paul180
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2012
- Mesaj Privat
Buna seara,
am o intrebare, pentru care nu am gasit un raspuns clar:
sunt posesorul unui Opel Astra H, motor 1,7 Cdti, DTH. Azi dimineata, cand am vrut sa ies din parcare (cu multa zapada), am observat ca roata din stanga se invarte si patineaza pe gheata, iar roata din dreapta a ramas neclintita (nu se invartea deloc).
Din cate stiu acesta este rolul diferentialului (transmisie neuniforma a puterii catre rotii).
Intrebare: in conditii de iarna, zapada, polei, cand este nevoie ca roata care sta pe loc sa o ajute pe cea care patineaza, se poate
"echilibra" puterea distribuita pe roti? In aceste conditii, se poate "anula, decupla" diferentialul pentru a putea iesii din parcare?
Multumesc.
Fac precizarea ca pe bordul masini nu este nici un buton sau martor luminos care sa indice TC-traction controll, sau ESP-electronic stability program,
si cu toate acestea am ramas uimit cand am observat ca in momentul deraparii, la iesirea din parcare, se roteste numai una dintre roti.
O seara buna.
am o intrebare, pentru care nu am gasit un raspuns clar:
sunt posesorul unui Opel Astra H, motor 1,7 Cdti, DTH. Azi dimineata, cand am vrut sa ies din parcare (cu multa zapada), am observat ca roata din stanga se invarte si patineaza pe gheata, iar roata din dreapta a ramas neclintita (nu se invartea deloc).
Din cate stiu acesta este rolul diferentialului (transmisie neuniforma a puterii catre rotii).
Intrebare: in conditii de iarna, zapada, polei, cand este nevoie ca roata care sta pe loc sa o ajute pe cea care patineaza, se poate
"echilibra" puterea distribuita pe roti? In aceste conditii, se poate "anula, decupla" diferentialul pentru a putea iesii din parcare?
Multumesc.
Fac precizarea ca pe bordul masini nu este nici un buton sau martor luminos care sa indice TC-traction controll, sau ESP-electronic stability program,
si cu toate acestea am ramas uimit cand am observat ca in momentul deraparii, la iesirea din parcare, se roteste numai una dintre roti.
O seara buna.
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
Daca o roata se invarte si alta sta => ca nu ai diferential ! E simpla ca dacia masina.... Daca aveai diferentialul ca dotare era alta viata , aveai sanse de 80% sa iesi de acolo (eu am ramas cu el intepenit de mai multe ori chiar daca isi facea treaba mereu) . Nu trebuie activat pentru ca intra singur si tot singur se decupleaza ori de cate ori e nevoie intr-un minut . Ar fi trebuit sa mai ai si un buton cu o rotita si pietris sarind parca din care sa il activezi cand doresti (si in bord la fel ar fi aparut de cate ori se cupla singur sau manual) .
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut!
@paul180 N-ai ce sa-i faci sa traga ambele roti. Butonul de TC, nu te ajuta decat sa-l dezactivezi in cazul in care ai lanturi pe roti.
@Casspy Toate masinile au diferential, daca n-ar avea ar fi cam nasoala situatia. Pacat ca in afara catorva exceptii care se pot numara pe degete, toate masinile FWD au diferential open, tu te referi la un diferential blocant sau autoblocant. Personal nu vad rostul dotarii unei masini FWD cu sistem TC, cand un diferential autoblocant isi face treaba mai bine de 1000 de ori decat TC-ul.
Adi G.
@paul180 N-ai ce sa-i faci sa traga ambele roti. Butonul de TC, nu te ajuta decat sa-l dezactivezi in cazul in care ai lanturi pe roti.
@Casspy Toate masinile au diferential, daca n-ar avea ar fi cam nasoala situatia. Pacat ca in afara catorva exceptii care se pot numara pe degete, toate masinile FWD au diferential open, tu te referi la un diferential blocant sau autoblocant. Personal nu vad rostul dotarii unei masini FWD cu sistem TC, cand un diferential autoblocant isi face treaba mai bine de 1000 de ori decat TC-ul.
Adi G.
pogonel
- Mesaje scrise: 77
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2011
- Mesaj Privat