Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • klax187

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu va plictisesc io cu povesti, insa am gasit un link super interesant si daca vreti sa va achizitionati jante sau pneuri este foarte util ... e in engleza dar va descurcati voi Razz

http://www.chris-longhurst....p;tyre_bible.html
Skip ads

  • Cali...nV6

  • Mesaje scrise: 519
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2004

  • Mesaj Privat
interesanta treaba.
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
In general sunt informatii foarte precise si detaliate acolo, singura obiectie o am la capitolul in care zice ca aderenta nu depinde de latimea cauciucului.
  • Vizitator

  • Mesaje scrise:
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat:

GSi a scris:In general sunt informatii foarte precise si detaliate acolo, singura obiectie o am la capitolul in care zice ca aderenta nu depinde de latimea cauciucului.


Aici poti sa iei in calcul 100 de factori :
Asfaltul , vremea , uzura cauciucului ... etc-etc.
Dar sincer ... vara , pe asfalt uscat ... ce cauciuc are aderenta mai buna ? cel de 165 sau de 255 ??? Eu am avut bagat pe fata cauciucuri de 255/ 45 / VR 15 ... si nu dadea scartz decat in 1-a si un pic in a 2-a ...si cu cauciucuri de 165 / 55 / R14 scartzaiam si in a 4-a ! deci .. care o fi avand aderenta mai buna ?
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pai da, cauciucurile late sunt mai bune pe uscat, iar cele mai inguste in conditii de aderenta mai slaba, dar conteaza mult latimea cauciucului... Asta iarna ma chinuiam cu 205-uri prin zapada de imi ieseau ochii, in timp ce daciile cu cauciucuri d-alea ca de bicicleta mergeau de n-aveau treaba..
  • Darkness

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: Targu Mures, RO
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
conteaza mult latimea si profilul! dar iarna pe zapada cu cauciuc peste 195 e cam greu. 195 e ok. eu din alea am. vara cu cat mai lat cu atat mai bine.
  • cptplanet

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2004

  • Mesaj Privat
X-Ray-Eyes a scris: Eu am avut bagat pe fata cauciucuri de 255/ 45 / VR 15 ... si nu dadea scartz decat in 1-a si un pic in a 2-a ...si cu cauciucuri de 165 / 55 / R14 scartzaiam si in a 4-a ! deci .. care o fi avand aderenta mai buna ?


Ai avut tu 255/45 si nu pierdeau aderenta dar faceai si suta cu o secunda mai tarziu...
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ha, ce treaba are latimea cauciucului cu acceleratia ?
  • cptplanet

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2004

  • Mesaj Privat
daca nu ti-e clar pune-ti tu cauciucuri pe 245 si jante pe 17" cu cel cateva kg mai grele fiecare si cronometreaza-te...
  • GSi

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Pai de la jantele mai mari pierzi, nu de la latimea cauciucului... de la un cauciuc mai lat cu 40-50mm nu pierzi asa mult din cauza greutatii, cat castigi in aderenta la plecare... si stii si tu ca plecarea face 50% din cursa.
  • Savescu Ciprian

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pe masina (Opel Astra g Caravan 1,7 DTI 2002) am cauciucuri Michelin 175/14, iar roata de rezervã este Continental 195/15 si este nouã.
Pe roata de rezervã sunt o multime de inscripþii Ecologiste Exclamation .
Vreau sa stiu dacã este normal ca dimensiunile rotii de rezervã sã difere de cele montate.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Savescu Ciprian a scris:Pe masina (Opel Astra g Caravan 1,7 DTI 2002) am cauciucuri Michelin 175/14, iar roata de rezervã este Continental 195/15 si este nouã.
Pe roata de rezervã sunt o multime de inscripþii Ecologiste Exclamation .
Vreau sa stiu dacã este normal ca dimensiunile rotii de rezervã sã difere de cele montate.

*
In mod normal ar trebui sa ai cauciucuri pe 15', cred ca ai "mostenit" genti de Astra F (banuiesc ca ai din alea cu "4 prezoane" pe 1.7 Dti)
In mod normal rezerva este sau de aceeasi dimensiune cu cele "principale" sau "biscuit" din ala vopsit in rosu care iti permite sa ajungi pana la service...
  • senator1

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Am fost prin targ sa ma uit dupa un set complet de iarna (jenti +cauciucuri) si cineva mi-a zis sa nu iau in calcul varianta cu jenti de magneziu pentru ca nu sunt bune iarna. Chipurile ca riscul de a crapa la gropi este mai mare. Care-i adevarul?
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu am prieteni car merg constant iarna cu jante de aliaj originale, pe un passat si pe o fabie, si de 2-3 ierni nu au avut nici o problema cu crapatul sau indoiturl, insa mai am alt prieten care la un megane rectifica jentile la 2-3 luni, chiar si vara. De crapat nu s-a crapat la nici unul si nu se crapa decat daca ai un soc f. puternic incat chiar si o janta de tabla sa o indoi serios.
Eu mi-am luat jante de tabla pt. iarna de 14" pe langa cele de Al de 15".
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
e mai mare, cat de mare depinde ...
mai e chestia ca iti intra zapada printre spite la discuri ...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
senator1 a scris:Am fost prin targ sa ma uit dupa un set complet de iarna (jenti +cauciucuri) si cineva mi-a zis sa nu iau in calcul varianta cu jenti de magneziu pentru ca nu sunt bune iarna. Chipurile ca riscul de a crapa la gropi este mai mare. Care-i adevarul?

*
Singura problema ar fi ca se zgarie daca le pui lanturi, si nici asta nu e adevarat 100 %
  • Gavriil

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
De unde pot afla ce dimensiuni au jentile mele.Daca nu scrie nicaieri, se pot masura? Ce anume trebuie masurat?


Ultima modificare făcută de Gavriil la Lun 07 Mai, 2007 9:04 am
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Este imposibil sa nu scrie pe ele, uita-te mai atent dupa ceva gen 5 1/2J sau 6J.
Ce cauciucuri ai? Jantele sunt originale ale masinii?
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Chestia cu crãpatul nu o cred, cã din cauza frigului în momentul când dai într-o groapã crapã. Acum depinde ºi cum dai cã se poate strâmba ºi o geantã de tablã dacã dai bine. ªi la gropile de la noi nu e greu.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai la un impact puternic in care o janta de AL se crapa, una de tabla doar se indoaie, si se poate fie indrepta, fie schimba mult mai usor. Daca crapi o janta de Al e greu sa gasesti una identica sa o inlocuiesti.

Pe jantele e aliaj se lipeste mai usor zapada/gheata pe interior in timpul iernii si se dezechilibreaza roata si de pe la 100 km/h parca ai pana, au patit mai multi priteni de-ai mei. Solutia la chestia asta este spalatul cu spuma activa, care ajunge si curata si pe interiorul rotii.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR