca e o metoda buna sa ceri carnetul de service si sa te interesezi printr'un telefon la service'ul unde au fost facute reviziile. problema care se pune in acest caz cu cel care vinde masina este ca odata ce ai aflat ca masina are mai multi km reali/diverse alte reparatii decat incearca el sa o prezinte cum mai poti continua discutiile ref la vanzarea ei? adica intervine neincrederea, dezamagirea si etc traduse prin suspendarea negocierii, eu cel putin eu asa as reactiona in situatia data.
@lucio85: da, sunt destule masini acolo dotate, reticenta vine din cauza provenientei lor si faptului ca majoritatea celor care vand acolo cred ca sunt cum se spune samsari. leasingul e destul de greu de gasit din cauza ca cei care vor sa cedeze cer prea multi bani ca avans ca sa isi recupereze din pierderile lor. masina este sh si de aici vine nepotrivirea. pana la urma sfanta e tot masina noua numai sa ai posibilitatile financiare disponibile corespunzatoare sau varianta sa iei sh cu banii jos. (stiu ce vorbesc, am trecut prin leasing si leasingul inseamna pierdere pentru cel care cedeaza, eu d.ex am pierdut cam 12k la un contract, suma asta a reprezentat de fapt plata timpului cat am utilizat masina)
@aaazeel: consider f util mesajul tau si sper sa'i ajute si pe altii. cred ca e o metoda buna sa ceri carnetul de service si sa te interesezi printr'un telefon la service'ul unde au fost facute reviziile. problema care se pune in acest caz cu cel care vinde masina este ca odata ce ai aflat ca masina are mai multi km reali/diverse alte reparatii decat incearca el sa o prezinte cum mai poti continua discutiile ref la vanzarea ei? adica intervine neincrederea, dezamagirea si etc traduse prin suspendarea negocierii, eu cel putin eu asa as reactiona in situatia data.
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
azzarel spune asa : ''ceea ce nu am reusit eu sa inteleg nici pana acum este cum a reusit vanzatorul roman sa treaca nr de km doriti e el si sa isi stampileze carnetul cu stampile ale firmei de leasing care vanduse masina. ''.
Dupa o stampila aplicata pe cartea de service se poate face in cateva zeci de minute. Totul e sa vrea firma care confectioneaza stampile sa o faca. Teoretic e ilegal fara certificatul de inregistrare. Practic orice e posibil si nu costa mare lucru.
Dupa o stampila aplicata pe cartea de service se poate face in cateva zeci de minute. Totul e sa vrea firma care confectioneaza stampile sa o faca. Teoretic e ilegal fara certificatul de inregistrare. Practic orice e posibil si nu costa mare lucru.
azzazel
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2012
- Mesaj Privat
undelfin am fost si eu ca tine.... cand o sa ti dai seama ca toate au km dati inapoi si ca numai ce afli tu este real ai sa incerci sa iti iei cea cu km reali cat mai putini(chiar daca km de pe bord sunt dati inapoi) si cea la care poti tu sa verifici cel mai bine istoricul. ideal ar fii sa iti iei tu direct de afara. daca ai cash e usor daca nu poti sa iti aduci prin diferite firme ceea ce gasesti tu pe mobile sau alte situri dar atunci te mai costa intre 1000-1500 euro comisioane transporturi etc.
alre ai dreptate in ce spui tu dar falsificarea unei stampile este fals in acte si este caz penal deci nu stiu acuma daca se risca chiar asa astia avand in vedere ca aduc masini pe banda rulanta ca sa zic asa. cred ca au ei alte smecherii. parerea mea....
alre ai dreptate in ce spui tu dar falsificarea unei stampile este fals in acte si este caz penal deci nu stiu acuma daca se risca chiar asa astia avand in vedere ca aduc masini pe banda rulanta ca sa zic asa. cred ca au ei alte smecherii. parerea mea....
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
E foarte greu de demonstrat. Trebuie chemata in instanta partea vatamata adica firma care a asigurat service-ul respectiv, daca e interesata. Crede-ma ca nu se streseaza nimeni. Masina e vanduta cumparatorul e singurul pagubit.
In romania foarte multi samsari masluiesc cartile de service si nu am auzit de nici un proces.
In romania foarte multi samsari masluiesc cartile de service si nu am auzit de nici un proces.
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Foarte greu o sa gasesti pe cineva care confectioneaza o stampila falsa. De obicei nu prea se baga nimeni la asa ceva, cel care o confectioneaza stie la ce se expune. De obicei se procedeaza altfel, mult mai simplu si fara bataie de cap.
Ma duceam cu masina sa fac revizia. Predam masina, o bagau inauntru, schimbau ce era de schimbat, o scoteau afara. Dupa care, cel caruia ii predasem masina intreba la ceilalti:
"Ba, la care e stampila"
"La mine"
"Da-mi-o si mie"
Scria pe cartea de service ce trebuia scris, semna, punea stampila, ura si la gara.
La ultima revizie, surpriza....
Acelasi scenariu, predat stampila, schimbat borsul, scos masina afara. De aici, schimbare la pauza.
Completeaza individul in carte ce era de scris, dupa care, "asteptati putin, va rog, merg la sefu' sa puna stampila"
"Pai nu mai aveti stampila la dispozitie?"
"Nu (cu voce trista)"
"Pai de ce?"
(Ridicare din umeri)
"Ma, voi faceati dracii cu cartile de service, nu-i asa"
(Zambet complicitar si lacrimi in ochi)
PS: Delfinule, cauta pe mobile.de , selectezi limba engleza daca nu stii germana, nu pe mobile.ro, da o cautare dupa masinile care te intereseaza si uita-te dupa aceea la profilul vanzatorului (seller). O sa gasesti, posibil, masini care provin de la dealeri, nu de la parcuri auto. Alea au fost de obicei masini de test, masini de prezentare in showroom sau masina de serviciu a vreunui angajat de acolo. Alea de la dealeri nu sunt manarite la kilometri, au reviziile facute la timp, cu piese originale si carti service la zi. De obicei sunt un pic mai sus in preturi.
In parcuri, daca nu ai pe cineva cu tine care cunoaste, poti sa iei teapa. Multe parcuri din Germania au proprietari turci, rusi, ucrainieni si mai nou, bulgari. Poti sa o iei din parc nemtesc "aranjata gata".
Ma duceam cu masina sa fac revizia. Predam masina, o bagau inauntru, schimbau ce era de schimbat, o scoteau afara. Dupa care, cel caruia ii predasem masina intreba la ceilalti:
"Ba, la care e stampila"
"La mine"
"Da-mi-o si mie"
Scria pe cartea de service ce trebuia scris, semna, punea stampila, ura si la gara.
La ultima revizie, surpriza....
Acelasi scenariu, predat stampila, schimbat borsul, scos masina afara. De aici, schimbare la pauza.
Completeaza individul in carte ce era de scris, dupa care, "asteptati putin, va rog, merg la sefu' sa puna stampila"
"Pai nu mai aveti stampila la dispozitie?"
"Nu (cu voce trista)"
"Pai de ce?"
(Ridicare din umeri)
"Ma, voi faceati dracii cu cartile de service, nu-i asa"
(Zambet complicitar si lacrimi in ochi)
PS: Delfinule, cauta pe mobile.de , selectezi limba engleza daca nu stii germana, nu pe mobile.ro, da o cautare dupa masinile care te intereseaza si uita-te dupa aceea la profilul vanzatorului (seller). O sa gasesti, posibil, masini care provin de la dealeri, nu de la parcuri auto. Alea au fost de obicei masini de test, masini de prezentare in showroom sau masina de serviciu a vreunui angajat de acolo. Alea de la dealeri nu sunt manarite la kilometri, au reviziile facute la timp, cu piese originale si carti service la zi. De obicei sunt un pic mai sus in preturi.
In parcuri, daca nu ai pe cineva cu tine care cunoaste, poti sa iei teapa. Multe parcuri din Germania au proprietari turci, rusi, ucrainieni si mai nou, bulgari. Poti sa o iei din parc nemtesc "aranjata gata".