ilDottore
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2009
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.
Recent am intampinat o problema careia nu i-am dat de capat pe forum.
E vorba despre Astra F Caravan, motor X14XE din 1997. Pana recent, mergea totul normal. In perioada asta de frig, nu am mai iesit pe drumuri cu masina si a stat adapostita sub un acoperis unde nu a mai nins-o, dar expusa totalmente la frig, unde a stat 6 zile fara sa o mai pornesc deloc. Pe urma am avut drum si am scos-o la drum; de pornit a pornit la "sfert" si pe primul drum a mers normal; am oprit vreo 20 min si pe urma in drumul inapoi spre casa a inceput sa faca destul de mult zgomot motorul si aducea putin cu sunetul de diesel si pe masura ce acceleram, þãcãnitul se înteþea iar la un moment dat s-a aprins beculetul galben in bord, iar dupa 1 min am ajuns acasa.
Am facut testul agrafa si mi-a iesit codul de eroare 1602 = Knock control module.
Din ce am gasit pe forum, nu am inteles mare lucru, mai ales ca ceilalti care au mai intalnit problema, mai aveau si de altele.
Mai mentionez ca motorul, chiar dinainte, se auzea cam "þãcãnit" si de la ultimul schimb de ulei, i-am mai adaugat inca 1,5 litri la cam 6000 km de la schimbul de ulei.
Sper sa ma poata ajuta cineva cu o idee / sugestie despre primii pasi care sa-i fac.
Recent am intampinat o problema careia nu i-am dat de capat pe forum.
E vorba despre Astra F Caravan, motor X14XE din 1997. Pana recent, mergea totul normal. In perioada asta de frig, nu am mai iesit pe drumuri cu masina si a stat adapostita sub un acoperis unde nu a mai nins-o, dar expusa totalmente la frig, unde a stat 6 zile fara sa o mai pornesc deloc. Pe urma am avut drum si am scos-o la drum; de pornit a pornit la "sfert" si pe primul drum a mers normal; am oprit vreo 20 min si pe urma in drumul inapoi spre casa a inceput sa faca destul de mult zgomot motorul si aducea putin cu sunetul de diesel si pe masura ce acceleram, þãcãnitul se înteþea iar la un moment dat s-a aprins beculetul galben in bord, iar dupa 1 min am ajuns acasa.
Am facut testul agrafa si mi-a iesit codul de eroare 1602 = Knock control module.
Din ce am gasit pe forum, nu am inteles mare lucru, mai ales ca ceilalti care au mai intalnit problema, mai aveau si de altele.
Mai mentionez ca motorul, chiar dinainte, se auzea cam "þãcãnit" si de la ultimul schimb de ulei, i-am mai adaugat inca 1,5 litri la cam 6000 km de la schimbul de ulei.
Sper sa ma poata ajuta cineva cu o idee / sugestie despre primii pasi care sa-i fac.
- Doru Lucian
- **
- 330 mesaje
- din 29 Dec 2011
- Astra 2001 z16xe
- Prahova
Doru Lucian
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2011
- Mesaj Privat
norocul tau ar fi sa fie vorba de un contact slab la respectivul senzor ,care in instalatia de injectie a motorului tau "ajuta"calculatorul sa regleze avansul aprinderii in sistem electronic,alfel daca respectivul senzor e defect ,inlocuirea lui inplica montarea de cineva care chiar se pricepe ,trebuind stins la un anumit moment cu cheia dinamometrica ca sa functioneze in parametri.din cauza asta se aude "ca dieselu"pentru ca calculatorul fara semnal de la senzoru asta nu mai corecteaza avansul. ca prim pasknok senzorul se afla montat pe blocul motor pe partea din spate ,pe sub galeria de admisie si arata ca o sonda de ulei(in genul celor care erau inainte la Dacie ,cel care indica presiunea pe ceas ,arata ca o plosca micuta ceva de genu .....) si are doar un fir .verifica in mufa sa faca contact bine.
ilDottore
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2009
- Mesaj Privat
s-a rezolvat problema de la sine intre timp
am banuit ca era frigul naprasnic in care a stat masina si ca ceva inghetase
am scos masina intre timp si am lasat-o sa stea la soare si acum, ca temperaturile au mai crescut, am pornit-o, deja motorul se auzea mai bine si am scos masina la o plimbare prin oras si a fost ok
deci ... nu senzorul era problema ci el doar semnala ca e ceva in neregula la functionarea motorului
am banuit ca era frigul naprasnic in care a stat masina si ca ceva inghetase
am scos masina intre timp si am lasat-o sa stea la soare si acum, ca temperaturile au mai crescut, am pornit-o, deja motorul se auzea mai bine si am scos masina la o plimbare prin oras si a fost ok
deci ... nu senzorul era problema ci el doar semnala ca e ceva in neregula la functionarea motorului