- catalin_delmar
- **
- 81 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Corsa 2003 1.2
- Bucuresti
catalin_delmar
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- catalin_delmar
- **
- 81 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Corsa 2003 1.2
- Bucuresti
catalin_delmar
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
Vezi ca este discutie despre turatia optima pentru schimbarea treptei si este postat si un consum estimativ.
Dar poti sa experimentezi shi tu f. simplu: mergi constant la 3000 rot/min.shi calc-o brusc sa vezi cum se comporta.....
shi mergi constant sub 2500 shi calc-o brusc..., apoi trage concluzia! Sa ne anunti shi pe noi cum este...
Apropo temperatura la apa pleaca de la 85gr. pe ceas, nu ai 45, iar acum iarna daca ai termostatul bun tre sa stea un pic sub 90(ca la drum lung), depinde de trafic....
- krashy22
- ****
- 1,134 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- amr84
- **
- 403 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Pentru o tigra, mers normal, este la minim 2000 de ture constant (si de acolo in sus, nu in jos). De exemplu, in afara nu mergi in a 5-a cu 60 la ora (scade un pic sub 2000 de ture) ci cu treapta a patra (un pic peste 2000 de ture) ... asta nu inseamna consum mai ridicat. Ba o sa ai surpriza ca pe unele drumuri (coasta) o sa consume mai putin la 2500 constant decat la 2000 (adica o treapta inferioara si constant 2500 decat treapta superioara la 2000 de ture). Masina nu este turata! Acum bine, dupa ce se incalzeste motorul. Si cum a zis si catalin, incearca sa faci niste teste cand o sa vina vremea buna.
La schimbare de treapta minim 2500 de ture sa fie inainte de a schimba. La economie fac asa, dar de obicei o duc pana in 3000-3500, iar cand trebuie sa prind viteza mai repede, ma duc si in 4-5000 de ture.
PS: acum pe vremea asta tin masina pornita pana se incalzeste pentru sotie, dar daca plec singur, nu mai stau pana baga caldura, asa ca schimb si eu mai jos, dar de la 2300 in sus si nu se aprinde nici un bec, poate e de la ulei, nu stiu, nu am avut probleme cu relantiul. Si sper sa nu am.
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- catalin_delmar
- **
- 81 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Corsa 2003 1.2
- Bucuresti
catalin_delmar
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
o sa vezi senzatie dupa aceste demaraje de peste 4000 rot/min...... altfel vei intelege sunetul motorului...., nu vei mai avea teama ca-ti vor sari pistoanele ca la alte masini.....
- amr84
- **
- 403 mesaje
- din 14 Aug 2009
- Tigra 1997 X14XE
- Arges
amr84
- Mesaje scrise: 403
- Locatie: Arges
- Masina: Tigra 1997 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Pentru a merge cu 60km/h, motorul are nevoie de o anumita "putere". Puterea asta (plus una de rezerva poate) o poti obtine avand in treapta a 4-a 2200-2400 de ture cu o anumita cantitate de benzina (deoarece motorul trage mai usor deoarece multiplicarea in a patra este mai mare). Dar in a 5-a la sub 2000 motorul se chinuie sa pastreze aceasta putere deoarece e mai greu pentru ca multiplicarea scade, iar cuplul la roata scade si el. O sa aive nevoie de o cantitate mai mare de benzina. (tot de aici si faptul ca accelerezi mai usor intr-o treapta inferioara si e recomandata retrogradarea intr-o treapta inferioara in depasiri).
Acum daca tu vrei sa o tii in a 3-a la 4000 de ture, sa nu te astepti la minunea de a consuma 4litrii, ca altfel o tineam numai in 6000 de ture sa consume doar 2 litrii. Nu merge asa, normal ca la turatii de peste 3000 de ture masina va consuma mai mult. Ideea e ca in functie de greutate + viteza de deplasare, trebuie sa tii mereu motorul intr-un regim de turatii in care el sa se simta "lejer" (sa aive suficienta putere/cuplu pentru treapta respectiva). De exemplu daca urc o coasta cu a treia in 2500 de ture, motorul este mai relaxat decat in a patra la 2000 de ture. Urca 4 persoane in masina si o sa vezi despre ce vorbesc.
cum a zis si catalin, arata-i cine-i sefu pana la 5000-6000 de ture si o sa-i faci bine! Si te inveti si tu cu ea!
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- catalin_delmar
- **
- 81 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Corsa 2003 1.2
- Bucuresti
catalin_delmar
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
Discutia inceputa despre niste furtunase de vacuum s-a transformat in anumite stiluri de condus.....
Revin la o intrebare pe care am scris-o mai sus.... exista o schema a furtunaselor de vacuum, pt. a face o verificare atenta la tigruta, ca sa pot identifica acel fluierat ce vine dinspre alternator? Precizez ca nu am furtunase crapate, nu din cele vizibile dar, cand pornesc motorul nu apare de fiecare data fluieratul (la pornire), apoi dupa ce fac cativa metri cu masina, de obicei cand schimb in treapta a II-a apare acel fluierat shi simt cum motorul pierde putin din putere(se infraneaza)....
Deci cand nu apare fluieratul la pornire si plec de pe loc fara sa fortez motorul, masina trage mai usor, ca si cum ar fi motorul cald...., apoi apare acel fluierat care imi taie din putere (foarte putin, dar eu o simt)......
M-am mai gandit ca poate fi un rulment gripat la alternator...., dar daca era asta cred ca existau probleme mult mai mari, nu doar un simplu fluierat pe care il am din iunie anul trecut......are cineva idee ce ar putea fi?
- iulianbalan11
- *
- 18 mesaje
- din 10 Feb 2012
- Bucuresti
iulianbalan11
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
- catalin_delmar
- **
- 81 mesaje
- din 28 Nov 2010
- Corsa 2003 1.2
- Bucuresti
catalin_delmar
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2010
- Mesaj Privat
- iulianbalan11
- *
- 18 mesaje
- din 10 Feb 2012
- Bucuresti
iulianbalan11
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
axy_f
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2012
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
"Fluieratul" respectiv poate fi de la rulmentul alternatorului sau de la cureaua de accesorii, din cauza uzurii. Pot fi si alte cauze, insa trebuie sa asculte un mecanic si atunci poate fi mai usor de constatat. Scuze pentru intarziere!
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Cu privire la uleiul din clapeta de acceleratie am constatat ca era de la uzura, asa ca am schimbat segmentii, care erau uzati, semeringurile de la supape si rectificat scaunele si supapele.
Sper sa va fie de ajutor cele scrise de mine aici si va multumesc inca odata pentru ajutorul oferit!
P.S. Oricum mai am inca nelamuriri cu o parte dintre furtunase, dar pentru inceput este bine, poate am noroc cand voi merge la intalniri sa ma gasesc cu vreun proprietar de TIGRUTA si sa rezolv aceasta problema.
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Eu stiu ca daca este defect catalizatorul si asta inseamna ca se incarca fagurii cu cenusa si calamina, blocand evacuarea gazelor, asta ar duce la inecarea motorului si nu ar mai avea vlaga, asa stiu eu, poate ca ma insel, daca nu am dreptate ii rog pe cei care stiu cum functioneaza sistemul acesta, CATALIZATOR, sa dea cateva explicatii, pentru a nu face investitii inutile. Stiu ca atunci cand exista dubii fata de catalizator, se scoate SONDA LAMBDA si se face proba fara aceasta.
- daniel30
- **
- 255 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Tigra 1999 x14xe
- Alta tara
daniel30
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Tigra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cipylan
- OP
- 171 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Tigra 1995 X14XE
- Galati
cipylan
- Mesaje scrise: 171
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 1995 X14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- la plecarea de pe loc raspunde tarziu cand calc pedala de acceleratie si nu are cuplu asa cum ar trebui, pleaca destul de greoi, insa dupa ce trece de 2500 de ture se infige destul de bine, asta indiferent de treapta in care este, face la fel;
- merge in felul acesta pana ajunge temperatura la vreo 95 de grade, cam din momentul acesta se tureaza singura undeva pe la 1600 - 2500 ture si am constatat ca daca o las pe liber in mers sta turata pe la 2000 - 2500, odata s-a dus si peste 3000, daca opresc la semafor sau ceva de genu' scade treptat turatia pana la vreo 900 de ture si sta asa fara probleme, cum bag in viteza si plec (tot cu raspuns tarziu dupa ce calc pedala de acceleratie), iar incepe sa se tureze;
- daca opresc motorul si dau chie imediat sa pornesca o ia la sfert, daca stau vreo jumatate de ora si apoi dau sa o pornesc o ia destul de greu si porneste subturata, iar ca sa nu moara o accelerez eu, dupa vreo 30 de secunde las pedala de acceleratie usor si ramane la relanti, merge vreo suta de metri bine si iar creste turatia.
Mentionez ca i-am schimbat segmentii, garniturile, am curatat supapa EGR (decarbosolv) si am si testat-o, am curatat sonda Lambda (decarbosolv), i-am facut diagnoza si nu da nici o eroare, furtunul de la clapeta de acceleratie este bun, nu trage aer fals pe la nici un stut din galeria de admisie.
Am fost nevoit sa scot furtunul filtrului de gaze, cel de sub aripa, furtunas care era pus in electrovalva de pe galeria de admisie, fiindca a tras granulele de carbune din filtru si la un moment dat nu mai pornea, dupa deconectarea furtunasului porneste la fel ca inainte, am adaugat si simptomul acesta poate ca ajuta la constatarea cauzei.
Azi, sper sa ajung la un Service Auto, sa fac un test de presiune pe rampa de injectoare.
Eu cred ca ar fi vinovat senzorul de turatie, daca aveti aceeasi parere ca si mine va rog sa-mi spuneti cum demontez senzorul.
Imi cer scuze pentru povestea asta asa lunga, dar sper daca voi reusi sa-i dau de cap si mai are altcineva astfel de probleme sa il ajute toate aceste informatii. Revin imediat ce am alte rezultate.
Vreau sa adaug ca scoate gaze urat mirositoare pe la teava de esapament, in schimb nu are nici o culoare fumul evacuat.