Merqry
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2008 Z
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salutare,
Am fost de curand intr-un service autor si am vorbit cu automatistul de pe acolo. MI-a zis sa imi cumpar panoul central de clima si sa ma duc la el sa mi-l activeze. El zice ca in total ar fi:
Schimbarea panoului central,
Un fir suplimentar tras din panou un calculator,
Activarea acestuia din calculatorul de bord,
Eu plin de increde m-am dus la un magazin de dezmembrari si am intrebat de acest panou. Mi s-a spus ca ar fi o problema cu nu stiu ce senzor in trepte care s-ar putea strica daca fac aceasta modificare sau mai mult de faptul ca nu am 2 senzori de temp suplimentari in masina si trebuie si aia montati . . Eu credeam ca totul este pregatit pe masina si trebuie cumparat doar panoul NU stiu ce sa mai zic.
Ma ajutati va rog cu o parere
Multumesc
Am fost de curand intr-un service autor si am vorbit cu automatistul de pe acolo. MI-a zis sa imi cumpar panoul central de clima si sa ma duc la el sa mi-l activeze. El zice ca in total ar fi:
Schimbarea panoului central,
Un fir suplimentar tras din panou un calculator,
Activarea acestuia din calculatorul de bord,
Eu plin de increde m-am dus la un magazin de dezmembrari si am intrebat de acest panou. Mi s-a spus ca ar fi o problema cu nu stiu ce senzor in trepte care s-ar putea strica daca fac aceasta modificare sau mai mult de faptul ca nu am 2 senzori de temp suplimentari in masina si trebuie si aia montati . . Eu credeam ca totul este pregatit pe masina si trebuie cumparat doar panoul NU stiu ce sa mai zic.
Ma ajutati va rog cu o parere
Multumesc
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
In urma cu ceva timp am intrebat si eu acelasi lucru ca si tine !si am primit urmatorul link:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58015
daca la vectra b este atat de lucru, nu mai zic de cost !
dar la vectra c ,parerea mea este ca nu se merita ,
ps.pe linga ce tia spus tie "automatistul" mai iti trebuiesc o gramada de lucruri printre care si un GID (pe care sa iti indice temperatura dorita cat si pozitiile in care sufla climatr.)daca nu este dotata cu asa ceva !
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58015
daca la vectra b este atat de lucru, nu mai zic de cost !
dar la vectra c ,parerea mea este ca nu se merita ,
ps.pe linga ce tia spus tie "automatistul" mai iti trebuiesc o gramada de lucruri printre care si un GID (pe care sa iti indice temperatura dorita cat si pozitiile in care sufla climatr.)daca nu este dotata cu asa ceva !
Merqry
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2008 Z
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
din punct de vedere electric schema de la climatronic e mai complicata decat cea de la AC...
schema de la AC:
schema de la climatronic:
acelasi modul are aceeasi notatie in toate schemele
2 module diferite au notatii diferite
imi cer scuze de calitatea pozelor insa sunt facute printscreen-uri in graba ca sa-ti dai seama
in principiu trebuiesc cumparate:
unitatea de control Clima
senzor intensitate solara si temperatura compartiment pasageri
4 senzori de temperatura si unul de temperatura "evaoporator" (nu stiu ce e asta)
5 motoare pas cu pas pentru flapsurile care controleaza pe unde intra aerul
senzor calitate aer
regulator turatie ventilator interior
ventilator interior (e posibil sa fie la fel ca cel de la AC insa nu stiu exact)...
panoul de comanda (evident)
atentie, astea sunt conform schemei electrice, e posibil sa mai fie nevoie si de alte chestii din punct de vedere mecanic, ca de exemplu: conducte de freon, flapsuri de obturare cai intrare aer, etc
ce zici? se mai merita?
schema de la AC:
schema de la climatronic:
acelasi modul are aceeasi notatie in toate schemele
2 module diferite au notatii diferite
imi cer scuze de calitatea pozelor insa sunt facute printscreen-uri in graba ca sa-ti dai seama
in principiu trebuiesc cumparate:
unitatea de control Clima
senzor intensitate solara si temperatura compartiment pasageri
4 senzori de temperatura si unul de temperatura "evaoporator" (nu stiu ce e asta)
5 motoare pas cu pas pentru flapsurile care controleaza pe unde intra aerul
senzor calitate aer
regulator turatie ventilator interior
ventilator interior (e posibil sa fie la fel ca cel de la AC insa nu stiu exact)...
panoul de comanda (evident)
atentie, astea sunt conform schemei electrice, e posibil sa mai fie nevoie si de alte chestii din punct de vedere mecanic, ca de exemplu: conducte de freon, flapsuri de obturare cai intrare aer, etc
ce zici? se mai merita?
Merqry
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2008 Z
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Merqry
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2008 Z
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
daca tot vrei sa te apuci de respectiva schimbare nu ar strica sa-i ceri niste sfaturi lui flores_astra ,el a facut aceeasi modificare pe o vectra b ..
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58015
succes !
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58015
succes !
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Nu vreau sa zic ca flores nu stie, pentru ca nu il cunosc, insa vectra c e diferita de vectra b
in primul rand deoarece vectra b e pe KWP iar vectra c e pe CAN si comunicarea electrica intre diversele module ale masinii e diferita... Ai putea sa te uiti sa vezi daca a facut cineva pe astra h aceasta modofocare (cu toate ca si astra h e diferita fata de vectra c)
in primul rand deoarece vectra b e pe KWP iar vectra c e pe CAN si comunicarea electrica intre diversele module ale masinii e diferita... Ai putea sa te uiti sa vezi daca a facut cineva pe astra h aceasta modofocare (cu toate ca si astra h e diferita fata de vectra c)
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Urmarind schema,AC si Climatronic,ambele la Vectra C,se poate face conversia.
Schemele sunt scoase din Autodata,de unde m-am "inspirat" si eu cand am facut conversia de la AC la clima la Omega B.Am facut-o singur,mi-a luat cam 6 ore,plus inca 2 ore a doua zi (se facuse deja noapte si eram obosit,nu mai vedeam firele...) cand am inchis accesoriile din plansa de bord.Trebuie sa demontezi toata plansa de bord,calul si scaunele fata.Baietii la Vectra au demontat si usile..(?).
Ca piese,ai nevoie de modulul climatronic,cu vaporizatorul si caloriferul aferent,si tot ca aferente,modulul sa verifici sa aibe senzorii pe el,motorasele de la flapsuri,etc.Vaporizatorul si caloriferul sunt identici cu ai tai,le poti da la schimb tipului de la SH,sa nu te mai incarce si cu alea.Apoi mai ai senzorul de "soare"(sun senzor) care se monteaza pe plansa de bord,spre parbriz, si senzorul de puritate aer (heater air purity sensor)-la mine este in cutia filtrului de polen,la intrarea aerului,plus modulul electronic trepte turatie aeroterma,pe care-l schimbi in locul celui pe care-l ai cu rezistente.O chestie cu un radiator ca niste gheare(ghimpi... ),apoi,evident,panoul de comanda Climatronic.Si tot evident,varmesh termic pentru legaturi electrice,izolerband,schema ,cafea/tutun,surubelnite ,chei,chei tors si... nervi de otel.
La mine am mai trasat fir catre MID ,sa iau semnal de la senzorul temperatura exterioara(conditie-altfel vede zero grade temperatura exterioara si nu porneste),apoi semnal de la ABS (sa priceapa viteza de rulare-optional).Banuiesc aceeasi treaba o sa ai,in sensul ca vei ajunge la GID.Apoi inca un fir pana la mufa diagnoza(tot optional,dar recomandat,sa poti verifica eventualele avarii).Fire in plus,cele de care vorbeam mai inainte,la senzorul de puritate aer,dupa ce-l instalezi.Apoi,iarasi ,evident,toate legaturile aferente de la unitatea de comanda la ECU,releul AC,tripluswitch,etc...Este ceva de munca,mai exact,daca nu ai cunostinte in domeniu,Misiune Imposibila ...10.Daca primesti ajutorul unuia care stie ce are de facut,nu este deloc greu insa.Mie mi-a functionat fara probleme,nu am intampinat nici o problema,afara doar de faptul ca uitasem de firul senzorului temperatura exterioara,si n-am priceput vre-o ora de ce cupleaza,apoi dupa cateva secunde decupla.Oboseala,cum am mai spus.In rest,.... SE POATE ! Succes!
Schemele sunt scoase din Autodata,de unde m-am "inspirat" si eu cand am facut conversia de la AC la clima la Omega B.Am facut-o singur,mi-a luat cam 6 ore,plus inca 2 ore a doua zi (se facuse deja noapte si eram obosit,nu mai vedeam firele...) cand am inchis accesoriile din plansa de bord.Trebuie sa demontezi toata plansa de bord,calul si scaunele fata.Baietii la Vectra au demontat si usile..(?).
Ca piese,ai nevoie de modulul climatronic,cu vaporizatorul si caloriferul aferent,si tot ca aferente,modulul sa verifici sa aibe senzorii pe el,motorasele de la flapsuri,etc.Vaporizatorul si caloriferul sunt identici cu ai tai,le poti da la schimb tipului de la SH,sa nu te mai incarce si cu alea.Apoi mai ai senzorul de "soare"(sun senzor) care se monteaza pe plansa de bord,spre parbriz, si senzorul de puritate aer (heater air purity sensor)-la mine este in cutia filtrului de polen,la intrarea aerului,plus modulul electronic trepte turatie aeroterma,pe care-l schimbi in locul celui pe care-l ai cu rezistente.O chestie cu un radiator ca niste gheare(ghimpi... ),apoi,evident,panoul de comanda Climatronic.Si tot evident,varmesh termic pentru legaturi electrice,izolerband,schema ,cafea/tutun,surubelnite ,chei,chei tors si... nervi de otel.
La mine am mai trasat fir catre MID ,sa iau semnal de la senzorul temperatura exterioara(conditie-altfel vede zero grade temperatura exterioara si nu porneste),apoi semnal de la ABS (sa priceapa viteza de rulare-optional).Banuiesc aceeasi treaba o sa ai,in sensul ca vei ajunge la GID.Apoi inca un fir pana la mufa diagnoza(tot optional,dar recomandat,sa poti verifica eventualele avarii).Fire in plus,cele de care vorbeam mai inainte,la senzorul de puritate aer,dupa ce-l instalezi.Apoi,iarasi ,evident,toate legaturile aferente de la unitatea de comanda la ECU,releul AC,tripluswitch,etc...Este ceva de munca,mai exact,daca nu ai cunostinte in domeniu,Misiune Imposibila ...10.Daca primesti ajutorul unuia care stie ce are de facut,nu este deloc greu insa.Mie mi-a functionat fara probleme,nu am intampinat nici o problema,afara doar de faptul ca uitasem de firul senzorului temperatura exterioara,si n-am priceput vre-o ora de ce cupleaza,apoi dupa cateva secunde decupla.Oboseala,cum am mai spus.In rest,.... SE POATE ! Succes!
e_vasalos
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995 x25xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2007
- Mesaj Privat
Vazand cele mentionate mai sus de micky001si avand si eu un omega B, as fi interesat sa inlocuiesc clasicul A/C cu un climatronic. Citind postarile din forum am vazut ca aceasta operatiune a fost parcursa micky001 in trecut. Am reusit sa fac rost de tot ansamblu pentru aceasta operatiune dar cunoscandu-ma pe mine ( un antitalent in mesterit ) nu as avea curajul de a incepe acest proiect de unul singur. Nu am cunostiintele necesare (scheme - poze) si nici nu am gasit un tutorial pentru Omega B prin forum. Am deschis un nou subiect pe forum dedicat pentru Omega B si orice ajutor cu sfaturi, indicatii care ar putea fi de ajutor sau cu indicarea unei persoanei din Bucuresti ce ar fi capabila sa ma ajute sa realizez acest proiect, este util si de folos. Multumesc.
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...29&highlight= Maine trebuie sa plec din tara,iar pe nava nu prea avem acces la internet nelimitat,mai intru asa,cand si cand(traficul via sat este cam scumpulet... ).Daca te apucai la vara,iti stateam la dispozitie cu orice detaliu.Priveste insa pozitiv,este de munca,dar se poate! La vremea aceea am facut in prima faza conversia de la AC la climatronic varianta B 1.A urmat apoi din nou modificarea instalatiei,prin schimbarea plansei de bord cu una B 2 si adaptarea la "noul "panou de comanda clima B 2. Upgrade-ul la B 2 a fost mai simplu,constand in schimbarea plansei si doar a adaptarii instalatiei de pe mufa neagra clima B1 .Prima data a fost mai greu.La "upgrade",floare la ureche ! Gasesti discutii pe tema asta,dar musai ar trebui sa faci rost de TIS,Autodata ori ToleranceData sa-ti scoti scheme,proceduri de demontae,etc.La instalatia AC,cu exceptia faptullui ca o sa schimbi "tulumba"(modulul distribuire aer) doar vei inlocui vaporizatorul ,ori vei veni cu una completa,in rest nu aduci nici o modificare.Se modifica doar instalatia de comanda.Succes!