onyx-20
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2005
- Mesaj Privat
Am sa impartasesc si eu experienta mea cu DPF:
Masina e un Doblo 1,3 mtj acelasi motor de pe corsa 1,3 cdti parca.
Am luat-o de noua si nu stiam ce se petrece, din 500 in 500 km motorul devenea zgomotos, consuma mult, etc am aflat ce se intampla din service. Ma obisnuisem cu ideea ca intra pe regenerare la 500 km si nu mi-am batut capul pentru ca important era sa nu opresc motorul si s-o tin constant la 3000 rmp. Problema a aparut in iarna aceasta cand senzorul de presiune a cedat si-mi tot dadea erori in bord cum ca filtrul ar fi infundat dar culmea, regenerarea si-o facea normal. Precizez ca n-am avut niciodata probleme cu sonda cum au avut altii. In service s-a inlocuit pe garantie acel senzor dar inainte de asta s-au gandit cei din service sa updateze softul cum ca noul update isi face regenerarea la ralanti (ciudat dar totusi am crezut pe moment) Am zis ca prin update n-o sa mai fiu nevoit s-o tin la 3000 rpm ca sa se regenereze ci o sa-si faca singurica la ralanti. S-a dat comanda de senzor si dupa updatare si 3 saptamani m-am intors in service cu urmatoarea problema: regenerarea se face din 100 in 100 km si daca o opresc din cheie baga motorina in baie, daca o las la ralanti ciclul se opreste si o ia de la capat cand pornesc de pe loc si sunt nevoit s-o scot 15 minute in afara pentru regenerare completa. Am zis c-o fi de la senzorul ala. S-a schimbat senzorul de presiune, i-am explicat lu' nenea ala de la service ca regenerarea NU se face la ralanti asa cum credea el ci mai des dar a dat vina pe senzor. Am plecat de acolo convins ca n-are treaba senzorul cu regenerarea mea si am avut dreptate.
Au trecut 2 saptamani si bine-nteles ca aia tot regenera ca nebuna si mai mult decat atat mi s-a aprins becul la ulei pentru ca eu n-o bagam in seama si opream motorul ca doar n-o sa stau o data la 2 zile sa regenereze. Normal ca a ajuns motorina in baia de ulei si s-a dus bunatate de ulei de 2000 km.
Am dat fuga in service am schimbat uleiul pe banii mei (ca nah... e consumabil si nu mere pe garantie) si i-am mai explicat o data la nene ca ce mi-a pus el in soft e o mare cacareala adica regenerarea va porni in orice conditii, nu conditionat de turatia motorului de ~3000rpm cum era inainte. Concret daca inainte de update regenerarea pornea daca mergeam costant cu 2700-3000 rpm, acum porneste cand are chef adica chiar daca merg cu 1200 rpm (cam greu cu motorasul asta) adica porneste cam cand vrea el. Si in nici un caz nu regenereaza la ralanti asa cum credea nenea. Oricum fizic e imposibil pentru ca acolo trebuie atinse niste temperaturi care nu se pot regasi la ralanti.
In concluzie filtrul asta e o mare tampenie, ma face sa ies din localitate la fiecare 100 km, consuma mai mult la fiecare regenerare si trebuie sa am grija lui ca nu cumva sa-l mai opresc cand e pe ciclu. Intrebarea e: Eu cum fac sa-l scot? Si pe clubfiat se fac sapaturi dar vad ca aici s-a folosit o lopata mai mare si nu o sapaliga ca la noi. Pot primi si eu mai multe detalii despre ce a facut maiandrei si alghe?
De ce sa-l scot? Pentru ca nu mai am chef sa stau dupa curu fitrului, nu am chef sa ies din localitate, si nu am chef sa platesc motorina mai multa pentru un filtru care nu face altceva decat acumuleaza fum de 100 km si-l da tot afara in 15 km. Acum imi pare rau ca am facut acel update si cica nu mai pot reveni la softul initial.
Masina e un Doblo 1,3 mtj acelasi motor de pe corsa 1,3 cdti parca.
Am luat-o de noua si nu stiam ce se petrece, din 500 in 500 km motorul devenea zgomotos, consuma mult, etc am aflat ce se intampla din service. Ma obisnuisem cu ideea ca intra pe regenerare la 500 km si nu mi-am batut capul pentru ca important era sa nu opresc motorul si s-o tin constant la 3000 rmp. Problema a aparut in iarna aceasta cand senzorul de presiune a cedat si-mi tot dadea erori in bord cum ca filtrul ar fi infundat dar culmea, regenerarea si-o facea normal. Precizez ca n-am avut niciodata probleme cu sonda cum au avut altii. In service s-a inlocuit pe garantie acel senzor dar inainte de asta s-au gandit cei din service sa updateze softul cum ca noul update isi face regenerarea la ralanti (ciudat dar totusi am crezut pe moment) Am zis ca prin update n-o sa mai fiu nevoit s-o tin la 3000 rpm ca sa se regenereze ci o sa-si faca singurica la ralanti. S-a dat comanda de senzor si dupa updatare si 3 saptamani m-am intors in service cu urmatoarea problema: regenerarea se face din 100 in 100 km si daca o opresc din cheie baga motorina in baie, daca o las la ralanti ciclul se opreste si o ia de la capat cand pornesc de pe loc si sunt nevoit s-o scot 15 minute in afara pentru regenerare completa. Am zis c-o fi de la senzorul ala. S-a schimbat senzorul de presiune, i-am explicat lu' nenea ala de la service ca regenerarea NU se face la ralanti asa cum credea el ci mai des dar a dat vina pe senzor. Am plecat de acolo convins ca n-are treaba senzorul cu regenerarea mea si am avut dreptate.
Au trecut 2 saptamani si bine-nteles ca aia tot regenera ca nebuna si mai mult decat atat mi s-a aprins becul la ulei pentru ca eu n-o bagam in seama si opream motorul ca doar n-o sa stau o data la 2 zile sa regenereze. Normal ca a ajuns motorina in baia de ulei si s-a dus bunatate de ulei de 2000 km.
Am dat fuga in service am schimbat uleiul pe banii mei (ca nah... e consumabil si nu mere pe garantie) si i-am mai explicat o data la nene ca ce mi-a pus el in soft e o mare cacareala adica regenerarea va porni in orice conditii, nu conditionat de turatia motorului de ~3000rpm cum era inainte. Concret daca inainte de update regenerarea pornea daca mergeam costant cu 2700-3000 rpm, acum porneste cand are chef adica chiar daca merg cu 1200 rpm (cam greu cu motorasul asta) adica porneste cam cand vrea el. Si in nici un caz nu regenereaza la ralanti asa cum credea nenea. Oricum fizic e imposibil pentru ca acolo trebuie atinse niste temperaturi care nu se pot regasi la ralanti.
In concluzie filtrul asta e o mare tampenie, ma face sa ies din localitate la fiecare 100 km, consuma mai mult la fiecare regenerare si trebuie sa am grija lui ca nu cumva sa-l mai opresc cand e pe ciclu. Intrebarea e: Eu cum fac sa-l scot? Si pe clubfiat se fac sapaturi dar vad ca aici s-a folosit o lopata mai mare si nu o sapaliga ca la noi. Pot primi si eu mai multe detalii despre ce a facut maiandrei si alghe?
De ce sa-l scot? Pentru ca nu mai am chef sa stau dupa curu fitrului, nu am chef sa ies din localitate, si nu am chef sa platesc motorina mai multa pentru un filtru care nu face altceva decat acumuleaza fum de 100 km si-l da tot afara in 15 km. Acum imi pare rau ca am facut acel update si cica nu mai pot reveni la softul initial.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
mariusatm
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Combo 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2010
- Mesaj Privat
Probleme mari am si eu cu filtrul acesta de particule. Mi-am cumparat un combo cu motor de 1.3 de 55kw. Ma termina cu consumul, culmea ca l-am luat sa consume putin. La un moment dat mi s-a aprins martorul cu masina si cheita si conform erorilor era de la DPF 1901, 2003. S-a stins insa continua sa consume mult.
Maiandrei ai reusit pana la urma sa pacalesti motorasul asta?
Maiandrei ai reusit pana la urma sa pacalesti motorasul asta?
talharu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2006 Z!#DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am fost si eu si am facut update la calculatorul de motor ca sa nu-si mai regenerare aiurea(ajunsesem sa-mi faca de doua ori pe zi si tot baga uleiul in baie).
Deci.Am facut update-ul respectiv si am schimbat si uleiul de motor.Este adevarat nu si-a mai facut regenerare(am facut 1200 km de atunci din noiembrie,decembrie).Dar in schimb masina sta mai turata la ralanti,cred ca pe la 900rot/min(exact sub cifra unu de la turometru) fata de 750rot/min;se aude suierat de alternator(fulie INA schimbata de 1 an) cum facea inainte cand se tura la 1000rot/min si pornea regenerarea;la un moment dat cand incepe sa se incalzeasca motorul(temperatura pana-n 70grade la bord)scoate un fulm alb in spate care il face pe cel din spatele meu sa lase o distanta de 2-3 masini lungime(probabil atunci face ceva gen regenerare,dar motorul nu se tureaza daca o las la ralanti);si ca sa fie treaba treaba am observat ca a crescut iar nivelul de ulei in baie?
Eu folosesc ulei Castrol 5w30 /507 00 norma pentru filtru de particule.Sa folosesc uleiul GM 5w40 sau 5w30?
Se poate cumva micsora ralantiul cu testerul?
Cu activare de calc bord cica nu se poate face la meriva cu motorul asta sau trebuie trase niste fire de la calc motor la calc bord?
Deci.Am facut update-ul respectiv si am schimbat si uleiul de motor.Este adevarat nu si-a mai facut regenerare(am facut 1200 km de atunci din noiembrie,decembrie).Dar in schimb masina sta mai turata la ralanti,cred ca pe la 900rot/min(exact sub cifra unu de la turometru) fata de 750rot/min;se aude suierat de alternator(fulie INA schimbata de 1 an) cum facea inainte cand se tura la 1000rot/min si pornea regenerarea;la un moment dat cand incepe sa se incalzeasca motorul(temperatura pana-n 70grade la bord)scoate un fulm alb in spate care il face pe cel din spatele meu sa lase o distanta de 2-3 masini lungime(probabil atunci face ceva gen regenerare,dar motorul nu se tureaza daca o las la ralanti);si ca sa fie treaba treaba am observat ca a crescut iar nivelul de ulei in baie?
Eu folosesc ulei Castrol 5w30 /507 00 norma pentru filtru de particule.Sa folosesc uleiul GM 5w40 sau 5w30?
Se poate cumva micsora ralantiul cu testerul?
Cu activare de calc bord cica nu se poate face la meriva cu motorul asta sau trebuie trase niste fire de la calc motor la calc bord?
serban79
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2018 D20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
talharu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2006 Z!#DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pai pana ajungi sa iesi din oras...
Tocmai am patit-o vineri25/03/2011) pe sos.Petricani ,mi-a pornit regenerarea si n-am apucat sa ies din coloana de la semafor.Am zis sa astept sa scap de aglomeratie ca sa pot sa-i dau un pic turatie si surpriza ...Sa aprins si masina cu cheia.Asa ca am tras masina imediat pe dreapta si am tinut-o in 3000-3500 ture pana a terminat regenerarea dar martorul a ramas aprins.Mentionez ca sambata(19/03/2011) chiar am fost plecat din Bucuresti 60 km dus ,duminica 60 km intors si am tinut motorul numai in 2500 r/m.
Tocmai am patit-o vineri25/03/2011) pe sos.Petricani ,mi-a pornit regenerarea si n-am apucat sa ies din coloana de la semafor.Am zis sa astept sa scap de aglomeratie ca sa pot sa-i dau un pic turatie si surpriza ...Sa aprins si masina cu cheia.Asa ca am tras masina imediat pe dreapta si am tinut-o in 3000-3500 ture pana a terminat regenerarea dar martorul a ramas aprins.Mentionez ca sambata(19/03/2011) chiar am fost plecat din Bucuresti 60 km dus ,duminica 60 km intors si am tinut motorul numai in 2500 r/m.
- BOEING747
- **
- 348 mesaje
- din 19 Apr 2005
- Astra 2004 Z17DTL
- ORADEA
BOEING747
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: ORADEA
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
Desi topicul respectiv este unul cu vechime care aparent s-a stins, probabil si datorita faptului ca initiatorul topicului nu pra a nimerit sectiunea potrivita acestui subiect, vin si anunt faptul ca solutia pentru anularea filtrului de particule (din soft) la tot ce este 1.3 EXISTA, indiferent ca este pus pe Opel-1.3CDTI sau Fiat-1.3Multijet.
Solutia este una viabila care opreste complet initierea regenerarilor.
Solutia este una viabila care opreste complet initierea regenerarilor.
arkadyema
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2007 Z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
racloro
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2011
- Mesaj Privat
racloro
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2011
- Mesaj Privat
racloro a scris:Am 160 k corsa d 1.3
Aceeasi problema incepe regenerarea fara sa ma anunte. Filtrul meu e incarcat 87 %. Cum se curata sa arate 5-10% incarcat?In afara de metoda cu jet apa fierbinte. Inca nu-mi arata icoana cu bujia incandescenta (inceperea curatarii filtrului). La cat la % se curata automat?
Aceeasi problema incepe regenerarea fara sa ma anunte. Filtrul meu e incarcat 87 %. Cum se curata sa arate 5-10% incarcat?In afara de metoda cu jet apa fierbinte. Inca nu-mi arata icoana cu bujia incandescenta (inceperea curatarii filtrului). La cat la % se curata automat?
debia am schimbat uleiul..... nenorocit mare filtrul asta
greu mi-am dat seama ca se regenereaza (cand ajunge temperatura apei la 70-80 degC incepe sa creasca relantiu de la 800 la 1000 rpm si pui mana la iesirea gazelor vezi ca e temperatura f mare. Temp apei mi-a ajuns pana la 103 degC si dupa aprox 10 min revine totul la normal... cand il mai prind la 1000 rp o sa ies oleaca in afara orasului.
scafarnet
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Neamt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2011
- Mesaj Privat
onyx-20
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2005
- Mesaj Privat
Revin cu aceeasi problema din pacate nerezolvata. Regenerarea se face la 300-400 km, si o apuca exact cand ajung acasa sau in oras. Daca intrerup regenerarea de 2 ori apare martorul in bord. Daca intrerup cu martorul in bord, are nevoie de 2 regenerari complete la interval de 50-70 km. O regenerare completa dureaza 25 minute ceea ce inseamna consum foarte mare de combustibil. Ar fi o solutie de indepartare a filtrului prin pacalirea ECU-ului cu un simulator ce transmite informatii false. Mai precis ii arata calculatorului un filtru curat, cand de fapt el nu exista fizic pe masina. Nu chiar m-ar avantaja aceasta solutie pentru ca regenerarea tot ar avea loc la fiecare 500 km parcursi.
Astept totusi o solutie cu dezactivarea procesului de regenerare din soft, fara a afecta alti parametri care ar duce la o functionare deficitara a masinii. Indepartarea fizica a filtrului ramane in seama mea.
...pentru ca nu pot trimite PM-uri, astept un mesaj de la boeing747
Astept totusi o solutie cu dezactivarea procesului de regenerare din soft, fara a afecta alti parametri care ar duce la o functionare deficitara a masinii. Indepartarea fizica a filtrului ramane in seama mea.
...pentru ca nu pot trimite PM-uri, astept un mesaj de la boeing747
- BOEING747
- **
- 348 mesaje
- din 19 Apr 2005
- Astra 2004 Z17DTL
- ORADEA
BOEING747
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: ORADEA
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
- ccorneliuss
- *
- 3 mesaje
- din 29 Jan 2012
- Bucuresti
ccorneliuss
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2012
- Mesaj Privat
arkadyema
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2007 Z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2009
- Mesaj Privat
La sfatul lui DANCIUCUREANU am pus ulei 5w30 ESP formula..am si eroare P253F-08-ulei degradat.
Am trecut pe motorina EXTRA de la Rompetrol si se pare ca s-a mai calmat regenerarea
Odata mi-a pornit ca naiba-parca direct in regenerare.
O sa am de lucru intr-o sambata sa dau evacuarea si egr jos ca nu se mai poate.
Sotia merge cu ea la servici si nu face 6km..Dar se pare ca solutia merge pana acum. Consum mare 9% urban.
Deci mai sunt si alte probleme.
Am trecut pe motorina EXTRA de la Rompetrol si se pare ca s-a mai calmat regenerarea
Odata mi-a pornit ca naiba-parca direct in regenerare.
O sa am de lucru intr-o sambata sa dau evacuarea si egr jos ca nu se mai poate.
Sotia merge cu ea la servici si nu face 6km..Dar se pare ca solutia merge pana acum. Consum mare 9% urban.
Deci mai sunt si alte probleme.
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
Salutari!
Eu am pe astra mea de 1.3 doar un nenorocit de tid, deci nu vad consumul instantaneu si nu prea imi dau seama cand face regenerare. Asa incat e posibil sa o fi oprit de multe ori in timpul regenerarii. Am inteles ca daca faci asta iti baga motorina direct in baia de ulei. Este adevarat? Daca da, se degradeaza uleiul si abia acum imi explic eu de ce imi tot aprindea masina martorul presiune ulei acum 2 luni iar nivelul uleiului era acelasi dupa 13.000 de km: pt. ca ajunsese destula motorina in baie... Problema e ca am 3000 de km cu noul ulei si a inceput sa imi aprinda martorul presiune ulei din nou. M-a saturat...!
Eu am pe astra mea de 1.3 doar un nenorocit de tid, deci nu vad consumul instantaneu si nu prea imi dau seama cand face regenerare. Asa incat e posibil sa o fi oprit de multe ori in timpul regenerarii. Am inteles ca daca faci asta iti baga motorina direct in baia de ulei. Este adevarat? Daca da, se degradeaza uleiul si abia acum imi explic eu de ce imi tot aprindea masina martorul presiune ulei acum 2 luni iar nivelul uleiului era acelasi dupa 13.000 de km: pt. ca ajunsese destula motorina in baie... Problema e ca am 3000 de km cu noul ulei si a inceput sa imi aprinda martorul presiune ulei din nou. M-a saturat...!
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- emoboy
- **
- 142 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Corsa 2004 z13dt
- Prahova
emoboy
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salut!
Eu sunt putin confuz.Masina mea are 163.000km(13.000rulati cu mine)si nu am sesizat nicio regenerare si nici un martor in bord aprins.De cateva ori(3-4ori cred)imi scotea fum albastrui(asemanator cu cel al unui motor in 2timpi mai vechi)cu miros intepator,dar chiar da ii dadeam blana cu masina pe loc,acesta nu se inegrea.Dupa aceasta"regenerare"motorul mergea mai rotund la ralanti si nu mai scotea fum.Acestea au fost regenerarile fitrului?
Eu sunt putin confuz.Masina mea are 163.000km(13.000rulati cu mine)si nu am sesizat nicio regenerare si nici un martor in bord aprins.De cateva ori(3-4ori cred)imi scotea fum albastrui(asemanator cu cel al unui motor in 2timpi mai vechi)cu miros intepator,dar chiar da ii dadeam blana cu masina pe loc,acesta nu se inegrea.Dupa aceasta"regenerare"motorul mergea mai rotund la ralanti si nu mai scotea fum.Acestea au fost regenerarile fitrului?
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
nu-i mai da blana pe loc, ca strici motorul, si da cand faci regenerare arzi tot ce e prins in flitru de particole si gazele ar trebui sa fie foare fierbinti. asta e problema cu dieselurile si mai ales cele cu filtru de particole: mersul numai in oras. Si ce ai dat pe mere: consum mic, pierzi la pere: regenerare deasa, regenerari esuate cu distrugerea uleiului, intretinere scumpa.
- emoboy
- **
- 142 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Corsa 2004 z13dt
- Prahova
emoboy
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat