Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
Soluție
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
am o curiozitate aparte ce se poate intampla daca la un Opel sau ma rog alta masina pui apa in loc de antigel ?

de ex la un astra g 1,7 isuzu motorina ?

care ar fi diferenta dintre functionarea cu antigel si apa ?



Later update:
fordroadhill.ro a scris:Folosirea unui antigel corespunzator are urmatoarele beneficii:

- protejeaza motorul impotriva inghetului sau supraincalzirii;
- previne coroziunea motorului: fluidul nu ataca metalul cu care vine in contact si nu il distruge;
- previne depunerile de calcar si de alte substante;
- previne formarea spumei;
- lubrifiaza componentele cu care intra in contact;
- protejeaza impotriva formarii ruginii;
- creste temperatura la care lichidul ajunge la fierbere: din acest motiv se recomanda folosirea antigelului si pe vreme de vara.

Riscurile folosirii apei
Daca folosesti des apa de la robinet pentru completarea solutiei cu antigel auto trebuie sa stii ca:
- exista riscul scurgerilor pe la sistemul de etansare a pompei;
- racirea motorului se face mai greu;
- se pot produce scurgeri in urma coroziunii.

https://www.fordroadhill.ro/...bi-antigel-masina

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Vara,nici o diferenta.iarna ,nu vrei sa incerci.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Complectarea cu apa nu are influenta atata timp cat antigelul este destul de bun ( adica rezista la -30gC)
Prin multe adaugiri antigelul se dilueaza si ii scade puterea de a sta la - 30. Este preferabil sa adaugi apa distilata care are un procent scazut de calciu. Acest calciu ataca aluminiul din care este facuta chiulasa si radiatorul si astfel vor aparea infundari si gauri in stuturile unde se prind furtunele de apa .
daca vrei sa vezi ce se intampla uitate la o prindere de furtun si vei vedea ,POATE, un praf alb intre guna si aluminiu. Acesta este efectul de fapt. Sau ,pune in apa dela niagara in WC o tabla de aluminiu si uitate la ia dupa doua luni sa vezi ce face apa aluminiului.
Sper ca am reusit sa ating toate aspectele. O zi buna sa ai.
  • cip_dmx

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu nu e bine sa bagi apa chiar daca aceasta este distilata fara calcar etc ......se foloseste doar antigel combinat cu apa distilata juma'juma' deoarece el are si rol de ungere pt pompa de apa si instalatie daca vei folosi doar apa durata de viata la pompa de apa e sczut la jumate si nu e nici o afacere mai ales daca ai pompa d apa pe distributie Shocked
  • S.Andrei

  • Mesaje scrise: 200
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 y17td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pe langa toate chestiile cu ungerea,etc.E simplu,cum spunea si PisBoy,vara nu ar fi probleme grave,insa iarna,apa va ingheta,apa cand ingheata se dilata.Posibil furtune sparte,radiator,etc.Fiind solida,gheata,nu se va putea deplasa prin circuitul de racire.Si ar mai fi.
  • dj77nio

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 **
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2011

  • Mesaj Privat
okz multumesc frumos :*
  • Heb65

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Cind se ruleaza la temperaturi de peste 30 de grade Celsius in conditii de oras, cu trafic intens, este normal ca temperatura lichidului de racire sa ajunga la 95-100 de grade Celsius. Apa fierbe la 100, se pierde agent de racire si apar probleme grave, in timp ce punctul de fierbere a antigerului este atins abia pe la 120-130 de grade Celsius. Din proprie experienta pot spune ca si vara estemult mai bine sa ai antiger in instalatie.
Bafta
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
nici un producator de autovehicule nu recoamanda sa folosesti doar apa, ca agent de racire. Apa se foloseste doar in concentratie cu antigelul. Antigelul are un rol destul de impoartant atat iarna, cat si vara! Iarna stim cu totii ca nu ne ingheata in motor, iar vara nu se supraincalzeste motorul.
Iti spun din propria experienta, ca am mers si cu apa simpla, si cu concentratie cu antigel.
poate pe o simpla dacie poti pune doar apa, dar asta numai vara!
  • xelebro

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Paradoxal cu ceea ce se discuta vin si eu cu o intrebare:Este o problema faptul ca in instalatie se baga doar antigel(100%),fara strop de apa? Mie la un opel astra h 1.7 cdti,mecanicul asa mi-a bagat, si zice ca nu este nici o problema,din contra e mult mai bine.Pe raspunderea lui.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
cand or sa vina caldurile alea mari la vara sa nu te intrebi de ce iti fierbe motorul si nu se raceste
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cum sa bagi antigel nediluat?Neutral inseamna ca nu este mecanic...

btw, cu apa am mers si eu ceva timp si nu am patit nimic...nu a fiert nimic si etk...

bafta!
  • xelebro

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
badea daniel a scris:cand or sa vina caldurile alea mari la vara sa nu te intrebi de ce iti fierbe motorul si nu se raceste

Colegul Heb65 spune ca antigelul fierbe intre 120-130 grade.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Instalatiile noastre sunt sub presiune si chiar apa simpla fierbe undeva la 110 grade. In concentratie cu antigelul fierbe mai sus nitel.
Sa va povestec ce-am patit acum vreo 4 ani: Eram cu Astra F-ul, la un drum lung, in Duminica Pastelui. Undeva la Roman, pe la 4 dimineata, am lovit o caprioara. Rezultat, mi-a spart radiatorul. Am rezolvat in ziua aia, pus alt radiator SH, pus apa simpla si in continuare in mini vacanta. Istetul de mine, puteam sa pun antigel la intoarcere, dar nu! Dupa 2 luni jumate m-a lasat pompa apa, trancanea de te innebunea.
Asadar, sfatul meu e sa nu mergeti doar cu apa simpla in instalatie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
badea daniel a scris:cand or sa vina caldurile alea mari la vara sa nu te intrebi de ce iti fierbe motorul si nu se raceste

Laughing Subscriu si eu la ce a zis colegul mai sus. Mai adaug si faptul ca s-a referit in special la mersul prin oras.
Motorul va sta in general la peste 100grade C, va trage ca o caruta si fiind dilatat permanent poate 'va pisca' si un pic de ulei.

Antigelul pur in instalatie e bun in Siberia, sau mai sus spre Cercul Polar.
  • astraopel

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Antigelul fãrã apa nu mai are același efect (vezi dozarea de pe spatele sticlei).
Randamentul maxim/optim de dispersie calorica ,efect antinghet cat si de ungere a pompei a fost calculat in combinatie cu apa(de preferinta demineralizata).
Sa nu te mire ca dacã bagi doar antigel in instalatie la -1 grad ingheata sau in cazul verii îți merge ventilatorul continuu si cu toate astea apa sta pe la 100 gr,in scurt timp determinand calarea motorului.
  • xelebro

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Ce o fi in capul mecanicului-care este foarte recomandat in oras-cand a spus asta?El si-a asumat raspunderea zicand ca a bagat si la masini mai scumpe,si nu a avut nimic,din contra e mai bine ca se face ungerea mai bine la pompa de apa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic sa-l intrebi si sa revii aici cu raspunsul-surpriza.

Sa-l intrebi si daca si-a pus bani deoparte pentru eventualele daune ce pot aparea din folosirea antigelului pur in motoare.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Sa zicem ca el are dreptate! cine minte? producatorul antigelului ca scrie pe el sa il diluam ?...Daca stie un nene mai bine decat cei care au inventat antigelul....
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
din ce am vazut si eu pe colo-colo,antigelul se dilueaza pentru o mai buna fluidizare fiind recirculat de pompa.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Publicitate


4.85


• GM dexos2
• Opel OV 040 1547 - D30
• ACEA C3
• API CF, API SN

CUMPĂRĂ


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR