- ovidiucro
- OP
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am gasit pe VECTRA SPORT un articol despre retusul punctelor de rugina:
Car rust repair by Vectra sport
Inlaturarea ruginii la masina
Rugina este cosmarul fiecarui proprietar de masina. Ea poate roade din vehiculul tau ca o boala ascunsa. Oricum, ruginirea este un proces natural si nu poate fi eliminat! El poate fi insa, incetinit. Prin controlul regulat al caroseriei, poti interveni la timp in zonele cu probleme. Ruginirea este cauzata de contactul metalului neprotejat cu apa, care are o usoara aciditate naturala.
Tratamentul micilor puncte de rugina este destul de simplu. In mod normal, ele sunt cauzate de pietricelele de pe drum aruncate cu viteza si care provoaca ciupituri in stratul de vopsea, lasand metalul gol si expus intemperiilor. La umezeala, respectivele puncte ruginesc foarte repede. Iata cum se trateaza acele zone:
1- sterge punctul de rugina si zona inconjuratoare cu o carpa inmuiata in whitespirt. Indeparteaza vopseaua deteriorata. Smirgheluieste zona ruginita pana ajungi la metalul curat.
2- dupa stergerea prafului rezultat cu carpa inmuiata in whitespirt, da un strat fin de zinc spray pe metalul curat. Lasa sa se usuce complet. Apoi, aplica grund (nu solutie antirugina) folosind o pensula fina. Sa depasesti zona ruginita cu cca 1 cm. Lasa grundul sa se usuce un timp cel putin egal cu cel recomandat de fabricantul acestuia!
3- foloseste un cutit vechi pt a aplica un strat fin de chit. Incearca sa lucrezi curat, netezind bine, fara a lasa chit in exces.
4- cu un smirghel de finete medie, rectifici chitul pana ajunge la nivelul vopselei din jur.
5- cu un spray cu vopsea la nuanta caroseriei aplica un strat fin de vopsea. Vopseaua se da uniform si rapid, petrecandu-se peste vopseaua originala. Dupa 24 de ore, se mai aplica un strat. Daca doresti, dupa cateva zile poti polisha zona.
Pentru potrivirea exacta a nuantei culorii cauta sub capota indicativul vopselei pe placuta de identificare.
Cea mai expusa zona la rugina se afla la pasajul rotilor, si in spatele acestora. Aparatorile de noroi protejeaza impotriva loviturilor de pietricele. Zone vulnerabile mai sunt si in jurul usilor, balamalelor, incuietorilor. De asemenea, bara fata si muchia capotei.
E adevarat ce se spune despre rugina, ca nu doarme niciodata. Prin urmare, trebuie intervenit din timp, altfel se ajunge la valori mari ale facturii de service.
Author's name omitted by request (dar nu sunt eu )
Ultima modificare făcută de ovidiucro la Lun 10 Mar, 2008 9:21 am
Car rust repair by Vectra sport
Inlaturarea ruginii la masina
Rugina este cosmarul fiecarui proprietar de masina. Ea poate roade din vehiculul tau ca o boala ascunsa. Oricum, ruginirea este un proces natural si nu poate fi eliminat! El poate fi insa, incetinit. Prin controlul regulat al caroseriei, poti interveni la timp in zonele cu probleme. Ruginirea este cauzata de contactul metalului neprotejat cu apa, care are o usoara aciditate naturala.
Tratamentul micilor puncte de rugina este destul de simplu. In mod normal, ele sunt cauzate de pietricelele de pe drum aruncate cu viteza si care provoaca ciupituri in stratul de vopsea, lasand metalul gol si expus intemperiilor. La umezeala, respectivele puncte ruginesc foarte repede. Iata cum se trateaza acele zone:
1- sterge punctul de rugina si zona inconjuratoare cu o carpa inmuiata in whitespirt. Indeparteaza vopseaua deteriorata. Smirgheluieste zona ruginita pana ajungi la metalul curat.
2- dupa stergerea prafului rezultat cu carpa inmuiata in whitespirt, da un strat fin de zinc spray pe metalul curat. Lasa sa se usuce complet. Apoi, aplica grund (nu solutie antirugina) folosind o pensula fina. Sa depasesti zona ruginita cu cca 1 cm. Lasa grundul sa se usuce un timp cel putin egal cu cel recomandat de fabricantul acestuia!
3- foloseste un cutit vechi pt a aplica un strat fin de chit. Incearca sa lucrezi curat, netezind bine, fara a lasa chit in exces.
4- cu un smirghel de finete medie, rectifici chitul pana ajunge la nivelul vopselei din jur.
5- cu un spray cu vopsea la nuanta caroseriei aplica un strat fin de vopsea. Vopseaua se da uniform si rapid, petrecandu-se peste vopseaua originala. Dupa 24 de ore, se mai aplica un strat. Daca doresti, dupa cateva zile poti polisha zona.
Pentru potrivirea exacta a nuantei culorii cauta sub capota indicativul vopselei pe placuta de identificare.
Cea mai expusa zona la rugina se afla la pasajul rotilor, si in spatele acestora. Aparatorile de noroi protejeaza impotriva loviturilor de pietricele. Zone vulnerabile mai sunt si in jurul usilor, balamalelor, incuietorilor. De asemenea, bara fata si muchia capotei.
E adevarat ce se spune despre rugina, ca nu doarme niciodata. Prin urmare, trebuie intervenit din timp, altfel se ajunge la valori mari ale facturii de service.
Author's name omitted by request (dar nu sunt eu )
Ultima modificare făcută de ovidiucro la Lun 10 Mar, 2008 9:21 am
- bulky
- **
- 137 mesaje
- din 16 Sep 2007
- Vectra 2000 20tdi
- Constanta
bulky
- Mesaje scrise: 137
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2000 20tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ExpressVectra
- ***
- 590 mesaje
- din 16 Jun 2009
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
ExpressVectra
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2009
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,211 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,211
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- ovidiucro
- OP
- 705 mesaje
- din 26 Apr 2005
- Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Prahova
ovidiucro
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2005
- Mesaj Privat
- ExpressVectra
- ***
- 590 mesaje
- din 16 Jun 2009
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
ExpressVectra
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2009
- Mesaj Privat
- mertinkeler
- **
- 101 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Bucuresti
mertinkeler
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
se curata cu diluant, nu cu spirt, de unde va vin ideile? spirtul nu e la fel de eficace
as vrea sa completez un pic articolul respectiv cu cateva chestii observate in practica:
ordinea operatiilor ar fi:
1 curatarea mecanica a zonei, indepartare vopsea/chit pana cand se ajunge la zona de metal curat, asta s epoate face cu spaclu, surubelnita si la sfarsit cu smirghel, zona trebuie curata perfect, zona de metal care a fost curatata nu trb lasata prea mult timp fara sa fie acoperita cu grund! umiditatea din atmosfera o afecteaza la un nivel care nu poate fi obs cu ochiul liber, acum se poate da si cu o solutie anti-rugina, dar atentie, nu orice porcarie, materialele mai scumpe au efect mult mai bun si mai sigur
2 se da cu grund, dar si aici depinde ce fel de grund, la o dacie pe care am avut-o acu ceva ani de zile, am dat cu un grund romanesc, nu mai stiu cum ii spunea din pacate, in zona pasajelor de la rotile spate. am dat cu grundul respctiv direct pe rugina. rugina pe care nu am avut imp si chef sa o curat, dupa 5 ani am vandut masina, pasajele erau neschimbate, cred ca a fost singura lupta cu rugina in care am invins :d
3 se da cu fibra sau chit, diferenta este ca fibra e mult mai rezistenta, nu se crapa, rezista f bine in timp, se pot da mai multe straturi, totul de depinde de marimea reparatiei, se slefuieste cu smirghel de 100, incercati sa nu incarcati f mult cu chit, nu va fi decat o munca in plus cand va veti chinui cu slefuitul
4 se da cu chit de finisaj, ma rog, nu stiu exact cum ii spune, dar este chitul ala mai fin si un pic mai scump si cvare da un finisaj f bun, il slefuiti cu hartie de 400-600-800, dupa cat de perfect vreti sa iasa, dar atentie mare, se slefuieste cu APA, nu se slefuieste fara apa, e o prostie, nu veti finisa cum trebuie, daca folositi apa va iesi perfect, ca oglinda, se pune putina apa peste zona respectiva se ia o bucata de lemn pe care se pune smirghelul si se freaca mai tare sau mai usor dupa caz. trebuie sa dati cu putina apa inpermanenta, zona sa fie mereu umeda, o sticla de unlitru cu o gaurica in dop rezolva problema, lemnul ca fi cel care va va ajuta sa scoateti la nivel chitul si zona inconjuratoare
5 se da din nou cu grund, de data asta dati pentru a vedea cat de bine ati facut treaba, asa veti observa toate imperfectiunile
6 daca sunt imperfectiuni se da iar cu chit, repetati povestea pana iese totul bine
7 se da cu vopsea in 4-5 straturi, nu dupa 24 de ore ci la intervale de 15-30 min sau mai mari dupa cat de repede se usuca nu incercati sa aduceti locul respectiv la culoare din prima mana, abia dupa stratul 3-4 o sa ajunga la culoarea masinii(nu se mai vede culoarea chitului prin stratul de vopsea), nu dati multa vopsea, o sa curga, e fff importanta DUZA prin care iese vopseaua din spray, ele sunt de mai multe forme, unele arunca prea multa vopsea, altele prea putina, altele in cerc, altele in linie(astea sunt mai bunicele), altele arunca stropi, pfff, oricum eu prefer sa imi arunce mai putina vopsea si am o duza speciala ptr asta. cand dati cu vopsea trebuie ca zona pe care ati dat sa fie toata acoperita de un strat destul de consistent dar sa nu curga, adica sa se vada ca o suprafata de apa, sa nu fie pete mai uscate unele mai ude etc, asa se va usca si nu va fi bine.
8 se da cu lac incolor
-nu se vopseste in aer liber decat daca e musai, altfel praful-desi aveti impresia ca nu e cazul-o sa umple toata suprafata
-sa fie o zi fara vant!
-suprafata sa nu fie calda sau fierbinte de la soare, vopseua si lacul se vor usca instant si nu are rost sa va zic ce iese...
spor la treaba!
as vrea sa completez un pic articolul respectiv cu cateva chestii observate in practica:
ordinea operatiilor ar fi:
1 curatarea mecanica a zonei, indepartare vopsea/chit pana cand se ajunge la zona de metal curat, asta s epoate face cu spaclu, surubelnita si la sfarsit cu smirghel, zona trebuie curata perfect, zona de metal care a fost curatata nu trb lasata prea mult timp fara sa fie acoperita cu grund! umiditatea din atmosfera o afecteaza la un nivel care nu poate fi obs cu ochiul liber, acum se poate da si cu o solutie anti-rugina, dar atentie, nu orice porcarie, materialele mai scumpe au efect mult mai bun si mai sigur
2 se da cu grund, dar si aici depinde ce fel de grund, la o dacie pe care am avut-o acu ceva ani de zile, am dat cu un grund romanesc, nu mai stiu cum ii spunea din pacate, in zona pasajelor de la rotile spate. am dat cu grundul respctiv direct pe rugina. rugina pe care nu am avut imp si chef sa o curat, dupa 5 ani am vandut masina, pasajele erau neschimbate, cred ca a fost singura lupta cu rugina in care am invins :d
3 se da cu fibra sau chit, diferenta este ca fibra e mult mai rezistenta, nu se crapa, rezista f bine in timp, se pot da mai multe straturi, totul de depinde de marimea reparatiei, se slefuieste cu smirghel de 100, incercati sa nu incarcati f mult cu chit, nu va fi decat o munca in plus cand va veti chinui cu slefuitul
4 se da cu chit de finisaj, ma rog, nu stiu exact cum ii spune, dar este chitul ala mai fin si un pic mai scump si cvare da un finisaj f bun, il slefuiti cu hartie de 400-600-800, dupa cat de perfect vreti sa iasa, dar atentie mare, se slefuieste cu APA, nu se slefuieste fara apa, e o prostie, nu veti finisa cum trebuie, daca folositi apa va iesi perfect, ca oglinda, se pune putina apa peste zona respectiva se ia o bucata de lemn pe care se pune smirghelul si se freaca mai tare sau mai usor dupa caz. trebuie sa dati cu putina apa inpermanenta, zona sa fie mereu umeda, o sticla de unlitru cu o gaurica in dop rezolva problema, lemnul ca fi cel care va va ajuta sa scoateti la nivel chitul si zona inconjuratoare
5 se da din nou cu grund, de data asta dati pentru a vedea cat de bine ati facut treaba, asa veti observa toate imperfectiunile
6 daca sunt imperfectiuni se da iar cu chit, repetati povestea pana iese totul bine
7 se da cu vopsea in 4-5 straturi, nu dupa 24 de ore ci la intervale de 15-30 min sau mai mari dupa cat de repede se usuca nu incercati sa aduceti locul respectiv la culoare din prima mana, abia dupa stratul 3-4 o sa ajunga la culoarea masinii(nu se mai vede culoarea chitului prin stratul de vopsea), nu dati multa vopsea, o sa curga, e fff importanta DUZA prin care iese vopseaua din spray, ele sunt de mai multe forme, unele arunca prea multa vopsea, altele prea putina, altele in cerc, altele in linie(astea sunt mai bunicele), altele arunca stropi, pfff, oricum eu prefer sa imi arunce mai putina vopsea si am o duza speciala ptr asta. cand dati cu vopsea trebuie ca zona pe care ati dat sa fie toata acoperita de un strat destul de consistent dar sa nu curga, adica sa se vada ca o suprafata de apa, sa nu fie pete mai uscate unele mai ude etc, asa se va usca si nu va fi bine.
8 se da cu lac incolor
-nu se vopseste in aer liber decat daca e musai, altfel praful-desi aveti impresia ca nu e cazul-o sa umple toata suprafata
-sa fie o zi fara vant!
-suprafata sa nu fie calda sau fierbinte de la soare, vopseua si lacul se vor usca instant si nu are rost sa va zic ce iese...
spor la treaba!
- LOCOmotive
- *
- 3 mesaje
- din 27 Jul 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
LOCOmotive
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2008
- Mesaj Privat
- trio13
- **
- 258 mesaje
- din 29 Dec 2010
- Astra 2003 y20dth
- Constanta
trio13
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
cea mai eficienta metoda de indepartare a ruginei este sablarea....unde se face, e treaba fiecaruia....masina se protejeaza cu cartoane...daca nu se poate cu sablare atunci merge foarte bine scalexata zona (polizata) cu grija, folosind flexul si diferite perii si discuri speciale pt asa ceva, apoi aplicat spay zinc inainte de vospea...alte metode sunt praf in ochi...
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pai hai sa vedem putin si la ce m-am gandit eu. Am un amic cu un compresor care baga max 8bari, sa presupunem ca merge constant cu 6bari e in garaj la umbra deci nu se incalzeste extraordinar de mult pe temperaturile astea si o sa pot lucra mai lent dar probabil la o viteza de sablare acceptabila pentru o suprafata relativ mica. Am gasit pistol de sablare la diverse preturi, trebuie doar sa gasesc unul care sa fie acceptabil ca pret la achizitie si sa gasesc duze de rezerva la un pret bun. Nisip se cumpara de la orice Praktiker, Baumax, Obi. Personal acum am nevoie de pistol de sablat pentru marginile de jos la usile de Vectra B, mai exact la colturi si la o usa ceva mai mult in partea de jos spre interior. E de inteles ca voi demonta usile si le voi sabla in curte departe de masina. Dar se poate si pe masina (o acoperi cu ceva sa o protejezi si mergi lent-lent si de aproape de suprafata care se doreste a fi sablata) daca iei un pistol cu jet liniar mai fin (se pare ca forma jetului poate fi liniar,conic, fin, grosier, etc cum ai nevoie).
Mai multe detalii intr-o discutie de pe un alt forum auto, aici .
Sunt in cautarea unui astfel de pistol de sablare daca stiti unul de calitate(care sa si tina, nu sa moara duzele pe banda rulanta si pistolul sa se tot infunde si sa te chinui sa faci treaba cu el) undeva la un pret pana in maxim 100EUR rog detalii aici sau PM.
Mai multe detalii intr-o discutie de pe un alt forum auto, aici .
Sunt in cautarea unui astfel de pistol de sablare daca stiti unul de calitate(care sa si tina, nu sa moara duzele pe banda rulanta si pistolul sa se tot infunde si sa te chinui sa faci treaba cu el) undeva la un pret pana in maxim 100EUR rog detalii aici sau PM.
- dreamx2000
- *
- 7 mesaje
- din 08 Feb 2014
- Omega 1986 CN 2.0i
- Bucuresti
dreamx2000
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1986 CN 2.0i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2014
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- marusu
- **
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
masinile sunt facute tot mai rau pe an ce trece,uitati-va la o masina de prin 90 sa vedeti cata rugina are si uitati-va la una din 2007-2010,veti constata la multe ca rugina este cam la fel ba chiar mai mult la unele modele mai noi,nu vreau sa dau nume dar cred ca sunteti constienti de aceasta mare problema
- ahappyuser
- *******
- 6,751 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,751
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sigur ca suntem constienti (cei care suntem...) si facem toate demersurile necesare sa scoatem rugina.
Unii merg chiar mai departe si conserva caroseria (ma refer pe dedesupt, unde se poate aplica un spray special care asta face, in Germania se face de muuuulti ani exact chestia asta dar neamtul isi permite, aici in RO dupa cateva ierni cu sare pe sosele... masinile ies anticipat la pensie, oarecum in tandem cu modul cum a calculat Statul Român Taxa Auto/Taxa De Poluare).
Unii merg chiar mai departe si conserva caroseria (ma refer pe dedesupt, unde se poate aplica un spray special care asta face, in Germania se face de muuuulti ani exact chestia asta dar neamtul isi permite, aici in RO dupa cateva ierni cu sare pe sosele... masinile ies anticipat la pensie, oarecum in tandem cu modul cum a calculat Statul Român Taxa Auto/Taxa De Poluare).
- marusu
- **
- 474 mesaje
- din 11 Apr 2010
- Corsa 2007 Z13DTH
- Suceava
marusu
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2010
- Mesaj Privat
neamtul isi face service-ul la reprezentanta iar la a doua revizie cand se verifica anticoroziune ii aplica acest spray si din nou la a patra revizie,binenteles isi si permite acest lucru dar este si obligata reprezentanta sa efectueze aceste lucrari desi nu ar avea nevoie la drumurile lor,in romania desi ar trebui nu se face in primul rand,iar cine ar face acest lucru te-ar cam rupe de bani,de reprezentante in tara noastra ce sa mai spun,toti jegosii au ajuns sa fie patroni la diferite reprezentante
- Victor Ciulea
- *
- 18 mesaje
- din 16 Apr 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Timis
Victor Ciulea
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2015
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu nevoie de ajutor. Am cumparat un Astra H. Din punct de vedere structural nu are pic de rugina pe caroserie, doar unele zone unde a sarit vopseaua (cel mai probabil de la pietre). O singura zona e mai problematica. https://www.clubopel.com/alb....php?pic_id=23257 https://www.clubopel.com/alb....php?pic_id=23258 Partea interioara a capotei e cam mancata, dar nu a ajuns si la partea superioara. As vrea sa rezolv asta fara sa fiu nevoit sa schimb capota, una costand vreo 450 ron plus vopsitul. Imi puteti recomanda o solutie care trateaza rugina care sa dea rezultate satisfacatoare?
De asemenea imi puteti spune de unde gasesc vopsea albastru, cod Ultrasoni, the paint code 21B?
De asemenea imi puteti spune de unde gasesc vopsea albastru, cod Ultrasoni, the paint code 21B?
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Ce este pe interiorul capotei poti curata cu un jmirghel si aplici apoi un grund. Sigur , daca nu te deranjeaza ca iti sti capota pe interior cu o pata de grund pentru ca unii dintre noi sintem incredibil de sensibili.
Coltul capotei din cit pot vedea in poza nu este atacat doar ca ,,a urcat,, praful de oxizi antrenati probabil de curentii de aer pe dunga capotei. Cu o carpa si putina benzina cred ca se poate curata.
Parerea mea.
Coltul capotei din cit pot vedea in poza nu este atacat doar ca ,,a urcat,, praful de oxizi antrenati probabil de curentii de aer pe dunga capotei. Cu o carpa si putina benzina cred ca se poate curata.
Parerea mea.