- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
A venit frigul. Masina nu mai porneste. Sau porneste foarte greu. Sau porneste si se opreste imediat.
Incercam sa adunam in acest topic simptomele, cauzele si rezolvarile problemelor de pornire la diesel.
1. Bateria.
Simptome:
- nu mai invarte deloc sau invarte foarte greu;
- bordul este ca un pom de craciun;
- cand dai la automat se sting si se reaprind toate beculetele si afisajele;
Cauze:
- o baterie veche de cativa ani cedeaza mai repede la frig.
- o baterie de calitate slaba nu rezista mai mult de doi ani la un motor diesel. Combinatia baterie romaneasca + diesel = NOT love.
- daca masina a stationat cateva zile la temperaturi negative, bateria s-a descarcat.
Rezolvare:
Luati curent de la alta masina sau alta baterie. Daca porneste, stiti ce aveti de facut - inlocuiti bateria.
2. Bujiile incandescente. Cu cat sunt mai multe arse, cu atat porneste mai greu.
Simptome:
- invarte bine dar nu porneste sau porneste foarte greu;
- martor eroare in bord "masinuta cu cheita" (la unele modele, de ex Vectra-B, "motorasul galben") - de obicei se aprinde imediat dupa pornire si sta aprins cateva minute;
Rezolvare:
Verificati bujiile cu un multimetru sau, mai sigur, cu un bec de pozitie: inseriati becul cu bujia si alimentati la baterie.
Montaj: Borna bujie - fir - bec - fir - borna plus a bateriei. Cand o bujie este defecta, becul se aprinde mai slab sau deloc.
Inlocuiti TOATE bujiile incandescente. Au, in medie, aceeasi durata de viata.
3. Motorina a inghetat. Desfaceti capacul filtrului de motorina si vedeti cum se prezinta. Daca nu e motorina, mergeti la pasul 4.
4. Dezamorsare. Valabil pentru Y20DTH, Y22DTR, X20DTL, X20DTH, Y20DTL, Y22DTH.
Cititi topicul: Y20DTH: pornire foarte grea sau deloc, CHIAR daca intra bujiile incandescente
5. Electromotor obosit sau defect. Simptome ca la punctul 1.
Verificati:
- sa aveti minim 11V intre carcasa electromotorului si firul gros (de plus permanent);
- sa aveti minim 11V intre carcasa electromotorului si firul subtire (de comanda) cand incercati sa porniti.
- masina porneste foarte usor impinsa sau tractata.
Rezolvare: reparati sau inlocuiti electromotorul.
6. Injector defect. Problema specifica motoarelor common-rail - Z17DTx, Z19DTx, Z13DTx
Simptome:
- invarte bine dar nu porneste, uneori chiar da semne ca "incearca sa o ia"
Verificati:
- cu un set de eprubete sau borcanase/paharele urmariti daca vreun injector da multa motorina pe retur. Acela e defect. Se reconditioneaza.
7. Regulator de debit (pe pompa) sau supapa de presiune (pe rampa).
Aceleasi simptome ca la 6.
Verificarea e mai dificila (unele supape sunt greu accesibile) - se verifica returul pompei sau al rampei.
Sunteti bineveniti cu completari coerente. Evitati off-topicul.
Postati link-uri catre discutii existente despre probleme si rezolvari.
Incercam sa adunam in acest topic simptomele, cauzele si rezolvarile problemelor de pornire la diesel.
1. Bateria.
Simptome:
- nu mai invarte deloc sau invarte foarte greu;
- bordul este ca un pom de craciun;
- cand dai la automat se sting si se reaprind toate beculetele si afisajele;
Cauze:
- o baterie veche de cativa ani cedeaza mai repede la frig.
- o baterie de calitate slaba nu rezista mai mult de doi ani la un motor diesel. Combinatia baterie romaneasca + diesel = NOT love.
- daca masina a stationat cateva zile la temperaturi negative, bateria s-a descarcat.
Rezolvare:
Luati curent de la alta masina sau alta baterie. Daca porneste, stiti ce aveti de facut - inlocuiti bateria.
2. Bujiile incandescente. Cu cat sunt mai multe arse, cu atat porneste mai greu.
Simptome:
- invarte bine dar nu porneste sau porneste foarte greu;
- martor eroare in bord "masinuta cu cheita" (la unele modele, de ex Vectra-B, "motorasul galben") - de obicei se aprinde imediat dupa pornire si sta aprins cateva minute;
Rezolvare:
Verificati bujiile cu un multimetru sau, mai sigur, cu un bec de pozitie: inseriati becul cu bujia si alimentati la baterie.
Montaj: Borna bujie - fir - bec - fir - borna plus a bateriei. Cand o bujie este defecta, becul se aprinde mai slab sau deloc.
Inlocuiti TOATE bujiile incandescente. Au, in medie, aceeasi durata de viata.
3. Motorina a inghetat. Desfaceti capacul filtrului de motorina si vedeti cum se prezinta. Daca nu e motorina, mergeti la pasul 4.
4. Dezamorsare. Valabil pentru Y20DTH, Y22DTR, X20DTL, X20DTH, Y20DTL, Y22DTH.
Cititi topicul: Y20DTH: pornire foarte grea sau deloc, CHIAR daca intra bujiile incandescente
5. Electromotor obosit sau defect. Simptome ca la punctul 1.
Verificati:
- sa aveti minim 11V intre carcasa electromotorului si firul gros (de plus permanent);
- sa aveti minim 11V intre carcasa electromotorului si firul subtire (de comanda) cand incercati sa porniti.
- masina porneste foarte usor impinsa sau tractata.
Rezolvare: reparati sau inlocuiti electromotorul.
6. Injector defect. Problema specifica motoarelor common-rail - Z17DTx, Z19DTx, Z13DTx
Simptome:
- invarte bine dar nu porneste, uneori chiar da semne ca "incearca sa o ia"
Verificati:
- cu un set de eprubete sau borcanase/paharele urmariti daca vreun injector da multa motorina pe retur. Acela e defect. Se reconditioneaza.
7. Regulator de debit (pe pompa) sau supapa de presiune (pe rampa).
Aceleasi simptome ca la 6.
Verificarea e mai dificila (unele supape sunt greu accesibile) - se verifica returul pompei sau al rampei.
Sunteti bineveniti cu completari coerente. Evitati off-topicul.
Postati link-uri catre discutii existente despre probleme si rezolvari.
dorudinu
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
- maiandrei
- OP
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- alex marian
- *
- 1 mesaje
- din 04 Feb 2012
- Zafira 2000 X20DTL
- Constanta
alex marian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2012
- Mesaj Privat
- deleted-57498
- *
- 26 mesaje
- din 24 Dec 2010
deleted-57498
- Mesaje scrise: 26
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- dda
- **
- 330 mesaje
- din 03 Jun 2011
- Combo 2007 1.3CDTI
- Ialomita
dda
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Ialomita
- Masina: Combo 2007 1.3CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salutare.am inceput sa urmaresc topicul.cand a fost viscol masina a ramas blocata in zapada 2 saptamani.cand am intrat la curatat sub capota full de zapada.am reusit sa o pornesc doar trasa ca se lipise inclusiv bendixul si nu mai cupla.dupa o ora de functionare cu electromotorul am rezolvat-o.doar ca acum porneste greu dimineata.da sa porneasca dar trebuie sa ii dau cheie mai lunga si cand o ia cateva secunde se comporta ca si cum ar merge in trei dar isi revine.ideea e ca nu se aprinde nici un bec in bord si merge rotund.
- gena09wow
- **
- 468 mesaje
- din 03 Feb 2011
- Astra 2018 B14 NET
- Galati
gena09wow
- Mesaje scrise: 468
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2018 B14 NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2011
- Mesaj Privat
dda a scris:Salutare.am inceput sa urmaresc topicul.cand a fost viscol masina a ramas blocata in zapada 2 saptamani.cand am intrat la curatat sub capota full de zapada.am reusit sa o pornesc doar trasa ca se lipise inclusiv bendixul si nu mai cupla.dupa o ora de functionare cu electromotorul am rezolvat-o.doar ca acum porneste greu dimineata.da sa porneasca dar trebuie sa ii dau cheie mai lunga si cand o ia cateva secunde se comporta ca si cum ar merge in trei dar isi revine.ideea e ca nu se aprinde nici un bec in bord si merge rotund.
Acumulatorul.
Incarca la un redresor mai mult de 24 ore si apoi cu masina la drum intins.
Asa am procedat si eu si este ok !
- dda
- **
- 330 mesaje
- din 03 Jun 2011
- Combo 2007 1.3CDTI
- Ialomita
dda
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Ialomita
- Masina: Combo 2007 1.3CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2011
- Mesaj Privat
acumulatorul e in stare perfecta de functionare.incarcat verificat.am eliminat faza cu bujiile ca le verificasem chiar inainte de viscol.intrebarea e daca ele corespund ca scantee si totusi sunt de cand e masina e musai sa fie schimbate?
spun asta ca am observat ca daca pun contactul prima oara si las cam 20 sec,opresc si pun iar contactul,las iar vreo 10 sec porneste bine.tot in trei dar isi revine repede.
spun asta ca am observat ca daca pun contactul prima oara si las cam 20 sec,opresc si pun iar contactul,las iar vreo 10 sec porneste bine.tot in trei dar isi revine repede.
- Cristi BM O.P G2.0
- *
- 6 mesaje
- din 27 Apr 2011
- Astra 2001
- Maramures
Cristi BM O.P G2.0
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salutare ! Am un Opel Astra G, Y2.0 DTH, aveam o problema mai veche cu pornirea in deosebi la rece. A inceput pe la sfarsitul ierni 2011 luna Feb, daca o lasam o zii - doua incepeau simtomele. Pornea la prima cheie, statea la relantiu 10 -15 sec, se scutura si murea motorul. daca mai dadeai la cheie nu o mai lua. Am lasato asa vreo 3 luni ca nu am fost in tara si cand am revenit am mers cu ea la mecanic mi-a pus o supapa unisesns, nu am mai avut probleme cu ea pana acuma. Iarasi aceleasi simptome 10-15 sec merge si apoi moare, iar la cheie nu mai porneste. Am incercat trasa desi stiu ca nu e cam bine si porneste in 2-3 metri. am duso la mecanic si mi-a zis pompa de injectie. Mai precis garniturile. Precizez ca pompa este model V44 cu nr de serie 0470504015. citisem pe topicuri ca la Satu Mare se fac dar costa mult. Am sunat la ei si o zis ca modelu asta nu se pote schimba garnturile. Iar mecanicu zice ca pe acolo curge motorina. Ce sa fac ? Cum sa procedez ?
- valentincriss
- *
- 28 mesaje
- din 15 Feb 2012
- Astra 2004
- Galati
valentincriss
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
Pentru colegul dda!
Abia astazi i-am dat de cap la masina dupa 3 luni de zile! pornea grreu dimineata la rece, daca o lua si o lasam vreo 2-3 minute nu mai aveam treaba cu ea decat dupa minim 5-6 ore sau a doua zi dimineata! Dadeam la automat de imi iesea fum din electromotor! Am verificat bujiile si electronic si mecanic, erau brici(chipurile) ca de pornit tot nu o lua cum trebuie! Pana la urma le-am scos, lucra una cat de cat, una cand isi amintea si restul negre precum gudronul! Le-am schimbat, nu cu din alea scumpe de 1-2mil. ci Bosch cu 550mii bucata, vreo 2 bete pe ele am dat! A inceput sa pornesca mai usor, dar imi aparea vreo 2-3 minute masina cu cheia pana se incalzea, dupa care gata! Am verificat releul, cine spune ca doar dimineata cand e rece se poate verifica sa nu il credeti, iar daca e mecanic sa il trimiteti la scolarizare, ce e drept si eu am aflat dupa 2 luni, dar de, am scuza ca nu sunt mecanic. Ii scoateti (la astra g de 2000cm in partea dreapta cum stati la volan langa radiator) mufa cu senzorul lui de temp. si se va comporta releul ca si cum ar fi minus 10 grade afara si il puneti pe mecanic sa il verifice in voie de cate ori vrea, sa vada daca vine curent si daca scoate, la mine venea si nu mai iesea la bujii cu toate ca pe bord arcul electric imi aparea! Singura problema e ca dupa aia trebuie sa ai un tester sa iti stearga eroarea! Asa ca l-am schimbat si minune azi dimineata, la sfert, nu imi mai apare masina cu cheia!
ATENTIE.......releele de la astra g 2000cm difera de la motoarele cu egr mecanic fata de cele cu egr electronic, chiar daca sunt identice ca forma si mufare, cel de la motoare cu egr mecanic are mufa neagra, iar celalalt e albastra! Nu le incurcati ca nu vi le citeste calculatorul! succes!
Abia astazi i-am dat de cap la masina dupa 3 luni de zile! pornea grreu dimineata la rece, daca o lua si o lasam vreo 2-3 minute nu mai aveam treaba cu ea decat dupa minim 5-6 ore sau a doua zi dimineata! Dadeam la automat de imi iesea fum din electromotor! Am verificat bujiile si electronic si mecanic, erau brici(chipurile) ca de pornit tot nu o lua cum trebuie! Pana la urma le-am scos, lucra una cat de cat, una cand isi amintea si restul negre precum gudronul! Le-am schimbat, nu cu din alea scumpe de 1-2mil. ci Bosch cu 550mii bucata, vreo 2 bete pe ele am dat! A inceput sa pornesca mai usor, dar imi aparea vreo 2-3 minute masina cu cheia pana se incalzea, dupa care gata! Am verificat releul, cine spune ca doar dimineata cand e rece se poate verifica sa nu il credeti, iar daca e mecanic sa il trimiteti la scolarizare, ce e drept si eu am aflat dupa 2 luni, dar de, am scuza ca nu sunt mecanic. Ii scoateti (la astra g de 2000cm in partea dreapta cum stati la volan langa radiator) mufa cu senzorul lui de temp. si se va comporta releul ca si cum ar fi minus 10 grade afara si il puneti pe mecanic sa il verifice in voie de cate ori vrea, sa vada daca vine curent si daca scoate, la mine venea si nu mai iesea la bujii cu toate ca pe bord arcul electric imi aparea! Singura problema e ca dupa aia trebuie sa ai un tester sa iti stearga eroarea! Asa ca l-am schimbat si minune azi dimineata, la sfert, nu imi mai apare masina cu cheia!
ATENTIE.......releele de la astra g 2000cm difera de la motoarele cu egr mecanic fata de cele cu egr electronic, chiar daca sunt identice ca forma si mufare, cel de la motoare cu egr mecanic are mufa neagra, iar celalalt e albastra! Nu le incurcati ca nu vi le citeste calculatorul! succes!
- valentincriss
- *
- 28 mesaje
- din 15 Feb 2012
- Astra 2004
- Galati
valentincriss
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
PENTRU Cristi BM O.P G2.0
Colegu, supapele de unic sens se pun intre filtru si pompa(e mai groasa un pic) si intre pompa si filtru.! astfel "anulezi" problemele de la filtru. Urmatorul pas a fost sa schim furtunurile de retur de la injectoare, poti sa o faci chiar si tu(atentie doar la teurile de plastic sa nu le rupi), iei 1m furtun(nu iti trebuie atat, dar sa ai) si te apuci de treaba! daca tot se desamorseaza, abia atunci e mai grav!Urmatorul pas e sa ti se verifice oregurile si garniturile la injectoare , ele costa intre 1.8-2mil, iar manopera e de vreun mil. Abia dupa aia e pompa, eu asa am facut, si nu am ajuns la pompa! succes!
Colegu, supapele de unic sens se pun intre filtru si pompa(e mai groasa un pic) si intre pompa si filtru.! astfel "anulezi" problemele de la filtru. Urmatorul pas a fost sa schim furtunurile de retur de la injectoare, poti sa o faci chiar si tu(atentie doar la teurile de plastic sa nu le rupi), iei 1m furtun(nu iti trebuie atat, dar sa ai) si te apuci de treaba! daca tot se desamorseaza, abia atunci e mai grav!Urmatorul pas e sa ti se verifice oregurile si garniturile la injectoare , ele costa intre 1.8-2mil, iar manopera e de vreun mil. Abia dupa aia e pompa, eu asa am facut, si nu am ajuns la pompa! succes!
- valentincriss
- *
- 28 mesaje
- din 15 Feb 2012
- Astra 2004
- Galati
valentincriss
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
tot pt colegul Cristi BM O.P G2.0
Era sa uit, la astra g cu egr electronic, nu ai ce sa le faci la pompe, doar la garnituri(teoretic), aia o schimbi cu totul, la astelalte cu egr mecanic, sunt intradevar 2 garnituri una ce face lipirea de bloc si inca una in interior si inca o chesti ca un surubel ce se uzeaza, dar la ele trebuie sa umble unul care se ocupa de asa ceva si nu orice "mecanic" de la colt de strada(ca de astea sunt satul), plus garantie!
Era sa uit, la astra g cu egr electronic, nu ai ce sa le faci la pompe, doar la garnituri(teoretic), aia o schimbi cu totul, la astelalte cu egr mecanic, sunt intradevar 2 garnituri una ce face lipirea de bloc si inca una in interior si inca o chesti ca un surubel ce se uzeaza, dar la ele trebuie sa umble unul care se ocupa de asa ceva si nu orice "mecanic" de la colt de strada(ca de astea sunt satul), plus garantie!
- dda
- **
- 330 mesaje
- din 03 Jun 2011
- Combo 2007 1.3CDTI
- Ialomita
dda
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Ialomita
- Masina: Combo 2007 1.3CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2011
- Mesaj Privat
Salutare.A venit caldurica si masinuta mea diesel porneste perfect.ca si idee erau 7 grade de dimineata lucru ce a facut sa porneasca in parametri normali.constat ca pornirea grea dimineata cand e racoare se datoreaza direct bujiilor.e un prim caz ce trebuie eliminat dupa iarna grea prin care tocmai am trecut.
- Cristi BM O.P G2.0
- *
- 6 mesaje
- din 27 Apr 2011
- Astra 2001
- Maramures
Cristi BM O.P G2.0
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salutare am revenit cu un raspuns si inca o problema. Am fost la un mecanic in zalau mai precis in Crasna, si ei au zis ca nici de cum nu e pompa de injectie si mi-au rezolvat o problema care cred ca era cam de mult ci o garnitura de pe un injector era sarita mai precis de pe injectorul 1 si spunea ca pe acolo intra ulei la injector. la luat jos la curatat si a pus alta garnitura. La pompa de motorina ia dat un avans ca a spus ca e prea mic avansu si i la marit. Akuma nu am rezolvat in totalitate problema ci la pornire parca nu ar porni asa cum ar trebui. Nu am cuvinte sa ma exprim doar ca timp de 5 secunde la prima cheie scoate un fum alb si apoi de la aprox 900 de Rt/min sare la 1100 rt/min aprox. dupa 5 min se reguleaza si motorul merge rotund si scade la normal ~900rt/min. Multumesc tutoror celor care au raspuns si mi-au dat un sfat.
maziii
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2011
- Mesaj Privat
- king2pin
- **
- 198 mesaje
- din 02 Jan 2012
- Astra 1.7 cdti
- Galati
king2pin
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1.7 cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2012
- Mesaj Privat
ADDU
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2012
- Mesaj Privat
dda a scris:Salutare.am inceput sa urmaresc topicul.cand a fost viscol masina a ramas blocata in zapada 2 saptamani.cand am intrat la curatat sub capota full de zapada.am reusit sa o pornesc doar trasa ca se lipise inclusiv bendixul si nu mai cupla.dupa o ora de functionare cu electromotorul am rezolvat-o.doar ca acum porneste greu dimineata.da sa porneasca dar trebuie sa ii dau cheie mai lunga si cand o ia cateva secunde se comporta ca si cum ar merge in trei dar isi revine.ideea e ca nu se aprinde nici un bec in bord si merge rotund.
asa am patit si eu iarna ce a trecut pana i-am verificat bujiile incandescente una era arsa am inlocuito si merge bine ,mai putin faza cu becurile din bord la mine merg normal
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
8. Compresie slaba pe unul sau mai multe pistoane.
Daca ati verificat absolut tot ce s-a scris la punctele 1..7 este indicat sa faceti si un test de compresie la motor.
Testul de compresie se face cu motorul rece si trebuie sa aveti o baterie buna. Se scot toate bujiile afara, apoi pe rand se monteaza compresmetrul in locul fiecarei bujii si se da la automat. Aparatul va indica compresia maxima care se poate obtine la pornire pe fiecare cilindru.
La final veti primi un grafic de compresie pe care este detaliat care e compresia pe fiecare cilindru.
Acum, in functie de motorizare, verificati care este compresia minima pentru pornirea motorului :
- la motoarele turbodiesel de 1.7, 1.9. 2.0, 2.2l cu injectie directa (EURO3, EURO4, EURO5) aceasta este in general 18,5bar sau 18bar, la cele de 1.3 este 17.5bar
- la motoarele diesel/turbodiesel de 1.5 sau 1.7 cu injectie indirecta (EURO2, nonEURO) ea este 23bar sau 22bar
- la motoarele pe benzina, nu stiu exact pentru ca compresia difera in functie de puterea motorului (cele aspirate cu putere mare au compresie mai mare, cele turbo au compresie mai mica)
Compresia minima pentru pornire este specificata in manualul de reparatii al fiecarui motor, conditia ca sa porneasca motorul este ca fiecare cilindru sa aiba cel putin compresia minima. Deasemenea se accepta o diferenta de compresie de maxim 1..1.5bar intre oricare 2 cilindri ai aceluiasi motor. Daca aveti diferente mari intre valorile compresiei si motorul porneste greu ar trebui cautata si remediata cauza.
Daca unul din cilindrii motorului are compresia sub minimul acceptat, intr-o prima etapa va trebui verificat daca nu aveti vre-o supapa de admisie partial deschisa pe care motorul pierde din compresie. Se demonteaza capacul de la culbutori si se verifica pastilele sau tachetii hidraulici daca nu sunt in contact permanent cu arborele cu came. Daca sunt permanent in contact, se va gasi si elimina cauza.
Daca exista un cilindru cu compresie sub minimul admis pentru pornire si restul de 3 pistoane au compresie buna dar nu aproape de compresia minima atunci puteti inlocui doar segmentii de pe pistonul respectiv. In cazul in care toti cilindrii motorului au compresia la minim sau sub minimul admis pentru pornire, motorul ar trebui schimbat cu altul de la dezmembrari, pentru ca in mod sigur si restul componentelor de pe motor au uzura avansata sau sunt aproape de sfarsitul vietii lor.
Strict in cazul motoarelor diesel/turbodiesel fabricate de Isuzu (EURO2, nonEURO) 1.5D/TD sau 1.7D/TD/TDS gasiti mai multe informatii despre 'pornirea grea la rece' care adesea se rezolva prin 'rectificarea pastilelor din chiuloasa', aici :
- https://www.clubopel.com/vie...74&highlight=
- https://www.clubopel.com/vie...79&highlight=
9. Pompa de injectie sau pompa de inalta presiune.
Daca ati verificat si compresia si aceasta este buna, atunci probabil este defecta pompa de injectie (motoare EURO3, EURO2, nonEURO) sau pompa de inalta presiune (EURO4, EURO5). Pentru motoarele cu management motor veti gasi pe tester coduri de eroare care sa va ajute sa identificati cauza pentru care pompa nu functioneaza corect ca sa puteti porni motorul de pe masina dvs.
Daca ati verificat absolut tot ce s-a scris la punctele 1..7 este indicat sa faceti si un test de compresie la motor.
Testul de compresie se face cu motorul rece si trebuie sa aveti o baterie buna. Se scot toate bujiile afara, apoi pe rand se monteaza compresmetrul in locul fiecarei bujii si se da la automat. Aparatul va indica compresia maxima care se poate obtine la pornire pe fiecare cilindru.
La final veti primi un grafic de compresie pe care este detaliat care e compresia pe fiecare cilindru.
Acum, in functie de motorizare, verificati care este compresia minima pentru pornirea motorului :
- la motoarele turbodiesel de 1.7, 1.9. 2.0, 2.2l cu injectie directa (EURO3, EURO4, EURO5) aceasta este in general 18,5bar sau 18bar, la cele de 1.3 este 17.5bar
- la motoarele diesel/turbodiesel de 1.5 sau 1.7 cu injectie indirecta (EURO2, nonEURO) ea este 23bar sau 22bar
- la motoarele pe benzina, nu stiu exact pentru ca compresia difera in functie de puterea motorului (cele aspirate cu putere mare au compresie mai mare, cele turbo au compresie mai mica)
Compresia minima pentru pornire este specificata in manualul de reparatii al fiecarui motor, conditia ca sa porneasca motorul este ca fiecare cilindru sa aiba cel putin compresia minima. Deasemenea se accepta o diferenta de compresie de maxim 1..1.5bar intre oricare 2 cilindri ai aceluiasi motor. Daca aveti diferente mari intre valorile compresiei si motorul porneste greu ar trebui cautata si remediata cauza.
Daca unul din cilindrii motorului are compresia sub minimul acceptat, intr-o prima etapa va trebui verificat daca nu aveti vre-o supapa de admisie partial deschisa pe care motorul pierde din compresie. Se demonteaza capacul de la culbutori si se verifica pastilele sau tachetii hidraulici daca nu sunt in contact permanent cu arborele cu came. Daca sunt permanent in contact, se va gasi si elimina cauza.
Daca exista un cilindru cu compresie sub minimul admis pentru pornire si restul de 3 pistoane au compresie buna dar nu aproape de compresia minima atunci puteti inlocui doar segmentii de pe pistonul respectiv. In cazul in care toti cilindrii motorului au compresia la minim sau sub minimul admis pentru pornire, motorul ar trebui schimbat cu altul de la dezmembrari, pentru ca in mod sigur si restul componentelor de pe motor au uzura avansata sau sunt aproape de sfarsitul vietii lor.
Strict in cazul motoarelor diesel/turbodiesel fabricate de Isuzu (EURO2, nonEURO) 1.5D/TD sau 1.7D/TD/TDS gasiti mai multe informatii despre 'pornirea grea la rece' care adesea se rezolva prin 'rectificarea pastilelor din chiuloasa', aici :
- https://www.clubopel.com/vie...74&highlight=
- https://www.clubopel.com/vie...79&highlight=
9. Pompa de injectie sau pompa de inalta presiune.
Daca ati verificat si compresia si aceasta este buna, atunci probabil este defecta pompa de injectie (motoare EURO3, EURO2, nonEURO) sau pompa de inalta presiune (EURO4, EURO5). Pentru motoarele cu management motor veti gasi pe tester coduri de eroare care sa va ajute sa identificati cauza pentru care pompa nu functioneaza corect ca sa puteti porni motorul de pe masina dvs.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mie daca nu-mi porneste motorul diesel si acesta e rece sau e la prima pornire, rog pe cineva sa dea la automat si ma duc in spatele masinii sa vad ce iese pe esapament. De-a lungul anilor (pe cateva masini cu motor diesel) am observat urmatoarele :
- cand se da la automat si nu iese fum deloc pe esapament - dezamorsare
- cand se da la automat si iese fum negru - bujii arse sau avans prea mare
- cand se da la automat si iese fum alb-gri - aer pe circuitul de injectie sau avans prea mic
- cand se da la automat si iese fum maroniu inchis dar motorul da sa o ia - compresia motor e la valorea minima (se tine mai mult la automat ca motorul va porni la un moment dat)
Daca masina a pornit relativ usor, dar se bâlbâie la relanti primele 5-10sec :
- una din bujii este arsa, sau
- a fost ceva aer in motorina pe circuitul de injectie, sau
- una din supapele de admisie nu inchide corect pana nu se dilata putin chiuloasa, dar ulterior supapa va inchide bine
Daca masina a pornit si s-a oprit imediat :
- filtrul de motorina a inghetat
- admisia este obturata, motorul nu mai primeste aer (acesta fiind un caz foarte rar)
- cand se da la automat si nu iese fum deloc pe esapament - dezamorsare
- cand se da la automat si iese fum negru - bujii arse sau avans prea mare
- cand se da la automat si iese fum alb-gri - aer pe circuitul de injectie sau avans prea mic
- cand se da la automat si iese fum maroniu inchis dar motorul da sa o ia - compresia motor e la valorea minima (se tine mai mult la automat ca motorul va porni la un moment dat)
Daca masina a pornit relativ usor, dar se bâlbâie la relanti primele 5-10sec :
- una din bujii este arsa, sau
- a fost ceva aer in motorina pe circuitul de injectie, sau
- una din supapele de admisie nu inchide corect pana nu se dilata putin chiuloasa, dar ulterior supapa va inchide bine
Daca masina a pornit si s-a oprit imediat :
- filtrul de motorina a inghetat
- admisia este obturata, motorul nu mai primeste aer (acesta fiind un caz foarte rar)