Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • andreioto

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salutare tuturor..
am si eu un opel vectra b,an 98,mot 20-16v cod x20xev
problema e ca dabia porneste si nu tine relantiu,si in mers merge prost de tot nu trage deloc.
am fost cu ia la un mecanic de a pus testaru pe si mia doa codurile aste
P1110
P0443
P0505
P0135
P0403
partea prosatra e ca mia cerut 20 milioane sa mio faca si eu nici nu stiu ce are masina nu mia spus aptsolut nimic a zis ca doar se face si ma costa atata
alte detali nu mia dat
ma puteti ajuta si pe mine va rog Crying or Very sad
multunesc
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
P0135 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction
P0403 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Solenoid Control Circuit
P0443 EVAP Purge Solenoid Valve 1 Control CKT
P0505 Idle Control System Malfunction
P1110 Intake Air Temperature IAT Sensor (D/C) Open/Short
  • andreioto

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
ai putea sa-mi spui mai precis ce anume inseamna!
si ce piese ar fi,ca eu nu ma prea pricep la masini!
multumesc
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu inseamna ceva de genul:
- prima sonda lambda defecta - se inlocuieste cu una Bosch;
- EGR blocat - se curata;
- valva purjare vapori benzina - https://www.clubopel.com/vie...ght=valva+purjare
- motoras relanti, defect - se curata;
- senzor temperatura aer (admisie aer), defect - se inlocuieste.
  • andreioto

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Din cate stiu eu inseamna ceva de genul:
- prima sonda lambda defecta - se inlocuieste cu una Bosch;
- EGR blocat - se curata;
- valva purjare vapori benzina - https://www.clubopel.com/vie...ght=valva+purjare
- motoras relanti, defect - se curata;
- senzor temperatura aer (admisie aer), defect - se inlocuieste.


ai putea sa-mi spui si mie mai multe detali
-cum sar curata EGR
-si motorasu ala relanti se poate curata
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Sa stii ca butonul de cautare face minuni. Foloseste-l cu incredere.
https://www.clubopel.com/vie...15806&start=0
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=45884
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=44779
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=4659
Spor la citit.
  • tte
  • *
  • 5 mesaje
  • din 25 Apr 2009
  • Calibra 1995 x20xev
  • Ilfov
  • tte

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Calibra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2009

  • Mesaj Privat
salut ....cam tot ce atzi discutat voi mai sus ....totzi senzorii la mine au fost schimbatzi ....si tin sa mentionez k totzi au fost noi cumparati din magazin ..... la mine problema cu relantiu tot persista ..oscileaza si ramane turata le 1500-2000 ...cateodata...singuru senzor la care nu am umblat si nu stiu cum ii spune e ala de este pe furtunu de la admisi intre debilmetru si clapeta ....masina mea e o calibra din '95 cu x20xev pe ea ...id: tataitza_1987....ms
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va salut. Am citit pe forum diverse discutii privind aceasta problema si nici-un raspuns concret. Problemele ar putea sa fie multiple, cu siguranta. Masina Vectra B1-X20XEV.
Pana acum cateva zile masina si implicit motorul functionand impecabil, moment in cand s-a fisurat racordul flexibil de la evacuare. Am mers asa cateva zile(motorul functiona in continuare impecabil-nicio eroare), pana am gasit linga Real un service care avea racordul pe stoc si l-am inlocuit. Toate bune. Urmatoarea zi cand am plecat cu masina la fel, nici-o problema, pana cand am ajuns la un semafor si s-a oprit motorul(cand am scos pe liber, la relanti). Nu am luat in seama, am zis ca deh...Am pornit, a tinut relanti-ul pana la...urmatorul semafor. Am decis ca este ceva(desi nu aveam nimic aprins in bord-motorul functiona foarte bine).
Am ajuns acasa si am demontat throttelbody si YAC(motorasul de relanti) si le-am curatat cu spray de carburatoare. Sau curatat foarte bine, piesele fiind ca noi. Cand am demontat YAC-ul garnitura de hartie s-a rupt si am confectionat alta , dar dintr-o foita de aluminiu si l-am montat. La throttlebody am demontat si clapeta de tot sa o pot curata bine, dar si senzorul de pe clapeta(ca sa nu dau cu spray in el). Le-am montat pe motor, am bagat mufele si am dat sa pornesc motorul. A dat sa porneasca(deci nu s-a invartit in gol) si a murit instant. Eroare in bord, martor aprins. In urma diagnozei am constatat ca aveam 2 erori P100 si P0505. Cu softul s-a sters doar eroarea P100, eroarea care nu a mai reaparut nici pana acum. Insa m-am pricopsit cu P0505, de care nu scap.

In concluzie motorul in acest moment da sa porneasca, dar moare instant, nu tine relanti-ul deloc. Ma asteptam intr-o imbunatatire considerabila a functionarii motorului, dupa curatare.
Parereile dumneavoastra care ar putea sa fie?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
iac defect? stiu ca mai ai una. fa proba cu iac-ul de pe aia.merge si de pe un x18xe.
fa din op com o resetare la iac si dupa o procedura de invatare. contact pus 30 sec, contact luat, contact+ pornit motor si lasata asa pana ajunge la temperatura de lucru.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da marian_sro. S-a dat YAC-ul de pe cealalta in primele vanzari. O sa pastrez acum toti senzorii de pe cealalta. Am facut o greseala in ceea ce priveste demontarea, in sensul ca am demontat mufele cu bornele puse. Imi asum aceasta greseala, desi eu dau sfaturi mereu ca daca se umbla la motor sa se deconecteze bornele. Nu stiu ce a fost in capul meu. In fine, o sa caut un YAC de proba si sper sa scap de problema.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu cred sa fi crapat iac-ul de la atat. eu am scos mufa cu motor pornit si nu a avut nimic.
incearca sa ciocanesti in iac si dupa sa pornesti.poate isi revine.daca porneste dupa ciocaneala e clar iac-ul si ar trebui schimbat.

ps.de aia nu am vandut eu nici un senzor de pe masina.nu stii cand ai nevoie.un yac nou e vreo 4-5 mil.enorm. 100% merge cel de x18xe.merge si de pe nu stiu ce ford escort 1,6 benzina dar nu ai loc sa bagi mufa.bobina si prinderile sunt identice.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Astazi am demontat iar atat throttlebody-ul cat si YAC-ul. Citisem undeva ca este posibil sa traga aer fals pe la imbinarea YAC-ului cu throttlebody si s-a dovedic ca acest lucru era.
-Am schimbat si garnitura din aluminiu cu una de hartie(carton) si am dat cu gaschet.
-Am montat la loc totul, am pus contsctul 30secunde si am pornit motorul.
-A pornit la sfert, turatia s-a dus initial la 1100rot/min si timp de 1minut(cat pompa de aer secundar a functionat), dupa care a scazut la 900rot/min, unde avea o oscilatie mica intre 900-980rot/min.
-Martorul in bord statea inca aprins(motorul pornit)
-Am stat cu motorul pornit, fara sa accelerez timp de 25minute, pana cand temperatura lichidului de racire a ajuns la 92*C(a deschis termostatul si a pornit ventilatorul).
-Am turat motorul incet pana la 4000rot/min, timp in care martorul s-a stins din bord.
-Am diangnosticat si nu mai avea nici-o eroare, disparuse(resetase).
-Motorul a revenit la functionarea lui initiala, adica impecabila.
Acum porneste si tine relanti-ul bine,850rot/min.
Multumesc pentru sfaturi. Revin cu detalii, daca se schimba situatia.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ceva ciudat mi-a facut aseara.
-Am pornit motorul, functiona foarte bine(nu am nici-o alta roblema la el).
-Am plecat cu masina pana la Pitesti la un supermarket si a mers foarte bine, nu s-a aprins nici-un martor.
-Dupa cumparaturi am plecat si...la intrare in Pitesti(pe la depou) am prins acel semafor spre gara si am lasat sa functioneze la relanti. In acest moment a inceput sa oscileze relanti-ul intre 1000 si 2000rot/min la secunda, dupa care isi revenea putin si iar incepea.
-In bord, martorul se aprindea(ca defect), cand vroia el.


Este posibil ca YAC-ul sa fie intradevar defect desi acum relanti-ul tine?
Inca o chestie ciudata. Cand ''roata'' nu se invarte, face foarte rar acea oscilatie si revine foarte repede la 850rot/min, cand roata se invarte(desi este scoasa pe liber) oscilatiile sunt mai frecvente. Revin cu detalii.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@ksper
Daca ai posibilitatea inlocuieste, de proba, senzorul de vibrochen cu altul, original.
Noroc.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
senzorul crank nu da aberatii din astea.
@ksper cand mai face te dai jos si ciocanesti usor cu ceva in iac. daca is revine sau se opreste de tot ala e.
ce eroare ai avut dupa ce s-a aprins becul?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Eroarea era P0505...marian_sro , totul a inceput cand mi s-a fisurat racordul flexibil. Motorul,cat si masina functionand foarte bine, fara erori, fara nimic. Am mers cam o saptamana cu acel racord flexibil rupt. Initial am crezut ca este catalizatorul spart/fisurat.
-Am fost la un service aici in Pitesti unde aveau pe stoc racordul.
-Au demontat ''traseul'' aproape tot...saxofon cu tot cu sonda lambda(au scos mufa fara sa deconecteze bateria, desi le-am zis)-racord flexibil-catalizator-intermediara.
-Au sudat noul racord flexibil.
-Au montat totul la loc si au mufat sonda lambda.
-Am plecat de acolo, bucuros ca nu se mai auzea acel sunet de esapament spart.
-Masina a functionat foarte bine pana a doua zi, cand la un semafor s-a oprit motorul
Ma gandeam mai demult sa curat EGR-YAC-ThrottleBody.
-Am deconecta mufele de la YAC si Throttle Position Senzor si am demontat carburatorul si motorasul pas cu pas sa le curat.
-Le-am curatat luna si le-am montat la loc folosind la YAC o garnitura din aluminiu.
-Am montat mufele la loc si am pornit.
Motorul pornea, dar murea instant. Martor aprins in bord. Erori, doua P0100 si P0505. S-a sters doar prima, P0505 persista si nu reuseam sa scap de ea.
Ca sa o pornesc am umblat putin la surubul de reglaj al clapetei. Am deschis-o putin. A pornit la sfert, numai ca se tura , oscila relantiul.
-Am reglat tot din acel surub turatia motorului in jurul 850rot/min. Motorul functiona foarte bine acum , dar nu scapam de eroare, relanti bun.
M-am gandit ca eroare era de la YAC si ca sa scap de eroare am demontat iar motorasul pas cu pas si l-am inlocuit cu altul SH(cu valoare 10.1ohmi)si am schimbat si garnitura cu una originala.
-Am pus contactul timp de 30secunde si am pornit motorul.
-S-a dus turatia la 1100rot/min timp de 1min cat pompa de aer secundar a functionat, dupa care si-a revenit la 850rot/min. Martor inca aprins. Am lasat asa timp de 25min pana cind a deschis termostatul.
-Diagnoza si s-a sters si eroarea.
Acum toate bune si la locul lor.
-Am mers cu masina timp de o zi foarte bine, se comporat foarte bine, in plus se simtea o alta putere dezvoltata de motor.
-Aveam insa o problema cu lumina in bord in momentul cand dadeam semnalizare in sensul ca ''se simtea cum fura'' din intensitatea luminozitatii.
-Am zis ca am carbunii la alternator dusi.
Deci masina functiona foarte bine,o facuse-m.
-M-am decis sa demontez alternatorul si intradevar pe linga carbuni , am si ambii rulmenti cu joc.
-Am inlocuit alternatorul cu unul aproape identic(de alt producator), SH, dar care avea carbunii buni intradevar.
-A pornit iar si am bagat-o in teste iar...Ture prin oras, accelerari si decelerari. Functiona. Cu semnalizarea , nu se mai simte asa rau ''furtul'' de curent, dar tot ''fura'' pe undeva.
-Acum s-a schimbat putin situatia. Motorul functioneaza foarte bine, am mai scris.

PROBLEMA ACUM...
Cand masina sta si motorul functioneaza totul este normal....Situatia se schimba cand masina se afla in miscare, desi este scoasa din viteza(adica la relanti), moment in care are o fluctuatie de turatie intre 1000 si 1800rot/min.
Cum ''trag pe dreapta'' scade turatia la 850rot/min si sta constant. O turez(pe loc) pana la 7000rot/minut, urca foarte rapid, coboara pana la 850rot/min si sta constant. Nu se mai aprinde nimic in bord, zero erori.
Ma pun in miscare situatia se schimba, incepe sa oscileze intre turatiile mai sus mentionate.
Acest lucru nu imi explic.
DE CE cand masina sta pot tura motorul pana la maxim si revine constant si bine la turatia prescrisa de 850rot/min si cand masina este in miscare(scoasa pe liber) turatia oscileaza intre 1000 si 1800rot/min.
Vreau sa gasim impreuna o explicatie logica la aceasta problema.
In acest moment motorul functioneaza foarte bine(cand masina sta, in parametri normali) si cand este in miscare are si un plus de forta, numai ca are acea oscilatie enervanta.
V-oi reveni cu detalii, daca mai schimb ceva.
Astept si din partea dumneavoastra idei. Le v-oi aplica in limita bugetului.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
P0505 Idle Air Control Voltage High
P0505 Idle Air Control Voltage Low




Este foarte posibil sa fie IAC-ul defect, dar mai inainte de asta, trebuie de verificat cablajul, sa nu prezinte scurtcircuit si mai ales traseul de la mufa IAC pana la ECU sa fie intact,daca totul este ok, conform masuratorilor din imaginile prezentate iar eroarea persista si dupa inlocuirea IAC-ului, este foarte posibil sa fie o problema pe circuitul de control al IAC-ului din ECU.

Ar mai fi o problema, baietii au sudat cu sonda lambda in locasul ei ,adica au lasat-o pe saxofon ,cand au sudat si nu trebuia sa-i lasi sa-si faca de cap cu bornele de la acumulator.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Codul de eroare era P0505.

Acum nu mai are nici-o eroare, am reusit sa sterg eroarea dupa ce am inlocuit YAC cu unul SH. Valoare 10.1 ohmi.
O sa fac un fimulet cu ceea ce am schimbat, pe unde am umblat, cum se comporta motorul, respectiv masina.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
hmmm. nu pare a fi iac daca pe loc relantiul nu face probleme.
e ciudat rau ce se intampla.sudatul s-a facut pe masina? scoaterea mufelor cu borna pusa nu creeaza probleme.eu am scos de la tps,lambda,iac fara probleme. ai alt ecu de proba de la cealalta? iti trebuie immo si cip.ai pe cineva cu galleto? sa incerci o resoftare.

cu opel scanner este posibilitatea de reglare relanti pt "in mers". nu stiu daca merge si nu stiu daca nu e valabil numai la cutii automate.
tempomat ai pe masina?
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu s-a sudat nimic pe masina, i-am pus sa demonteze traseul de evacuare, dar s-a sudat racordul cred cu sonda lambda montata. Au dus traseul in atelierul de sudura.
Nu am tempomat pe masina. ECU de la cealalta il mai am, dar cu siguranta nu am ce sa fac cu el. Din cate am inteles trebuia ''resetat'' direct pe masina donoare.
Aveti mai jos mai multe detalii.

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR