Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • al3x_zro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Buna tuturor! Am si eu o mica, mare foarte ciudata problema cu motorul meu. Am o astra g din 2006 cu motor Z16XEP 16V. acum 1 luna am segmentat motorul plus garnitura chiuloasa si supape schimbate la fel. aveam consum exagerat de ulei iar acum dupa inlocuirea acelor piese pot spune ca nu mai consuma aproape deloc are un consum chiar sub nirmal avand in vedere ca am venit cu ea din sibiu pana in anglia si nu a consumat decat vreo 300 400 de grame.. problema mea este alta: dupa ce am luat masina de al mecanic...la 2 zile dupa ce a mers perfect la un moment dat in timpul mersului masina a inceput sa mearga in 3 cilindrii. precizez ca problema asta mi s-a intamplat cand am venit din anglia in ro anul trecut prin septembrie de 4 5 ori pe drum insa la luarea contactului nu mai putin de 7 secunde cronometrat se remedia defectul singur si masina mergea incontinuare perfect. acum insa sa schimbat problema masina isi revine intradevar insa la cea mai mica miscare a acceleratiei revine defectul plus ca acest defect apare numai in momentul in care motorul este cald. ea merge destul de rau si la relantiu insa cu incalzirea motorului se accentueaza problema iar pot spune ca in oras nu pot merge pentru ca face cel ami des iar pe autostrade trebuie sa o tin constant la 140 de km/h ca s anu fie problema insa daca trebuie sa las acceleratia si dupa aceea apas iar incepe si palpaie becul de avarie la motor si incepe s amearga in 3......trepidatiii mari la relantii si miros de benzina nearsa pe esapament....am schimbat bobina...bujiii...injectoare....chiar am ramas practic fara solutii...singurul defect care il da este missfire la cilindrul 1...tind sa cred ca e ceva cu clapeta de acceleratie insa nu stiu sunt foarte confuz pentru ca e ceva foarte ciudat ce nu am mai intalnit. am tester si am cunostiinte de opel pentru ca am lucrat ca electrician 5 ani la reprezentanta...nu vrea s ama dau mare dar chiar am cam ramas fara idei si din pacate nu am foarte mult timp sa ma ocup de ea.....din cauza ca inca ziua este scurta iar eu cand vin de la munca este deja intuneric. tis 2000 sugereza ferificare a catorva senzori plus clapeta de acceleratie...astept sugestii si sfaturi...eu zic ca este ceva electronic insa sper sa nu fie mecanic....oricum indifere nt ce ar fi am nevoie de masina deocamdata va multumesc anticipat.
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
verifica ECU. sau cablajul de la ecu la bobina.


Ultima modificare făcută de Doru Lucian la Lun 16 Jan, 2012 9:28 pm
  • al3x_zro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:verifica ECU.


Crezi ca de la ala ar fi buba? eu m-am gandit sincer si scump nu e ca il gasesc aici la vreo 80 90 de euro sa zic cu tot cu immo si cheie...numai ca sa zic ca il iau si nu e ce naiba ar mai putea fi...deci si tu zici ca e ceva electronic nu mecaninc...mentionez ca ea merge rau si la relantii insa cu incalzire amotorului se agraveaza.....
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
daca la bani aia il gasesti nu strica sa incerci,oricum il poti vinde inapoi cu un profit,frumusel ,cit despre explicatia faptului ca sint dif mari in functionarea dintre cald si rece,1 .presupun ca in momentul aparitiei erori,motorul intra in functionare in regim de avarii ca masura de protectie a catalizatorului asa e scris softul sa nu iti permita sa folosesti auto cu probleme de genul asta,se presupune ca elimina gaze ne arse ,ceea ce polueaza ,2.((nu stiu sigur daca am dreptate,este doar o presupunere,benzina care se acumuleaza in camera de ardere,ne fiind detonata corect la un moment dat poate face auto aprimdere\mult mai repede cind e motorul cald\",ingreunind, "intro oarecare masura,inertia motorului ))repet este o parere ,daca alti colegi nu sint de acord ,primesc critica fara probleme.
  • al3x_zro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Doru Lucian a scris:daca la bani aia il gasesti nu strica sa incerci,oricum il poti vinde inapoi cu un profit,frumusel ,cit despre explicatia faptului ca sint dif mari in functionarea dintre cald si rece,1 .presupun ca in momentul aparitiei erori,motorul intra in functionare in regim de avarii ca masura de protectie a catalizatorului asa e scris softul sa nu iti permita sa folosesti auto cu probleme de genul asta,se presupune ca elimina gaze ne arse ,ceea ce polueaza ,2.((nu stiu sigur daca am dreptate,este doar o presupunere,benzina care se acumuleaza in camera de ardere,ne fiind detonata corect la un moment dat poate face auto aprimdere\mult mai repede cind e motorul cald\",ingreunind, "intro oarecare masura,inertia motorului ))repet este o parere ,daca alti colegi nu sint de acord ,primesc critica fara probleme.


o sa incerc pentru ca oricum aveam de gand sa fac pasul asta pentru ca asa elemin din ecuatie niste parti esentiale...si ma pot indrepta spre alceva....mersi mult pentru raspuns si o s arevin in caz ca rezolv ceva.... Wink
  • nutzzu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ai verificat bujia de la cilindrul 1?Este afumata?Ce tip de bujii ai?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
EGR-ul a fost curatat si verificat? Asta intra in functiune cand motoru este cald si nu e in sracina.. Eu zic ca pana la ECU sa se verifice si asta.. eventual clapeta...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pai, problema lui vine dupa ce a segmentat motorul. Simptoma pare ca bobina e puscata/crapata, insa daca ai schimbat cu alta bobina OK... Cel mai probabil, una din supapele de pe cilindrul 1 nu mai lucreaza.
  • al3x_zro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Pai, problema lui vine dupa ce a segmentat motorul. Simptoma pare ca bobina e puscata/crapata, insa daca ai schimbat cu alta bobina OK... Cel mai probabil, una din supapele de pe cilindrul 1 nu mai lucreaza.



M-am gandit si la varianta ta insa daca nu mai lucra o supapa de ce isi revine motorul dupa ce iei contactul...? intra intr-un regim de avarie...pentru ca intradevar bujia pare afumata......egrul l-am curatat iar acum zilele astea o sa curat si clapeta si o sa revin cu detalii oricum o sa desfac si motorul din nou sa fiu sigur ca nu e cea mecanic
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
frate nu te apuca sa desfaci motoru ,nu crezi ca e mult mai usor sa faci prima data o proba cu alt ECU si dupa aia sa te apuci de motor
  • florynbec

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut aceias problema am patit si eu merge in trei pistoane si sa aptins martorul de la catalizator in bord ma sfatuit cine sa pun in benzina aditis pentru curatatea injectoarelor ca benzina de la lukoil e foarte proastra.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Te sfatuim sa vezi exact ce eroare ai.
  • aplesa

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Totusi, este o problema de aprindere, nu se poate ca sa influenteze mersul unui singur cilindru clapeta. Influenteaza mersul motorului per ansamblu. Poate ai probleme la contactul de la injector. Totusi tind sa cred ca problema vine de la bobina, poate invelisul "fisei" este strapuns si pierzi scanteia pe acolo, sau este intrerupt si face contact, dar cu rezistenta mare, lucru care da de stire si ECU si poate strica si bujia. Incearca o schimbare a bobinei, ia imprumut, si verifica datele problemei. Verifica si culoarea bujiilor, putand sa afli regimul de functionare al fiecarui cilindru. Daca isi revine dupa luarea contactului inseamna ca este eroare care se corecteaza, nu este persistenta ca sa fie identificata de ECU. La un prieten nu a scapat de asa ceva pana nu a schimbat bobina. Prin amplasarea ei proasta, se incalzeste si cedeaza.
  • florynbec

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca ar fi bobina de inductie masina ar mai porni la sfert de cheie? Dimineata porneste mai greu dupa ce se incalzeste la sfert . De 1an si jumatate de cind am luato nu am schimbat bujiile de loc si am 9000 km
facuti . Multumesc de sfat dom. aplesa
  • wargasm

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Da. De ce n-ar porni?
Am avut problema asta, au avut-o multi oameni si cum am mai zis, poate fi din multiple cauze.
Bobina, bujii, ecu, egr, clapeta acceleratie sau defect la pur mecanic.
La mine a fost bobina, de atunci merge frumos, trage.

https://www.clubopel.com/vie...asc&start=340
  • al3x_zro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
dupa verificari amanuntite cu tis2000 si toate nebuniile am ajuns la concluzia ca numai ecu poate fi de vina...am schimbat bujii, bobina, injectoare, clapeta, egr....tot ce putea cauza problema asta.....motorul partea mecanica este ok...acum astept sa gasesc u ecu la un pret bun si sa incerc cu ala...dar in orice caz...din ce mi-a spus un mecanic de la vauxhall din anglia mi-a recomandat inlocuirea ecu pentru ca datorita amplasarii lui foarte proaste pe motor care din cauza vibratiilor si alte prostii cu timpul se strica...au patit si ei o problema 90 % ca a mea si aia a fost singura solutie...spun si eu ca numai ecu poate fi pentru ca orice alta componenta care ar fi defecta nu poate intrerupe scanteia pe cilindrul 1 si dupa loarea contactului defectul sa se remedieze(in continuare masina mergand rau si dand rateuri la accelerare..dar merg toti 4 cilindrii).
  • nutzzu

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Am o astra g Z16XE si am avut aceeasi problema acum vreo luna .Mergea in 3 pistoane in mod aletoriu,uneori de cand porneam motorul,alteori se manifesta in mers.In ceea ce priveste martorii din bord,la inceput cand au inceput problemele,se manifesta astfel:cand trecam de 2000 rpm (,incepand cu treapta 3 in sus )iar ca si viteza de 50 km/h,incepea sa clipeasca "avarii motor"si simteam la pedala ca nu mai tragea motorul. Dupa ce am mers in acest ritm vreo 2 zile,martorul a ramas aprins pe tot parcursul functionarii motorului,atat la ralanti cat si in sarcina.Cu metoda pseudoagrafa imi arata eroare 0300 la inceput iar dupa ce a ramas martorul aprins definitiv arata si 0304(cred eu calculatorul localizase eroarea la cilindrul 4).
Am inceput cu urmatoarele:am desfacut si curatat EGR-mers vreo 30 km ,nici un rezultat.
Am schimbat bujiile(aveam bosch cu 4 electrozi)cu bujii recomandate de producator-flr8ldcu(sau cam asa ceva).La schimbat bujiile am observat ca bujia 4 era mai neagra decat celelalte.Credeam ca o sa-i dau foc.Dupa schimb vreo 2 zile am mers subturat (am incercat maxim treapta 4 cu 50 km/h),dupa care am desfacut iar bujiile si aceeasi problema cu bujia 4-era putin mai afumata .Am mers in continuare in acest ritm si SURPRIZA s-a stins singur martorul din bord-semn ca ,calculatorul nu mai citea eroarea(se stie ca martorul se stinge dupa un anumit nr de cicluri de functionare normala a motorului)
Dupa inca vreo 20 km parcursi am facut un drum mai lung ,mi-am luat inima-n dinti si i-am dat blana,si spre norocul meu de atunci nu s-a mai aprins martorul in bord ,motorul functioneaza normal(erorile au ramas stocate in memoria calculatorului,fara ca eu sa le sterg).
In perioada in care motorul parca era de tractor vorbisem sa incerc o bobina de pe alt motor si ma interesasem la mecanici pt a desface mtorul pt avedea daca problemele respective nu erau de la supape,garnituri sau altceva.Nu va spun la ce calcule estimative ajunsesem.........
Ma consider norocos pt ca tot ce am descris (curatat EGR,schimb bujii si verificat vizual corpul de bobine) am rezolvat singur fara bani cheltuiti la mecanici habarnisti care sunt mecanici doar pt ca au o salopeta inscriptionata ,erorile calculatorului le-am citit si interpretat numai datorita acestui forum in care gasesti solutii la mai toate problemele legate de aceasta motorizare,ocazie cu care multumesc moderatorilor si celor care posteaza solutii pertinente.
Cred ca treaba cu ECU trebuie luata in considerare doar ca ultima solutie ,desi am postat si eu pe forum cand am avut aceste probleme si unele persoane mi-au diagnosticat motorul astfel(reparat sau schimbat ECU),inainte de a ma sfatui sa incep cu ceea ce am inceput eu.
Cu respect.
  • al3x_zro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am schimbat ecu si din pacate la fel se manifesta......la rece merge perfect cand se incalzeste incepe si tremura motorul ca toti dracii si se aude clar pe esapament rateuri.....calculatorul inregistrand aceeasi eroare de missfire la cilindrul unu.......incep sa cred ca din pacate este o problema mecanica....daca schimb bujiile cu unele noi nu merge decat 5 km dupaia la fel...mentionez am swchimbat bobina, bujii, injectoare, ecu.......nu stiu ce as mai putea schimba sa elimin cimplet partea cu electronica.....
  • al3x_zro

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
mentionez ca bujia de la cilindrul 1 este afumata...mai tot timpul...
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Consumul de ulei cum e?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR