- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Buna tuturor....am si eu o intrebare...cum se procedeaza in cazul in care doresc sa schimb motorul-pe cale legala...adica, de ce anume am nevoie (acte, aprobari,etc.) pentru a nu avea probleme la ITP sau cine stie ce alte probleme...Am un X16XEL 1.6, 16 V, Ecotec, 101 C.P. si as vrea sa-l schimb ca nu stiu alt mod de ai da de capat sa aflu ce are...In primul rand se pare ca merge in 3, in al doilea rand consumul e f mare(benzina+ulei), la relanti si in mers face ca un motor de tractor, masina nu trage deloc, si ma gandesc ca daca m-as apuca sa bag bani in el as iesi mai scump decat daca as lua unul second...
Eu banuiesc ca distributia nu e bine pusa la punct...am avut probleme cu ea...s-a rupt cureau in mers, si am schimbat "tot tacamul" in motor...si se pare ca nu ar fi pus-o dragii nostri mecanici bine la punct. E posibil sa fie si vreun injector infundat si bun de schimbat, si nu garantez nici pentru fisele de la bujii...
Acum nu stiu ce sa fac...m-am uitat in seara asta sub capota, am mai schimbat putin fisele cu unele ce le aveam mai demult prin portbagaj...nici o schimbare...pe 2 nu imi da scanteia buna la bujie...din bobina e ok...dar in capul bujiei nu...Iar pe la furtunul ala gros din poza are ulei pe el si cativa stropi de ulei sariti de la el in jurul lui(unde am punctat cu rosu)-ce rol are acel furtun? E posibil ca doua injectoare sa nu functioneze si de asta sa mearga asa?Nu-mi dau seama...Tin sa precizez ca nu imi da nici o eroare in bord...deci vorbim de probleme nedetectabile la testul agrafa...
Imi poate recomanda cineva un mecanic priceput( pe distribuite si altele la tipul asta de motoare) in IASI sa ma poata rezolva? sau e nevoie sa schimb motorul? In service am dat 2100 ron in urma cu 4 ani cand mi s-a rupt cureau de distribuite si am scoso varza din el...
Ce-mi recomandati?ma gandesc pe de o parte ca poate as rezolva la un pret convenabil si motorul asta, dar am nevoie de un om priceput si cu tot ce-i trebuie sa-mi puna distributia la punct( cu asta as incepe eu pentru ca sigur am un decalaj la semnul de pe rolele de distributie si ma gandesc ca marea mea problema sa nu plece doar de la asa si sa se rezolve repede).
Deci, imi recomanda cineva un mecanic priceput...si poate cu preturi nepiperate in IASI? Sau vinde careva un motor X16XEL? Astept propuneri...ce-mi recomandati sa fac?....A, si cu furtunul din poza....e grav? Mersi...si o zi cat mai frumoasa!
P.S. Daca am omis ceva...astept intrebari...Aaaa....si inca ceva...motoarele in general se vand cu de toate pe ele...adica Injectoare, distributie, Egr...?
Eu banuiesc ca distributia nu e bine pusa la punct...am avut probleme cu ea...s-a rupt cureau in mers, si am schimbat "tot tacamul" in motor...si se pare ca nu ar fi pus-o dragii nostri mecanici bine la punct. E posibil sa fie si vreun injector infundat si bun de schimbat, si nu garantez nici pentru fisele de la bujii...
Acum nu stiu ce sa fac...m-am uitat in seara asta sub capota, am mai schimbat putin fisele cu unele ce le aveam mai demult prin portbagaj...nici o schimbare...pe 2 nu imi da scanteia buna la bujie...din bobina e ok...dar in capul bujiei nu...Iar pe la furtunul ala gros din poza are ulei pe el si cativa stropi de ulei sariti de la el in jurul lui(unde am punctat cu rosu)-ce rol are acel furtun? E posibil ca doua injectoare sa nu functioneze si de asta sa mearga asa?Nu-mi dau seama...Tin sa precizez ca nu imi da nici o eroare in bord...deci vorbim de probleme nedetectabile la testul agrafa...
Imi poate recomanda cineva un mecanic priceput( pe distribuite si altele la tipul asta de motoare) in IASI sa ma poata rezolva? sau e nevoie sa schimb motorul? In service am dat 2100 ron in urma cu 4 ani cand mi s-a rupt cureau de distribuite si am scoso varza din el...
Ce-mi recomandati?ma gandesc pe de o parte ca poate as rezolva la un pret convenabil si motorul asta, dar am nevoie de un om priceput si cu tot ce-i trebuie sa-mi puna distributia la punct( cu asta as incepe eu pentru ca sigur am un decalaj la semnul de pe rolele de distributie si ma gandesc ca marea mea problema sa nu plece doar de la asa si sa se rezolve repede).
Deci, imi recomanda cineva un mecanic priceput...si poate cu preturi nepiperate in IASI? Sau vinde careva un motor X16XEL? Astept propuneri...ce-mi recomandati sa fac?....A, si cu furtunul din poza....e grav? Mersi...si o zi cat mai frumoasa!
P.S. Daca am omis ceva...astept intrebari...Aaaa....si inca ceva...motoarele in general se vand cu de toate pe ele...adica Injectoare, distributie, Egr...?
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- kng91
- **
- 241 mesaje
- din 06 Mai 2011
- Astra 1992 c16nz
- Dolj
kng91
- Mesaje scrise: 241
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2011
- Mesaj Privat
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
@unicooll - motoare x16xel gasesti . Totul e sa gasesti si in stare buna . Chiar eu am vazut ieri 2 pe un site . Mi-aduc aminte ca cerea pe unul fara anexe 10 mil . Eu am gasit cu 250 de euro . Ca sa ii faci schimbarea cu acelasi motor e cel mai simplu ca la euro 2 nu trebuie factura de la service . Mie mi-a cerut factura de achizitie si mi-a facut noxele si cam atat . De noxe nu scapi . Deci ai grija sa iei un motor in stare buna si fara probleme sa nu patesti ca mine .. ca nu vroiau sa ma treaca ca aveam noxele mari . Daca vrei schimbare cu alt tip de motor este mai complicat ... vezi pe site la RAR deoarece din cate stiu ai nevoie si de alte omologari .
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Vazand ca nu mai primesc nici un raspuns pe forum in legatura cu schimbatul motorului, m-am hotartat sa mai incerc sa-l repar pe asta...sper sa nu regret alegerea facuta...pana acum ma costa in jur de 700 RON (schimbat kit distributie+reglaj - 320 ron, 4 bujii 64-ron, nu mai stiu eu ce rola pe la distribuite 62 ron, + manopera in jur de 200 ron= un total de 650 ron, pana acum...de acum ar mai avea de umblat pe la injectoare...ca sa mai vada daca e problema si de acolo cu mersul motorului si consumul... Mecanicul mi-a spus in felul urmator, ca motorul nu e bun, ci foarte BUN, in urma verificarii compresiei...valori de 14... Ma gandeam ca e ceva mai scump de schimbat motorul(oricum voiam acelasi tip de motor), si ma gandeam ca ma rup astia de la RAR, ca auzisem ca trebuie sa-l montez undeva la un service autorizat OPEL, si ca m-ar costa inca vreo 200 de euro si pe acolo...vreo 250 euro motorul...etc etc...nu stiu...sper sa-l rezolv pe asta ca de vreo 3 ani nu-i da nimeni de capat...merge super aiurea, zgomotos, si nu trage, consum ulei si benzina...Cand am ajuns la mecanic...mi-a spus ca merg doar in 2-3 bujii...doua bujii mi le-a scos afumate(innegrite), dar nu umede...si o sa-i schimb si filtrul de benzina...
In rest nu stiu ce ar mai putea avea...
In rest nu stiu ce ar mai putea avea...
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
alinmuresan a scris:vezi ca acea compresie de 14 poate veni si de la depunderi mari de calamina pe pistoane, rezultata prin arderea uleiului.
Adica e prea mare? E posibil sa fie motorul prost si sa am compresia asta de la calamina? Cum trebuie sa procedez in cazul asta? Trebuie schimbat uleiul si pus si un aditiv in ulei?
aplesa
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
La schimbat motorul daca este acelasi tip de motor e nevoie sa ai factura de la motor de unde l-ai cumparat! Eu personal am schimbat la un astra f motorul cu acelasi tip de motor si nu am avut probleme la itp, rar etc deoarece motorul dupa noul cod este considerat piesa de schimb si daca sunteti atent in cartile cele noi scrie doar tipul motorului nu si seria lui!
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
aplesa a scris:Fa linistit reparatiile care ti le-ai propus, si o sa ai parte de surprize placute. Nu este cazul sa il schimbi, fiind mult mai scump.
Spor!
Spor!
Se pare ca m-am apucat de reparatii si m-am trezit cu surprize neplacute...Deci...am dus-o la "reparat"...mi-au schimbat kit distributie (312 ron), bujii (64 ron), rola intinzatoare (62 ron), filtru benzina (20 ron), spray curatat...pt injectoare (14 ron) + reglaj distributie si curatat putin pe la evacuare - manopera 280 ron...TOTAL am dat 750 ron! nu mi se pare putin...si minunea a tinut doar o seara...a mers binisor doar 20 de km..apoi a reinceput, pistonul 2 nu lucreaza...ori cu fisa in capul bujiei 2 ori fara ea, motorul are acelasi mers, huruit motor, trepidatii la relanti, si zgomot la evacuare ca la un tractor zgomotos(motorul nu mereg deloc rotund, ba chiar as zice ca uneori merge in doua pistoane)...Merge varza+consum mare...M-am dus inapoi la mecanic, si a ramas sa faca rost de o mufa pentru a mi-o putea pune pe tester-ca am model mai "vechi" de mufa...
Ideea care e...becul de eroare in bord nu mi-e aprins, doar ca i-am facut eu testul cu agrafa si am erorile 17 si 33(si habar nu am daca sunt recente sau au ramas stocate acolo mai demult...Mai citeam pe net ca nu ar exista eroare 17, dar sunt 100% sigur ca am citit bine codurile de eroare...
Asadar, ma poate lamuri si pe mine cineva ce are masina si ce sa-i mai fac?Eroare 33 daca nu ma insel e senzorul MAP, dar l-am schimbat in urma cu 8 luni ca se defectase, si banuiesc ca ar fi ramas poate de atunci eroarea oare?sau nu? Sau s-o fi defectat din nou?
Deci ce e cu eroarea 17 si 33? daca ma gandesc bine, si cand mi s-a dus senzorul map cam tot atat de balbait era motorul...o fi din nou?sau am alte probleme?
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- yahymyahym
- *
- 38 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 1995 C14SE
- Brasov
yahymyahym
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
buna ziua,
cu banii care iai bagat in reparatie luai un motor second de la dezmembrari il puneai sus si gata problema.
eu am facut operatia asta acum 3 zile si sunt multumit de noul motor., am dat pe el 600 ron cod c14se de 1.4 benzina 82 cp.
dupa cum scria si mai sus trebuie sa fie doar acelasi tip de motor , motorul fiind considerat piesa de schimb.
singura problema care poate aparea e sa pui motorul sus si sa nu fie ok dar tinand seama ca ai factura de cumparare cei de la dezmembrari or sa til schimbe, mie asa miau spus dar se pare ca am scapat
vizavi de problema ta cu mersul in 3 pistoane sunt o gramada de variante, daca ai curent la bujia respectiva, de verificat cu ea scoasa sa vezi daca are scanteie, daca are scanteie posibil sa fie de la axa cu came ori foarta uzata, mai ales cama respectivului piston, ori decalibrata, mai exact in timp ea poate sa se torsioneze si nu mai deschide supapele in parametri normali.
alta posibila cauza, daca nu ai schimbat si supapele cand ai avut distributia sarita, este posibil ca supapa care corespunde respectivului piston sa fie putin stramba fara sa fie sesizabil cu ochiul liber, si nu mai inchide corespunzator.
repet ceea ce am spus mai sus sunt posibile cauze in cazul in care ai scanteie dar nu merge respectivul piston.
cu banii care iai bagat in reparatie luai un motor second de la dezmembrari il puneai sus si gata problema.
eu am facut operatia asta acum 3 zile si sunt multumit de noul motor., am dat pe el 600 ron cod c14se de 1.4 benzina 82 cp.
dupa cum scria si mai sus trebuie sa fie doar acelasi tip de motor , motorul fiind considerat piesa de schimb.
singura problema care poate aparea e sa pui motorul sus si sa nu fie ok dar tinand seama ca ai factura de cumparare cei de la dezmembrari or sa til schimbe, mie asa miau spus dar se pare ca am scapat
vizavi de problema ta cu mersul in 3 pistoane sunt o gramada de variante, daca ai curent la bujia respectiva, de verificat cu ea scoasa sa vezi daca are scanteie, daca are scanteie posibil sa fie de la axa cu came ori foarta uzata, mai ales cama respectivului piston, ori decalibrata, mai exact in timp ea poate sa se torsioneze si nu mai deschide supapele in parametri normali.
alta posibila cauza, daca nu ai schimbat si supapele cand ai avut distributia sarita, este posibil ca supapa care corespunde respectivului piston sa fie putin stramba fara sa fie sesizabil cu ochiul liber, si nu mai inchide corespunzator.
repet ceea ce am spus mai sus sunt posibile cauze in cazul in care ai scanteie dar nu merge respectivul piston.
- Lovrin
- **
- 371 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Parerea mea e ca cel mai usor scapai cu motorul schimbat daca ai vazut ca 2-3 pareri nu ii dau de capat, distributia oricum trebuia sa o schimbi si la asta nou si tinand cont de pretul si calitatea pieselor noi si un motor second era mai sigur un motor second! Vezi si bobina de inductie si ce mai ai pe acolo sa nu fie duse si la cat mai putini bani cheltuiti si drum intins! Stima
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Bobina de inductie nu e dusa, dar m-ar interesa daca imi poate arata cineva o schema cu legaturile fiselor dintre bobina si bujii...adica iesirea 1 din bobina cu ce bujie vine conectata prin fija, a doua iesire la a cata bujie duce...si tot asa, mi-e frica sa nu fi inversat ceva pe acolo...asadar astept o schema, o poza ceva...please...
In legatura cu erorile 17 respectiv 33 de la test agrafa, chiar nu stie nimeni ce semnifica? Poate de la ele mi se trag problemele...!?
In legatura cu erorile 17 respectiv 33 de la test agrafa, chiar nu stie nimeni ce semnifica? Poate de la ele mi se trag problemele...!?
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
alinmuresan a scris:scrie pe bobina ordinea corecta, in dreptul fiecarei iesiri pentru fise
Nu m-am uitat inca dar banuiesc ca e numertotat pe bobina de la 1 la 4...?Daca da...bujia nr 1 e cea din stanga cum stai cu fata ma motor?respectiv a 4-a fiind cea din dreapta? Ma mir cum de nu mi-au sarit in ochi indicatiile de pe bobina ca am avut-o si in mana cand am schimbat-o pe cea veche...dar in fine asa o fi daca zici tu O sa verific...
Dar totusi daca ar fi inversata vreo una din ele ar merge atat de prost masina?
In continuare imi da eroarea 17 si 33...innebunesc daca nu primesc un raspuns cu eroarea 17 macar...ce e...ca nu exista pe net...cum e posibil sa mi-o dea?
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am verificat si fisele...erau puse la locul lor, doar ca una din ele pierdea curent...am inlocuit-o..dar a ramas vesnica problema...pistonul doi nu lucreaza deloc...bobina defecta iese din schema...e buna. Si injectorul doi defect iese din schema...pentru ca am inversat injectoarele intre ele...si tot doi-ul nu lucreaza...deci pareri? de ce nu lucreaza pistonul doi...In urma cu doua saptamani dupa ce i-am schimbat bujiile si kit-ul distributie a mers, dar doar pentru o seara...in rest habar nu am ce are acolo de nu lucreaza...
- alinmuresan
- **
- 339 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
I-am facut test de compresie in urma cu doua saptamani cand i-am schimbat cele mai sus mentionate(bujii, kit distributie, filtru benzina...) Compresia mi-a iesit pe toate pistoanele la fel, valori intre 14 si 15....nu a fost nici o diferenta intre ele...iar mecanicul a spus ca motorul e bun, chiar foarte bun...
Cum pot scapa de depunerile mari de calamina de pe supape, pistoane...?ca tot veni vorba?
Inca ceva ce am observat...daca pornesc motorul dupa ce a stat oprit mai mult timp, fara s-o accelerez, porneste bine...nu trepideaza mai deloc(sau foarte putin insesizabil), iar cum plec de pe loc si o turez putin...incepe sa capete o vibratie mare, de trepideaza masina cu totul, si apoi cand o las din nou la relanti nu isi revine, ba tremura masina chiar mai tare...
Cum pot scapa de depunerile mari de calamina de pe supape, pistoane...?ca tot veni vorba?
Inca ceva ce am observat...daca pornesc motorul dupa ce a stat oprit mai mult timp, fara s-o accelerez, porneste bine...nu trepideaza mai deloc(sau foarte putin insesizabil), iar cum plec de pe loc si o turez putin...incepe sa capete o vibratie mare, de trepideaza masina cu totul, si apoi cand o las din nou la relanti nu isi revine, ba tremura masina chiar mai tare...