Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salut.am si eu o mica(mare problema).am un opel vectra din 2001 motor de 2.0 dth si de ceva timp in mers la drum lung sau prin oras(nu conteaza) cand fac frana de motor mi se aprinde martorul cheita in bord.motorul isi pierde puterea si abia dupa ce accelerez mai mult dispare,sau daca o las pe liber si o accelerez pana la 3000 rpm.
am citit si diferite subiecte aici pe forum cum ar fi verificarea furtunaselor de vacuum,sau curatarea admisiei.le-am facut pe amandoua si nimic.inclusiv Egr-ul l-am curatat.
insa am observat o problema(nu stiu daca este normal) pe furtunasele de vacuum gasesc ulei.este un lucru normal?
daca ma poate ajuta cineva mi-ar prinde foarte bine.multumesc frumos
Skip ads

  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,360
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
initial mergi la o diagnoza, verifica electrovalvele si furtunasele de vacuum sa nu fie crapate.



verifica intrarea de la pct 1 din imaginea de sus. bafta
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
am scos fiecare furtunas in parte si am suflat pe el.nu e nici unul crapat.si nici mufele care fac legaturile intre ele.iar electrovalvele se aud ca lucreaza.am si scos cate un furtunas de la ele cand masina era pornita si se simtea un mic debit de aer pe la fiecare
  • gtt66
  • Suspendat
  • 27 mesaje
  • din 17 Jan 2011
  • Astra 2002 y17dt
  • Bucuresti
  • gtt66

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2011

  • Mesaj Privat
verifica si turbina...electrovalvele se poate sa functioneze dar nu in parametrii normali,incearca sa faci o proba cu alta electrovalva.bafta
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ca si intrebare: daca spui ca ai facut curatare de EGR - ai curatat doar valava sau intreaga galerie de admisie?
Pentru ca daca ai curatat doar valva si nu ai verificat-o poate sa fie chiar din ea. Exista posibilitatea ca membrana ei sa fie crapata - pana face vacum dureaza ceva.
Apoi mai este vorba si de galeria de admisie - compusa din cele doua corpuri - capacul si corpul cu clapeti - din experienta altora acolo se gaseste mal - clapetele sunt intepenite de cele mai multe ori.
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
am curatat tot egr-ul inclusiv.valva am verificat-o si este buna.insa am descoperit de la ce este.de la mica pompita care antreneaza clapetele din galeria de admisie(nu stiu cum se numeste).m-ar ajuta sa imi spune-ti numele ei.ca sa stiu ce piesa sa cumpar noua.pe aceasta am desfacut-o si am lipit-o.numai se aprinde martorul in bord.abia daca a aparut de 2-3 ori.dar nu cred ca am facut o treaba exceptionala lipind-o si as vrea sa pun una noua.dar nu ii stiu numele exact:D
multumesc frumos pentru sfaturi
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
mariano a scris:Ca si intrebare: daca spui ca ai facut curatare de EGR - ai curatat doar valava sau intreaga galerie de admisie?
Pentru ca daca ai curatat doar valva si nu ai verificat-o poate sa fie chiar din ea. Exista posibilitatea ca membrana ei sa fie crapata - pana face vacum dureaza ceva.
Apoi mai este vorba si de galeria de admisie - compusa din cele doua corpuri - capacul si corpul cu clapeti - din experienta altora acolo se gaseste mal - clapetele sunt intepenite de cele mai multe ori.




este vorba cumva de solenoidul egr?! sau ma insel eu?! Sad
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Este vorba despre actuatorul de la swirl....daca zici ca electrovalva e buna inseamna ca e sparta membrana la actuatorul ce actioneaza parghia si implicit voletii din admisie. Daca e sparta membrana iti trebuie alt actuator...poate gasesti la baietii ce dezmembreaza la preturi mai rezonabile. numa bine
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
ianc sergiu a scris:Este vorba despre actuatorul de la swirl....daca zici ca electrovalva e buna inseamna ca e sparta membrana la actuatorul ce actioneaza parghia si implicit voletii din admisie. Daca e sparta membrana iti trebuie alt actuator...poate gasesti la baietii ce dezmembreaza la preturi mai rezonabile. numa bine




multumesc frumos de informatie.totusi as vrea sa cumpar unul nou.chiar asa de scump sa fie?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ca si piesa noua - poti sa iti ieie de pe internet - eu am gasit undeva la 45-60 lire- depinde. La second piesa o gasesti la 150-200 lei.
Te mai intreb odata - esti sigur ca supapa EGR functioneaza in parametrii normali?
Tine vacum?
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
mariano a scris:Ca si piesa noua - poti sa iti ieie de pe internet - eu am gasit undeva la 45-60 lire- depinde. La second piesa o gasesti la 150-200 lei.
Te mai intreb odata - esti sigur ca supapa EGR functioneaza in parametrii normali?
Tine vacum?



da.am facut testul cu "limba" Smile) si tine .nu se misca tija pana nu iau mana sau eventual limba.am gasit problema.este vorba se supapa acea mica care antreneaza voletii (clapetele) din galeria de admisie.cum am umblat la ea si am lipit-o cum nu mi-a mai facut probleme
  • franco

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna pentru toate lumea, as vrea sa-i ajut pe cei care s-au lovit de probleme ca a mea, adica legate de vacuum,si acum o sa incerc sa fac o sinteza:turata 3500 check engine aprins,dus la mecanic si probat debitmetru cu unul nou,tot asa cu egr-ul,pompa vacuum,electro valvula vacuum,senzor de presiune si tot se aprindea atunci cand calcam frina,cam 4 luni m-am chinuit si inteligentul de mecanic m-a sfatuit sa nu mai calc frina asa des si sa nu o mai turez peste 3500 Evil or Very Mad In sfarsit am hotarit ca e timpul sa schimb service-ul care apropo se numeste Hora serv din Braila,defectul s-a depistat si rezolvat in mai putin de 2 ore fara sa cumpar nicio piesa ,manopera 50 lei si gata mi s-au intors cai acasa.Ope Astra ydt20, valvula vacuum ,una din cele doua care se afla linga baterie pierdea vacuumul de pe instalatie pe dedesupt iar solutia a fost sa ii puna un dop si gata Very Happy
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
curioasa treaba.e o metoda destul de "romaneasca".dar langa baterie sunt 2 electrovalve.una comanda egr-ul si cealalta comanda valva solenoid dupa galeria de admisie.la care dintre ele s-a " intervenit" ?
  • franco

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Este cea de a doua electrovalvula,cred ca prima este cu egr-ul,dar un sunt sigur.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Probabil este vorba despre electrovalva ce comanda voletii din admisie. Datorita defectarii ei se aprinde martorul mai ales in frana de motor cand decelerezi deoarece voletii aia trebuie sa se inchida , iar daca nu mai are cine sa comande inchiderea apare defectiune.
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
e adevarat ce spui si tu.dar eu am schimbat toate 3 electrovalvele dupa masina.si merg cum trebuie
  • franco

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Eu nu aveam probleme la acceleratie si la frina de motor ,doar cand foloseam frina se aprindea becul iar cand o turam putin se stingea,dar nu turata pe liber ci doar in sarcina is-i revenea
  • motanel_cristi

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2009

  • Mesaj Privat
franco a scris:Eu nu aveam probleme la acceleratie si la frina de motor ,doar cand foloseam frina se aprindea becul iar cand o turam putin se stingea,dar nu turata pe liber ci doar in sarcina is-i revenea

Asa se intampla si la mine de ceva timp....numai la reducerea vitezei dar ciudat numai cand motorul este rece.Deocamdata am schimbat doar furtunasele de vacum.Pe tester-ul unui prieten imi da P 0400.Egr functioneaza,l-am curatat.Ce am observat este ca membrana ce activeaza acele palete din admisie,cand fac vacum cu gura,nu o pot misca mai mult de 1 cm(la masina amicului meu o pot trage pana la max).Cred ca admisia mea este fff inputita ori electrovalva nu isi mai face treaba.
  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
nu ti-ar strica o curatare totala a galeriei de admisie.o sa te sperii ce o sa gasesti pe acolo
  • motanel_cristi

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2009

  • Mesaj Privat
TazzDeejay a scris:nu ti-ar strica o curatare totala a galeriei de admisie.o sa te sperii ce o sa gasesti pe acolo

Cand da caldura primul lucru asta o sa il fac
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR