tzu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salut, am mare nevoie de ajutorul vostru sau macar de ceva idei la un opel astra 1.7 turbo-diesel, care mergea foarte prost si cu becul la ulei aprins.
Am desfacut motorul si am gasit cuzinetul de la prima biela lipit, am luat arborele l-am rectificat (cota2), am pus pompa ulei noua, cuzineti de arbore si palier noi.
Am montat totul la loc am bagat castrol 10w40 in motor si becul la ulei tot aprins. Am dat jos uleiul si am bagat ulei uzat cu aditiv de curatat motorul, cu acesta s-a stins becul la ulei
Atunci am bagat castrol 5w40, becul la ulei se aprindea ocazional, am desfacut capacul la culbutori si arunca ulei, ce e drept nu chiar cum terbuie sa arunce.
Masina a mers in acest fel doua zile, motorul se auzea perfect. Dupa doua zile se sparg toti culbutorii si se indoaie si doua supape.
Am inlocuit culbutorii si supapele am dus si bielele la verificat ulterior si rectificat pentru ca imi uzase iarasi cuzinetul la prima biela, am inlocuit toti cuzineti.
Am montat totul la loc, am pornit masina rezultatul fiind becul la ulei aprins si nu mai arunca deloc ulei sus in rampa.
.....A si am uitat tot acum la final am mai gasit iarasi un culbutor rupt
Cureaua este in perfecta stare, am curatat canalele de ungere de fiecare data cu sufliciul cu aer cu presiune.
Acum am desfacut iar baia si am miscat arborele ,are putin joc in biela, jocul biele este de fapt pe directia sus/jos, dar nu stiu daca asta influenteaza in vreun fel faptul ca nu circula uleiul, voi ce parere aveti? sau nu a reusit aerul sub preiune (8 atmosfere) sa curete eficient canalele de circulatie a uleiului? stiti alta metoda de curatare?
Aaa... si ieri am gasit filtrul de ulei fara strop de ulei in el...
Am desfacut motorul si am gasit cuzinetul de la prima biela lipit, am luat arborele l-am rectificat (cota2), am pus pompa ulei noua, cuzineti de arbore si palier noi.
Am montat totul la loc am bagat castrol 10w40 in motor si becul la ulei tot aprins. Am dat jos uleiul si am bagat ulei uzat cu aditiv de curatat motorul, cu acesta s-a stins becul la ulei
Atunci am bagat castrol 5w40, becul la ulei se aprindea ocazional, am desfacut capacul la culbutori si arunca ulei, ce e drept nu chiar cum terbuie sa arunce.
Masina a mers in acest fel doua zile, motorul se auzea perfect. Dupa doua zile se sparg toti culbutorii si se indoaie si doua supape.
Am inlocuit culbutorii si supapele am dus si bielele la verificat ulterior si rectificat pentru ca imi uzase iarasi cuzinetul la prima biela, am inlocuit toti cuzineti.
Am montat totul la loc, am pornit masina rezultatul fiind becul la ulei aprins si nu mai arunca deloc ulei sus in rampa.
.....A si am uitat tot acum la final am mai gasit iarasi un culbutor rupt
Cureaua este in perfecta stare, am curatat canalele de ungere de fiecare data cu sufliciul cu aer cu presiune.
Acum am desfacut iar baia si am miscat arborele ,are putin joc in biela, jocul biele este de fapt pe directia sus/jos, dar nu stiu daca asta influenteaza in vreun fel faptul ca nu circula uleiul, voi ce parere aveti? sau nu a reusit aerul sub preiune (8 atmosfere) sa curete eficient canalele de circulatie a uleiului? stiti alta metoda de curatare?
Aaa... si ieri am gasit filtrul de ulei fara strop de ulei in el...
tzu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2012
- Mesaj Privat
Am si arbore si biele rectificate la un atelier specializat si renumit, doar la 2 din biele am o toleranta 3 sutimi, (atat s-a putut rectifica biela) insa am fost asigurat la acel atelier ca nu voi avea probleme!
Am reincercat amorsarea pompei, apoi am facut proba pompei cu chiuloasa data jos, dand la automat, si baga ulei peste tot, dar daca pui degetul pe orificiul din blocul motor, parca nu as simti presiunea, e normal?
Sunt foarte derutat cu aceasta situatie, sper sa sa ma ajutati cu experienta voastra, sa gasesc solutia!
Insist daca cineva poate sa-mi raspunda macar la o singura MARE NELAMURIRE:
De ce se rup culbutorii intruna!
Este vreo legatura intre arbore, biele, ungere si faptul ca se sparg culbutorii? S-au altceva sparge asa rpd culbutori!?!
Ma gandesc ca ma confrunt cu 2 probleme - UNGEREA si DISTRIBUTIA (desi "pare a fi in semne", mecanicul nefiind la prima distributie pe tipul acesta de motor)?!
Are vreo legatura pornirea(doar prima data a pornit frumos, daca vezi prima mea postare, apoi face probleme la pornire si rupe culbutori imediat), cu ungerea si cu ruperea culbutorilor?!?
Unde sa fie problema! Ce-mi scapa!
Multumesc pentru toata atentia pe care o acordati!!!
Am reincercat amorsarea pompei, apoi am facut proba pompei cu chiuloasa data jos, dand la automat, si baga ulei peste tot, dar daca pui degetul pe orificiul din blocul motor, parca nu as simti presiunea, e normal?
Sunt foarte derutat cu aceasta situatie, sper sa sa ma ajutati cu experienta voastra, sa gasesc solutia!
Insist daca cineva poate sa-mi raspunda macar la o singura MARE NELAMURIRE:
De ce se rup culbutorii intruna!
Este vreo legatura intre arbore, biele, ungere si faptul ca se sparg culbutorii? S-au altceva sparge asa rpd culbutori!?!
Ma gandesc ca ma confrunt cu 2 probleme - UNGEREA si DISTRIBUTIA (desi "pare a fi in semne", mecanicul nefiind la prima distributie pe tipul acesta de motor)?!
Are vreo legatura pornirea(doar prima data a pornit frumos, daca vezi prima mea postare, apoi face probleme la pornire si rupe culbutori imediat), cu ungerea si cu ruperea culbutorilor?!?
Unde sa fie problema! Ce-mi scapa!
Multumesc pentru toata atentia pe care o acordati!!!
tzu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2012
- Mesaj Privat
Cum au stat lucrurile in cazul meu:
Aveam 2 probleme : ungere insuficienta (constatare facuta odata cu capacul de la culbutori dat jos, apoi prin intermediul martorului de ulei din bord) si culbutorii care se spargeau aproape instant ( masina imi pornea extraordinar de greu si la 30 sec se rupeau culbutorii).
Acest motor X17 DTL (care este motor de opel si nu de isuzu), este un motor foarte pretentios la ungere, in primul rand trebuie sa fii atent ce fel de ulei folosesti ( intr-un tarziu am aflat ca la mine, clientul doar ce bagase in masina ulei de tractor !), canale de ungere se pot infunda usor iar daca masina este mai veche (a mea era din 97), cu atat mai mult treb desfacut si inspectat tot motorul, masina fiind veche si cu multi proprietari nu-i stii istoricul.
Ce anume imi spargea asa rapid culbutorii ? – era vorba de axul cu came, care la prima inspectare a parut ok(si chiar era), atunci cand masina inca pornea usor desi becul la ulei nu se stingea si ungerea era foarte slaba ! Intre timp, ungerea proasta a dus la fisurarea axului, iar fisurarea acestuia a fost cauza porniri cu dificulate a masini si a modului instant in care se rupeau culbutorii! Solutia – ax cu tot cu semichiuloasa 200 lei de la dezmembrari !
De ce anume masina nu isi facea ungerea corespunzator ? – in cazul meu, inainte de a monta totul din nou pe masina am facut in felul urmator: am indreptat putin baia, deoarece observasem urme dupa forma sorbului pe ea, am folosit un aditiv de ulei pt amorsarea pompei, datorita vascozitati aditivului m-am asigurat ca nu se dezamorseaza, am pus o garnitura intre sorb si pompa pt a asigura o etanseitate cat mai ridicata, am insistat cu o stangere mult mai zdravana a bielelor !
Intr-o jumate de zi, motorul dat jos de pe masina si complet dezasamblat a fost remontat pe masina si aceasta a pornit la prima cheie!
Aveam 2 probleme : ungere insuficienta (constatare facuta odata cu capacul de la culbutori dat jos, apoi prin intermediul martorului de ulei din bord) si culbutorii care se spargeau aproape instant ( masina imi pornea extraordinar de greu si la 30 sec se rupeau culbutorii).
Acest motor X17 DTL (care este motor de opel si nu de isuzu), este un motor foarte pretentios la ungere, in primul rand trebuie sa fii atent ce fel de ulei folosesti ( intr-un tarziu am aflat ca la mine, clientul doar ce bagase in masina ulei de tractor !), canale de ungere se pot infunda usor iar daca masina este mai veche (a mea era din 97), cu atat mai mult treb desfacut si inspectat tot motorul, masina fiind veche si cu multi proprietari nu-i stii istoricul.
Ce anume imi spargea asa rapid culbutorii ? – era vorba de axul cu came, care la prima inspectare a parut ok(si chiar era), atunci cand masina inca pornea usor desi becul la ulei nu se stingea si ungerea era foarte slaba ! Intre timp, ungerea proasta a dus la fisurarea axului, iar fisurarea acestuia a fost cauza porniri cu dificulate a masini si a modului instant in care se rupeau culbutorii! Solutia – ax cu tot cu semichiuloasa 200 lei de la dezmembrari !
De ce anume masina nu isi facea ungerea corespunzator ? – in cazul meu, inainte de a monta totul din nou pe masina am facut in felul urmator: am indreptat putin baia, deoarece observasem urme dupa forma sorbului pe ea, am folosit un aditiv de ulei pt amorsarea pompei, datorita vascozitati aditivului m-am asigurat ca nu se dezamorseaza, am pus o garnitura intre sorb si pompa pt a asigura o etanseitate cat mai ridicata, am insistat cu o stangere mult mai zdravana a bielelor !
Intr-o jumate de zi, motorul dat jos de pe masina si complet dezasamblat a fost remontat pe masina si aceasta a pornit la prima cheie!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
tzu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2012
- Mesaj Privat
- gepettoBV02
- *
- 13 mesaje
- din 20 Jul 2010
- Astra 1996 X17DTL
- Brasov
gepettoBV02
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1996 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2010
- Mesaj Privat
va rog frumos daca ma poate ajuta cineva , am un x17dtl si vreau sa schimb turbina sa pun o :
Opel - Turbocharger
astra 1.7 TD
Engine: X17DT (TC4EE1)
Capacity: 1686 ccm
Power: 82 HP
Build: Okt.1995 to Nov.1996
Turbocharger
Part Number/s
VIBD
VB420011
Comparison Number/s
860021
97114639
8971146390
se potriveste?
Opel - Turbocharger
astra 1.7 TD
Engine: X17DT (TC4EE1)
Capacity: 1686 ccm
Power: 82 HP
Build: Okt.1995 to Nov.1996
Turbocharger
Part Number/s
VIBD
VB420011
Comparison Number/s
860021
97114639
8971146390
se potriveste?
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu cred ca o poti monta pe motorul tau, turbina din descriere e pentru motorul de Isuzu.
Daca totusi vrei sa incerci, va trebui sa iei turbina de Isuzu cu tot cu galeria de evacuare si sa incerci sa o fixezi pe motorul tau, insa nu cred ca se potriveste constructiv la prinderile de pe motorul tau.
Mai bine schimbi motorul cu totul, daca al tau e pe final de viata.
Daca totusi vrei sa incerci, va trebui sa iei turbina de Isuzu cu tot cu galeria de evacuare si sa incerci sa o fixezi pe motorul tau, insa nu cred ca se potriveste constructiv la prinderile de pe motorul tau.
Mai bine schimbi motorul cu totul, daca al tau e pe final de viata.
CrisGTS
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat