Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare!

Incep prin a intreba daca stie cineva ce desemneaza de fapt aceasta Tehnosinteza cu care se lauda cei de la Motul. Am inteles ca este un ulei pe baza de esteri.
Am achizitionat un astfel de ulei Motul 6100 Synergie + la bidon de 5 L si vroiam sa stiu daca se merita sa-l bag in motor, daca compozitia lui poate afecta in vreun fel simeringurile sau daca in lipsa specificatiei B3 sa renunt.
Pe unele site-uri am vazut ca apare la acest produs MOTUL 6100 specificatia ACEA: A3/B3/B4. Pe bidonul pe care l-am luat scrie doar A3/B4.
Cartea, spune ca: "este recomandat folosirea lui B4 numai daca este insotit si de specificatia B3", desi B4 este fabricat special pentru motoarele Diesel cu injectie directa.
Deci ramane intrebarea semisintetic sau tehnosintetic?
Peste tot doar limbaj de lemn - tehnologie pe baza de esteri - imbunatatirea performantelor. Dar exemplifica frate putin ca avem si noi suficient creier si carte sa intelegem, nu suntem niste vite consumeriste.
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am sapat si iata ce am gasit - referitor la noi, cei cu DIESEL

Standardul CF: Motoare Diesel cu Injectie Indirecta (1994). Uleiuri recomandate motoarelor Diesel ce echipeaza utilajele de constructii, ce utilizeaza combustibil cu un continut ridicat de sulf (> 0.5%). Este acoperitoare normei API CD. In unele cazuri poate fi regasite in recomandarile autoturismelor.
Tipul motorului

* A : motoare pe benzina
* B : motoare Diesel
* C : motoare echipate cu Filtru de Particule sau sisteme postcombustie
* E : motoare grele

Nivelul tehnic de performanta

* 1,2,3,4,5,6,7

ACEA A3/B3

* Specifice motoarelor de putere ridicata
* Intervale prelungite de schimb de ulei
* Conditii severe de exploatare
* Volatilitate scazuta max 13% pentru limitarea consumului de ulei
* HTHS min 3.5 mPa.

ACEA A3/B4

* Specifice motoarelor de putere ridicata
* Intervale prelungite de schimb de ulei
* Conditii severe de exploatare
* Volatilitate scazuta max 13% pentru limitarea consumului de ulei
* HTHS min 3.5 mPa
* Recomandat motoarelor Diesel cu injectie directa
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E Motul Synergie 6100 10w40 ? Nu vad de ce nu ar merge folosit pe motorul tau, sau al meu.

Cel putin in cazul motorului meu acest ulei Motul Synergie 6100 10w40 era pe locul 3 in recomandari la configuratorul Motul de pe site-ul lor.
Pe locul 2 era Motul X-Cess 5w40 iar pe primul loc era un Motul Dexos 2 5w30 parca.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am citit si eu recomandarile lor de pe site, dar am ales 10W40 pentru nr de Km - daca masina era noua - recomandarile mi se pareau demne de urmat, asa......
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai nu vad de ce nu ar merge Motul X-Cess 5w40 la tine. Pierzi ulei pe undeva ?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 941
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu pierd ulei pe nicaieri, dar este recunoscut faptul ca Y 2,0 DTH mananca ulei. Acum si biblia de reparatii spune cate ceva despre consumul de ulei.
Eu am 170K deci cred ca este ceva uzura pe acolo. Eu sunt constient - nu este Mercedes sa imi garanteze motorul la 1 milion de KM - totusi este Opel.
Am discutat problema si cu tipul de la tehnic, un tip bine documentat, fara aere din acelea de cunoscator. Omul stia destule, nu mi-a interzis, dar mi-a spus ca este subtire X-Cess-ul.
Acum sincer sa fiu eu am bagat numai Valvoline 10 W40 din acela cu specificatia Diesel High Milenage.
Acolo intr-adevar scria pe bidon A3/B3/B4
In alta ordine de idei ceea ce spui tu - ar avea relevanta la temperaturi joase unde X-Cess iti usureaa pornirea, vascozitatea de 40 mentinandu-se.
Bine eu chestia cu pornirea am usurat-o - tot datorita tie cu Jaso - FC in motorina
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sincer, daca motorul ar lua ceva ulei, sa zicem ca in 8.000km facuti mare parte prin oras mi-ar lua intre 500g si pana la 1l as merge cu 5w40 tot anul si l-as schimba la 8.000km.

Daca ia mai mult, atunci poate e mai recomandat cu 10w40 si mers cu el pana la maxim 10.000km.

Si eu merg in continuare cu JASO-FC in motorina si motorul merge excelent chiar daca majoritatea km îi fac prin oras.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR