Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Opel Vectra B2 2001 Y22DTR VP44 190.000km

Nu porneste.
Nu are coduri de eroare stocate in ecu inafara de p1590 care conform TIS reprezinta o problema la electrovalva rezervorului de vacuum. Rareori apare si p0725 no signal insa nu am schimbat senzorul crankshaft deoarece ecu vede turatia motorului la pornire, care este dubla fata de turatia pompei, asa cum ar trebui sa fie. Electromotorul invarte cu 200-250 rpm.
Am incercat sa o pornesc trasa, insa nimic; nu da nici un semn ca ar vrea sa porneasca.
Bateria si bujiile sunt noi.
Desired injection quantity si injection quantity sunt ambele 40 mg/strk cand temperatura este in jur de 5 grade si 50 mg/strk cand temperatura este sub -5 grade. Pompa baga motorina.
Am slabit piulita din capul unui injector si vine motorina cand incerc sa o pornesc dar nu multa.
Am slabit returul pompei (furtunul care merge direct in rezervor) si pe acolo curge mai multa motorina decat cata curge pe la injector atunci cand incerc sa o pornesc. Din acest motiv am ajuns la concluzia ca regulatorul ar avea probleme.
Mai sunt si alte componente la care ar trebui sa ma uit? Masina mergea inainte, dar nu a mai fost pornita de 3-4 zile; nu scotea fum negru in nici o situatie, tragea destul de greu in ultima vreme si pornea greu.
Daca ma duc la service in mod sigur cei de acolo imi vor spune sa schimb pompa si intr-adevar masina ar porni insa nu am bani si prefer sa incep cu acest regulator.
M-am gandit si la faptul ca injectoarele nu se deschid din cauza ca ecu nu primeste semnal de la senzorul de turatie dar problema este ca in rampa comuna nu este destula presiune; ecu vede turatia motorului si p0725 nu a mai aparut de mult. Daca era acest senzor de vina banuiesc ca aparea iar eroarea.
regulator presiune = cutoff valve?
Inainte de a schimba ceva as dori sa aud si parerea voastra in legatura cu aceasta piesa, daca o considerati defecta sau nu si daca stiti unde pot gasi una.

Va multumesc anticipat pentru orice sugestie.
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
stai putin ca nu am inteles exact ,este cu pompa VP ,sau CDTI,cu pompa de inalta?la ce te referi cind spui rampa comuna?.la pompa VP injectoarele nu se deschid comandate de ECU ci mecanic (la presiunea x) care iese din pompa.......in cazul tau fiind vorba de pompa VP e posibil sa fie ars tranzistorul final din ecu pompei\\driverul valvei de debit\\si eroarea asta apare uneori mai greu ,dane detalii mai exacte.

nu mai cita mesajul anterior!
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, nu este CDTI, este VP. Cand am spus rampa comuna m-am referit la acele "tevi" care duc din pompa in injectoare. Daca aceasta nu este denumirea corecta te rog sa ma corectezi. Dar daca injectoarele se deschid mecanic presupun ca tot este o problema aici - intre pompa si injectoare deoarece cantitatea de motorina care se scurge pe retur in rezervor este mai mare decat cea care merge spre injectoare, iar presiunea necesara deschiderii injectoarelor nu se mai formeaza.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
nu trebuie sa te scuzi ,,eram doar nedumerit si nu stiam concret despre ce e vorba .referitor la explicatia pe care o astepti vizavi de faptul ca iese mai multa motorina pe retur ,nu o pot da in termeni tehnici (nu ma pricep prea bine)dar stiu sigur ca aceste pompe cind au defect pe valva respectiva nu mai creaza presiune pe conductele spre injectoare ,dar partea hidraulica (capul hidraulic)functioneaza si din cauza asta o parte din motorina (de fapt cam toata motorina pe care o trage din rezervor) iese pe conducta de retur a pompei((a nu se confunda cu returul care ''IESE'' din tevuta injectorului) cit despre valorile pe care le citesti in live data acelea sint cantitatile calculate de ecu . sau poate fi o problema de mecanica a pompei.....asta daca nu ai alte coduri de eroare,,,
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii. In legatura cu valorile calculate de ecu credeam ca este la fel ca la boost pressure adica boost pressure command <> desired injection quantity (valoarea pe care o cere ecu) si boost pressure <> injection quantity (valoarea pe care o vede ecu - in in primul caz de la boost pressure sensor si in al 2-lea caz de la senzorul din pompa). Daca nu este corecta asemanarea pe care am descris-o mai sus rog pe cineva sa ma corecteze.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
am uitat sa te intreb un lucru inportant ,pompa este din categoria VP dar ecu de pe ia este PSG5 sau PSG16?
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Modelele de ECU pe care le mentionezi au fost puse din cate stiu incepand cu Vectra C pe y22dtr. Eu am EDC 15M.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
EDC 15 fiind ECU motor inseamna ca pe pompa ai PSG5(calculatorul pompei de injectie)te intrebam.pentru ca sunt motoare de 2.2 si cu psg16,dar corect ,ai dreptate nu am fost atent la tipul si anul de fabricatie .oricum cred ca daca insisti sa o pornesti e posibil la un moment dat sa apara cod P1630 sau 1631.
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am incercat de multe ori dar nu mai mult de 5-7 secunde. Aproape ca am descarcat bateria asta noua si de cateva ori am alimentat-o cu cabluri. Nici trasa nu a vrut. Daca mai incerc mult sa o pornesc sper sa nu stric electromotorul. Am uitat sa mentionez ca prima data cand am incercat sa o pornesc dupa multe chei a luat-o pentru 20 secunde dupa care s-a oprit si asa a ramas. Nici un cod nu avea.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sa -ti spun de obicei acele coduri apar daca insisti mai mult cu pornirea .....trasa nu stiu, nu am incercat. oricum alceva nu stiu ce ar putea avea ....incearca sa o pornesti cu un spray ,deodorant cu alcohool ceva, sau de la magazin cumpara un spray de curatat suruburi ce contine alcohool ceva ,,am reusit cu asemenea metode ((dar trebuie sa ai mare grija))sa tin motoare suficient de mult timp pornite ca sa-mi fac o idee despre defect.
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am incercat cu spray dar nu am insistat; a "bolborosit" putin dar nu a pornit. In legatura cu codurile pe care mi le-ai spus am verificat in TIS si se refera doar la probleme legate de ecu la pompa strict partea electrica. Cu valva asta presupun ca este ca si cu EGR de exemplu, adica in ambele cazuri comanda merge dinspre partea electronica la partea mecanica, numai ca la EGR se poate depista daca apare o problema pentru ca acolo avem senzori care se verifica unul pe altul daca pot sa spun asa; in schimb la pompa nu avem senzor de presiune intre pompa si injectoare deci nu avem cum sa stim daca regulatorul asta merge cum trebuie, desi calculatorul pompei trimite comanda. Luandu-le prin eliminare inafara de acest regulator nu mai vad nici o piesa care ar putea fi defecta, deci intre timp o sa ma interesez sa vad unde pot gasi piesa asta si unde o pot inlocui. Mersi pentru raspunsuri.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Aleczz se pare ca daca nu se dezamorseaza ai probleme cu pompa de injectie; daca ai nevoie de ajutor eu iti stau la dispozitie si ma ocup si de repararea pompelor de injectie si de instructiuni de montaj si reglare.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
cit despre inlocuirea tranzistorului daca se adevereste ca e ars iti pot da detalii despre cum sa-l inlocuiesti.
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
In primul rand as dori sa stiu daca pot sa inchid circuitul electric al acestui regulator aplicand si o tensiune pentru a incerca sa il comand eu (asa cum se poate face la un EGR electric, asta in cazul in care modulul care se ocupa cu controlul acestui regulator era prajit);
Si in al doilea rand inainte sa ma apuc sa desfac pompa vreau sa fiu sigur ca este o problema din ea, asa ca deocamdata o sa caut un raspuns concret la intrebarea: este normal ca la pornire sa curga motorina pe returul pompei in rezervor? si daca nu, care sunt piesele care pot cauza asta. Desi sunt mari sanse ca problema sa fie la acest regulator, nu a confirmat nimeni inca acest lucru.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
nu face gesala sa alimentezi valva cu 12v o vei distruge,calculatorul alimenteaza aceasta valva in inpulsuri foarte rapide pe o tensiune purtatoare.(e ceva mai conplicat de explicat) iar vizavi de a doua problema cred ca e normal dar nu sint sigur ,cei ce cunosc mai bine partea mecanica a lor a pompelor respective pot da detalii,P.S ,exista un montaj electronic(cel putin eu am )deci poate il au si altii,cu care poti alimenta valva ca sa porneasca la o turatie fixa(aproximativ relantiului)cu care poti testa daca este sau nu calculatorul pompei. iar tranzistorul il poti vedea fara sa dai pompa jos de altfel insasi reparatia calculatorului nu inplica demontarea pompei.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Asa este Doru ai dreptate in ceea ce priveste partea electronica a pompei se poate testa si schimba tranzistorul fara a fi nevoie sa demontezi pompa. Acum pt Aleczz este bine de stiut ca este normal sa curga acea motorina pe retur in cantitate relativ mare, cantitate ce creste odata cu acceleratia. Nu mai vorbi de regulatorul de presiune al pompei ca nu exista asa ceva la modul cum te gandesti tu, pompa are o supapa de presiune si atat. Si cantitatea de motorina ce vine pe returul pompei sa stii ca este de fapt surplusul de la capul hidraulic al pompei.
  • Aleczz

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Eu am vorbit doar din auzite, nu am experienta in domeniul asta. Nu imi sustin parerea ci o pun la indoiala.
@andy_ciprian ok, am notat dar nu inteleg de ce masina nu porneste daca o trag; la modul in care ma gandesc eu, acea supapa a cedat pe o pozitie care nu favorizeaza pornirea. Este doar o presupunere pe care astept sa o confirmati sau sa o infirmati; si daca o infirmati, scrieti varianta voastra.

In schema pe care am facut-o mai jos (nu bag mana in foc ca e corecta) senzorul (2) care masoara cantitatea de motorina este acolo unde l-am pus eu, intre capul hidraulic si supapa sau este dupa supapa?

-daca este dupa supapa presupun ca de vina sunt acele "tevi" care duc la injectoare
-daca este intre capul hidraulic si supapa, atunci banuiesc ca supapa (sau tranzistorul care o comanda) are probleme.



  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Nu cred ca exista vre-un senzor in pompa(calculator pompa)care sa masoare presiunea cred ca calculatorul se comporta ca un debitor electronic,si functioneaza dupa o harta(mapa)a lui scrisa la calibrarea pompei pe bank in procesul de fabricatie,debitarea find controlata de ECU motor,prin transfer de date spre acest calculator al pompei,deci cred ca calculatorul pompei debiteaza motorina la o presiune constanta (produsa de capul hidraulic),valva respectiva modificind decit debitul.iar in momentul in care tranzistorul se arde nu mai debiteaza nimic.desigur ecu pompa are si el un terminal care bloceaza electronic debitarea .aceasta se face prin aplicarea unei tensiuni de 12v pe pinul 5 ,asa zisul,"shut off valve" deci daca ar fi sa excluzi total alte probleme de natura electrica generate de ECU motor ,presupunind ca bloceaza pornirea poti verifica daca in timp cve dai la automat exista tensiune sau nu pe pinul respectiv si daca da ,poti intrerupe alimentarea pe el.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum e la tine, dar la mine pe furtunasul de retur al injectoarelor vine motorina dinspre pompa spre injector cu ceva presiune. Am inteles ca injectoarele dau pe retur motorina numai atunci cand motorul ar fi in sarcina dar nu vad cum ar fi posibil asa ceva din moment ce motorina vine dinspre pompa pe acelasi furtunas de retur, in injector. Eu inca nu am probleme cu pornirea sau ceva erori stocate, am doar un consum ceva mai mic decat restu de pe aici .
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
se presupune ca furtunasele de retur sunt un circuit inchis ,atunci presiunea generata de surplusul de motorina care iese din injector pe teava de retur este mult mai mare, si este preluat pe tevuta aceea subtire care comunica cu returul propiu zis al pompei.practic poti scoate furtunasele de retur cu conditia ca cel care duce in teava subtire de la pompa sa fie bine obturat ca sa nu traga aer fals ,si masina va functiona fara probleme doar ca va curge motorina din returul injectoarelor,si va face mizerie ,si bine inteles se va pierde motorina.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR