mandella
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut!
Am un astra G, Z16XE (175.000km, an 2001) care face figuri la rece in ultimul timp. La temperaturi scazute (sub -5, -7), porneste bine, merge frumos cam 2 min, dupa care incepe sa dea reteuri, trepidatii. Am curatat EGR (aveam eroare), schimbat bujii, filtre. Dupa ~ 5 min de mers cu intreruperi isi revine. Nu am niciun martor in bord. Motorul trage bine, dar am impresia ca consuma prea mult.
Astept sfaturi si pareri.
Multumesc anticipat
Ultima modificare făcută de mandella la Lun 30 Jan, 2012 1:56 pm
Am un astra G, Z16XE (175.000km, an 2001) care face figuri la rece in ultimul timp. La temperaturi scazute (sub -5, -7), porneste bine, merge frumos cam 2 min, dupa care incepe sa dea reteuri, trepidatii. Am curatat EGR (aveam eroare), schimbat bujii, filtre. Dupa ~ 5 min de mers cu intreruperi isi revine. Nu am niciun martor in bord. Motorul trage bine, dar am impresia ca consuma prea mult.
Astept sfaturi si pareri.
Multumesc anticipat
Ultima modificare făcută de mandella la Lun 30 Jan, 2012 1:56 pm
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- djkilla
- **
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
claudiu81
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salut
Am si eu un opel astra motor x16xe fab 2001 1600x16v astazi am observat ca imi merge mai turat motorul adica nu mai revine la 900 de ture sta doar la 1000 de ture ; am stat cu ochii pe ceasul de la apa si nu am observat nici o schimbare, sta exact la temperatura de 80 de grade ,imi poate spune cineva si mie daca a intalnit asa ceva o fi din cauza frigului?
ce as putea face?
Va multumesc mult
Am si eu un opel astra motor x16xe fab 2001 1600x16v astazi am observat ca imi merge mai turat motorul adica nu mai revine la 900 de ture sta doar la 1000 de ture ; am stat cu ochii pe ceasul de la apa si nu am observat nici o schimbare, sta exact la temperatura de 80 de grade ,imi poate spune cineva si mie daca a intalnit asa ceva o fi din cauza frigului?
ce as putea face?
Va multumesc mult
- djkilla
- **
- 281 mesaje
- din 30 Mai 2010
- Vectra 1999 X18XE1
- Teleorman
djkilla
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2010
- Mesaj Privat
la relanti nu ti-a crescut apa mai mult de 80 De grade? Daca e asa cu mam spus eu verifica lichidul de racire. Antigelul.
Daca e ok nivelul, inseaman ca ai probleme cu termostatul. Asta in legatura cu temperatura apei.
In legatura cu turatia, e foarte posibil ca fiind frig, ai mers ma imult ca sigur drumuri scurte ... mai subturat.. si sigur s-a adunat ceva mizerie pe undeva. Ca o masura romanesca.. lasa masina pe loc pana se incalzeste motorul la 90 de grade si tureaz-o pe loc gradat.. nu din prima la 5000 6000. dai 2500 4000 si tot asa de cateva ori. LAs-o sa vina la relati apoi si scoat-o la o plimbare.
Daca e ok nivelul, inseaman ca ai probleme cu termostatul. Asta in legatura cu temperatura apei.
In legatura cu turatia, e foarte posibil ca fiind frig, ai mers ma imult ca sigur drumuri scurte ... mai subturat.. si sigur s-a adunat ceva mizerie pe undeva. Ca o masura romanesca.. lasa masina pe loc pana se incalzeste motorul la 90 de grade si tureaz-o pe loc gradat.. nu din prima la 5000 6000. dai 2500 4000 si tot asa de cateva ori. LAs-o sa vina la relati apoi si scoat-o la o plimbare.
claudiu81
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2012
- Mesaj Privat
eBaghera
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2010
- Mesaj Privat
mandella a scris:Salut!
Am un astra G, Z16XE (175.000km, an 2001) care face figuri la rece in ultimul timp. La temperaturi scazute (sub -5, -7), porneste bine, merge frumos cam 2 min, dupa care incepe sa dea reteuri, trepidatii. Am curatat EGR (aveam eroare), schimbat bujii, filtre. Dupa ~ 5 min de mers cu intreruperi isi revine. Nu am niciun martor in bord. Motorul trage bine, dar am impresia ca consuma prea mult.
Astept sfaturi si pareri.
Multumesc anticipat
Am un astra G, Z16XE (175.000km, an 2001) care face figuri la rece in ultimul timp. La temperaturi scazute (sub -5, -7), porneste bine, merge frumos cam 2 min, dupa care incepe sa dea reteuri, trepidatii. Am curatat EGR (aveam eroare), schimbat bujii, filtre. Dupa ~ 5 min de mers cu intreruperi isi revine. Nu am niciun martor in bord. Motorul trage bine, dar am impresia ca consuma prea mult.
Astept sfaturi si pareri.
Multumesc anticipat
Sunt mai multe cauze care maresc ralantiul masinii. Dar tu rezuma-te doar la a fi sigur ca ai o benzina buna pe timpul rece (fara apa), asigura-ta ca filtrul de benzina este schimbat.
- Antrenorul
- **
- 96 mesaje
- din 23 Nov 2011
- Astra Y17dt
- Bucuresti
Antrenorul
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2011
- Mesaj Privat
wargasm
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2008
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
mandella
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
Dupa diagnoza la Opel Ecomax Cluj, avea stocata eroarea P0300-Misfire at low fuel level. Mi-au spus ca cel mai probabil e ECU si ca ar trebui schimbat/depanat, adica 1200e sau 250 e depanarea . Apoi a venit cu ideea sa rescrie softul.
In urma rescrierii softului, relantiul a scazut la valoarea normala de ~ 750 rpm si erori stocate nu mai exista.
Sonda lambda 2 (cea de dupa catalizator) avea tensiune prea mica, 80mv (normal cica e in jur de 200-300) si ca asta ar putea fi o cauza a catalizatorului infundat.
Acum: astea-s datele problemei si v-as ruga sa ma sfatuiti , mai ales cei care ati trecut prin asta, ce e de facut?
schimb sonda, schimb/repar ecu, catalizator sau altceva?
Multumesc
PS: masina merge foarte bine dar consuma ~ 14-15%
In urma rescrierii softului, relantiul a scazut la valoarea normala de ~ 750 rpm si erori stocate nu mai exista.
Sonda lambda 2 (cea de dupa catalizator) avea tensiune prea mica, 80mv (normal cica e in jur de 200-300) si ca asta ar putea fi o cauza a catalizatorului infundat.
Acum: astea-s datele problemei si v-as ruga sa ma sfatuiti , mai ales cei care ati trecut prin asta, ce e de facut?
schimb sonda, schimb/repar ecu, catalizator sau altceva?
Multumesc
PS: masina merge foarte bine dar consuma ~ 14-15%
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
pai stai ca nu am inteles. Tu aveai un comportament normal al masinii (1000 rpm ralanti la cald cand afara e foarte rece), Ai mers la service, la reprezentanta, unde ti-au rescris soft-ul pe motiv ca ai avut tu la un moment dat un misfire. Apoi ti-au zis ca semnalul de la a doua sonda lambda nu e OK, si ca s-ar putea sa ai catalizatorul infundat. Tu ai consum cam maricel, si te intrebi din ce cauza...
Pai bine, mai omule, da' ti-a dat prin cap sa verifici in primul rand catalizatorul, sa vezi daca intr-adevar e infundat? Aia intai de toate cele...
Pai bine, mai omule, da' ti-a dat prin cap sa verifici in primul rand catalizatorul, sa vezi daca intr-adevar e infundat? Aia intai de toate cele...
mandella
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
In primul rand ar trebui sa inveti sa vorbesti mai respectuos, am observat ca te cam ia gura pe dinainte "mai omule". De obicei nici nu ai prea multe de spus, dar esti moderator si asta conteaza nu?!
In al doilea rand nu e normal sa stea la 1000 rpm la cald, mai ales la temeraturi de -2 grade. Turatia normala e -dupa cum ar trebui sa stie mai ales un moderator pe un forum dedicat marcii- aproximativ 750 rpm.
Mi-au spus la reprezentanta ca sonda lambda 1 (cea pozitionata inaintea catalizatorului influenteaza consumul) si nu cea de dupa. Urmeaza sa verific catalizatorul, dar aia nu inseamna ca nu mai pot solicita o parere , doua....mai pertinente daca se poate!
In al doilea rand nu e normal sa stea la 1000 rpm la cald, mai ales la temeraturi de -2 grade. Turatia normala e -dupa cum ar trebui sa stie mai ales un moderator pe un forum dedicat marcii- aproximativ 750 rpm.
Mi-au spus la reprezentanta ca sonda lambda 1 (cea pozitionata inaintea catalizatorului influenteaza consumul) si nu cea de dupa. Urmeaza sa verific catalizatorul, dar aia nu inseamna ca nu mai pot solicita o parere , doua....mai pertinente daca se poate!
- RaDuCu_CostEL
- **
- 248 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bacau
RaDuCu_CostEL
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salut baieti si scuza-ma mandella ca ma bag peste topicul tau dar am problema asemanatoare. Masina merge perfect un timp dupa care incepe sa dea rateuri la relanti ca in urmatorul videoclip. Au fost schimbate fise , bujii , lambda , filtre si tot mai apare fenomenul asta. Si ce am mai observat e ca daca opresc motorul si il pornesc dinou nu mai face asa o perioada dupa care iar incepe si pana nu opresc motorul nu inceteaza sa dea rateuri.
Are cineva vreo idee ce ar putea fi?
Motor: X16xel
Are cineva vreo idee ce ar putea fi?
Motor: X16xel
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- RaDuCu_CostEL
- **
- 248 mesaje
- din 25 Oct 2008
- Vectra 1998 X16XEL
- Bacau
RaDuCu_CostEL
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2008
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
mandella, daca esti asa de priceput, explica-mi si mie, te rog, daca la cald ralanti-ul "dedicat marcii" e de ~750 rpm, de ce, la -6 grade, ECU de Z16SE si Z16XE au desired idle speed 1000 rpm?
Vad ca sunt foarte multi colegi care se panicheaza cand vad, la temperaturi mici, ca le sta ralanti-ul la 1000 RPM, si incep sa banuie tot felul de senzori si alte avioane. Am verificat pe tz masini, ralantiul e de 1000 RPM PENTRU CA ATATA VREA ECU SA FIE! Deci din punctul asta de vedere nu e o problema.
Acuma care a fost logica pentru care cei care au facut softul au decis sa nu respecte ralantiul dedicat marcii, asta nu stiu. Ma gandesc, totusi, ca au avut un motiv. Ca daca era bug ar fi existat o rechemare in service pe tematica asta.
Tu zici ca ti-au zis cei de la Ecomax ca consumul e influentat doar de defecte ale primei sonde? Cauta nitel pe net, sa intelegi cum lucreaza cele 3 componente (sondele si catalizatorul impreuna). Povestim dupa
Vad ca sunt foarte multi colegi care se panicheaza cand vad, la temperaturi mici, ca le sta ralanti-ul la 1000 RPM, si incep sa banuie tot felul de senzori si alte avioane. Am verificat pe tz masini, ralantiul e de 1000 RPM PENTRU CA ATATA VREA ECU SA FIE! Deci din punctul asta de vedere nu e o problema.
Acuma care a fost logica pentru care cei care au facut softul au decis sa nu respecte ralantiul dedicat marcii, asta nu stiu. Ma gandesc, totusi, ca au avut un motiv. Ca daca era bug ar fi existat o rechemare in service pe tematica asta.
Tu zici ca ti-au zis cei de la Ecomax ca consumul e influentat doar de defecte ale primei sonde? Cauta nitel pe net, sa intelegi cum lucreaza cele 3 componente (sondele si catalizatorul impreuna). Povestim dupa
- andrei dad
- *
- 2 mesaje
- din 10 Oct 2011
- Vectra 2001 z16XE
- Dambovita
andrei dad
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2011
- Mesaj Privat
- andrei dad
- *
- 2 mesaje
- din 10 Oct 2011
- Vectra 2001 z16XE
- Dambovita
andrei dad
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2011
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ba nu... nu inainte de a face un test de compresiune si de a elimina toate celelalte cauze posibile... mai ales daca in sarcina merge bine..
din cate am auzit sunt fluctuatii in relantiu.. da jos supapa de relantiu si vezi daca pistonasul are cursa.. poate nu revine cum trebuie cand cuplezi pe liber.. mai verifica si sa nu traga aer fals pe undeva..
din cate am auzit sunt fluctuatii in relantiu.. da jos supapa de relantiu si vezi daca pistonasul are cursa.. poate nu revine cum trebuie cand cuplezi pe liber.. mai verifica si sa nu traga aer fals pe undeva..