Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
intr-o alta ordine de idei......la bani aia as fi fost dispus sa-ti vind eu un calculator de pompa si ma-s fi ocupat si de inperechere etc.etc.
Skip ads

  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eeee asa ziceam si eu acu 2 ani cand am avut probleme cu pompa ca as da oricat sa o vad ca merge, dar acu uitandu-ma inapoi imi dau seama ca s-au dat o groaza de bani din care o mare parte datorita lipsei informarii. Informare care de atunci o iau de pe acest forum in mare parte. off: stii ca se zice ca femeia si masina nu se imprumuta, in cazul tau le-ai cam combinat si a iesit prost Wink
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Si totusi,ca tot nu sunt lamurit pana la capat.Daca e dus acel ECU e normal sa nu invarta motorul in momentul in care dau la automat?
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
CoolZero tu esti turc? Ti-a spus Doru-Lucian ce si cum exact se intampla daca e dus ECU si de ce anume nu poti da la automat din cheie, ajunge doar sa citesti aceasta discutie daca nu tii minte. Eu inteleg ca nu te pricepi de nici o culoare, dar macar ai bunavointa si citeste si tu macar 100pagini de pe club opel si o sa te edifici cumva, nu mai astepta sa-ti dea cineva mura in gura. Omul s-a oferit sa te ajute sa-ti faca virginizarea pompei pentru a o putea imperechea cu ECU si cu IMMO de pe jaful tau, cu toate ca nu stiu sigur la PSG16 daca nu bate in coduri daca se poate realiza imperecherea, la PSG5 am realizat si eu imperecheri intre pompe ce nu bateau in coduri. Deci il rog pe domnul Doru-Lucian sa ma lamureasca si pe mine in aceasta problema.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
nu ma pricep prea bine la partea mecanica a pompelor ,pentru a putea spune daca exista, si ce, diferente sunt intre coduri .ceea ce pot spune vizavi de aceste dif intre coduri ,este legat de softurile(mapele)scrise diferit in aceste calculatoare de pompa,dupa cum urmeaza:cod 003\se gaseste pe motorul de 2.0 DT,cod motor,X20DTL,putere, 60Kw fabricat intre anii 98-2000 si.cod 004\motor 2.0 DTI cod motor Y20DTH putere 74Kw fabricat intre anii 99-2005 .deci, cu mentiunea ca nu-mi aduc aminte cu siguranta,exact carei versiuni ii corespunde codul 003 sau 004 (poibil sa le fi incurcat) ideea e ca am vrut sa explic diferenta intre ele,vizavi de puterea dezvoltata de cele doua modele,care cu toate ca au aceeasi capacitate cilindrica ,au o diferenta de 14 Kw datorita (printre altele,turbina etc.etc) si mapelor diferite in calculatoare.motivul pentru care nu se pot inversa(folosi ca echivalent)este faptul ca ECU motor nu va" vedea" lafel cele doua modele de\ ECU pompa\ dar mai nou se rezolva si acest aspect prin resoftarea ecu motor(inperecherea cu calculatorul pompei) desigur de aici ,dupa caz pot fi avantaje sau dezavantaje ,respectiv cistigarea sau pierderea celo 14 Kw. in ceea ce-l priveste pe colegul nostru care are probleme cu acel ECU, nu este o suparare ca nu a inteles,nu ma deranjeaza sa-i explic din nou, dar intradevar daca ar-fi citit mai atent i-am explicat motivul ((posibil))pentru care nu poate da la automat din cheie.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Dorutule frate asta stiam deja si eu am inperecheat o pompa cu terminatie 011 cu un ECU ce functiona cu o pompa terminatie 015, se face virginizarea pompei ca la ford, apoi se pune contactul si ECU face restul (adica imperecherea propriuzisa) asta nu-i pb la PSG 5 ca stiu cum se face si am si cu ce. Eu intrebam la PSG 16 cum se face virginizarea avand in vedere ca are 2 calculatoare si mapele fiecaruia dintre ele se regasesc in celalalt calculator, imaginea lor fiind ,,in oglinda". Ma intrebam daca se poate face imperecherea cu o pompa care nu are acelasi cod (cazul colegului de mai sus) ca si pompa care a fost pe masina si ce scula folosesti? As prefera sa-mi zici denumirea sculei pe privat. Numai bine!
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,583
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Amic de al meu a desfacut pompa de injectie de pe o astra x20dt si avea terminatia 003. Deci posibil ca 004, 015 sa fie la y20dth
Din cate am mai auzit (nu vazut cu ochii mei ) vb de PSG16 face ca daca pompa donatoare este dupa o masina cu psg 16 atunci inainte de a fi data jos trebuie resetata(sau ceva de genul)pentru a putea fi resoftata pe cealalta masina. Nu stiu cat de bine am zis deci v as multumi pentru corectare.


Ultima modificare făcută de gabiopel la Sam 11 Feb, 2012 3:59 pm
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Da Gabitzu in mare cam asa stau lucrurile, doar daca pompa nu a fost resetata aceasta se poate face direct pe pompa ce ea data jos de pe masina (operatie numita virginizare) detalii despre scula care poate sa faca aceasta operatie iti dau pe privat daca vrei.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
virginizarea propiu zisa ,este valabila in cazul pompelor PSG 5 la ford ,deoarece au stocata si o informatie necesara immo_ului masinii ,dar este valabila doar la ford ,in cazul pompelor PSG 16 resetarea in sine tine doar de pregatirea ECU pentru inperecherea cu immo al masini pe care va fi montat. i ntr-o alta ordine de idei ,softul propiu zis al\ ECU pompa\ (la PSG 5) poate fi rescris doar cu aparaura speciala,si numai de citeva ori ,mai exact de trei ori ,avind in structura ei un(flash)memorie ""one time progamable""care e foarte greu de scris ,(aici trebuiesc explicatii suplimentare)si deci daca acest soft este rescris de mai mult de trei ori ecu devine inutilizabil chiar daca nu e ars.La PSG 16 se poate resofta doar partea de motor din structura ECUlui pompa ,si numai cu Tech2 ,putinduse face chip-tuning sau resofta cu o harta noua,dar fara a modifica harta calculatorului pompei. cit ceea ce tine de aflarea codului pin necesar resetarii si inplicit inperecherii cu noua instalatie pe care vine montat exista o interfata (foarte scumpa de alfel)care poate afla acest cod prin mufa OBD a masini.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Am inteles Dorule stiam ca la PSG 5 se poate programa doar de 3 ori, nu stiam cum se procedeaza la PSG16 pt imperechere. Cu interfata respectiva citesti prin OBD2 pinul de la immo? sau al pompei ? folosesti interfata galleto?
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
citesti(in cazul in care nu ai car-pasu)codul immo ,interfata care poate face treaba asta ,este\\\CAR-PROG\\\ e cam scumpa dar merita toti banii fiind utila la multe ,multe masini ,pentru multe lucruri,immo,airbag ,etc etc.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Gata am inteles Dorule, raman dator cu un sprit, nu mai are rost sa discutam restul pasilor ai cunosc prea bine; era vb de scula. Numai bine
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salutare din nou.Revin cu aceeasi problema.Din nefericire mi-au trimis pompa din Spania dar am constatat ca era cu o singura mufa si nu potriveste.Pana imi ajungea cea buna mecanicul care se ocupa de masina a desfacut tot bordul cautand fire desfacute deoarece in tot acest timp de cand masina e stricata se pare ca mi-a intrat un soarec in masina.Mi-a povestit ca a dat la automat de pe ceva releu si motorul sa invartit.Pompa care era pe masina se pare ca ar fii buna pentru ca nu are nici un fel de eroare legata de pompa.Mi-a zis ca exista o eroare permanenta la CIM.Masurand firele unul cate unul mi-a zis ca exista curent pe + si minusul sau masa merge dar firul acela de excitatie care da impuls la electromotor in momentul cand cheia e invartita in pozitia 2 nu vine curent pe fir.Acel fir merge pana la coloana volan dar isi schimba de vreo 5 ori culoarea pana ajunge acolo.Acuma va intreb: Se poate ca aceea eroare de CIM sa fie din cauza firului de excitatia care si-a pierdut legatura cu CIM-ul? Intreb pentru ca am mai vazut o discutie asemanatoare legata de asta unde omul a schimbat CIM-ul si tot nu ia pornit. Totusi ma gandesc ca e posibil ca acel fir desfacut sa fie de vina pt tot.Sau probabil acel soarec sau soareci sa fii facut ravagii in instalatia masinii.
Momentan nu pot sa va dau codul de eroare exact dar maine am primit promisiuni ca o sa-l primesc dupa care voi reveni cu alt post.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Ok sa ne tii la curent dar dupa cum vad eu slabe sperante sa o pornesti
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Se pare ca am postat gresit un topic si moderatorii mi l-au sters.Scz pt asta.Si acum revin la problema ma: am pus o alta pompa pe ea de pe o masina functionabila si spre norocul meu era si acelasi tip.Din nou am mers cu ea la reprezentanta si din cate am inteles au reusit cu greu sa codeze pompa.Pana la urma au reusit dar mi-a cazut electromotorul tocmai cand incercau sa amorseze pompa.Probabil bobina din el era prea slabita.Maine dimineata o aa le duc un alt electromotor sa vedem daca o sa porneasca.Vestea buna e ca a dat la automat, lucru care pana acum nu la facut din decembrie.Si sper sa si porneasca.
O sa revin cu un alt post dupa ce ma vad cu ea in fata blocului Smile si sper ca necazul meu sa le fie ajutor pentru cei care vor patzii la fel ca mine
  • CooLZero

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Am revenit.Problema a fost rezolvata astfel: Sa pus un calculator de injectie de 2.2 pe pompa mea de 2.0.Nu stiu cum dar va spun cu mana pe inima ca masina merge brici. Dupa multe suferinte,suparari si tot ce o fost mai rau mi-am rezolvat problema. Pentru cine va fii in situatia mea si va avea aceleasi simpome la masina il sfatuiesc sa citeasca intreaga discutie care am avut-o pana aici si daca doreste pot ajuta si telefonic ca deja sunt "specialist" Smile
Le multumesc celor care au avut rabdare si care nu sa-mi explice una alta.
Numai bine .....
  • muntean aurel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1997 18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna scuze sunt nou. Si de aceea va scriu aicea am o vectra c de 18 /2002 si in bord a aparut martorul galben (masina cu cheia )nu mai porneste doar se aude doar clanc bateria arata ca este incarcata si masurata are 13.8v in ea si alternatorul incarca 14.2v tot nu invarte motorul dar daca ii dau imprumut de curent de la altamasina porneste la sfert de cheie si dupa aia martorul clipeste intermitent o apresc si o pornec normal fara imprumut imediat(martorul se stinge )si am avut astazi problema asta ce ar putea avea ma poate ajuta cineva va multumesc
  • JAdrian537

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Va salut Domnul Doru Lucian ,mã ajutați și pe mine cu un sfat va rog frumos ,am mașina Opel Vectra C 1,9 diesel 150 cp din 2004, și de ceva vreme pun contactul din cheie se aprind decât luminile din bord fara martorul spirala și acele din bord nu se mișcã deloc și nu se aude decât un bâzâit de doua ori încet la bord în stânga și nu învârte motorul deloc nu face nimic când dau la automat ,specific k bateria este noua și electromotorul abia l-am fãcut și eu am pus un întrerupãtor langa baterie și pun contactul din mașinã o scot din viteza și pot sa o pornesc și din fata de la întrerupãtor,dar acum de când pun contactul și nu face nimic mașina numai pornește nici din fata de la întrerupãtor,dar în schimb da motorul calumea peste cap de la întrerupãtor de la motor dar nu pornește,va rog datimi și mie un sfat va mulțumesc va las și Tel meu aici 0771367965
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR