Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am citi tot topicul asta dar nu m-am lamurit.Am luat zilele astea un corsa b '94 si vreau sa-i schimb consumabilele, printre care si bujiile. Motorul e x12sz . As vrea sa bag NGK, insa nu gasesc un catalog nicaieri, la ei pe site nu exista Opel in oferta.
Stie cineva care e mai potrivita, sau macar care e gap-ul intre electrozi?
Din pacate n-am manual la masina, asa ca intreb si eu la voi, mai experimentati.
Multumesc.
Skip ads

  • mumus

  • Mesaje scrise: 618
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
eu personal inca nu am patit niciodata sa mi se strice o bujie...si corsa e a 3-a masina...ideea era sa dezvolte cineva ideea de bujie stricat....da rateuri? nu trage? se opreste motorul? porneste greu? chestii deastea Smile

raspuns la intrebarea lui nastasa florin : cred ca 0.9 mm
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La Corsa C, distanta intre electrozi, pt. bujiile NKG, tre' sa fie de 0.9 (din fabrica vin cu 0.7mm). Bujiile potrivite pentru Corsa C sunt BKR5EK.
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am mai studiat putin, se pare ca bujii ceva mai bune ar fi cele din gama V , iar pentru corsa B x12sz s-ar chema V-line 6 . O sa caut sa vad si cat costa si o sa bag aici.
  • carmela

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2010

  • Mesaj Privat
negociator a scris:Masinile mai noi, cum e de exemplu Corsa cu motor Z 12 XEP, au doua sonde lambda - una inainte de catalizator, alta dupa catalizator. E important sa stii care dintre sonde iti face probleme, ca sa stii care trebuie schimbata. Daca tu ai o singura sonda, e mai simplu. O sonda lambda, originala GM si absolut noua, e peste 5 milioane de lei. Din acest motiv, eu mi-am cumparat o sonda Bosch, mai ieftina. Deocamdata sunt multumit.

apropo de nr. sondelor lambda : o Corsa C Z10XE are una sau doua? Confused
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Doua, ai fi putut sa citesti si sa nu intrebi ca pe chat.
  • carmela

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Doua, ai fi putut sa citesti si sa nu intrebi ca pe chat.


Sorry domnule Dan Cuciureanu, mi-a fost mai la-ndemana. Si-apoi stiam ca celebrul "scurmacios" sta de veghe si ma va ajuta Smile Multumesc!
  • harciogu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2003 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Azi mi-am schimbat si eu bujiile la Corsa [NGK BKR5EK - am pus aceleasi bujii, noi] (1.0, 2003, 58PS, 146k km, 4 propietari nemti!!!, ulei schimbat de 1000km cu un 5W40 sintetic marca ATU, 120-150 pe autostrada cu reprize mici de oras cu max 30-50km/h) si am o intrebare: e normal ca bujia de pe cilindrul 2 (cel din mijloc) sa aiba o nuanta mai inchisa decat celelalte 2? Shocked


  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe cilindrul doi ai ori bobina proasta (sau cauciuc izolator) ori probleme pe cilindru (supape/segment blocat etc.).
  • harciogu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2003 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Bobina nu prea am cum s-o testez, cauciucul "pseudo-fisa" de bujie arata bine, elastic si intreg. Supape blocate si segmenti de presiune dusi nu prea cred ca sunt (masina atinge 150kmh, conform GPSului) si se "infinge" bine in treptele scurte, mici. Totusi mi-ar da de gandit segmentul de ungere. Masina a papat ~200ml in 1600km, dar regimul de mers a fost unul de >3500rpm constant, >2h sau 10 min de mers de pensionar, in oras. Cele 2 stiluri de condus predispun oricum la un consum de ulei iar eu nu imi dau seama daca consumul actual e normal pentru acest motor, cu uzura data (147k km).
  • genome

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am scos bujiile si le-am schimbat cu unele noi. Dar cele vechi ma ingrijoreaza putin. Ca sunt negre , nu-s uleioase si au miros parca a benzina cum in poza. Problema poate fi ca o perioada sonda lambda dupa catalizator a fost defecta(de inaintea mea cand am cumparato) si am ai avut probleme si cu catalizator dar dupa ce am schimbat lambda sonda si am mers mai agresiv vreo 3 luni mi-a disparut?. Sau sunt si alte motive care duc la culoarea asta neagra?


  • Mihai_T

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu azi bujiile la un Astra H Z16 XEP.
Bosch FQR8LEU2 tot cu Bosch FQR8LEU2 dupa 30 000 km.
GAP aveau 0.9 si le-am lasat asa.
Poate ar mai fi mers un 10-15 mii ? ca nu aratau prea rau si motorul mergea bine.
Singura chestie mai ciudata mi se pare negreala din capul bujiei.
E o depunere normala de calamina ?


  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Par sa fie uzate normal, cf asta
  • doarcosmin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1994 ci2nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salutare.am tot citit pe forum de ma doare capu...Sunt disperat.PT inceput:Opel Corsa b `95 motor 1.2i C12NZ 3 usi.ZIlele astea a viscolit foarte tare si mi-a bagat zapada la motor printr-un colt al capotei de cativa cm. era alb, m-am speriat.Binenteles ca nu a mai pornit..invartea si atat.am curatat-o,am lasato si am plecat.,dupa vreo 2 ore cand m-am intors zic hai sa mai fac o proba...si a luat-o.am lasato pornita vreo 10 min apoi am urcat in casa.dimineatza....nimic frate.scot fise...scot bujii...ma uit la bobina...am sunat un mecanic si mi-a zis =ca poate e bobina,nu =se duce scanteia unde trebuie.am probat la fiecare fisa si am scanteie.a zis ca e inecata cat am dat la automat.am scos bujiile si am dat flacara la gauri acolo..a ars o fla=cara albastra...apoi gata..(cu motoru oprit)bag bujii inimic.cand le scot ude,negre...iar le-am curatat..am dat flacara etc.dadea sa porneasca..si cateva rateuri si atat.acu am numai 2 bujii ude si alea =putin..nu mai sunt negre.sunt disperat.ma gandesc sa nu aibe legatura zapada nu?CE dumnezeu sai fac ca mor.PLS HELP AM uitat sa mentionez..cand am pornito si o ac=celeram sacada...parca mergea in 3 pistoane...bujiile sa fi fost de vina?senzor=u de caldura la motor acolo ca nu ma prea pricep de cateva zile nu mai merge.nu-mi creste temp in bord.m-a zis cineva s=a nu fie dus bulbu.cand puneam mana pe el era fierbinte dar in bord nimik.are vreo legatura?



Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

18-Dec-12 5:36:40 PM
  • doarcosmin

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1994 ci2nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2011

  • Mesaj Privat
mda multumesc de ajutor ati fost foarte promti.pb rezolvata...tot pe net.
  • Ryco1

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2002 1200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am montat la Corsa C 1,2 din dotare,bujii NGK BKR5EK fara sa le mai reglez distanta.Masina merge normal.Am inteles ca ele ai 0,8 si normal ar trebui sa fie 0,9.Este o problema ? Question
  • KoRny

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ryco1 a scris:Astazi am montat la Corsa C 1,2 din dotare,bujii NGK BKR5EK fara sa le mai reglez distanta.Masina merge normal.Am inteles ca ele ai 0,8 si normal ar trebui sa fie 0,9.Este o problema ? Question

Salut, eu am BKR5EK pe Z10XE si pana nu le-am reglat la 1.1 mm avea trepidatii motorul la ralanti(fata de Bosch FLR8LDCU+ cu care nu se simt aproape deloc). Am incercat toate gap-urile de la 0.8 si cu 1.1 se simte cel mai ok. Nu stiu la 1.2 cum e, poate nu se simt asa trepidatii, dar la 1.0 fiind in 3 cilindrii pot sa simt mult mai repede cand nu e gap-ul corect.

M-am tot uitat pe forum si am observat ca nu prea s-a discutat de motoarele euro5, a12xer, a14xer. Intentionez la anul sa trec la Corsa D si as dori sa stiu pentru aceste motoare ce bujii se pot folosi si cu ce gap-uri, in special NGK fiindca pe Z10XE mi se par mai bune decat Bosch.
  • KoRny

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Imi raspund singur dupa ce am mai facut niste cercetari. Pentru motoarele A12XEL, A12XER, A14XEL, A14XER se recomanda bujii Bosch FR9LCX sau NGK ZFR6V-G11 cu gap de 0.9 mm.
  • pontilius

  • Mesaje scrise: 223
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc KoRny pentru raspuns. care sunt mai bune bosch sau ngk?
  • englezu_gt

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut am o problema nedorita de nimeni consum marit de ulei 200-250 ml la 100 km problema vine de la ceramica bujiei care sa spart si a picat in capul pistonului 2 .Accidentul sa produs pe 14 august consumul sa declansat de 10-12 zile ,problema sa fie la piston ?sa-u posibil la ghidul de supapa ,compresia a fost masurata in urma cu 6 zile compresie 12 bari fiecare cilindru ,bujia 2 este inegrita si pistonul umed ,toba este plina de funingine ,a mai patit careva asemanator .... masina corsa c z12xe ,multumesc .Mentionez bobina am schimbato de 2 saptamani original bosch si un set de bujii bosch flr8dcu dar facute in rusia ,nau fost bune a trebuit sa inlocuiesc cu NGK reglaj la 0,9 cu lera ,am schimbat bujia piston 2 cu piston 3 cea dela 2 se inegreste iar cea de la 3 se curata de negreala si se albeste .multumesc si astept pareri sa-u soluti de rezolvat .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR