Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
vreau sa schimb garnitura de chiulasa as dori niste safturi
motor z16se
km 220mii
an 2001

gasesc in dreapta ulei scurs pe blocul motor frecvent mai ales daca trec de 3500rot
am schimbat furtunul ce ese din capacul de la culbutori ce era apropiat de locul cu problema dar fara nici un succes inca mai gasesc urme de ulei ...
la capacul de ulei gasesc o mazga alba dar am observat asta mai ales iarna si am facut de atunci cam 80mii km fara probleme asa. In vasul de expansiune se observa ceva pete pe peretele vasului dar au aparut doar dupa ce am schimbat vasul cu unu cu senzor pana atunci aveam curat vasul ma gandesc ca poate nu a fost curat ....

Acum mam hotarat sa schimb kit de distrubitie pt ca termostatul deschide prea devreme si pompa a cedat huruie ... asa ca mam gandit ca ar fi ideea sa schimb si garnitura pentru a face oarecum economie de bani data viitoare..


Am gasit ceva pentru moatoarele disel si am ramas cam descurajat in sensul ca nui chiar foarte simplu de schimbat ca la vechea dacie. Sunt multe operatiuni care nu stiu unde le voi rezolva ... de la verificare planeitate chiulasa si ghiduri supape etc...

ma gandesc sa aman deocamdata schimbarea ei si sa ma rezum doar la kit de distributie ... as dori un sfat de la cei ce au schimbat
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, ar fi binevenite aceste sfaturi de la cei care au schimbat si au experienta.

Si eu vreau sa schimb la C14NZ insa nu indraznesc, as vrea sa stiu ce alte garnituri mai am nevoie, cred ca de la admisie si evacuare in mod sigur se desface.

AR fi interesant ce curatiri se mai fac cu motorul desfacut, etc.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai in primul rand dai jos chiulasa, ca sa vezi daca e piscata garnitura.
Oricum, daca dai jos chiulasa trebuie schimbata garnitura. Atentie, se schimba si prezoanele de chiulasa
Esti din Iasi, poti merge la BTM, sau poti apela la Cuciureanu
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Mersi de sfat, sint din Bucuresti ma gindeam la maiandrei...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu i-am raspuns lui marian Smile
da, fiind din B, poti merge la maiandrei, la autoa....
  • gherasimmarian

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2009

  • Mesaj Privat
da mersi pentru sfat am vb deja cu el si pentru problema cu ECU consumul mare de carburant sper sa ma rezolve el!
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
In afara de garnitura de chiulasa, ce alte garnituri, semeringuri ar mai trebuie avute in vedere ?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
depinde de motor
Ai avea ghiduri supapa, semeringuri supapa, tacheti, culbutori... Cel mai bine te uiti in EPC, acolo vezi ce piese sunt in zona
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Stiu ce piese sint in zona, motorul l-am mai scris mai sus, dar e bine sa se stie : C14NZ.

Eu ma gindeam sa nu schimb toate piesele care sint in zona, ma gindeam sa aflu de la altii care au mai facut schimbarea, ce garnituri si semeringuri trebuie verificate, eventual schimbate.

Multumesc de sfaturi.

Mentionez ca aveam compresia foarte buna, 14 pe fiecare cilindru, durerea este la garnitura, ca intra antigel in camera de ardere si miroase vasul de expansiune a benzina plus fumul dulceag pe esapament.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@gabrield minim ai de schimbat:
garnitura chiulasa,garnitura capac tacheti,garnitura clapeta de acceleratie( o faci din carton de dosar)garnitura admisie( asta daca nu iese chiulasa cu totul.eu spun ca iese).
ar mai fi de vazut semeringul la axa cu came(urme de ulei in zona)
garnitura de evacuare se refoloseste( e de tabla/clingerit) daca e ok.

din ce stiu tu ai semichulasa.vezi ca iti trebuie un fel de solutie sa nu curga ulei pe acolo.in cel mai rau caz merge cu vopsea dar nu e indicat.
la desfacerea chiulasei teoretic ai nevoie de suruburi chiulasa noi. practic daca sunt la prima strangere mai merg. se vede pe ele daca sunt intinse.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Un asemenea raspuns merita mii de multumiri.
Asta asteptam, mersi mult.

Te tin la curent cu ce mai apare.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Tot pe cei care au mai trecut prin asta as vrea sa-i intreb :

Iese chiulasa daca desfac galeria din cele 2 surubuir de la imbinarea conica ?
Cum desfac galeria din spatele motorului ?
Se da jos si cureaua de distributie ? daca da, ce masuri de precautie se iau ?
Uleiul era tot o spuma, cum fac sa curat motorul ? am desfacut si baia de ulei.

Repet, nu am gasit inca un tutorial pentru desfacerea garniturii de chiulasa.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
care galerie? eu am dat jos la c20ne si nu trebuie data galeria de admisie jos.iese cu tot cu chiulasa.
da se da jos distributia.pui arborele la semn si dupa nu il mai misti ca sa iti vina mai usor la montat.cand montezi pui axa la semn si gata.la sfarsit dai o 2 ture de motor sa vezi daca pica pe semne.
cureti cat poti, speli chiulasa bine si baia si cam atat.

dupa ce termini faci tu un tutorial.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, la tutorial m-am gindit si eu, daca tot nu este inca, deja am facut ceva poze...

Eu ma gindeam ca daca pun la semn si scot chiulasa jos, o sa am ceva de curatat, daca se misca, e suficient sa il pun iar la semn ?
.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da e suficient.oricum cand pui distributia la loc il invarti la mana sa vezi daca pica pe semne.
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
jE a scris:Pai in primul rand dai jos chiulasa, ca sa vezi daca e piscata garnitura.
Oricum, daca dai jos chiulasa trebuie schimbata garnitura. Atentie, se schimba si prezoanele de chiulasa
Esti din Iasi, poti merge la BTM, sau poti apela la Cuciureanu

De ce trebuie schimbate prezoanele?
Nu pot fi folosite cele vechi?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ia incearca sa gandesti logic, de ce crezi tu ca trebuiesc schimbate?
  • danielX

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Nu am logica la mine.
Sad
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
E de preferat sa fii in sfera logicii...!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
pentru ca prezoanele de strang la cuplu si apoi la unghi deci ele sunt supertensionate si lucreaza apoi cand se incalzeste si se raceste mtorul iar odata folosite nu mai au aceasi lungime/proprietati si exista mai multe riscuri. nu intru in detalii Smile dar exista pe forum o poveste a unui tip din bucuresti sau constanta (nu mai stiu exact) care din cauza ca nu au fost schimbate niste suruburi si au fost puse tot cele vechi era sa moara pe autostrada si s-a ales la final cu motor nou platit de cei de la service (reprezentanta parca era) si cu o sperietura grozava alaturi de umblaturi si bani cheltuiti pentru a demonstra lipsa de profesionalism a celor care au provocat toate problemele...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR