creatorul
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am tot cautat pe forum dar nu prea am gasit o solutie la problema. Am un miros de fum in masina in special iarna la pornire si dupa ce merg cu ea 1 o ora. Mirosul se pare ca intra doar cand sistemul de ventilatie merge.
Am facut de curand revizia deci s-a schimbat toate filtrele. Si inainte de revizie aveam aceeasi problema. I-am facut si o spalare la motor, m-am gandit ca poate a ramas ulei pe galerie de la penultima revizie.
Proprietarul anterior i-a schimbat racordul flexibil dintre tobele de esapament ca avea aceeasi problema cu fumu. Deci racordul asta are 1 an .. nu cred ca s-a dus asa repede. Sub capota nu se vede nici o urma de fum, ma gandesc ca era innegrita daca scapa fum pe la motor.
Ce poate fi ?
Multumesc,
Bogdan
Am tot cautat pe forum dar nu prea am gasit o solutie la problema. Am un miros de fum in masina in special iarna la pornire si dupa ce merg cu ea 1 o ora. Mirosul se pare ca intra doar cand sistemul de ventilatie merge.
Am facut de curand revizia deci s-a schimbat toate filtrele. Si inainte de revizie aveam aceeasi problema. I-am facut si o spalare la motor, m-am gandit ca poate a ramas ulei pe galerie de la penultima revizie.
Proprietarul anterior i-a schimbat racordul flexibil dintre tobele de esapament ca avea aceeasi problema cu fumu. Deci racordul asta are 1 an .. nu cred ca s-a dus asa repede. Sub capota nu se vede nici o urma de fum, ma gandesc ca era innegrita daca scapa fum pe la motor.
Ce poate fi ?
Multumesc,
Bogdan
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
Eu am pe Zafira cu acelasi motor; un sistem ca la olcit ,adica din sistemul de evacuare gaze pleaca o conducta care intra in habitaclu si in momantul cand pornesti motorul o sa inceapa sa bage caldura la 19dt conducta este pe sub egr exista posibilitatea sa piarda gaze pe la imbinari sunt acolo niste garnituri de tabla verifica daca ai posibilitatea
creatorul
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
badea daniel a scris:Eu am pe Zafira cu acelasi motor; un sistem ca la olcit ,adica din sistemul de evacuare gaze pleaca o conducta care intra in habitaclu si in momantul cand pornesti motorul o sa inceapa sa bage caldura la 19dt conducta este pe sub egr exista posibilitatea sa piarda gaze pe la imbinari sunt acolo niste garnituri de tabla verifica daca ai posibilitatea
Cam complicat ca n-am nici macar o rampa pe aici prin buc unde sa o pun sa ma uit prin ea. Stii cumva pe unde trage aeru in aeroterma ? Presupun ca in locu in care trage aer de afara sa il incalzeasca ajunge fum, deci acolo trebuie sa fie buba. Nu am idee unde e aeroterma la vectra C.
Merci
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
creatorul
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
adware_man a scris:Salut!
Aceasi problema o am si eu la masina mea, astra G Y20DTH.
Imediat dupa pornire (acum, la 10C) intra miros de fum pe la ventilatie, dar numai pentru 1-2 minute.
N-am depistat de unde vine problema asta...
Aceasi problema o am si eu la masina mea, astra G Y20DTH.
Imediat dupa pornire (acum, la 10C) intra miros de fum pe la ventilatie, dar numai pentru 1-2 minute.
N-am depistat de unde vine problema asta...
La mine am impresia ca baga si dupa ce mergi cu masina dar cred ca te inveti cu mirosul. Alta chestie e ca s-ar putea in timpul mersului curentul de aer sa impinga fumul in alte directii si in masina sa nu mai intre asa mult. Oricum problema ramane si e grava, multi au murit de la monoxid.
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
Doamne fereste! La asta m-am gandit si eu prima data cand am simtit mirosul. Si chiar daca unii spun ba ca asa e iarna, altii ca asa e la rece pana se incalzesc nu stiu ce conducte eu raman la parerea ca pierde pe undeva pe la evacuare. Dar cum ajunge totusi in inralatia de climatizare?
Edit: uite ce mai zic altii la alt model de motor: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1114535
Edit: uite ce mai zic altii la alt model de motor: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1114535
creatorul
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
adware_man a scris:Doamne fereste! La asta m-am gandit si eu prima data cand am simtit mirosul. Si chiar daca unii spun ba ca asa e iarna, altii ca asa e la rece pana se incalzesc nu stiu ce conducte eu raman la parerea ca pierde pe undeva pe la evacuare. Dar cum ajunge totusi in inralatia de climatizare?
Edit: uite ce mai zic altii la alt model de motor: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1114535
Edit: uite ce mai zic altii la alt model de motor: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1114535
Da sigur este o problema, n-ar trebui sa intre absolut nimic in sistemul de ventilatie. Tot fumul trebuie sa ajunga prin sistemul de evacuare in spatele masinii. Am citit si eu topicul acela dar zice de racodul flexibil dintre cele doua tobe, cel care a fost schimbat de 1 an si verificat acum o luna la ultima revizie.
Stii cumva prin bucuresti vreo rampa free unde poti merge sa arunci cu privirea ?
Poate ne ajuta cineva cu o schema a sistemului de ventilatie ca nu prea gasesc nimic pe net.
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am avut un Ford Escord diesel cu acelasi gen de problema, dar eu stiam care e buba, doar ca nu gaseam ce trebuie. La Escort "saxofonul" avea 2 arculete pe galerie pentru a-i permite mobilitate la trepidatiile motorului diesel si pentru a nu se fisura o prindere directa in suruburi. Escortul avea garda foarte joasa si am agatat coloana de esapare intrun canal "adus la nivel" de "inginerii constructori" care asfalteaza drumurile in tara asta; concluzia este ca mi-au sarit arculetele alea si le-am pierdut. Nu am gasit nici noi, nici la dezmembrari (nu am gasit decat de 2-3 ori si cu conditia sa iau cu tot cu saxofon). De atunci, a inceput sa imi intre miros de fum in masina. Nu exagerat, dar se simtea uneori.
Nu stiu daca voi e aceeasi problema (nu stiu nici daca aveti sistemul ala cu 2 arculete), dar merita sa verificati pentru a fi siguri.
Nu stiu daca voi e aceeasi problema (nu stiu nici daca aveti sistemul ala cu 2 arculete), dar merita sa verificati pentru a fi siguri.
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
@creatorul, 100% e o problema si la mine, si la tine.
La Z19DT, racordul flexibil chiar e o problema, mai toata lumea il schimba. Daca l-ai schimbat de un an, ar trebui sa fie ok.
La varul meu care are acelasi motor, s-a rupt un pic acest racord, dar simptomele erau altele, nicidecum fum in masina. Fasaia tare cand accelera.
Altfel, trebuie luat tot ce inseamna evacuare la puricat, incepand de la galerie.
Din pacate nu stiu nicaieri o rampa free unde sa se poata face verificare, si oricum la ce prapad e afara...
Si da, trebuie verificat neaparat. In functie de vreme si de timp, eu voi ajunge la un service,
Edit: M-am mai documentat un pic si avem 3 variante:
- racordul flexibil de la evacuare (@creatorul, la tine iese din calcul);
- garnitura de la galeria de evacuare;
- filtrul de polen (asta e cel mai probabil la mine defectiunea, am filtru de polen de hartie, pana acum aveam carbon-activ si am 2 cleme care inchid carcasa lui lipsa si e posibil sa nu fie in regula treaba pe acolo).
In ce ma priveste, oricum trebuie sa fac revizia in ~ 2000 km, deci o sa cumpar de pe acum un filtru de polen carbon-activ sa il schimb si sa vedem ce iese...
La Z19DT, racordul flexibil chiar e o problema, mai toata lumea il schimba. Daca l-ai schimbat de un an, ar trebui sa fie ok.
La varul meu care are acelasi motor, s-a rupt un pic acest racord, dar simptomele erau altele, nicidecum fum in masina. Fasaia tare cand accelera.
Altfel, trebuie luat tot ce inseamna evacuare la puricat, incepand de la galerie.
Din pacate nu stiu nicaieri o rampa free unde sa se poata face verificare, si oricum la ce prapad e afara...
Si da, trebuie verificat neaparat. In functie de vreme si de timp, eu voi ajunge la un service,
Edit: M-am mai documentat un pic si avem 3 variante:
- racordul flexibil de la evacuare (@creatorul, la tine iese din calcul);
- garnitura de la galeria de evacuare;
- filtrul de polen (asta e cel mai probabil la mine defectiunea, am filtru de polen de hartie, pana acum aveam carbon-activ si am 2 cleme care inchid carcasa lui lipsa si e posibil sa nu fie in regula treaba pe acolo).
In ce ma priveste, oricum trebuie sa fac revizia in ~ 2000 km, deci o sa cumpar de pe acum un filtru de polen carbon-activ sa il schimb si sa vedem ce iese...
creatorul
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
adware_man a scris:@creatorul, 100% e o problema si la mine, si la tine.
La Z19DT, racordul flexibil chiar e o problema, mai toata lumea il schimba. Daca l-ai schimbat de un an, ar trebui sa fie ok.
La varul meu care are acelasi motor, s-a rupt un pic acest racord, dar simptomele erau altele, nicidecum fum in masina. Fasaia tare cand accelera.
Altfel, trebuie luat tot ce inseamna evacuare la puricat, incepand de la galerie.
Din pacate nu stiu nicaieri o rampa free unde sa se poata face verificare, si oricum la ce prapad e afara...
Si da, trebuie verificat neaparat. In functie de vreme si de timp, eu voi ajunge la un service,
Edit: M-am mai documentat un pic si avem 3 variante:
- racordul flexibil de la evacuare (@creatorul, la tine iese din calcul);
- garnitura de la galeria de evacuare;
- filtrul de polen (asta e cel mai probabil la mine defectiunea, am filtru de polen de hartie, pana acum aveam carbon-activ si am 2 cleme care inchid carcasa lui lipsa si e posibil sa nu fie in regula treaba pe acolo).
In ce ma priveste, oricum trebuie sa fac revizia in ~ 2000 km, deci o sa cumpar de pe acum un filtru de polen carbon-activ sa il schimb si sa vedem ce iese...
La Z19DT, racordul flexibil chiar e o problema, mai toata lumea il schimba. Daca l-ai schimbat de un an, ar trebui sa fie ok.
La varul meu care are acelasi motor, s-a rupt un pic acest racord, dar simptomele erau altele, nicidecum fum in masina. Fasaia tare cand accelera.
Altfel, trebuie luat tot ce inseamna evacuare la puricat, incepand de la galerie.
Din pacate nu stiu nicaieri o rampa free unde sa se poata face verificare, si oricum la ce prapad e afara...
Si da, trebuie verificat neaparat. In functie de vreme si de timp, eu voi ajunge la un service,
Edit: M-am mai documentat un pic si avem 3 variante:
- racordul flexibil de la evacuare (@creatorul, la tine iese din calcul);
- garnitura de la galeria de evacuare;
- filtrul de polen (asta e cel mai probabil la mine defectiunea, am filtru de polen de hartie, pana acum aveam carbon-activ si am 2 cleme care inchid carcasa lui lipsa si e posibil sa nu fie in regula treaba pe acolo).
In ce ma priveste, oricum trebuie sa fac revizia in ~ 2000 km, deci o sa cumpar de pe acum un filtru de polen carbon-activ sa il schimb si sa vedem ce iese...
Filtrul de polen cred ca iese din discutie .. nu are voi sa ajunga fum pana in filtru ala care e undeva sub parbriz. Oricum nu cred ca are cum sa filtreze fumul daca ajunge la el, chiar daca filtreaza particulele mirosul de fum tot ramane.
Cred ca o sa ajung la EDS in 2-3 sapt ca oricum trebuie sa schimb si distributia, dar as fi vrut sa ma uit eu sub ea inainte sa vad ce si cum.
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-46863
- **
- 437 mesaje
- din 21 Mar 2010
deleted-46863
- Mesaje scrise: 437
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
La Z19DTH se mai simte de la clapetele de pe admisie, daca scapa, si stai pe loc.
Cred ca si de la epurator mai iasa gaze de carter, si epuratorul e fix in stanga, unde e filtrul de polen.
Dar, cel mai probabil e o fisura pe evacuare. (garnitura, galerie evacuare - se fisureaza inainte de Turbo si e corp comun).
Cred ca si de la epurator mai iasa gaze de carter, si epuratorul e fix in stanga, unde e filtrul de polen.
Dar, cel mai probabil e o fisura pe evacuare. (garnitura, galerie evacuare - se fisureaza inainte de Turbo si e corp comun).
creatorul
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2011
- Mesaj Privat
- andreigeo
- **
- 351 mesaje
- din 18 Nov 2009
- Insignia 2010 a20dth
- Bucuresti
andreigeo
- Mesaje scrise: 351
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 a20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2009
- Mesaj Privat
si eu sunt in acelasi caz. am dat cu spatele si mi-a intrat fum..pe unde nu stiu...ma gandesc acum, sa nu fie zapada pe unde trage aer in mod normal aeroterma. la astra H stiu ca trage pe undeva prin stanga, cum te uiti la motor. dar o sa ma mai uit si eu. am tot crezut ca e de la altii din fata...dar de vreo 2 sapt imi face si mie asa...poate mai aflati si voi ceva
va salut
va salut
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- geoX
- **
- 165 mesaje
- din 08 Dec 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Galati
geoX
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
Aceasi problema o am si eu. Am o Astra H GTC cu Z19DT cu DPF si cand stau pe loc si e ventilatia pornita imi intra miros de gaze in interior si cand accelerez se aude un fasait in momentul in care intrerup accelerarea. Am fost la service si tipul mi-a spus ca se vede un pic afumat racordul flexibil. Trebuie sa-l schimb neaparat?
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat