Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Va salut dragi colegi.Sunt posesorul unei vectra B din 1996,1598 cmc,74 kw cu peste 150 de mii de km la bord.Dupa o perioada in care am tinut-o in fata portii pentru ca nu aveam cauciucuri de iarna,astazi am echipat-o si dupa ce m-am chinuit destul de mult am reusit sa o pornesc.Am mers cu ea cativa kilometri si am observat ca nu prea trage bine,o acceleram si abia se urnea din loc,si in afara de asta mergea si intrerupt.Dupa ce am coborat din ea m-am uitat pe la motor sa vad daca se aude ceva ciudat si mi-am dat seama ca se aude un zgomot de sub masina(mentionez ca am toba intermediara putin gaurita) si cand m-am aplecat am ramas socat deoarece teava de esapamaent si toba erau practjic de culoare rosie,deci s-a incins exact ca fierul cand il bagi in foc.Va rog sa ma ajutati si sa va dati cu parerea pentru a afla din ce cauza s-a putut intampla asa ceva.Mie mi-a mirosit a incins,insa am crezut ca este de la motor si nu am bagat prea mult in seama acest lucru.Va rog sa imi spuneti daca vi s-a intamplat asa ceva si care ar fi cauza.Cu stima.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
evacuarea e un pic infundata. ma mir ca a pornit masina.
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
A pornit cam greu ce e drept,insa dupa scurt timp de la pornire am vazut ca dadea fumul afara pe teava.Cum as putea sa remediez aceasta problema?ca ma gandesc ca daca era putin infundata se desfhunda pe drum,ca am mers ceva cu ea.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Daca s-au rupt sitele si blocheaza intr-un fel sau altul evacuarea nu mai are cum sa se desfunde.
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos de raspuns.Deci sa inteleg ca trebuie schimbata toba,in principiu cea din spate ca acolo ar fi problema.
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
am in continuare o mare nelamurire.Am desfacut toba finala si am gasit o groaza de funigine sau nu stiu ce poate fi,o chestie neagra,nimic anormal.Am desfacut si toba medie din care nu a picat mare lucru.Dar ce ma surprinde pe mine este faptul ca masina merge la fel de infundat cum mergea si cu toba.Nu stiu ce sa ii mai fac,catalizatorul nu pot sa il dau jos pt ca nu e prins cu niciun surub.Vreau sa ii dau toata teava jos si sa o curat putin,insa daca si atunci merge la fel ce as putea sa ii mai fac?Nu pot sa inteleg ce ar putea sa aiba,cu cateva zile inainte am pornit-o si mergea perfect motorul la relanti,acum zici ca mergi cu tractorul.Doar am lasat-o afara....in frig ce e drept,dar chiar nu stiu ce se putea intampla.Va rog sa imi dati ceva sfaturi pentru ca imi vine sa torn benzina pe ea,fiindca ma lasa exact acum cand e frig si cand am nevoie de ea sa fac naveta la munca.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
titolyn a scris:Va salut dragi colegi.Sunt posesorul unei vectra B din 1996,1598 cmc,74 kw cu peste 150 de mii de km la bord.Dupa o perioada in care am tinut-o in fata portii pentru ca nu aveam cauciucuri de iarna,astazi am echipat-o si dupa ce m-am chinuit destul de mult am reusit sa o pornesc.Am mers cu ea cativa kilometri si am observat ca nu prea trage bine,o acceleram si abia se urnea din loc,si in afara de asta mergea si intrerupt.Dupa ce am coborat din ea m-am uitat pe la motor sa vad daca se aude ceva ciudat si mi-am dat seama ca se aude un zgomot de sub masina(mentionez ca am toba intermediara putin gaurita) si cand m-am aplecat am ramas socat deoarece teava de esapamaent si toba erau practjic de culoare rosie,deci s-a incins exact ca fierul cand il bagi in foc.Va rog sa ma ajutati si sa va dati cu parerea pentru a afla din ce cauza s-a putut intampla asa ceva.Mie mi-a mirosit a incins,insa am crezut ca este de la motor si nu am bagat prea mult in seama acest lucru.Va rog sa imi spuneti daca vi s-a intamplat asa ceva si care ar fi cauza.Cu stima.

Salut. Sa intelegem ca in aceasta perioada, tinuta in fata portii nu ai pornit-o deloc. Este normal sa iti functioneze putin mai defectuos(avand in vedere si temperaturile scazute din ultima perioada) cand ai pornit-o acum. Porneste-o cel putin o data la 2 zile. S-a depus funingine, poate ca a facut si ceva condens pe galeria de evacuare, ceea ce adus la inghetarea particulelor depuse formand astfel niste doape. Ca solutie ar trebui demontat si curatat tot traseul de evacuare, pe segmente. Dupa ce cureti si montezi traseul, mergi pe un drum mai liber cativa km cu ea intr-o treapta inferioara si putin mai turata. Trebuie sa se desfunde si dupa aceea ar trebui sa iti functioneze normal.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Infundata poate fi o evacuare dar de inrosit se inroseste de la amestec prea bogat,ori daca se baga aditiv de curatat in benzina,la temperaturi mult sub zero senzorul de temperatura aer admisie si cel de temperatura lichid racire fac si probleme de genul asta...daca faci o diagnoza sa vezi acolo timpi de injectie de te iei cu mainile de cap,oricum ai un consum foarte mare si sub aceasta treapta mai are -40 gr. si gata se preda Very Happy ....in cazul in care nu ai aditiv in benzina,si sondele respective nu au luat-o razna (tot la o citire de valori reale se vede asta) se remediaza dupa ce trece gerul,pana atunci nu incerca sa o desfunzi prin turatii forje si alte cele ca nu ai ce desfunda,temperatura foarte mare de ardere curata calamina si alte depuneri ,dar dupa un anumit nivel distruge motorul.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Infundata poate fi o evacuare dar de inrosit se inroseste de la amestec prea bogat,ori daca se baga aditiv de curatat in benzina,la temperaturi mult sub zero senzorul de temperatura aer admisie si cel de temperatura lichid racire fac si probleme de genul asta...daca faci o diagnoza sa vezi acolo timpi de injectie de te iei cu mainile de cap,oricum ai un consum foarte mare si sub aceasta treapta mai are -40 gr. si gata se preda Very Happy ....in cazul in care nu ai aditiv in benzina,si sondele respective nu au luat-o razna (tot la o citire de valori reale se vede asta) se remediaza dupa ce trece gerul,pana atunci nu incerca sa o desfunzi prin turatii forje si alte cele ca nu ai ce desfunda,temperatura foarte mare de ardere curata calamina si alte depuneri ,dar dupa un anumit nivel distruge motorul.

Da mecaNIK. Sa stii ca ai perfecta dreptate in ceea ce priveste aditivul in carburant si turatiile mari. Eu am dat solutie la textul sau, unde nu specifica faptul ca a adaugat vreun aditiv in carburant. Daca a adaugat acel aditiv si nu a specificat si acest detaliu, normal ca solutiile pe care noi le expunem le dam in functie de textul initial expus. Solutia ta este perfect normala si trebuie sa se tina cont de ea in cazul in care aadaugat acel aditiv. Cu siguranta imediat trebuia sa se aprinda martorul ''ChekEngine''.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Aditivul poate fi ori nu...n-am ghicit eu si nici nu tin mortis ca este Very Happy Tot la Opel aceleasi simptome mers neregulat la relanti,tobe si catalizator rosu ,timpi de injectie de nu-ti venea sa crezi si asta pentru ca erau afara -20 poate mai scazuta putin da sonda de temperatura dadea informatia de -40 care este maximul valorii cu care stie sa lucreze injectia aia ...s-a dus geru' si-a revenit,daca ramane tot cu indicatii eronate vreo sonda e bine sa fie schimbata ca pierzi pe partea consumului mai mult.
Ce-am spus eu e doar ce-am intalnit in mai multe ierni cand temperaturile scazute aerul mai rece si dens cu multa sau foarte multa benzina inroseste evacuarea ,de nu-ti vine sa crezi si cu scaderea corespunzatoare de carburant ,se poate sa dispara fenomenul singur ...dar de recomandat ar fi o citire de valori pe la sonde ca nu se stie ce informatii eronate ajung la ECU.
P.S. asta cu aditivu era la un Hyundai dupa ce mi-am smucit creierii sa vad de la ce mergea intrerupt si intra in ture greu si sacadat am aflat ca proprietarul a pus aditiv de ramasese catalizatoru' rosu para lumina ziceai ca are neoane sub motor .....cand de fapt problema era de la doua bujii.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Mda. Tronsonul dintre galeria de evacuare si catalizator fiind scurt face ca, gazele sa stagneze o anumita perioada de timp, fapt pentru care si temperatura fiind mai ridicata(in conditii de exploatare normale) iar la turatii ridicate se poate inrosi nu? Sunt si eu curios ce spun sondele in cazul lui in urma unei diagnoze.
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu am bagat nici un aditiv in benzina.am mers normal cu masina,dar a dat zapada si nu aveam nici o sansa cu cauciucurile de vara,asa ca am lasat-o parcata si i-am mai dat cate o cheie cam la 2 zile.In perioada in care au fost -20sau -22 de grade recunosc ca nu am pornit-o.Acum o tin intr-o parcare unde e mai cald ca afara(e parcare subterana,acoperita,cu usi)si tot aceeasi problema o am.Am dat jos toba finala si cea medie si azi vreau sa ii dau jos si teava care ajunge pana la motor si catalizatorul ca sa le curat putin.Deci ar putea sa fie si de la sonda de temperatura?Oare daca o schimb si pe aia rezolv ceva?Sincer nu stiu ce sa ii mai fac si sunt satul pana in gat de faptul ca trebuie sa fac naveta cu microbuzul si trebuie sa astept zeci de minute in frig,iar masina o tin in parcare exact cand am mai mare nevoie de ea.Multumesc de raspunsuri si o sa va anunt ce solutie gasesc.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
din simptome concluzionez:

-toba rosie= aredere de benzina in traseul de evacuare
-mers neregulat = lipsa scanteie la una-doua bujii si rezulta asa: benzina nearsa in cilindri respectivi se aprinde pe traseul de evacuare si inroseste toba.

Posibila rezolvare:
Verificarea instalatiei de aprindere adica:

-Bobina de inductie (cea mai plauzibila)
-Fise
-Bujii

Personal as merge prima oara la bobina. Astea au prostul obicei de a nu mai trimite scanteie la toate bujiile. Se rezolva prin inlocuire. Succes!
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Problema mare e ca nu pot sa scot catalizatorul,am incercat sa il desfac cu tot cu saxofon,dar nici o sansa,suruburile sunt prea ruginite sa cedeze,iar catalizatorul nu are nici un filet.Acum masina nu mai porneste deloc si pana la urma cred ca ii tai catalizatorul cu flexul si ii pun o bucata de teava in loc sau incerc sa scot tot ce are in el(desi cred ca ma lupt cu morile de vant).O sa ii schimb si fisele si bujiile,dar sa vad eu evacuarea desfundata.
  • titolyn

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1996 X1.6XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am gasit cauza acestei probleme.Intr-adevar nu mai pornea din cauza faptului ca am injectoarele cam infundate sau ceva e in neregula cu ele,imi da prea multa benzina si imi uda bujiile.O alta problema a fost toba infundata,am gasit bucati din catalizator in toba,si pana la urma am scos tot ce era in catalizator si mizeria de pe toba.Acum astept sa vad ce fac cu injectoarele pt ca am cumparat unele sh,dar erau cica prea scurte si le-am trimis inapoi.Mecanicul le-a curatat cu lichid pe ale mele,dar masina a mers cam o zi si pe urma iar a inceput sa mearga neregulat-intrerupt.O sa va tin la curent cu ceea ce o sa fac.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR