Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Tot citind aici pe forum diverse pareri in ceea ce priveste montarea cartoanelor sau a altor improvizatii m-am gandit si eu ca ar fi momentul sa pun pe masina mea asa ceva
insa increderea in cartoane la mine este fix 0...

dupa cum stiti la unele modele (vectra c face-lift, astra H) accesul intre bara fata si radiatoare e relativ limitat si chiar si montarea unui carton simplu poate deveni o problema

si cum omul de obicei isi face iarna car si vara sanie, acum ca se termina iarna m-am gandit sa fac si eu ceva util...

azi dimineata, din lipsa de somn stateam si ma gandeam la o solutie eleganta pentru rezolvarea acestei probleme
am avut 2 solutii insa concluzia mea a fost ca ceea ce va voi expune in cele ce urmeaza e cea mai buna si cea care ocupa cel mai putin spatiu
am dorit sa fac un sistem care sa ramana definitiv pe masina (sa nu mai fie necesara demontarea primavara si montat toamna).
ideea de baza a sistemului e simpla
pornim de la o placa pe care am numit-o BAZA (nu mi-a venit alta idee), similara celei din poza urmatoare:


peste aceasta baza se vor aseza inca cateva EXTENSII(la fel nu mi-a venit alta idee pentru denumire)
eu am pus 3 bucati insa in functie de fanteziile fiecaruia si de grosimea materialului din care se face se pot face mai multe sau mai putine






aceste extensii vor fi mai mici cu o fanta decat baza
rezultatul ar fi ceva de genul:


evident baza si extensiile vor fi la aceeasi inaltime insa eu am vrut doar sa va arat cum vor functiona
pe timp de vara sau cand e cald afara aceste extensii vor fi suprapuse peste baza si cantitatea de aer care trece prin ea va fi foarte mare
pe timp de iarna extensiile vor fi trase peste baza si cantitatea de aer rece va fi limitata doar la cateva fante foarte mici
practic motorul ar trebui sa se incalzeasca mult mai repede

ca materiale ma gandeam la ceva gen textolit de 1-2 mm grosime
sau un material plastic similar plasticului existent la masca de la cada sau de la baie de 2-3 mm grosime

va urma

va astept cu pareri si idei poate ne iese ceva mult mai bun decat ce am inceput aici...

imi cer scuze pentru poze insa sunt facute in paint (priceperea mea in ceea ce priveste soft-urile de editare poze se limiteaza la paint)
daca cineva are mai multa stiinta il rog sa editeze poza baza si sa puna extensiile transparente peste baza...


Ultima modificare făcută de jgyprime la Mar 19 Jun, 2012 11:10 am, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
nu prea merge ce spui tu acolo.....
un exemplu:
pleci de acasa cu masina afara sunt 12grade Celsius, si ai cartoanele pentru a se incalzi mai repede motorul, peste 5-6km coloana, stai pe loc cu motorul pornit si dupa cateva minute vezi ca temperatura creste aproape de 90gr cand teoretic trebuie sa porneasca ventilatorul, ce faci ? te dai jos din masina ridici capota si mai inchizi orificiile ?

cu 2lei iei un burete care se monteaza sub parchet si acoperi cam 1/3, 1/4 din radiator, dar partea fara ventilator si gata, primavara dai jos si iarna il pui.

sincer nu cred ca sta cineva sa modifice gurile de aer, si cand afara este 41grade si stai 15 minute in coloana si 5cm de radiator conteaza.

ceea ce ai gandit tu este bine, dar nu mai suntem in 1900 cu cartoane, gandeste-te un pic mai departe, de ex un termostat cu temperatura de deschidere mai mare gen 95grade celsius (amestecul de antigel cu apa care rezista la -30 sigur fierbe la 115grade-daca citesti eticheta de pe spatele sticlei de antigel pur)
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
momentan am aratat doar principiul.
de asta am si zis ca va urma.

in momentul in care o sa incep realizarea am sa gandesc si un sistem de inchidere/deschidere electric (cu motoras) al acestor fante.
am si un coleg aici in galati vecin cu mine de la care mi-a venit ideea realizarii unei chestii de acest gen.
sunt convins ca amandoi vom reusi ceva care va fi utilizat si de alti colegi...

solutia cu cartonul sau cu buretele de zici sa-l bagi acolo nu o consider viabila si pana la urma daca mergi in frig si intri intr-o coloana sau dai de cald tot trebuie sa-l scoti de acolo...
deci problema nu se rezolva definitiv cu un carton...
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Tu te gandesti la un sistem ca in genul usilor pliante(armonice)?
Nu prea vad loc sa montezi ceva de genul.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
nu pliante ci glisante...
cele 3 extensii vor fi paralele cu baza si se vor misca pe langa aceasta...
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ar trebui studiat putin sistemul de la ford focus, cel nou. Acolo fantele de pe grila din fata se inchid.
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
la asta ma gandeam si eu, dar nu-mi aduceam aminte la ce masina vazusem reclama cu grila care se inchide Smile))
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@jgyprime
ideea ta nu e rea, ea a fost pusa deja in practica de ingineri de la Ford, si GM pentru modelul Astra J ecoflex si Chevrolet CRUZE ECO, totul pentru a reduce consumul de carburant, Smile dar cred ca acelasi sistem il poti folosi chiar si iarna pentru a incalzi mai repede motorul Smile si de ce nu la viteze ridicate sa scazi consumul Embarassed

in prima poza este bara de la CRUZE celelate poze sunt de la ford
PS
un link unde mai gasesti ceva info si un video
http://media.gm.com/media/u...r/0420_malibu_eco
bafta in realizare
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de urare...

Daca aveti idei, indiferent ca sunt aplicabile sau nu, poate macar luam ceva din ea si imbunatatim proiectul...

Momentan am sa incerc sa fac un mic gif animat prin care sa se vada cum vreau eu sa functioneze sistemul...

In legatura cu sistemele existente pe masinile de serie, cred ca nu s-ar potrivi pe orice masina...
De ce zic asta? Pe forul respectiv grila e pe bara fata... La astra g si vectra c pre facelift grila e pe capota... S-ar complica mult schema si in afara de asta ar fi necesare 2 obturatoare (unul pentru grila de sus de pe capota si unul pentru grila de jos (din bara, unde e denzorul de temperatura la vectra c)

momentan e in stadiul de proiect si prima postare va fi editata pe parcursul dezvoltarii sistemului...
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 818
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
lucio85 a scris:@jgyprime
ideea ta nu e rea, ea a fost pusa deja in practica de ingineri de la Ford, si GM pentru modelul Astra J ecoflex si Chevrolet CRUZE ECO, totul pentru a reduce consumul de carburant, Smile dar cred ca acelasi sistem il poti folosi chiar si iarna pentru a incalzi mai repede motorul Smile si de ce nu la viteze ridicate sa scazi consumul Embarassed

in prima poza este bara de la CRUZE celelate poze sunt de la ford
PS
un link unde mai gasesti ceva info si un video
http://media.gm.com/media/u...r/0420_malibu_eco
bafta in realizare

Si la e60 de vreo 6-7 ani
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Dar nu ar merge cumva o grila modificata sa fie in genul gurilor de la aerul conditionat?
Sau nu stiu cat loc este sub grila sa puneti ceva cen perdetula care sa acopere grila.Aceasta perdeluta se poate confectiona din vinilin, si se poate rolui in jurul unui tambur.
  • Stefan_BC

  • Mesaje scrise: 2,652
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Idea de ,,jaluze orizontale'' dar ceva mai intarite,se poate face si un sistem de actionare electrica cu un simplu motoras.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ideea e ca jaluzelele acordeon trebuie sa aiba cam 4-5 cm grosime si trebuiesc cumpatate din magazin... Si atat de mici nu gasesti deci trebuie sa le scurtezi, apoi sa improvizezi sina, etc...
Ideea cu un rulou e buna insa eu vreau ca prin inchiderea la maxim a acestui sistem aerul sa poata trece inspre radiatoare insa sa intre foarte putin... Cand e deschis maxim vreau ca obturarea sa fie minimna... Se pot alege placi de textolit mai subtiri si astfel daca se fac 5-6 extensii obturarea e foarte mica pe timp de vara...

Chiar va rog sa postati astfel de proiecte si eu voi edita primul post si le voi pune si pe acestea.
Cine doreste sa faca ceva sa aiba de unde alege...
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 466
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut, m-am gandit si eu la o astfel de modificare , dar mai mult la adaptarea unei admisii in Y adica pe timpul iernii sau cand e rece aerul sa nu mai treaca prin intercooler ci sa mearga direct in admisie. Ar ajuta lucrul asta la o incalzire mai repejoara a motorului si eventual la scaderea consumului in condiile de care aminteam? Sau din contra ar dauna motorului? Evident ca pentru proiectul elaborat de tine e putin mai dificil la vectra c deoarece cum spuneai grila e incorporata in capota, iar restul jos. Totusi nu imposibil! Cu respect.
  • narcky_cypycu

  • Mesaje scrise: 619
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Sincer as opta pt. un sistem tip jaluzea, actionat de un motoras, deschiderea paletelor de la "jaluzea" sa se deschida in functie de temperatura.
Ai avea nevoie de sistemul de control al aerului (jaluzeaua) motoras, senzor temp., modul sa-ti faca conexiunea intre senzor si actionarea motorasului.
Se poate monta sub grilele originale sau de ce nu chiar la exterior.
Usor de zis mai greu de facut Very Happy
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
momentan caut materia prima
adica ori un textolit ori un plastic ceva din care sa confectionez aceste perdele...
m-am gandit si la ideea de jaluzele insa la unele masini spatiul disponibil e destul de mic si nu cred ca ar incapea lejer
plus ca dupa cum am zis mai devreme, la unele masini grila se ridica odata cu capota (astra g, vectra c fara face-lift), punand un motoras + sistemul de jaluzele pe grila cred ca se ingreuneaza capota si va trebui sa o tii cu mana...
  • narcky_cypycu

  • Mesaje scrise: 619
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2009

  • Mesaj Privat
La astra G capota ii destul de rigida, cred ca ar suporta greutatea. Sau ai putea monta sistemul separat, pe suportul barei fata, sa nu se ridice o data cu capota. Cu un cadru+ chedere creca ai izola fluxul de aer sa nu o ia pe langa.
Ai mai putea folosi un actuator sau solenoid in loc de motoras.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
de solida e destul insa la vectra c (eu acum zic de masina mea, fiecare cu ce il doare) capota e sustinuta de un amortizor...
daca ingreunam capota cel mai proobabil acel amortizor daca are si un oarecare grad de uzura nu va mai tine capota...

cu electronica eu sunt aproape paralel, deci voi avea nevoie de ajutor insa toate la timpul lor...
momentan caut materialele necesare la preturi acceptabile...
  • coco29joi

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2011

  • Mesaj Privat
salutare,
incercati sa cautati sa va inspirati de la aro sau raba. ambele au perdeluta la radiator in fata.materialul este din prelata de tir,sau banner electoral Very Happy
  • auxois350

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2011

  • Mesaj Privat
La Lada 2104 aveam jaluzele, intre masca si radiator, care ramaneau acolo tot timpul anului....doar se ridicau sau coborau (avea o sfoara de care trageai). Teoretic se putea aduce prelungi si aduce in habitaclu pentru comoditate. La Oltcit era un ecran de calandru, mare care avea loc special in bodul masinii, tot in spatele mastii. La Corsa B, am un ecran mai mic, exact cat masca, care se prinde cu clipsuri de masca. Solutii sun multe. Primele Dacia 1300, aveau o perdea cu mai multe ochiuri, care o puteai monta in bot, si in functie de cat e de cald deschizi 1 ochi, 2...etc...
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR