Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ
  • jonny
  • OP
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
imi poate spune cineva ce rol are?
Skip ads

  • Pyroman
  • **
  • 67 mesaje
  • din 19 Jul 2006
  • Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Bucuresti
  • Pyroman

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Eu din cate stiu singura utilitate e ca informeaza ECU daca temperatura motorului este cea de lucru sau mai mica. Daca temperatura este sub un anumit prag se activeaza socul (de fapt motorul merge in bucla deschisa - consum mare de benzina - putere mai mare - se incalzeshte repede).
  • gogabii

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2005

  • Mesaj Privat
deci indicatorul de bord indica temperatura dupa valoarea data de acest senzor?
Ca eu am masurat rezistenta senzorului cand motorul e rece si dupa tabelul din manual da si cand ar avea 60-70 de grade.
Iar indicatorul din bord arata temperatura bine, ca dupa vreo 10min. de la pornire creste din zona albastra la 65-70grade. Numai stiu ce sa cred. Inseamna ca mai are un senzor.
Bine, voi aveti alta generatie de motoare, dar ce parere aveti?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
vezi ca trebuie sa fie 2 senzori: SENSOR, TEMPERATURE, ENGINE TIMING (1) si SENSOR, TEMPERATURE GAUGE (6) pentru motorul tau.


  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Poate intereseaza pe cineva aceste transformari:

numar *F (Fahrenheit) - 32 x 5/9 = numar *C
numar *C (Celsius) x 9/5 + 32 = numar *F
  • marin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2007

  • Mesaj Privat
UNDE ESTE SENZORUL DE temperatura la motor LA OPEL OMEGA 2.5 td MOTOR DE bmw,daca cineva poate sa-mi spuna pentru ca ma pornirea foarte grea....multumesc
  • Fitty

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2008

  • Mesaj Privat
marin a scris:UNDE ESTE SENZORUL DE temperatura la motor LA OPEL OMEGA 2.5 td MOTOR DE bmw,daca cineva poate sa-mi spuna pentru ca ma pornirea foarte grea....multumesc

Nu cred sa aiba vreo importanta temperatura apei din motor cu faptul k iti porneste greu.
  • marin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2007

  • Mesaj Privat
timpul de incalzire bujii este dat de senzorul ce citeste temperatura din motor....acel senzor este posibil la mine sa fie defect sau sa fie scurt timpul de incalzire bujii.... si as vrea sa schimb acel senzor sau sa-l verific...dar eu nu stiu care este senzorul pentru ca sunt cca15 senzori pe motor...
  • ady/

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am tot citit despre problemele voastre dar nu am gasit nimic asemanator cu a mea
am o astra pe benzina din 05.1998 - masina porneste foarte bine la rece , dupa ce o opresc si o las mai mult timp porneste dar se aude niste pocnituri puternice in motor si turatia lui este de ~ 1300r/min dupa ca 30-45sec creste turatia pana la ~1500r/min sta aici cam 15-20sec dupa care scade la 1300r/min sta cam 5-10sec dupa care scade usor pana la mersul de relentii .
( masina nu consuma nici benzina nici ulei )
si inca ceva chiar daca sunt in treapta 1 - 2 sau 3 la turatia de 1500r.min masina da in nas daca o turez putin nu mai are nici un fel de problema lafel daca o reduc .
va multumesc si astept sugestiile voastre
  • obelyx12

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
imi porneste al-2-lea ventilator la 100 de grade si incepe sa raceasca ce este stricat senzorul sau indicatorul din bord?
  • gigy

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2009

  • Mesaj Privat
termostatul lucreaza la temperatura de 92-107grade.nu te speria.este in limita normala.daca ajunge pe culoarea rosie atunci e grav.
  • obelyx12

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
gigy a scris:termostatul lucreaza la temperatura de 92-107grade.nu te speria.este in limita normala.daca ajunge pe culoarea rosie atunci e grav.

mersi mi-a mai spus cineva ca nu a pus neamtu de prost rosu acolo sa ma linistesc dar ma oftic ca tata are astra g motor 2000 ca al meu si a lui sta la 90 constant
  • Gabelu88

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare care o sa para stupida..dar am vb cu multa lume si fiecare area alt raspuns:Cum se citeste temperatura la un bord de opel astra f,fara turometru(am cautat dar nu am gasit poza,jos de tot e un patratzel albastru apoi spatiu apoi o linie apoi linia de 90 apoi ink o linie apoi 110)?Eram curios ce temperatura e deasupra la patratzelul albastru si la prima linie?
  • onu_stres

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut am o problema foarte mare,am un opel Astra F din 96 motor 1.6 16v si imi variaza foarte mult temperatura la motor intre 90 si 100 de grade nu sta niciodata fixa si am impresia ca si consuma mai mult din aceasta cauza.Ce ma sfatuiti sa fac?multumesc
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
va salut baieti,am observat la vectra mea din 98 motor y20dth cum indicatorul temperaturei lichidului de racire oscileaza,cand merg cu ea intins de la 70 in sus de exemplu sta normal la 87 cred,dar daca merg cu ea prin oras coboara sub 80 chiar si mai jos,desi caldura baga,posibil sa fie stricat ceva? va multumesc pt.ajutor drumuri bune sa aveti Sad
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ori nu se incalzeste ca e frig afara si nu mergi prea turat.Ori termostatu.Ori senzorul de temperatura nu citeste corect.
  • kostellyno_85

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1998 X2ODTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
afara erau in jur de 3-5 grade plus...daca merg cu ea cativa km in afara orasului se ridica apa normal,dar cand revin in oras, si merg cu ea tot cam asa cativa km scade de la 87(cred eu ca sta acul de la temperatura) spre 80. de exemplu am mers cu ea 140 de km pana la bucuresti si apoi cand am rulat prin bucuresti cu ea vreo 35-40 de min.se apropia de zona albastra...caldura face de rupe,posibil sa fie senzorul sau indicatorul de temp. defect
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motorul diesel se incalzeste tinut in turatii, tu prin oras il racesti ca abia te tarai. De asta se spune, se recomanda, se etc. pentru oras drumuri scurte si ocazionale cumperi benzinara.
  • interadi

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Agila 2003 1.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
AGILA motor de 1.0
Am doua Agila 2003 si 2004 si aceiasi problema : acul de la temperatura nu mai indica temperatura si ramane in partea de jos a cadranului unde sunt primele doua liniute. Daca scot conectorul de la senzorul de langa pompa de apa acul se ridica la maxim si in mod normal porneste ventilatorul si imi apare avertizorul in bord. Dupa ce scot bornele de la baterie eroarea dispare dar de indicat nu mai indica la bord. Trebuie resetat ceva in mod special?
Multumesc anticipat
  • b_67_dec

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2006

  • Mesaj Privat
sal o problema am si eu in legatura cu aceasta problema si nu ii dau de cap deci la drum intins mergand cu 130 -140 km/h cu AC pornit am observat ca indicatorul pentru apa in loc sa ramana costant la 90 -100 de grade el creste si o data mi sa aprins in bord un patratel cu o steluta in centru atunci imediat am oprit pe dreapta am lasat motorul la relanti si sa stins becul si am reluat drumul masina mergea perfect adica temperatura nu mai urca atata timp cat AC este oprit cand ii dau drumul la AC si o turez peste 120 e dezastru se incinge rau motrul sare de 110 grade ce trebuie sa fac? am fost la un tester si am vazut ca ventilatorul nu porneste la 95 de grade cum era normal pe tester ci porneste cam pe la 100 si un pic cand deja e prea tarziu o fi termostatul sau senzorul de temperatura acela de pe chiuloasa? ce ma sfatuiti sa fac ceva pareri de la vreun specialist? mentionez ca motorul este y20dth
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR