MFC a scris:Salut
Am un Opel Vectra B1 din 1996 x16szr si se manifesta asa cum se descrie in acest topic. Ma lupt cu problema asta de o gramada de vreme si nu am reusit sa rezolv nimic. O sa ma limitez la ce s-a intamplat in ultima perioada. Incepem :
1. Cand e rece, sa zicem dimineata inainte sa plec la serviciu, pornesc masina si porneste frumos la sfert de cheie. Daca dau sa plec imediat ce a pornit imi da "nas", ca si cum nu mai stiu sa plec de pe loc. Pe masura ce se incalzeste motorul, dispare aceasta anomalie si nu mai sunt probleme cu plecatu' de pe loc.
2. Cat timp motorul este rece, merge bine. Turometrul sta peste 1000 rpm sa zicem undeva pe la 1100 si scade treptat pe masura ce se incalzeste pana cand atinge valoarea de 800. Cand ajunge la 800 rpm si sa zicem incepand cu temperatura 80, incepe spectacolul. Turometrul ciupeste, scade turatia putin dupa care isi revine, ca atunci cand incerci sa inchizi geamul deja inchis, fortand motorasul sa ceara curent mai mult. Acest lucru se intampla in permanenta indiferent de conditiile atmosferice de afara. De ce am zis de conditii atmosferice?! Pentru ca am observat ca pe timp de ploaie in special,oscilatiile turometrului sunt mai puternice, cateodata intre 400-1000 rpm, de parca nu mai stie care e relantiul...
Am mai observat ca, daca plec de pe loc puternic si imi mentin modul sport de condus sa zicem intre doua semafoare, dupa care franez brusc si ma opresc, turometrul ramane in urma. Adica sa zicem ca am ajuns la 4-5000 ture si ma opresc brusc, turometrul scade la 3000 si sta putin, apoi scade la 1500-2000 si sta putin, apoi scade cum ar trebui pana la 800 si revine la oscilatia cu care s-a obisnuit. Alteori ramane pe la 1500-2000 si daca nu calc acceleratia nu mai revine la relanti.
Masina consuma foarte mult, plin la plin prin oras am ajuns pe la aprox 15l/100km. Cand e rece masina trage, iar la cald foarte prost, daca am de urcat o panta lunga trebuie chiar sa schimb treapta inferioara, ce sa mai zic daca merg cu mai multi pasageri in masina.
Mentionez ca nu am si nu am avut niciodata vreun martor aprins pe bord cu toate ca masina merge foarte prost.
S-au curatat EGR si clapeta de acceleratie, s-au verificat furtune si nu trage aer fals, s-a verificat circuitul de alimentare si nu sunt probleme, s-a schimbat sonda lambda, s-au schimbat bujii si fise.
Am fost cu masina la "maiandrei", mi-a pus-o pe tester si a zis ca e posibil sa se rezolve crezand ca e o pana rupta de la un pinion sau ceva de genul asta insa nu a fost cazul. Erori pe tester erau ceva in legatura cu EGR insa nu erau cu caracter persistent ci doar stocate. S-au sters si intr-un final mi-a zis Andrei ca nu stie ce sa-i faca si ca-i pare rau dar nu ma poate ajuta.
Ultima "diagnosticare" ii apartine unui mecanic de la Royal Motors Pitesti si este dupa cum urmeaza. El e gata sa bage mana in foc ca de vina este bobina de inductie, pentru ca pierde sau fura curent (nu mai stiu exact cum s-a exprimat) si ca erorile cu EGR sunt cauza secundara a faptului ca motorul a mers/merge instabil cum mergeau daciile in 3 pistoane... Am observat ca in zona bobinei de inductie este o pata si se pare ca imi curge ceva, am dat cu mana si e ceva putin uleios de culoare neagra, care musteste sub bobina.
Voi ce parere aveti ?! Pentru ca sincer am ajuns la capatul rabdarii cu barca asta, care sincer, fiind atat de veche, nu m-am asteptat sa fie atat de greu de reparat.
Multumesc.
Salut,
Ai rezolvat problemele descrise mai sus? Exact asa imi face si mie, doar ca este vorba de un Astra F cu X16SZR din 97.
Singura diferenta la mine este ca oscilatiile la relanti care apar odata ce motorul se incalzeste sunt micute, maxim 100 rpm (cred ca intre 750-850 rpm sau 800-900) si nu are treaba cu conditiile atmosferice, nici nu ramane acul la 1500 sau 2000 dupa mers mai in forta! Pur si simplu nu stiu cum sa scap de acea mica oscilatie, se aude si la motor aceasta mica intrerupere si nu stiu ce sa-i fac sa mearga rotund.
In rest, tot asa imi face si mie la plecarea de pe loc la rece, in special daca actionez servodirectia trebuie sa fiu atent sa turez mai mult decat la o masina in mintile ei. --> am citit ca se schimba IAC
La bobina la fel se prelinge si la mine ulei pe sub ea --> am citit ca se achimba un oring la axa cu came
Oare daca schimb bobina scap de micile oscilatii ale relantiului?! Cel care a adus-o din Austria i-a spalat motorul si zicea ca de acolo i se trage problema cu relantiul.....ce sa-i fac acum sa ma apuc sa schimb toti senzorii si sa faca la fel, erori nu da de nici un fel...ciudata chestie cu masina asta! Poate ma lumineaza si pe mine cineva