Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ioanv21

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1901 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
buna.am o problema si nu stiu ce sa mai fac.deci frana de mana la mine nu prindea deloc nici la al 8-lea dinte.am schimbat sabotii de la rotile din spate care actioneaza frana de mana.apoi in service proba nimic.nici o schimbare.acolo nu mi se ridica mai mult de 4 dinti frana de mana.a 2 zi am ridicat-o normal 7-8 dinti.tot nimic.am reglat cablul de la frana de mana de la piulita care se afla sub frana de mana.mai exact l-am strans.dupa asta in a 1-a nu pot pleca cu masina de pe loc drept tre so fortez mult deci merge, prinde trasa la maxim.acum problema este urmatoarea cu frana trasa la maxim de pe loc drept nu pot pleca cu a 1-a dar in marsarier sau inapoi merge lejer.se simte foarte putin ceva care blocheaza e normal?si inca o problema daca este foarte putin panta deci FOARTE PUTIN cu frana trasa de tot la 7 dinti masina incet incet incepe so ia la vale incet da sigur.nu stiu ce sa fac trebuie so bag in viteza ca sa nu mai plece.masina este Vectra B 1.7 TD din 96.are discuri frana fata-spate.pe spate frana de picior actioneaza placutele de frana si frana de mana are in interior niste saboti de frana separat pe care i-am schimbat sunt noi.astept sfaturile voastre multumesc.si daca am postat gresit imi cer scuze.m cautat dar nu am gasit:(
Skip ads

  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,064
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
eu nu inteleg...... cu frana de mana trasa nu pleaca in treapta 1 dar in panta pleaca sau in macsalier?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa reglezi corect frana de mana, trebuie mai intai sa reglezi ferodourile care le-ai schimbat.
1-pui masina pe un plan drept si o asiguri(in treapta 1 de viteza si ''pene'' la rotile din fata)
2-slabesti ambele roti de pe spate
3-ridici masina de spate astfel incat rotile sa se desprinda putin de sol(pui niste ''capre'')
4-dai ambele roti jos
5-reglezi(apropii) ferodourile pe ambele parti astfel incat acestea sa fie cat mai aproape de pelicula discului conform imaginii


6-reglezi frana de mana prin infiletarea piulitei de reglaj pana cand maneta se ridica la maxim 7 dinti.
7-montezi rotile si lasi masina pe sol
Ca sa o testezi:
a-tragi frana de mana
b-pornesti motorul
c-introduci treapta 1 de viteza si spatele masinii trebuie ''sa coboare''
d-introduci mers inapoi si spatele trebuie ''sa se ridice''.
Daca ai in continuare aceleasi simptome atunci trebuie sa mai verifici odata corectitudinea montarii acelor ansamble ferodo.
  • viorelxxx

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
in afara de pasii indicati de @kasper care sunt mai mult decat expliciti , eu inainte de a monta sabotii noi am facut o curatare totala a zonei respective si discurile pe interior le-am curatat de depuneri cu ajutorul unei perii de sarma ce se monteaza la o bormasina
  • ioanv21

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1901 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
ksper nu se poate regla acel sistem de reglaj al ferodoului fara sa dai discul si etrierul jos?dar nu stiu nu inteleg am mai strans piulita de reglaj .am pus masina in panta am reglat piulita si cu frana de mana trasa la maxim fara sa fie bagata in viteza nu se misca.am si impinso eu dar nimic nu se misca deci era bine.dar cu spatele tot merge relativ usor nu mai inteleg nimic.eu unu mam saturat o sa fac ultima operatiune cum a spus ksper sa vedem daca se poate regla fara sa dau jos etrierul si discul de frana.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,841
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
merge prin gaura prezonului daca nimeresti rotita, dar mai mult stai sa nmeresti rotita decat sa dai jos discul si etrierul ,este foarte simplu. Si eu am o problema asemanatoare, nu tine orice as face:))
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat cablul de la frana de mana si s-a rezolvat cu frana de mana, tine perfect trasa 3 dinti la plecarea de pe loc spre inainte si inapoi, dar am bucsile praf pe spate si cand trag frana de mana pleaca un pic masina inainte sau inapoi se aude o lovitura scurt de fier pe fier si apoi se opreste pe loc.

@ksper, poate imi poti oferi un 'quicktip' cu poza pentru care anume bucsa trebuie schimbata din gramada aia de bucsi de pe spate, in caz ca iti vine rapid o ideie pe loc. Simptomul cu pocnetul respectiv l-am descris mai sus, ar trebui sa fie o bucsa pe directia inainte-inapoi la bratul pe care este fixata roata spate.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ioanv21 a scris:ksper nu se poate regla acel sistem de reglaj al ferodoului fara sa dai discul si etrierul jos?dar nu stiu nu inteleg am mai strans piulita de reglaj .am pus masina in panta am reglat piulita si cu frana de mana trasa la maxim fara sa fie bagata in viteza nu se misca.am si impinso eu dar nimic nu se misca deci era bine.dar cu spatele tot merge relativ usor nu mai inteleg nimic.eu unu mam saturat o sa fac ultima operatiune cum a spus ksper sa vedem daca se poate regla fara sa dau jos etrierul si discul de frana.


Poza este atasata in scop de indrumare. Am atasat poza ''fara '' disc si etrier, ca sa iti dai seama care si cum este acel mecanism unde trebuie sa actionezi. Daca poza avea si discul montat ma intrebai ''si care este sistemul de reglaj?''.
Citeste cu atentiee pasii si...o sa fie bine.

ahappyuser a scris:Eu am schimbat cablul de la frana de mana si s-a rezolvat cu frana de mana, tine perfect trasa 3 dinti la plecarea de pe loc spre inainte si inapoi, dar am bucsile praf pe spate si cand trag frana de mana pleaca un pic masina inainte sau inapoi se aude o lovitura scurt de fier pe fier si apoi se opreste pe loc.

@ksper, poate imi poti oferi un 'quicktip' cu poza pentru care anume bucsa trebuie schimbata din gramada aia de bucsi de pe spate, in caz ca iti vine rapid o ideie pe loc. Simptomul cu pocnetul respectiv l-am descris mai sus, ar trebui sa fie o bucsa pe directia inainte-inapoi la bratul pe care este fixata roata spate.


Ai o problema cu bucsa de la palier(nu stiu pe care parte deoarece nu ai specificat acest lucru) a bratului longitudinal. Bucsa responsabila cu vibrarea semipuntilor spate pe sensul sagetilor.


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da-mi voie sa-ti multumesc pentru promptitudine si sa revin cu amanuntul pe care l-am omis fara nicio intentie sau cu reavointa : intradevar pocnetul respectiv este pe acea parte care ia gropile de pe soselele din tara noastra, adica cea dreapta. Embarassed

Cu multumiri, stima.
  • ionut1984

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2009 Z20LEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2012

  • Mesaj Privat
ce-l mai corect este sa schimbi cablurile...alea sunt ruginite la interior. altele noi
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR