Anki
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Am o Astra H 1.6 twinport 105 CP cumparata SH in 2010 luna Sept.
M-ar ajuta tare mult o lamurire legata de textul de mai jos. Anul de fabricatie a masinii este 2006, asta inseamna ca eu trebuie sa platesc acum aceasta taxa?! M-am uitat in documentele masinii si nu am nici o chitanta de gen Taxa Mediu sau ceva de genul. Mentionez ca masina este cumparata din Romania, nu a fost adusa din afara anterior.
M-ar ajuta un sfat. MErci frumos.
..."Guvernul a aprobat, in sedinta de curand, proiectul de Lege privind taxa auto, care prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%"
"taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. "[/i]
M-ar ajuta tare mult o lamurire legata de textul de mai jos. Anul de fabricatie a masinii este 2006, asta inseamna ca eu trebuie sa platesc acum aceasta taxa?! M-am uitat in documentele masinii si nu am nici o chitanta de gen Taxa Mediu sau ceva de genul. Mentionez ca masina este cumparata din Romania, nu a fost adusa din afara anterior.
M-ar ajuta un sfat. MErci frumos.
..."Guvernul a aprobat, in sedinta de curand, proiectul de Lege privind taxa auto, care prevede o reducere a taxei de poluare cu pana la 25%"
"taxa de poluare va fi platita, o singura data, atat pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania, indiferent daca autovehiculul este produs in tara sau strainatate, cat si pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 pentru care nu a fost platita o astfel de taxa. "[/i]
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Uite aici tot documentul.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL CAMERA DEPUTAÞILOR
LEGE
privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
ART. 1
(1) Prezenta lege stabileºte cadrul legal al taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule,
denumitã în continuare taxã.
(2) Taxa se face venit la bugetul Fondului pentru Mediu ºi se gestioneazã de Administraþia Fondului pentru
Mediu, în vederea finanþãrii programelor ºi proiectelor pentru protecþia mediului.
ART. 2
În înþelesul prezentei legi, termenii ºi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaþie:
a) autovehicul nou - orice autovehicul care nu a fost înmatriculat;
b) RNTR2 - Reglementãrile privind omologarea de tip ºi eliberarea cãrþii de identitate a vehiculelor rutiere,
precum ºi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin Ordinul ministrului lucrãrilor
publice, transporturilor ºi locuinþei nr. 211/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare;
c) RNTR 7 - Reglementãri privind omologarea individualã, eliberarea cãrþii de identitate ºi certificarea
autenticitãþii vehiculelor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcþiilor ºi turismului
nr. 2132/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1160 din 21 decembrie 2005, cu
modificãrile ºi completãrile ulterioare
d) scoatere din parcul auto naþional – orice acþiune care are ca rezultat radierea autovehiculului înmatriculat,
cu excepþia casãrii ºi dezmembrãrii;
e) organ fiscal competent – organul fiscal teritorial în a cãrei evidenþã este înregistrat contribuabilul ca
plãtitor de impozite ºi taxe;
f) contribuabil – orice persoana fizicã sau persoana juridicã care se afla în una dintre situaþiile prevãzute la
art. 4;
g) autovehicul rulat – autovehiculul care a mai fost înmatriculat;
h) înmatriculare – operaþiune administrativã ce constã în înscrierea în evidenþele autoritãþilor competente,
potrivit legii, a dobândirii dreptului de proprietate asupra unui vehicul de cãtre primul proprietar din
România ºi atribuirea unui certificat de înmatriculare ºi numãrului de înmatriculare;
i) prima transcriere a dreptului de proprietate – primul transfer al dreptului de proprietate asupra
autovehiculului rulat, realizat dupã intrarea în vigoarea a prezentei legi în condiþiile art. 11 alin. (2) lit. b) din
Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaþia pe drumurile publice, republicatã, cu
modificãrile ºi competãrile ulterioare;
j) taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule - taxa prevãzutã la art. 2141 - 2143 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, in vigoare pana la data de 1 iulie 2008;
k) taxa pe poluare pentru autovehicule - taxa prevãzutã de Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare,
l) taxa- reprezintã suma datoratã de cãtre contribuabil pentru emisiile poluante provenite de la autovehiculele
din categoriile M1, M2, M3 ºi N1, N2, N3.
ART. 3
(1) Taxa se aplicã pentru autovehiculele din categoriile M1, M2, M3 ºi N1, N2, N3, astfel cum sunt acestea
definite în RNTR2, cu excepþia:
a) autovehiculelor aparþinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare ºi membrilor acestora, precum ºi
altor organizaþii ºi persoane strãine cu statut diplomatic, care îºi desfãºoarã activitatea pe teritoriul României;
b) autovehiculelor special modificate în scopul conducerii de cãtre persoanele cu handicap, precum ºi
autovehiculele special modificate în scopul preluãrii ºi transportãrii persoanelor cu handicap grav sau
accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite în Legea nr. 448/2006 privind protecþia ºi promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare;
c) autovehiculelor destinate a fi utilizate de forþele armate, forþele de securitate a statului, de poliþie, de
jandarmerie, de poliþia de frontierã, de pompieri;
d) autovehiculelor definite conform RNTR2 destinate serviciilor de ambulanþã ºi medicinã, autovehiculele
speciale echipate corespunzãtor pentru acordarea ajutorului de urgenþã, precum ºi autovehiculele speciale
destinate serviciilor de descarcerare ºi stingere a incendiilor;
e) autovehiculelor speciale a cãror deplasare pe drumurile publice este în general limitatã numai la ºi de la
locul de muncã, ale cãror motoare respectã normele privind poluarea chimicã aplicabile maºinilor mobile
nerutiere.
(2) Excepþia prevãzutã la alin. (1) lit. b) se aplicã numai pentru achiziþionarea unui singur autovehicul în
decurs de 5 ani ºi atunci când autovehiculul este în proprietatea persoanei cu handicap.
(3) Modificãrile speciale aduse autovehiculelor se înscriu de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Român"
în cartea de identitate a vehiculului.
(4) Lista modificãrilor speciale aduse autovehiculelor este cea prevãzutã în RNTR 7.
(5) Autovehiculele dotate cu cutie de viteze care poate funcþiona în regim automat, deþinute de cãtre
persoanele cu handicap, intrã în categoria celor exceptate de la plata taxei conform alin (1) lit. b), cu conditia
respectarii prevederilor alin (3) .
(6) În categoria autovehiculelor prevãzute la alin. (1) lit. d) se încadreazã numai acele autovehicule dotate cu
echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanþã, medicinã sau stingere a incendiilor care
sunt înscrise în evidenþa staþiilor de ambulanþã, a serviciilor mobile de urgenþã ºi de reanimare, precum ºi a
inspectoratelor pentru situaþii de urgenþã. În aceeaºi categorie intrã ºi autovehiculele dotate cu echipamente
speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanþã, medicinã sau pentru stingerea incendiilor, deþinute de
operatorii economici.
ART. 4
(1) Obligaþia de platã a taxei intervine:
a) cu ocazia inscrierii in evidentele autoritatii competente, potrivit legii, a dobandirii dreptului de proprietate
asupra unui vehicul de catre primul proprietar din România;
b) la repunerea în circulaþie a unui autovehicul dupã încetarea unei exceptãri sau scutiri prevãzute la art. 3 ºi
8 din prezenta lege;
c) la reintroducerea în parcul auto naþional a unui autovehicul , în cazul în care, la momentul scoaterii sale
din parcul naþional, i s-a restituit proprietarului plãtitor valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu
prevederile art. 7 din prezenta lege
(2) Obligaþia de platã a taxei intervine ºi cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, în România,
asupra unui autovehicul rulat ºi pentru care nu a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule
sau taxa pe poluare pentru autovehicule ºi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau
scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementãrilor legale în vigoare la momentul înmatriculãrii.
ART. 5
(1) Organul fiscal competent calculeazã cuantumul taxei, pe baza documentelor din care rezultã dovada
dobândirii autovehiculului și elementele de calcul al taxei, depuse de cãtre contribuabilul care intenționeazã
sã efectueze înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate. Lista documentelor este
prevãzutã în normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(2) Valoarea în lei a taxei se determinã pe baza cursului de schimb valutar al monedei Euro stabilit în prima
zi lucrãtoare a lunii octombrie din anul precedent ºi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(3) Taxa se plãteºte de cãtre contribuabil într-un cont distinct deschis la unitãþile Trezoreriei Statului pe
numele Administraþiei Fondului pentru Mediu, iar dovada plãþii ei va fi prezentatã cu ocazia înmatriculãrii
sau transcrieii dreptului de proprietate asupra autovehiculului aflat în una dintre situaþiile prevãzute la art. 4.
ART. 6
(1) Suma de platã reprezentând taxa se calculeazã pe baza elementelor prevãzute în anexele nr. 1 - 5, dupã
cum urmeazã:
a) pentru autovehiculele din categoria M1 cãrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau
Euro 6:
1. pentru autovehiculele cãrora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se
calculeazã pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) ºi a taxei pentru emisiile poluante exprimate în euro/1
gram CO2, prevãzute în anexa nr. 1, ºi a normei de poluare ºi a taxei pentru emisiile poluante exprimate în
euro/1 cmc, prevãzute în anexa nr. 2, ºi a cotei de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4,
dupã formula:
Suma de platã = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%, unde:
A = valoarea combinatã a emisiilor de CO2, exprimatã în grame/km;
B = taxa pentru emisiile poluante, exprimatã în euro/1 gram CO2, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindricã);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4;
2. pentru autovehiculele cãrora le corespunde norma de poluare Euro 6 taxa se va determina pe baza
formulei prevãzute la pct. 1, odatã cu intrarea în vigoare a normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea ºi
introducerea în circulaþie a vehiculelor noi, conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de
tip a autovehiculelor în ceea ce priveºte emisiile provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la
vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi privind accesul la informaþiile referitoare la repararea ºi
întreþinerea vehiculelor;
b) pentru autovehiculele din categoria M1, cãrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau
Euro 2 ºi pentru care nu este specificatã valoarea combinatã a emisiilor de CO2, dupã formula:
Suma de platã = C x D x (100 - E),
---------
100
unde:
C = cilindree (capacitatea cilindricã);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4;
c) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã ºi pentru autovehiculele din categoria M1 cãrora le corespund normele
de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deþin omologare europeanã de tip ºi pentru care nu este
specificatã valoarea combinatã a emisiilor de CO2;
d) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã ºi pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N1, N2 ºi N3, pentru
care taxa pentru emisiile poluante pe cilindree este prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 3.
(2) Norma de poluare Euro ºi valoarea emisiei de CO2, la care se face referire la alin. (1), sunt cele
menþionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului, în conformitate
cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu deþin
omologare europeanã de tip a întregului vehicul, aceste elemente se determinã în conformitate cu
reglementãrile în vigoare.
(3) Cota de reducere, prevãzutã în anexa nr. 4, este stabilitã în funcþie de vechimea autovehiculului.
(4) Cu ocazia calculului taxei pot fi acordate reduceri suplimentare faþã de cota de reducere prevãzutã în
anexa nr. 4, în funcþie de abaterile de la situaþia standard a elementului/elementelor care a/au stat la baza
stabilirii cotei fixe, dacã persoana care solicitã înmatricularea sau, dupã caz, prima transcriere a dreptului de
proprietate asupra unui autovehicul rulat declarã pe propria rãspundere cã rulajul mediu anual real al
autovehiculului în cauzã este mai mare decât rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria
respectivã de autovehicule, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. În acest caz, calculul
taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevãzutã în anexa nr. 4, majoratã cu reducerea
suplimentarã prevãzutã în anexa nr. 5. Atunci când noua cotã de reducere este mai mare de 90%, se aplicã
cota de reducere de 90%.
(5) Suma reprezentând taxa ce urmeazã a fi plãtitã, calculatã potrivit prevederilor alin.(1), poate fi ajustatã ºi
atunci când persoana care solicitã înmatricularea sau, dupã caz, prima transcriere a dreptului de proprietate
asupra unui autovehicul rulat face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomã
"Registrul Auto Român", cã deprecierea autovehiculului rulat este mai mare, potrivit normelor metodologice
de aplicare a prezentei legi.
(6) Vechimea autovehiculului se calculeazã în funcþie de data primei înmatriculãrii a acestuia.
(7) Atunci când persoana care solicitã înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra
autovehiculului nu poate face dovada datei înmatriculãrii autovehiculului, taxa se calculeazã în funcþie de
anul fabricaþiei.
ART. 7
(1) În cazul în care un autovehicul pentru care s-a plãtit, în România, taxa pe poluare pentru autovehicule sau
taxa prevãzutã de prezenta lege, este ulterior scos din parcul auto naþional, contribuabilului care a plãtit taxa i
se restituie valoarea rezidualã a acesteia, conform alin. (3).
(2) Valoarea rezidualã a taxei reprezintã taxa care ar fi plãtitã pentru respectivul autovehicul dacã acesta ar fi
înmatriculat la momentul scoaterii din parcul auto naþional.
(3) Restituirea se efectueazã la cererea contribuabilului, în baza urmãtoarelor documente:
a) documentul care atestã cã solicitantul a fost ultimul proprietar al autovehiculului scos din parcul auto
naþional;
b) dovada radierii din circulaþie a autovehiculului;
(4) Cererea de restituire se depune la organul fiscal competentã;
(5) In situatia in care valoarea reziduala a taxei, calculatat conform prezentului articol este mai mare decat
taxa achitata la momentul inmatricularii autovehiculului in Romania, se restituie valoarea reziduala in limita
taxei achitata.
ART. 8
(1) Taxa nu se plãteºte atunci când autovehiculele sunt:
a) încadrate în categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale în vigoare;
b) acordate instituþiilor de învãþãmânt, sãnãtate ºi culturã, ministerelor, altor organe ale administraþiei
publice, structurilor patronale ºi sindicale reprezentative la nivel naþional, asociaþiilor ºi fundaþiilor de
utilitate publicã, de cãtre guverne strãine, organisme internaþionale ºi organizaþii nonprofit ºi de caritate, prin
donaþii sau finanþate direct din împrumuturi nerambursabile, precum ºi din programe de cooperare ºtiinþificã
ºi tehnicã;
c) confiscate sau intrate potrivit legii în proprietatea privatã a statului ºi acordate cu titlu gratuit în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
d) destinate competiþiilor sportive, definite conform prevederilor legale în vigoare.
(2) În cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevãzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia
Autonomã "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%.
ART. 9
(1) Suma reprezentând taxa poate fi contestatã atunci când persoana care urmeazã sã înmatriculeze sau sã
transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada cã autovehiculul sãu s-a
depreciat într-o mãsurã mai mare decât cea indicatã de grila prevãzutã în anexa nr. 4.
(2) Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute în vedere la stabilirea cotei de
reducere prevãzute la art. 6 alin. (3).
(3) În caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat prevãzute la alin. (2) se stabilesc, la cererea
contribuabilului, prin expertizã tehnicã efectuatã contra cost de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", pe
baza procedurii prevãzute de normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(4) Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabileºte de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în
funcþie de operaþiunile aferente expertizei ºi nu poate depãºi costul acestora.
(5) Rezultatul expertizei tehnice se consemneazã într-un document eliberat de Regia Autonomã "Registrul
Auto Român", care cuprinde informaþiile corespunzãtoare fiecãruia dintre elementele prevãzute la alin. (2) ºi
cota de reducere care decurge din acestea.
(6) Documentul privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" se
prezintã de cãtre plãtitorul taxei autoritãþii fiscale competente.
(7) La primirea documentului prevãzut la alin. (6), organul fiscal competentã va proceda la recalcularea
sumei de platã reprezentând taxa, care poate conduce la restituirea diferenþei de taxã faþã de cea plãtitã cu
ocazia înmatriculãrii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat.
( În cazuri bine întemeiate, organul fiscal competentã poate solicita efectuarea unei contraexpertize.
ART. 10
Stabilirea, verificarea ºi colectarea, inclusiv soluþionarea contestaþiilor privind taxa datoratã de cãtre
contribuabili, se realizeazã de cãtre organul fiscal competentã, potrivit prevederilor Ordonanþei Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
ART. 11
Persoana nemulþumitã de rãspunsul primit la contestaþie se poate adresa instanþelor de contencios
competente, potrivit legii.
ART. 12
(1) În cazul în care taxa pe poluare pentru autovehicule achitatã de cãtre contribuabili începând cu 1 iulie
2008 pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, potrivit prevederilor Ordonanþei de urgenþã a
Guvernului nr. 50/2008, este mai mare decât taxa rezultatã din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa
pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculatã în lei la cursul de schimb valutar aplicabil la
momentul înmatriculãrii în România, se pot restitui sumele reprezentând diferenþa de taxã plãtitã, numai
cãtre titularul obligaþiei de platã, pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei
legi. Calculul diferenþei de restituit se face pe baza formulei de calcul din prezentul act normativ, în care se
utilizeazã elementele avute în vedere la momentul înmatricularii autovehiculului în România.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) se restituie la cererea contribuabilului, adresatã organului fiscal competent,
în conformitate cu prevederile Ordonanþei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã,
republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(3) Taxa rezultatã ca diferenþã între suma achitatã de contribuabil cu titlu de taxã specialã pentru autoturisme
ºi autovehicule, ºi cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru
autovehicule se restituie în termenul de prescripþie prevãzut de legea fiscalã, pe baza procedurii stabilite în
normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
ART. 13
Cheltuielile bãnesti stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si irevocabile in sarcina
statului precum si orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silita se suporta din taxa incasata in conturile
organului fiscal competent sau din taxa virata la bugetul Fondului de mediu, dupã caz.
ART. 14
În termen de 15 de zile de la data publicãrii prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I,
Ministerul Mediului ºi Pãdurilor împreunã cu Ministerul Administraþiei ºi Internelor, Ministerul Finanþelor
Publice ºi Ministerul Transporturilor ºi Infrastructurii vor elabora norme metodologice de aplicare a
prezentei legi, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 15
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 16
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 327 din 25 aprilie 2008, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare ºi Hotãrârea Guvernului nr. 686/2008
privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 480 din 30 iunie 2008, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
Anexa nr.1
Nivelul taxei pentru emisiile poluante în funcþie de emisia de dioxid de carbon
Norma de poluare1) Emisia de dioxid de carbon
- grame CO2/km -
Nivelul taxei pentru emisiile
poluante
- euro/1 gram CO2 -
1 2 3
Hibride, electrice - 0
Euro 6 - 0
Euro 5, Euro 4, Euro 3 </= 120 0
121 - 150 0,5
151 - 180 1,0
181 - 210 2,0
211 - 240 4,0
241 - 270 6,0
>/= 271 8,0
1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 ºi Euro 6;
- directivele 98/69/CE ºi 2002/80/CE pentru Euro 3 ºi Euro 4.
Anexa nr.2
Nivelul taxei pentru emisiile poluante în funcþie de norma de poluare
Norma de poluare 1 )
Cilindree
Capacitatea
cilindrica
- cmc -
Nivelul taxei pentru emisiile
poluante
- euro /1 cmc -
1 2 3
Hibride, electrice
E6 *2 )
E5 <= 1200 0,065
1201 - 1400 0,130
1401 - 1600 0,195
1601 - 2000 0,260
2001 - 3000 0,325
> 3000 0,390
E4 <= 1200 0,50
1201 - 1400 0,67
1401 - 1600 0,90
1601 - 2000 1,80
2001 - 3000 2,25
> 3000 2,70
E3 <= 1200 1,30
1201 - 1400 2,34
1401 - 1600 3,51
1601 - 2000 4,68
2001 - 3000 5,85
> 3000 7,02
E2 <= 1200 3,00
1201 - 1400 4,50
1401 - 1600 6,75
1601 - 2000 9,00
2001 - 3000 11,25
> 3000 16,00
E1 <= 1200 6,60
1201 - 1400 9,90
1401 - 1600 14,85
1601 - 2000 19,80
2001 - 3000 24,75
> 3000 29,70
E0 <= 1200 15,80
1201 - 1400 23,77
1401 - 1600 35,62
1601 - 2000 47,55
2001 - 3000 70,00
> 3000 95,10
1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 ºi Euro 6;
- Directiva 98/69/CE ºi Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 ºi Euro 4;
- directivele 94/12/CE ºi 96/69/CE pentru Euro 2;
- directivele 91/441/CEE ºi 93/59/CEE pentru Euro 1.
2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a
Normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea ºi introducerea în circulaþie a vehiculelor noi conform
Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveºte emisiile
provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi
privind accesul la informaþiile referitoare la repararea ºi întreþinerea vehiculelor.
Anexa nr. 3
Nivelul taxei pentru emisiile poluante pentru autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 ºi M3
Norma de poluare 1 ) Nivelul taxei pentru emisiile poluantetaxei specifice
- euro/1 cmc -
1 2
Euro 6/VI2) 0
Euro 5/V 0,05
Euro 4/IV 0,25
Euro 3/III 0,5
Euro 2/II 2
Euro 1/I 4
Non-Euro 9
1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- directivele 1999/96/CE ºi 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
- directivele 91/542/CEE ºi 96/1/CE pentru Euro II;
- Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante(euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a normei
Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea ºi introducerea în circulaþie a vehiculelor noi conform
Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveºte emisiile
provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi
privind accesul la informaþiile referitoare la repararea ºi întreþinerea vehiculelor.
Anexa nr. 4
Grila privind cotele de reducere a taxei pentru emisiile poluante
Vechimea autovehiculului Cota de reducere
- % -
1 2
nou 0
</= 1 lunã 3
> 1 lunã - 3 luni inclusiv 5
> 3 luni - 6 luni inclusiv 8
> 6 luni - 9 luni inclusiv 10
> 9 luni - 1 an inclusiv 13
> 1 an - 2 ani inclusiv 21
> 2 ani - 3 ani inclusiv 28
> 3 ani - 4 ani inclusiv 33
> 4 ani - 5 ani inclusiv 38
> 5 ani - 6 ani inclusiv 43
> 6 ani - 7 ani inclusiv 49
> 7 ani - 8 ani inclusiv 55
> 8 ani - 9 ani inclusiv 61
> 9 ani - 10 ani inclusiv 66
> 10 ani - 11 ani inclusiv 73
> 11 ani - 12 ani inclusiv 79
> 12 ani - 13 ani inclusiv 84
> 13 ani - 14 ani inclusiv 89
peste 14 ani 90
Anexa nr. 5
Grila privind cotele de reducere suplimentarã în funcþie de rulajul mediu anual real al autovehiculului
Categoria de autovehicul
Diferenþa dintre rulajul mediu
anual real ºi rulajul mediu anual
standard(km)
Cota de reducere suplimentarã
(%)
1 2 3
M1 < 5.000 0
5.001 - 10.000 0,5
10.001 - 15.000 0,75
15.001 - 20.000 1,0
20.001 - 25.000 1,25
25.001 - 30.000 1,5
> 30.001 1,75
N1 < 10.000 0
10.001 - 20.000 0,5
20.001 - 30.000 0,75
30.001 - 40.000 1,0
40.001 - 50.000 1,25
> 50.001 1,5
M2 ºi N2 < 15.000 0
15.001 - 30.000 0,5
30.001 - 45.000 0,75
45.001 - 60.000 1,0
60.001 - 75.000 1,25
> 75.001 1,5
M3 ºi N3 < 25.000 0
25.001 - 50.000 0,5
50.001 - 100.000 0,75
100.001 - 150.000 1,0
150.001 - 200.000 1,25
> 200.001 1,5
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
SENATUL CAMERA DEPUTAÞILOR
LEGE
privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
ART. 1
(1) Prezenta lege stabileºte cadrul legal al taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule,
denumitã în continuare taxã.
(2) Taxa se face venit la bugetul Fondului pentru Mediu ºi se gestioneazã de Administraþia Fondului pentru
Mediu, în vederea finanþãrii programelor ºi proiectelor pentru protecþia mediului.
ART. 2
În înþelesul prezentei legi, termenii ºi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaþie:
a) autovehicul nou - orice autovehicul care nu a fost înmatriculat;
b) RNTR2 - Reglementãrile privind omologarea de tip ºi eliberarea cãrþii de identitate a vehiculelor rutiere,
precum ºi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin Ordinul ministrului lucrãrilor
publice, transporturilor ºi locuinþei nr. 211/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare;
c) RNTR 7 - Reglementãri privind omologarea individualã, eliberarea cãrþii de identitate ºi certificarea
autenticitãþii vehiculelor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcþiilor ºi turismului
nr. 2132/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1160 din 21 decembrie 2005, cu
modificãrile ºi completãrile ulterioare
d) scoatere din parcul auto naþional – orice acþiune care are ca rezultat radierea autovehiculului înmatriculat,
cu excepþia casãrii ºi dezmembrãrii;
e) organ fiscal competent – organul fiscal teritorial în a cãrei evidenþã este înregistrat contribuabilul ca
plãtitor de impozite ºi taxe;
f) contribuabil – orice persoana fizicã sau persoana juridicã care se afla în una dintre situaþiile prevãzute la
art. 4;
g) autovehicul rulat – autovehiculul care a mai fost înmatriculat;
h) înmatriculare – operaþiune administrativã ce constã în înscrierea în evidenþele autoritãþilor competente,
potrivit legii, a dobândirii dreptului de proprietate asupra unui vehicul de cãtre primul proprietar din
România ºi atribuirea unui certificat de înmatriculare ºi numãrului de înmatriculare;
i) prima transcriere a dreptului de proprietate – primul transfer al dreptului de proprietate asupra
autovehiculului rulat, realizat dupã intrarea în vigoarea a prezentei legi în condiþiile art. 11 alin. (2) lit. b) din
Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaþia pe drumurile publice, republicatã, cu
modificãrile ºi competãrile ulterioare;
j) taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule - taxa prevãzutã la art. 2141 - 2143 din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, in vigoare pana la data de 1 iulie 2008;
k) taxa pe poluare pentru autovehicule - taxa prevãzutã de Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare,
l) taxa- reprezintã suma datoratã de cãtre contribuabil pentru emisiile poluante provenite de la autovehiculele
din categoriile M1, M2, M3 ºi N1, N2, N3.
ART. 3
(1) Taxa se aplicã pentru autovehiculele din categoriile M1, M2, M3 ºi N1, N2, N3, astfel cum sunt acestea
definite în RNTR2, cu excepþia:
a) autovehiculelor aparþinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare ºi membrilor acestora, precum ºi
altor organizaþii ºi persoane strãine cu statut diplomatic, care îºi desfãºoarã activitatea pe teritoriul României;
b) autovehiculelor special modificate în scopul conducerii de cãtre persoanele cu handicap, precum ºi
autovehiculele special modificate în scopul preluãrii ºi transportãrii persoanelor cu handicap grav sau
accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite în Legea nr. 448/2006 privind protecþia ºi promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare;
c) autovehiculelor destinate a fi utilizate de forþele armate, forþele de securitate a statului, de poliþie, de
jandarmerie, de poliþia de frontierã, de pompieri;
d) autovehiculelor definite conform RNTR2 destinate serviciilor de ambulanþã ºi medicinã, autovehiculele
speciale echipate corespunzãtor pentru acordarea ajutorului de urgenþã, precum ºi autovehiculele speciale
destinate serviciilor de descarcerare ºi stingere a incendiilor;
e) autovehiculelor speciale a cãror deplasare pe drumurile publice este în general limitatã numai la ºi de la
locul de muncã, ale cãror motoare respectã normele privind poluarea chimicã aplicabile maºinilor mobile
nerutiere.
(2) Excepþia prevãzutã la alin. (1) lit. b) se aplicã numai pentru achiziþionarea unui singur autovehicul în
decurs de 5 ani ºi atunci când autovehiculul este în proprietatea persoanei cu handicap.
(3) Modificãrile speciale aduse autovehiculelor se înscriu de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Român"
în cartea de identitate a vehiculului.
(4) Lista modificãrilor speciale aduse autovehiculelor este cea prevãzutã în RNTR 7.
(5) Autovehiculele dotate cu cutie de viteze care poate funcþiona în regim automat, deþinute de cãtre
persoanele cu handicap, intrã în categoria celor exceptate de la plata taxei conform alin (1) lit. b), cu conditia
respectarii prevederilor alin (3) .
(6) În categoria autovehiculelor prevãzute la alin. (1) lit. d) se încadreazã numai acele autovehicule dotate cu
echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanþã, medicinã sau stingere a incendiilor care
sunt înscrise în evidenþa staþiilor de ambulanþã, a serviciilor mobile de urgenþã ºi de reanimare, precum ºi a
inspectoratelor pentru situaþii de urgenþã. În aceeaºi categorie intrã ºi autovehiculele dotate cu echipamente
speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanþã, medicinã sau pentru stingerea incendiilor, deþinute de
operatorii economici.
ART. 4
(1) Obligaþia de platã a taxei intervine:
a) cu ocazia inscrierii in evidentele autoritatii competente, potrivit legii, a dobandirii dreptului de proprietate
asupra unui vehicul de catre primul proprietar din România;
b) la repunerea în circulaþie a unui autovehicul dupã încetarea unei exceptãri sau scutiri prevãzute la art. 3 ºi
8 din prezenta lege;
c) la reintroducerea în parcul auto naþional a unui autovehicul , în cazul în care, la momentul scoaterii sale
din parcul naþional, i s-a restituit proprietarului plãtitor valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu
prevederile art. 7 din prezenta lege
(2) Obligaþia de platã a taxei intervine ºi cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, în România,
asupra unui autovehicul rulat ºi pentru care nu a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule
sau taxa pe poluare pentru autovehicule ºi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau
scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementãrilor legale în vigoare la momentul înmatriculãrii.
ART. 5
(1) Organul fiscal competent calculeazã cuantumul taxei, pe baza documentelor din care rezultã dovada
dobândirii autovehiculului și elementele de calcul al taxei, depuse de cãtre contribuabilul care intenționeazã
sã efectueze înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate. Lista documentelor este
prevãzutã în normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(2) Valoarea în lei a taxei se determinã pe baza cursului de schimb valutar al monedei Euro stabilit în prima
zi lucrãtoare a lunii octombrie din anul precedent ºi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(3) Taxa se plãteºte de cãtre contribuabil într-un cont distinct deschis la unitãþile Trezoreriei Statului pe
numele Administraþiei Fondului pentru Mediu, iar dovada plãþii ei va fi prezentatã cu ocazia înmatriculãrii
sau transcrieii dreptului de proprietate asupra autovehiculului aflat în una dintre situaþiile prevãzute la art. 4.
ART. 6
(1) Suma de platã reprezentând taxa se calculeazã pe baza elementelor prevãzute în anexele nr. 1 - 5, dupã
cum urmeazã:
a) pentru autovehiculele din categoria M1 cãrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau
Euro 6:
1. pentru autovehiculele cãrora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se
calculeazã pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) ºi a taxei pentru emisiile poluante exprimate în euro/1
gram CO2, prevãzute în anexa nr. 1, ºi a normei de poluare ºi a taxei pentru emisiile poluante exprimate în
euro/1 cmc, prevãzute în anexa nr. 2, ºi a cotei de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4,
dupã formula:
Suma de platã = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%, unde:
A = valoarea combinatã a emisiilor de CO2, exprimatã în grame/km;
B = taxa pentru emisiile poluante, exprimatã în euro/1 gram CO2, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindricã);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4;
2. pentru autovehiculele cãrora le corespunde norma de poluare Euro 6 taxa se va determina pe baza
formulei prevãzute la pct. 1, odatã cu intrarea în vigoare a normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea ºi
introducerea în circulaþie a vehiculelor noi, conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de
tip a autovehiculelor în ceea ce priveºte emisiile provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la
vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi privind accesul la informaþiile referitoare la repararea ºi
întreþinerea vehiculelor;
b) pentru autovehiculele din categoria M1, cãrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau
Euro 2 ºi pentru care nu este specificatã valoarea combinatã a emisiilor de CO2, dupã formula:
Suma de platã = C x D x (100 - E),
---------
100
unde:
C = cilindree (capacitatea cilindricã);
D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4;
c) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã ºi pentru autovehiculele din categoria M1 cãrora le corespund normele
de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deþin omologare europeanã de tip ºi pentru care nu este
specificatã valoarea combinatã a emisiilor de CO2;
d) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã ºi pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N1, N2 ºi N3, pentru
care taxa pentru emisiile poluante pe cilindree este prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 3.
(2) Norma de poluare Euro ºi valoarea emisiei de CO2, la care se face referire la alin. (1), sunt cele
menþionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului, în conformitate
cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu deþin
omologare europeanã de tip a întregului vehicul, aceste elemente se determinã în conformitate cu
reglementãrile în vigoare.
(3) Cota de reducere, prevãzutã în anexa nr. 4, este stabilitã în funcþie de vechimea autovehiculului.
(4) Cu ocazia calculului taxei pot fi acordate reduceri suplimentare faþã de cota de reducere prevãzutã în
anexa nr. 4, în funcþie de abaterile de la situaþia standard a elementului/elementelor care a/au stat la baza
stabilirii cotei fixe, dacã persoana care solicitã înmatricularea sau, dupã caz, prima transcriere a dreptului de
proprietate asupra unui autovehicul rulat declarã pe propria rãspundere cã rulajul mediu anual real al
autovehiculului în cauzã este mai mare decât rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria
respectivã de autovehicule, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. În acest caz, calculul
taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevãzutã în anexa nr. 4, majoratã cu reducerea
suplimentarã prevãzutã în anexa nr. 5. Atunci când noua cotã de reducere este mai mare de 90%, se aplicã
cota de reducere de 90%.
(5) Suma reprezentând taxa ce urmeazã a fi plãtitã, calculatã potrivit prevederilor alin.(1), poate fi ajustatã ºi
atunci când persoana care solicitã înmatricularea sau, dupã caz, prima transcriere a dreptului de proprietate
asupra unui autovehicul rulat face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomã
"Registrul Auto Român", cã deprecierea autovehiculului rulat este mai mare, potrivit normelor metodologice
de aplicare a prezentei legi.
(6) Vechimea autovehiculului se calculeazã în funcþie de data primei înmatriculãrii a acestuia.
(7) Atunci când persoana care solicitã înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra
autovehiculului nu poate face dovada datei înmatriculãrii autovehiculului, taxa se calculeazã în funcþie de
anul fabricaþiei.
ART. 7
(1) În cazul în care un autovehicul pentru care s-a plãtit, în România, taxa pe poluare pentru autovehicule sau
taxa prevãzutã de prezenta lege, este ulterior scos din parcul auto naþional, contribuabilului care a plãtit taxa i
se restituie valoarea rezidualã a acesteia, conform alin. (3).
(2) Valoarea rezidualã a taxei reprezintã taxa care ar fi plãtitã pentru respectivul autovehicul dacã acesta ar fi
înmatriculat la momentul scoaterii din parcul auto naþional.
(3) Restituirea se efectueazã la cererea contribuabilului, în baza urmãtoarelor documente:
a) documentul care atestã cã solicitantul a fost ultimul proprietar al autovehiculului scos din parcul auto
naþional;
b) dovada radierii din circulaþie a autovehiculului;
(4) Cererea de restituire se depune la organul fiscal competentã;
(5) In situatia in care valoarea reziduala a taxei, calculatat conform prezentului articol este mai mare decat
taxa achitata la momentul inmatricularii autovehiculului in Romania, se restituie valoarea reziduala in limita
taxei achitata.
ART. 8
(1) Taxa nu se plãteºte atunci când autovehiculele sunt:
a) încadrate în categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale în vigoare;
b) acordate instituþiilor de învãþãmânt, sãnãtate ºi culturã, ministerelor, altor organe ale administraþiei
publice, structurilor patronale ºi sindicale reprezentative la nivel naþional, asociaþiilor ºi fundaþiilor de
utilitate publicã, de cãtre guverne strãine, organisme internaþionale ºi organizaþii nonprofit ºi de caritate, prin
donaþii sau finanþate direct din împrumuturi nerambursabile, precum ºi din programe de cooperare ºtiinþificã
ºi tehnicã;
c) confiscate sau intrate potrivit legii în proprietatea privatã a statului ºi acordate cu titlu gratuit în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
d) destinate competiþiilor sportive, definite conform prevederilor legale în vigoare.
(2) În cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevãzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia
Autonomã "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%.
ART. 9
(1) Suma reprezentând taxa poate fi contestatã atunci când persoana care urmeazã sã înmatriculeze sau sã
transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada cã autovehiculul sãu s-a
depreciat într-o mãsurã mai mare decât cea indicatã de grila prevãzutã în anexa nr. 4.
(2) Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute în vedere la stabilirea cotei de
reducere prevãzute la art. 6 alin. (3).
(3) În caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat prevãzute la alin. (2) se stabilesc, la cererea
contribuabilului, prin expertizã tehnicã efectuatã contra cost de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", pe
baza procedurii prevãzute de normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(4) Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabileºte de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în
funcþie de operaþiunile aferente expertizei ºi nu poate depãºi costul acestora.
(5) Rezultatul expertizei tehnice se consemneazã într-un document eliberat de Regia Autonomã "Registrul
Auto Român", care cuprinde informaþiile corespunzãtoare fiecãruia dintre elementele prevãzute la alin. (2) ºi
cota de reducere care decurge din acestea.
(6) Documentul privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" se
prezintã de cãtre plãtitorul taxei autoritãþii fiscale competente.
(7) La primirea documentului prevãzut la alin. (6), organul fiscal competentã va proceda la recalcularea
sumei de platã reprezentând taxa, care poate conduce la restituirea diferenþei de taxã faþã de cea plãtitã cu
ocazia înmatriculãrii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat.
( În cazuri bine întemeiate, organul fiscal competentã poate solicita efectuarea unei contraexpertize.
ART. 10
Stabilirea, verificarea ºi colectarea, inclusiv soluþionarea contestaþiilor privind taxa datoratã de cãtre
contribuabili, se realizeazã de cãtre organul fiscal competentã, potrivit prevederilor Ordonanþei Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
ART. 11
Persoana nemulþumitã de rãspunsul primit la contestaþie se poate adresa instanþelor de contencios
competente, potrivit legii.
ART. 12
(1) În cazul în care taxa pe poluare pentru autovehicule achitatã de cãtre contribuabili începând cu 1 iulie
2008 pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, potrivit prevederilor Ordonanþei de urgenþã a
Guvernului nr. 50/2008, este mai mare decât taxa rezultatã din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa
pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculatã în lei la cursul de schimb valutar aplicabil la
momentul înmatriculãrii în România, se pot restitui sumele reprezentând diferenþa de taxã plãtitã, numai
cãtre titularul obligaþiei de platã, pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei
legi. Calculul diferenþei de restituit se face pe baza formulei de calcul din prezentul act normativ, în care se
utilizeazã elementele avute în vedere la momentul înmatricularii autovehiculului în România.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) se restituie la cererea contribuabilului, adresatã organului fiscal competent,
în conformitate cu prevederile Ordonanþei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã,
republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(3) Taxa rezultatã ca diferenþã între suma achitatã de contribuabil cu titlu de taxã specialã pentru autoturisme
ºi autovehicule, ºi cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru
autovehicule se restituie în termenul de prescripþie prevãzut de legea fiscalã, pe baza procedurii stabilite în
normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
ART. 13
Cheltuielile bãnesti stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si irevocabile in sarcina
statului precum si orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silita se suporta din taxa incasata in conturile
organului fiscal competent sau din taxa virata la bugetul Fondului de mediu, dupã caz.
ART. 14
În termen de 15 de zile de la data publicãrii prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I,
Ministerul Mediului ºi Pãdurilor împreunã cu Ministerul Administraþiei ºi Internelor, Ministerul Finanþelor
Publice ºi Ministerul Transporturilor ºi Infrastructurii vor elabora norme metodologice de aplicare a
prezentei legi, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 15
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 16
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 327 din 25 aprilie 2008, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare ºi Hotãrârea Guvernului nr. 686/2008
privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 480 din 30 iunie 2008, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
Anexa nr.1
Nivelul taxei pentru emisiile poluante în funcþie de emisia de dioxid de carbon
Norma de poluare1) Emisia de dioxid de carbon
- grame CO2/km -
Nivelul taxei pentru emisiile
poluante
- euro/1 gram CO2 -
1 2 3
Hibride, electrice - 0
Euro 6 - 0
Euro 5, Euro 4, Euro 3 </= 120 0
121 - 150 0,5
151 - 180 1,0
181 - 210 2,0
211 - 240 4,0
241 - 270 6,0
>/= 271 8,0
1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 ºi Euro 6;
- directivele 98/69/CE ºi 2002/80/CE pentru Euro 3 ºi Euro 4.
Anexa nr.2
Nivelul taxei pentru emisiile poluante în funcþie de norma de poluare
Norma de poluare 1 )
Cilindree
Capacitatea
cilindrica
- cmc -
Nivelul taxei pentru emisiile
poluante
- euro /1 cmc -
1 2 3
Hibride, electrice
E6 *2 )
E5 <= 1200 0,065
1201 - 1400 0,130
1401 - 1600 0,195
1601 - 2000 0,260
2001 - 3000 0,325
> 3000 0,390
E4 <= 1200 0,50
1201 - 1400 0,67
1401 - 1600 0,90
1601 - 2000 1,80
2001 - 3000 2,25
> 3000 2,70
E3 <= 1200 1,30
1201 - 1400 2,34
1401 - 1600 3,51
1601 - 2000 4,68
2001 - 3000 5,85
> 3000 7,02
E2 <= 1200 3,00
1201 - 1400 4,50
1401 - 1600 6,75
1601 - 2000 9,00
2001 - 3000 11,25
> 3000 16,00
E1 <= 1200 6,60
1201 - 1400 9,90
1401 - 1600 14,85
1601 - 2000 19,80
2001 - 3000 24,75
> 3000 29,70
E0 <= 1200 15,80
1201 - 1400 23,77
1401 - 1600 35,62
1601 - 2000 47,55
2001 - 3000 70,00
> 3000 95,10
1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 ºi Euro 6;
- Directiva 98/69/CE ºi Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 ºi Euro 4;
- directivele 94/12/CE ºi 96/69/CE pentru Euro 2;
- directivele 91/441/CEE ºi 93/59/CEE pentru Euro 1.
2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a
Normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea ºi introducerea în circulaþie a vehiculelor noi conform
Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveºte emisiile
provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi
privind accesul la informaþiile referitoare la repararea ºi întreþinerea vehiculelor.
Anexa nr. 3
Nivelul taxei pentru emisiile poluante pentru autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 ºi M3
Norma de poluare 1 ) Nivelul taxei pentru emisiile poluantetaxei specifice
- euro/1 cmc -
1 2
Euro 6/VI2) 0
Euro 5/V 0,05
Euro 4/IV 0,25
Euro 3/III 0,5
Euro 2/II 2
Euro 1/I 4
Non-Euro 9
1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- directivele 1999/96/CE ºi 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
- directivele 91/542/CEE ºi 96/1/CE pentru Euro II;
- Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante(euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a normei
Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea ºi introducerea în circulaþie a vehiculelor noi conform
Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveºte emisiile
provenind de la vehiculele uºoare pentru pasageri ºi de la vehiculele uºoare comerciale (Euro 5 ºi Euro 6) ºi
privind accesul la informaþiile referitoare la repararea ºi întreþinerea vehiculelor.
Anexa nr. 4
Grila privind cotele de reducere a taxei pentru emisiile poluante
Vechimea autovehiculului Cota de reducere
- % -
1 2
nou 0
</= 1 lunã 3
> 1 lunã - 3 luni inclusiv 5
> 3 luni - 6 luni inclusiv 8
> 6 luni - 9 luni inclusiv 10
> 9 luni - 1 an inclusiv 13
> 1 an - 2 ani inclusiv 21
> 2 ani - 3 ani inclusiv 28
> 3 ani - 4 ani inclusiv 33
> 4 ani - 5 ani inclusiv 38
> 5 ani - 6 ani inclusiv 43
> 6 ani - 7 ani inclusiv 49
> 7 ani - 8 ani inclusiv 55
> 8 ani - 9 ani inclusiv 61
> 9 ani - 10 ani inclusiv 66
> 10 ani - 11 ani inclusiv 73
> 11 ani - 12 ani inclusiv 79
> 12 ani - 13 ani inclusiv 84
> 13 ani - 14 ani inclusiv 89
peste 14 ani 90
Anexa nr. 5
Grila privind cotele de reducere suplimentarã în funcþie de rulajul mediu anual real al autovehiculului
Categoria de autovehicul
Diferenþa dintre rulajul mediu
anual real ºi rulajul mediu anual
standard(km)
Cota de reducere suplimentarã
(%)
1 2 3
M1 < 5.000 0
5.001 - 10.000 0,5
10.001 - 15.000 0,75
15.001 - 20.000 1,0
20.001 - 25.000 1,25
25.001 - 30.000 1,5
> 30.001 1,75
N1 < 10.000 0
10.001 - 20.000 0,5
20.001 - 30.000 0,75
30.001 - 40.000 1,0
40.001 - 50.000 1,25
> 50.001 1,5
M2 ºi N2 < 15.000 0
15.001 - 30.000 0,5
30.001 - 45.000 0,75
45.001 - 60.000 1,0
60.001 - 75.000 1,25
> 75.001 1,5
M3 ºi N3 < 25.000 0
25.001 - 50.000 0,5
50.001 - 100.000 0,75
100.001 - 150.000 1,0
150.001 - 200.000 1,25
> 200.001 1,5
zaytsuca
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
Anki
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
zaytsuca a scris:Deocamdata s-a votat proiectul de lege urmand ca legea sa fie votata in cele 2 camere ale parlamentului, eu asa stiu. Pana la publicarea legii in Monitorul oficial nu se plateste aceasta taxa, nu?
Pai nu, insa eu am pus Opelul in vanzare pt ca, din pacate, am nevoie de bani urmand sa plec din tara in perioada imediat urmatoare.
Problema asadar este: cine o mai cumpara in situatia asta pt ca automat se va gandi la obligatia acestei plati incepand cu ian. 2012. Practic toata piata SH inteleg ca va fi blocata, nu?
Este incredibil, pur si simplu.
Iar daca nu o vand si o iau cu mine in taar respectiva, as vrea sa o inscriu acolo. Asta inseamna sa o radiez aici, deci tot va trebui sa platesc taxa respectiva. Este aberant, nu imi vine sa cred cat de hoti sunt.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
@Anki,
Daca o radiezi din tara, nu mai platesti decat daca o mai aduci inapoi dar si asta doar atunci cand o aduci.
Piata nu va fi blocata ci se vor cauta doar masinile pentru care s-a platit taxa si exista chitanta pentru a face dovada.
ART. 4
(1) Obligaþia de platã a taxei intervine:
c) la reintroducerea în parcul auto naþional a unui autovehicul , în cazul în care, la momentul scoaterii sale
din parcul naþional, i s-a restituit proprietarului plãtitor valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu
prevederile art. 7 din prezenta lege
(2) Obligaþia de platã a taxei intervine ºi cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, în România,
asupra unui autovehicul rulat ºi pentru care nu a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule
sau taxa pe poluare pentru autovehicule ºi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau
scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementãrilor legale în vigoare la momentul înmatriculãrii.
Daca o radiezi din tara, nu mai platesti decat daca o mai aduci inapoi dar si asta doar atunci cand o aduci.
Piata nu va fi blocata ci se vor cauta doar masinile pentru care s-a platit taxa si exista chitanta pentru a face dovada.
ART. 4
(1) Obligaþia de platã a taxei intervine:
c) la reintroducerea în parcul auto naþional a unui autovehicul , în cazul în care, la momentul scoaterii sale
din parcul naþional, i s-a restituit proprietarului plãtitor valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu
prevederile art. 7 din prezenta lege
(2) Obligaþia de platã a taxei intervine ºi cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, în România,
asupra unui autovehicul rulat ºi pentru care nu a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule
sau taxa pe poluare pentru autovehicule ºi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau
scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementãrilor legale în vigoare la momentul înmatriculãrii.
zaytsuca
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Eu am inteles ca orice masina trebuie sa plateasca acesta taxa. Asta ar insemna ca masinile inmatriculate inainte de introducerea taxei (2007), o vor plati la schimbarea proprietarului, fara a se face distinctie daca o plateste vanzatorul sau cumpãratorul. Cele inmatriculate dupa introducerea taxei, nu o vor mai plati daca fac dovada ca au platit-o deja. Inteleg de aici ca actul care trebuie pastrat cu sfintenie este chitanta cu care s-a platit intrucat copie a c.i.v.-ului mai poti scoate dar de pe chitanta decat cel ce a platit-o. Tot de aici rezulta (pentru mine) ca cei care au cumparat o masina inmatriculata dupa 2007 dar care nu au primit si chitanta, vor trebui sa mai plateasca o data taxa fiindca nu vor putea sa dovedeasca plata.
Anki
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
Gabi.B.HD a scris:@Anki,
Daca o radiezi din tara, nu mai platesti decat daca o mai aduci inapoi dar si asta doar atunci cand o aduci.
Piata nu va fi blocata ci se vor cauta doar masinile pentru care s-a platit taxa si exista chitanta pentru a face dovada.
ART. 4
(1) Obligaþia de platã a taxei intervine:
c) la reintroducerea în parcul auto naþional a unui autovehicul , în cazul în care, la momentul scoaterii sale
din parcul naþional, i s-a restituit proprietarului plãtitor valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu
prevederile art. 7 din prezenta lege
(2) Obligaþia de platã a taxei intervine ºi cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, în România,
asupra unui autovehicul rulat ºi pentru care nu a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule
sau taxa pe poluare pentru autovehicule ºi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau
scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementãrilor legale în vigoare la momentul înmatriculãrii.
Daca o radiezi din tara, nu mai platesti decat daca o mai aduci inapoi dar si asta doar atunci cand o aduci.
Piata nu va fi blocata ci se vor cauta doar masinile pentru care s-a platit taxa si exista chitanta pentru a face dovada.
ART. 4
(1) Obligaþia de platã a taxei intervine:
c) la reintroducerea în parcul auto naþional a unui autovehicul , în cazul în care, la momentul scoaterii sale
din parcul naþional, i s-a restituit proprietarului plãtitor valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu
prevederile art. 7 din prezenta lege
(2) Obligaþia de platã a taxei intervine ºi cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, în România,
asupra unui autovehicul rulat ºi pentru care nu a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme ºi autovehicule
sau taxa pe poluare pentru autovehicule ºi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau
scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementãrilor legale în vigoare la momentul înmatriculãrii.
Da, asta este partea proasta ca fiecare intelege ceva. Nu este foarte clar definit.
Iar partea proasta este ca eu NU mai am cum sa vand masina. Sa fim seriosi, pierd vreo 800 EUR la ea (cam pe acolo) in conditiile in care oricum o dau sub pretul pietei.
Foarte nasol...ce sa zic.
Oricum, multumesc frumos pentru raspunsuri.
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
Eu zic sa nu va mai cumparati nimic! Absolut nimic! Nici masini, nici lcd-uri, nici mancare, nici scobitori. Nimic! Ca nu se stie daca nu cumva peste 20, 70 sau 190 de ani, acesti incapacitati psihic nu va vor pune pe voi sau pe urmasii vostrii sa platiti cate o taxa exorbitanta pentru mancarea ce-ati dat-o copiilor acum 60 de ani. Si daca voi nu veti mai fi, vor plati stranepotii vostrii pentru inconstienta voastra de a va cumpara ceva atata de halucinant ca o pereche de pantofi! Inconstientilor!
Romania: tara in care s-a inventat calatoria in timp! Iei azi o decizie absolut NORMALA si LOGICA prin care sa-ti imbunatatesti viata, adica iti cumperi o masina, si peste 7 ani te trezesti ca un handicapat psiho-motor iti intoarce ceea ce ar trebui sa fie un atuu in viata intr-un veritabil faliment.
Oare cat mai am de asteptat pana aflu ca am fost nascut ilegal? Cat mai am de asteptat pana cand un putregai ca Basescu, Boc, Poc si alti asemenea papitzoi penali se vor trezi intr-o zi cu p..a-n mana si vor hotari cu de la sine putere ca toti oamenii nascuti in 1984, de exemplu, sunt ilegali si tre executati la zid? Ca doar traim in Romania, acest veritabil hau al omenirii in care logica, bunul simt, dreptul la o viata macar decenta si acel imbold al naturii umane care te face sa iti ajuti semenii sa le fie mai bine par sa fii disparut definitiv!
Nu, nu urasc Romania, si nu vreau sa fug de aici! NU vreau sa sterg la cur un neamt senil ca sa am si eu bani de jeleuri. Vreau sa raman aici si sa fac aici ceva pentru tara mea. Cu ce sa incep? Cu iesitul in strada? Cu violenta? Cu crime? Asta se poate numi inceput? Nu! Asa cum nici revolutia din 1989 nu a fost niciun inceput, ci doar continuarea unei agonii cu alta masca si in final moartea tuturor lucrurilor bune si frumoase ce mai ramasesera in acest popor.
Da, suntem un popor de urati, prosti, lasi, lipsiti de coloana vertebrala, handicapati si toate celelalte epitete cu care suntem gratulati, dar avem si noi dreptul sa traim! Un zugrav canadian isi permite sa-si cumpere dupa un an de munca un Corvette fara sa moara de foame! Ma lasati sa-mi permit si eu macar sa bag benzina in Corsa asta ruginita si anemica pe care o am, domnilor conducatori?
Si-un banc prost si rasuflat:
I: Ghici ce-i trece acuma prin cap lui Borbely?
R: O tona de Opel Corsa albastru.
Si nu, nu ma afecteaza cu nimic legea asta. Masina mea e inmatriculata in 2010! Dar ma enerveaza pana la disperare nesimtirea acestor imputiti psihic si moral care se numesc conducatori ai unei tari. Unde ne conduc ei, in afara de faliment? Unde au invatat gunoaiele astea sa conduca un grup mai mare de un om?
On-topic: Taxa auto 2011 - retard in action!
Romania: tara in care s-a inventat calatoria in timp! Iei azi o decizie absolut NORMALA si LOGICA prin care sa-ti imbunatatesti viata, adica iti cumperi o masina, si peste 7 ani te trezesti ca un handicapat psiho-motor iti intoarce ceea ce ar trebui sa fie un atuu in viata intr-un veritabil faliment.
Oare cat mai am de asteptat pana aflu ca am fost nascut ilegal? Cat mai am de asteptat pana cand un putregai ca Basescu, Boc, Poc si alti asemenea papitzoi penali se vor trezi intr-o zi cu p..a-n mana si vor hotari cu de la sine putere ca toti oamenii nascuti in 1984, de exemplu, sunt ilegali si tre executati la zid? Ca doar traim in Romania, acest veritabil hau al omenirii in care logica, bunul simt, dreptul la o viata macar decenta si acel imbold al naturii umane care te face sa iti ajuti semenii sa le fie mai bine par sa fii disparut definitiv!
Nu, nu urasc Romania, si nu vreau sa fug de aici! NU vreau sa sterg la cur un neamt senil ca sa am si eu bani de jeleuri. Vreau sa raman aici si sa fac aici ceva pentru tara mea. Cu ce sa incep? Cu iesitul in strada? Cu violenta? Cu crime? Asta se poate numi inceput? Nu! Asa cum nici revolutia din 1989 nu a fost niciun inceput, ci doar continuarea unei agonii cu alta masca si in final moartea tuturor lucrurilor bune si frumoase ce mai ramasesera in acest popor.
Da, suntem un popor de urati, prosti, lasi, lipsiti de coloana vertebrala, handicapati si toate celelalte epitete cu care suntem gratulati, dar avem si noi dreptul sa traim! Un zugrav canadian isi permite sa-si cumpere dupa un an de munca un Corvette fara sa moara de foame! Ma lasati sa-mi permit si eu macar sa bag benzina in Corsa asta ruginita si anemica pe care o am, domnilor conducatori?
Si-un banc prost si rasuflat:
I: Ghici ce-i trece acuma prin cap lui Borbely?
R: O tona de Opel Corsa albastru.
Si nu, nu ma afecteaza cu nimic legea asta. Masina mea e inmatriculata in 2010! Dar ma enerveaza pana la disperare nesimtirea acestor imputiti psihic si moral care se numesc conducatori ai unei tari. Unde ne conduc ei, in afara de faliment? Unde au invatat gunoaiele astea sa conduca un grup mai mare de un om?
On-topic: Taxa auto 2011 - retard in action!
- DB77AAA
- *******
- 6,682 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,682
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Ohhhhhhhhhhhhh, ar trebui sa ma uit mai des la TV.
1 - Masina din semnatura pana acum a avut doi propietari, eu fiind al treilea. Prima inmatriculare RO in 2003, propietar o firma din B, cumparata de noua, a doua inmatriculare in 2008, si acum eu. Inca nu am inscris-o si nici nu ma grabeam, nu parea asa presant. Platesc sau nu taxa de inmatriculare.
2 - Fosta Vectra din 2001, E3, adusa in 2006 platit TVA si inmatriculata undeva in ian 2007 pe firma, la 1 luna inmatriculata pe numele meu. Acum urmeaza inmatricularea pe numele celui la care a ajuns. Plateste taxa / platesc eu?
1 - Masina din semnatura pana acum a avut doi propietari, eu fiind al treilea. Prima inmatriculare RO in 2003, propietar o firma din B, cumparata de noua, a doua inmatriculare in 2008, si acum eu. Inca nu am inscris-o si nici nu ma grabeam, nu parea asa presant. Platesc sau nu taxa de inmatriculare.
2 - Fosta Vectra din 2001, E3, adusa in 2006 platit TVA si inmatriculata undeva in ian 2007 pe firma, la 1 luna inmatriculata pe numele meu. Acum urmeaza inmatricularea pe numele celui la care a ajuns. Plateste taxa / platesc eu?
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- EvilsBible
- *
- 3 mesaje
- din 13 Sep 2011
- Bucuresti
EvilsBible
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2011
- Mesaj Privat
- darius_x
- **
- 187 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Cluj
darius_x
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
- Pitbull
- **
- 134 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Astra 2003
- Valcea
Pitbull
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
sadyc
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 tdci
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
Ordonanþã de urgenþã nr. 1/2012
din 30/01/2012
pentru suspendarea aplicãrii unor dispoziþii ale Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum ºi pentru restituirea taxei achitate în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din lege
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 79 din 31/01/2012
Actul a intrat in vigoare la data de 31 ianuarie 2012
Tematici
Reglementãri
Autovehicule
Impozite ºi taxe
Luând în considerare dificultãþile de ordin tehnic ce ar putea fi întâmpinate prin aplicarea imediatã a dispoziþiilor art. 2 lit. i), ale art. 4 alin. (2) ºi a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate ale art. 5 alin. (1) din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule,
având în vedere necesitatea înlãturãrii acestor dificultãþi, care sã permitã aplicarea corectã a taxei privind emisiile poluante provenite de la autovehicule ºi înlãturarea riscului de întârziere a procesului de stabilire exactã a cuantumului acesteia,
în scopul reevaluãrii impactului pe care mãsurile cuprinse în acest act normativ le au în plan economic ºi social se impune alocarea unui interval de timp de 1 an.
Mai mult, aceastã mãsurã este necesarã pentru a simplifica procedura aplicãrii taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ºi totodatã pentru clarificarea litigiilor juridice nãscute ca urmare a aplicãrii Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.
Întrucât nepromovarea prezentei ordonanþe de urgenþã ar avea consecinþe negative asupra modului de aplicare a taxãrii autovehiculelor aflate în categoria celor precizate la dispoziþiile mai sus menþionate din Legea nr. 9/2012,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul public ºi constituie o situaþie de urgenþã ºi extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituþia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanþã de urgenþã.
Art. 1. - Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã aplicarea dispoziþiilor art. 2 lit. i), ale art. 4 alin. (2) ºi a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate ale art. 5 alin. (1) din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, se suspendã pânã la 1 ianuarie 2013.
Art. 2. - (1) Contribuabilii care au achitat taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ca urmare a primei transcrieri a dreptului de proprietate, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 9/2012, în perioada cuprinsã între data intrãrii în vigoare a acestei legi ºi data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã, pot solicita restituirea acesteia.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) se restituie la cererea contribuabilului, adresatã organului fiscal competent, în conformitate cu prevederile Ordonanþei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor, cu excepþia prevederilor art. 124 din respectiva ordonanþã.
(3) Sumele se restituie în termenul de prescripþie prevãzut de art. 135 din Ordonanþa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
Ministrul mediului ºi pãdurilor,
Laszlo Borbely
Ministrul administraþiei ºi internelor,
Constantin-Traian Igaº
p. Ministrul transporturilor ºi infrastructurii,
Gheorghe Dobre,
secretar general
p. Ministrul afacerilor europene,
Cãtãlin Teodor Vãtafu,
secretar de stat
Ministrul finanþelor publice,
Gheorghe Ialomiþianu
Bucureºti, 30 ianuarie 2012.
Nr. 1.
din 30/01/2012
pentru suspendarea aplicãrii unor dispoziþii ale Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, precum ºi pentru restituirea taxei achitate în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din lege
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 79 din 31/01/2012
Actul a intrat in vigoare la data de 31 ianuarie 2012
Tematici
Reglementãri
Autovehicule
Impozite ºi taxe
Luând în considerare dificultãþile de ordin tehnic ce ar putea fi întâmpinate prin aplicarea imediatã a dispoziþiilor art. 2 lit. i), ale art. 4 alin. (2) ºi a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate ale art. 5 alin. (1) din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule,
având în vedere necesitatea înlãturãrii acestor dificultãþi, care sã permitã aplicarea corectã a taxei privind emisiile poluante provenite de la autovehicule ºi înlãturarea riscului de întârziere a procesului de stabilire exactã a cuantumului acesteia,
în scopul reevaluãrii impactului pe care mãsurile cuprinse în acest act normativ le au în plan economic ºi social se impune alocarea unui interval de timp de 1 an.
Mai mult, aceastã mãsurã este necesarã pentru a simplifica procedura aplicãrii taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ºi totodatã pentru clarificarea litigiilor juridice nãscute ca urmare a aplicãrii Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule.
Întrucât nepromovarea prezentei ordonanþe de urgenþã ar avea consecinþe negative asupra modului de aplicare a taxãrii autovehiculelor aflate în categoria celor precizate la dispoziþiile mai sus menþionate din Legea nr. 9/2012,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul public ºi constituie o situaþie de urgenþã ºi extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituþia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanþã de urgenþã.
Art. 1. - Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã aplicarea dispoziþiilor art. 2 lit. i), ale art. 4 alin. (2) ºi a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate ale art. 5 alin. (1) din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, se suspendã pânã la 1 ianuarie 2013.
Art. 2. - (1) Contribuabilii care au achitat taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule ca urmare a primei transcrieri a dreptului de proprietate, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 9/2012, în perioada cuprinsã între data intrãrii în vigoare a acestei legi ºi data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã, pot solicita restituirea acesteia.
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) se restituie la cererea contribuabilului, adresatã organului fiscal competent, în conformitate cu prevederile Ordonanþei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor, cu excepþia prevederilor art. 124 din respectiva ordonanþã.
(3) Sumele se restituie în termenul de prescripþie prevãzut de art. 135 din Ordonanþa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
Ministrul mediului ºi pãdurilor,
Laszlo Borbely
Ministrul administraþiei ºi internelor,
Constantin-Traian Igaº
p. Ministrul transporturilor ºi infrastructurii,
Gheorghe Dobre,
secretar general
p. Ministrul afacerilor europene,
Cãtãlin Teodor Vãtafu,
secretar de stat
Ministrul finanþelor publice,
Gheorghe Ialomiþianu
Bucureºti, 30 ianuarie 2012.
Nr. 1.
sadyc
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 tdci
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2007
- Mesaj Privat
In concluzie importanta prezinta art. 1. din OUG mai sus mentionata care dispune :
- Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã aplicarea dispoziþiilor art. 2 lit. i), ale art. 4 alin. (2) ºi a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate ale art. 5 alin. (1) din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, se suspendã pânã la 1 ianuarie 2013.
- Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanþe de urgenþã aplicarea dispoziþiilor art. 2 lit. i), ale art. 4 alin. (2) ºi a celor privind prima transcriere a dreptului de proprietate ale art. 5 alin. (1) din Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 17 din 10 ianuarie 2012, se suspendã pânã la 1 ianuarie 2013.