Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am o problema la vectra A din 94 de 1,8 benzina........cam de multisor am observat ca-mi tremura volanul in timp ce masina sta la relantiu...si are mici intreruperi ale motorului....totodata si mici rateuri in toba de esapament...tot in relantiu.........
Mi-am zis ca de vina este partea electrica...asa ca am schimbat capac de delcou, fise de bijii...chiar si bujiile...au mai scazut din intensitate , "tremuricii", dar inca sunt enervante, nu mai spun ca am schimbat si toba de evacuare intermediara...in momentul in care motorul este in sarcina acestea toate dispar....si uitandu-ma pe forum am vazut ca mai sunt unii cu probleme asemanatore ca a mele....si dintre toate cred ca acel MOTORAS DE RELANTIU ar putea cauza...chestia este ca nu stiu unde se afla el situat si cu cum se poate lucra la el....ma poate ajuta cineva?

multumesc mult
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am un opel vectra A, 1,8cmc benzina, euro 2 din 1994, 170.000 km parcursi si de ceva timp am o problema ...imi tremura usor in relantiu si am mic detonatii in toba de esapament...destul de dese detonatiile....motorul nu merge rotund dar nici nu urca si cobara in turatii mari. Nu este o problema asa mare...DAR DERANJANTA...asa ca am schimbat tobele, in afara de catalizator, am schimbat capacul de delcou, bujiile, precizez ca cele vechi erau curate ...ceramica de la element era curata...fisele de la bujii le-am verificat...am schimbat benzina ..de la 95 de la OMW, Rompetrol, MOL...LUkoil...numai de la petrom nu am pus...aceeasi simptoma...ma gandeam ce draq ar mai putea fi..asa ca gandul mi-a mers la sonda lambda...precizez ca "motorasul mic si galben" din bord nu mi s-a aprins niciodata...asa ca i-am scos mufa la sonda sa vad daca merge tot asa... sau isi revine...la fel acelasi mers in relantiu...chiar becul din bord (martorul galben) mi s-a aprins...iar in momentul cand o accelerez nu mai am nici o problema...
ce ziceti voi ca poate fi.......
HELP CA MA DOARE CAPUL Sad
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Doar atat am gasit cu cautare... mai incearca si cu alte cuvinte-cheie:
https://www.clubopel.com/vie...=tremurat+relanti
  • apachée

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Salut Claudiu!
Treaba cu vibratiile nu cred ca e de ingrijorat, la mine sitele din toba finala erau ruginite bine, am scuturat-o pana a cazut toata rugina, dupa care vibra simtitor mai tare (se simtea in volan) si se si auzea mai tare, chiar si la relanti.
Treaba cu detonatiile insa e mai grava. Ele apar atunci cand exista surse de apridere secundare in cilindrii (peretii fierbinti, amestec incorect, pete calde pe piston...) si nu fac deloc bine motorului. Ar trebui sa verifici si senzorul de detonatie, poate e defect sau deconectat (nu stiu sa iti spun unde e, dar toate motoarele au).
Ai umblat tu sau altcineva la distributie? Benzina in esapament (care sa se si aprinda la un moment dat) ar putea sa indice un avans la deschiderea supapelor de evacuare prea mare, ardere incompleta in orice caz. Mergi la un service daca vrei sa verifici, sa iti verifice motorul cu stroboscopul.

Succes!
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
la aprindere....mai exact la capacul de delcou nu am putut umbla ca are niste surubele mai speciale...imi trebuie o cheie de 6,5...sa le pot desface asa au fost din fabrica...eu doar am schimbat bujiile si am curatat fisele..si le-am mai masurat sa vad daca nu sunt intrerupte...in rest cred ca ma duc cu ea la un tester sa vad despre ce o fi vorba numai sa se mai incalzeasca putin
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
"capacul de delcou"....este putin impropriu sa zic asa...dar e vorba de capacul unde intra fisele de la bujii....iar avansul este reglat automat in calculator deci nu pot sa zic ca trebuie reglat avansul....SA FIE SONDA LAMBDA...sa dau jos catalizatorul si sa-l anulez??????
  • apachée

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1994 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Nu are rost sa dai jos catalizatorul. El e un element pasiv (elimina anumite substante din gazele de evacuare prin reactii chimice), iar sonda lambda regleaza debitul de aer, pentru ca amaetecul sa fie stoichiometric (14kg aer la 1kg benzina). Sonda lambda exista ca sa portejeze catalizatorul.

Cat despre avans, ar trebui totusi verificati timpi de deschidere si inchidere ai supapelor, injectia daca o regleaza calculatorul trebuie sa fie ok...

Ce fel de cheie iti trebuie? Ceva de genul cheie fixa de 6,5? Nu merge cu o cheie reglabila? Sau e vreun surub/torx? Eventual fa o poza la chestia aia care nu o poti desface, am o trusa cu multe tipuri de bituri si poate te pot ajuta...

Spor la treaba!
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
o sa fac o poza...cu capacul...cat despre ce tip de cheie merge (torch)...daca bine zic nu stiu cum arata aia..oricum cand se indreapta vremea o sa ma duc la un service in deva...
  • CRISTEA VICTOR

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: RESITA
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
claudiu, ai mai rezolvat ceva?
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ceau ...
am fost la un service ..reprezentanta opel la deva. S-o uitat tipul pe scaner si-o verificat si sonda lambda, care este ok, apoi o luat la rand tot ce poate influenta mersul motorului, la relanti, toate bune, asa ca in afara de a sti ca sonda este buna sunt tot in aceeasi situatie....eu totusi ma gandesc ca ar putea fi de vina periile de la alternator. din cate stiu eu bateria porneste motorul, apoi curentul de pe instalatie este dat de alternator (sau nu?) in cazul in care periile alternatorului sunt "mancate" atunci si alimentarea cu curent este defectuasa....tipul de la service nu a avut aparat ca sa masoare tensiunea in fise ..asa ca trebuie sa caut pe altcineva.

In concluzie sunt tot acolo...
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cred ca mi-am rezolvat "mica" problema la masina..........pur si simplu am inversat mufa care regleaza cifra octanica a benzinei, de la calculator, de la 95 am intors-o pe 91.....am oprit motorul si apoi am facut un drum scurt....s-a schimbat simtitor tot comportamentul masinii....mentionez ca in rezervor am benzina de la OMV de 95 fara plumb....

daca o fi autosugestie sau nu nu mai stiu dar de ieri pana astazi se simte....

PS...mai urma sa pun benzina cu plumb de 95 sa vad ce comportament are... Laughing Laughing
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
fratilor am gasit problema mea............................si anume prietenul de la care am luat masina, i-a schimbat toata aprinderea adica, capac delcou, bujii, fise..asadar...acolo nu trebuia sa ma uit.........chestia face ca dupa ce o gramada de mecanici imi spun ca-s nebun si ca masina merge bine...dau jos capacul de la delcou...si "pipa"...sa vad daca pot cumva sa reglez avansul...oricum toti imi spuneau ca rateurile acelea in relantiu vin din cauza aprinderii...si desfac tot...nimic..nici un surub de reglaj...dar uitandu-ma atent vad ca capacul meu de delcou era prins in 3 suruburi...cand pe margine se aflau 5 gauri pentru suruburi.........am tras concluzia ca capacul pus acolo...ori e pentru alt opel ori e de la altceva..oricum pe el nu scria nimic GM...sau opel...ca pe celellate piese..........iar la un telefon dat la un prieten asta-mi spune...."exista posibilitatea ca aprinderea sa fie intarziata sau "grabita" fata de timpul de deschidere a supapelor...daca capacul de delcou e altul decat cel al masini.........asa ca acum nu stiu ce sa fac...daca capacul de delcou e de la alta...poate vectra de 1.6 sau de 2.0 litri, sau cielo e posibil ca datorita distantei intre electrozi...aprinderea sa fie "intarziata" sau "grabita"....de unde rezulta micile rateuri din toba...plus micile vibratii...........SAU TOATE VECTRELE A....au acelasi capac de delcou....SI IN CATE SURUBURI ESTE PRINS CAPACUL DE DELCOU DE CORP...LA O VECTRA A, DE 1,8 LITRI, BENZINA, DIN 1994


MULTUMESC
  • pluciro

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Motorul meu C18NZ din '92 arata ca in imagine. Poate te ajuta...

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Da jos pipa din spatele capacului de delco si masoara intre mijloc si margine cu un ohmetru. trebuie sa ai 1kohm. Ai schimbat si fisa centrala de la bobina? Cati electrozi ai la bujie? Trebuie sa fie 2 din cate tin minte. Ce culoare au bujiile la electrod? maro, alb sau negru?
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
apropo...deca am o buje alba la un capat ce inseamna?...Smile
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
scuze...ma refer ca e alba...asa putin oxidata la capatul de la fisa...inauntru nu stiu inca cum se prezinta
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cand e alba la interior inseamna ca amestecul carburant e sarac. Daca e oxidat la capatul fisei e timpul sa schimbi fisele si bujiile.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
oake..Smile
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ceau.....din nou

am mai citit din raspunsurile date pe aici ....si vreau sa va spun urmatoarele:

1) motorul meu de1.8 litri este identic cu cel din poza, exceptie face capaculde delcou care nu e negru e portocaliu, spre maro...
2) bujiile le-am scmibat..am pus bujii denso...pentru vectra...cu 2 elementi...iar elemntul din mijloc este alb...fara petye de ulei fara a fi "fumegacois", adica plin de funingine...
Am reusit sa-l dau jos, defapt am dat jos toat instalatia...mai urmeaza sa vad daca se poate regla pe undeva...ma duc azi pana la un mecanic...pentru ca mai nou ...pe langa micile rateuri care le am...si care sigur sunt de la aprindere ...imi face figuri si dimineata cand motorul este rece...imid a in nas...parca nu are suflu...mai apoi sa mearga normal
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am fost la mecanic...cred ca cel de-al 5-lea, omu` o curat bujiile, o masurat fisele, toate ok, capacul de delcou l-a verificat, ce sa zic bine. Api o verificat daca nu cumva aspira aer fals, nici acolo nu-o fost buba...............................iar la sfarsit merge omu` nostru si face testul cu foaia de hartie la toba de esapament...sa vada daca "trage aer pe toba"....eu sincer nu am mai vazut asemenea test, mi-a explicat omu` care faza cu testul swi cu supapele, adica daca foaia de hartie este atrasa spre toba in momentul in care am rateurile acelea, insemna ca supapele de la evacuare nu calca bine si de aici fenomenul de aspiratie a hartiei pe la toba de evacuare, nu stiu ce sa zic dar l-am facut si eu testul respectiv dar nu stiu daca momentul de dupa un rateu foaia de hartie trebuie aspirata, sa se lipeasca de toba sau doar "frunzareste" acolo din cauza elasticitatii...omu` zice ca 99,9% problema mea e la supape...pana acum e al doiela care zice chestia asta, iar de dat jos chiulasa nu am chef...ca mai stie naiba cine o pune si cum o regleaza ...nu mai zic de costuri pentru chichiteleastea mici,

CONCLUZIA: am nevoie de un sfat - ce fel de solutie de curatat injectoare sa cumpar, nu ma intereseaza pretul, dar care sa curete si supapele, mentionez faptul ca am luat de liqui moli, si 2 x 2, dar nu stiu daca sunt bune..

va multumesc anticipat pentru ajutor
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR