- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
nu l-am montat inca pentru ca e cam nasol pe afara si nici nu am unde sa fac operatiunea. al meu functioneaza bine cat de cat...pe frigurile astea in max 10 km se incalzeste apa pana aproape de 90.
problema e ca dispare antigelul din vasul de expansiune si ma gandesc ca poate pierde pe la termostat (o-ringurile schimbate, pompa de apa schimbata de aproape 1 an)
problema e ca dispare antigelul din vasul de expansiune si ma gandesc ca poate pierde pe la termostat (o-ringurile schimbate, pompa de apa schimbata de aproape 1 an)
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
pai daca zici ca se incalzeste in 10km ~90 grade atunci nu ai de ce sa umblii la el. daca era defect nu ti se ridica temperatura mai sus de 70-80grade in mult mai multi km.
pe la termostat nu prea are cum sa piarda antigel decat daca are garniturile de etansare pe chiulasa proaste, caz in care ar tb sa observi umed in acea zona.
o alta posibila cauza sa pierzi antigelul ar fi chiulasa sau garnitura de chiulasa. un coleg de munca cu o astra H a avut aceeasi pb si s-a lasat cu rectficat chiulasa, dar nu vreau sa te sperii. incearca sa vorbesti cu un specialist.
pe la termostat nu prea are cum sa piarda antigel decat daca are garniturile de etansare pe chiulasa proaste, caz in care ar tb sa observi umed in acea zona.
o alta posibila cauza sa pierzi antigelul ar fi chiulasa sau garnitura de chiulasa. un coleg de munca cu o astra H a avut aceeasi pb si s-a lasat cu rectficat chiulasa, dar nu vreau sa te sperii. incearca sa vorbesti cu un specialist.
- fantassy90
- *
- 14 mesaje
- din 10 Aug 2011
- Astra 2003
- Prahova
fantassy90
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2011
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Bun tutorialul, vreau sa precizez (din proprie experienta) - la montarea la loc a pieselor, atentie ! Unele termostate vin cu o garnitura exterioara, destul de groasa - sa NU incercati sa il montati cu acea garnitura, la strangerea suruburilor, flansa aceea care acopera termostatul va ceda (eu am avut "noroc" - am gasit imediat, la 50 de lei).
In rest, numai de bine !
In rest, numai de bine !
- marianu marian alin
- *
- 42 mesaje
- din 20 Jul 2011
- Astra 2001 y17dt
- Satu Mare
marianu marian alin
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2011
- Mesaj Privat
sal. roadrunner79 multumesc pt tutorial. am schimbat azi termostatul ca nu urca acul la temperatura deloc pe distante scurte(10-15km) sau abia urca la 80 de grade pe autobanda. am iesit doar 5km si a ajuns la 80de grade la -10 afara. abia astept sa prind un drum mai lung sau autobanda sa vad la cat o sa stea. termostatu vechi nu mai inchidea bine la garnitura. nu am pus silicon pe garnitura la montare, am sa il urmaresc sa vad daca curge si abia atunci o sa pun daca ii cazul. cod termostat nou FACET 7.8298S si a costat 60lei plus o ora de munca. asa ca nu merita sa umblati fara caldura . numai bine
- radutzzu18
- **
- 203 mesaje
- din 22 Oct 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Constanta
radutzzu18
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2012
- Mesaj Privat
eu l-am schimbat in 20 minute..a fost chiar simplu,datorita tutorialului. De adaugat ar mai fi ca e mult mai simplu sa desfaci cu tubulare decat cu inelare cum a mai postat cineva.
La mine a venit termostatul cu 3 garnituri,dar doar una s-a potrivit. N-am pus nici un fel de silicon si deocamdata nu pierde deloc pe acolo.
As avea si o intrebare. termostatul care l-am montat deschide la 85,sa fie o problema? din cate am inteles la modelul asta de astra tre sa deschida la 89.Masina e cea din semnatura.
La mine a venit termostatul cu 3 garnituri,dar doar una s-a potrivit. N-am pus nici un fel de silicon si deocamdata nu pierde deloc pe acolo.
As avea si o intrebare. termostatul care l-am montat deschide la 85,sa fie o problema? din cate am inteles la modelul asta de astra tre sa deschida la 89.Masina e cea din semnatura.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
djfllo
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
Viteza de incalzire nu depinde numai de termostat! Depinde foarte mult si de antigel.
Eu toata vara am umblat cu antigel mai slab concentrat si aveam 90 pana in 5 km.
Cand am pus antigel de calitate G12 dar nu contrafacut, cam in 20km am apa pe 89 grade si termostatul e bun. am verificat pe la 80 grade si radiatorul este rece.
Eu toata vara am umblat cu antigel mai slab concentrat si aveam 90 pana in 5 km.
Cand am pus antigel de calitate G12 dar nu contrafacut, cam in 20km am apa pe 89 grade si termostatul e bun. am verificat pe la 80 grade si radiatorul este rece.
- marianu marian alin
- *
- 42 mesaje
- din 20 Jul 2011
- Astra 2001 y17dt
- Satu Mare
marianu marian alin
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2011
- Mesaj Privat
salutare
pe termostatul meu scria 89. nu am pus silicon si nici nu a curs dupa schimbare.
de cand am schimbat termostatul si folosesc si antigel rosu de la opel, is foarte multumit de timpul de incalzire si temperatura de lucru ,88pare pe indicator. chiar daca acum fac mai mult drumuri scurte, in scurt timp simt ca incepe sa dea caldura. inainte nu dadea caldura daca faceam drumuri scurte.
pe termostatul meu scria 89. nu am pus silicon si nici nu a curs dupa schimbare.
de cand am schimbat termostatul si folosesc si antigel rosu de la opel, is foarte multumit de timpul de incalzire si temperatura de lucru ,88pare pe indicator. chiar daca acum fac mai mult drumuri scurte, in scurt timp simt ca incepe sa dea caldura. inainte nu dadea caldura daca faceam drumuri scurte.
- CoconeaValentin
- **
- 233 mesaje
- din 20 Mar 2011
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
CoconeaValentin
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2011
- Mesaj Privat
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am aceasi problema,cum da putin frigul acul de la apa se ridica foarte greu,caldura inauntru incepe sa se simta caldura cat de cat repede,in 5km,dar acul cred ca dupa 15-20km incepe sa se miste.
Au fost momente ,vara,cand acul de la apa se ridica aproape de 89° apoi incepea sa scada spre 60°,o calcam si apoi se ridica si ramanea acolo.
Azi am spalat azi vasul de expansiune,am pus antigel si am pornit motorul si dupa ceva timp am pus mana pe furtunul gros care iese din termostat spre radiator si era caldut desi acul nici nu se miscase.
O sa iau un termostat nou si o sa il schimb ca nu vreau sa merg iarna cu motorul rece si fara caldura suficienta in interior.
Pentru o incalzire mai rapida am si un sistem cu buji incandescente,pus pe furtunul care intra in calorifer ,deci in interior am caldura mult mai repede decat ar da motorul.
O da schimb termostatul si va tin la curent.
Au fost momente ,vara,cand acul de la apa se ridica aproape de 89° apoi incepea sa scada spre 60°,o calcam si apoi se ridica si ramanea acolo.
Azi am spalat azi vasul de expansiune,am pus antigel si am pornit motorul si dupa ceva timp am pus mana pe furtunul gros care iese din termostat spre radiator si era caldut desi acul nici nu se miscase.
O sa iau un termostat nou si o sa il schimb ca nu vreau sa merg iarna cu motorul rece si fara caldura suficienta in interior.
Pentru o incalzire mai rapida am si un sistem cu buji incandescente,pus pe furtunul care intra in calorifer ,deci in interior am caldura mult mai repede decat ar da motorul.
O da schimb termostatul si va tin la curent.
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
- marianu marian alin
- *
- 42 mesaje
- din 20 Jul 2011
- Astra 2001 y17dt
- Satu Mare
marianu marian alin
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2011
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- marianu marian alin
- *
- 42 mesaje
- din 20 Jul 2011
- Astra 2001 y17dt
- Satu Mare
marianu marian alin
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2011
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
nu mai inteleg nimic... se pare ca totusi e la alegerea fiecaruia... existant variante care deschid de la 71 grade pana la 92
http://carpartscatalogs.inf...g=en&cntry=en
http://carpartscatalogs.inf...g=en&cntry=en
- claudiu-cld
- *******
- 6,516 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 2000 y17dt
- Constanta
claudiu-cld
- Mesaje scrise: 6,516
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Din cate stiu motorul y17dt functioneaza cel mai bine la 89g,cele 3 grade diferenta nu cred ca poate afecta cu ceva.
Din cate stiu conteaza si ce culoare are si antigelul ,sunt antigeli cu silicati si fara silicati(nu mai stiu care cum sunt culorile,rosi si albastru pentru silicati si fara silicati) ideea este ca pana in 2001 sa pus antigel albastru si dupa 2001 antigel rosu,
Ultima data cand am cumparat antigel l-am intrebat pe cel care vindea care e diferenta si a zis ca nici una ,avea antigel si rosu si albastru si violet si a zis ca sunt la fel doar ca difera culoarea,ceea ce nu prea cred .dar in fine eu am avut albastru si o sa merg pe albastru .
Din cate stiu conteaza si ce culoare are si antigelul ,sunt antigeli cu silicati si fara silicati(nu mai stiu care cum sunt culorile,rosi si albastru pentru silicati si fara silicati) ideea este ca pana in 2001 sa pus antigel albastru si dupa 2001 antigel rosu,
Ultima data cand am cumparat antigel l-am intrebat pe cel care vindea care e diferenta si a zis ca nici una ,avea antigel si rosu si albastru si violet si a zis ca sunt la fel doar ca difera culoarea,ceea ce nu prea cred .dar in fine eu am avut albastru si o sa merg pe albastru .
- Andrei marius
- *
- 19 mesaje
- din 10 Oct 2014
- Astra 2000
- Suceava
Andrei marius
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Andrei marius a scris:Am gãsit acest forum si ma intereseazã ceva.am schimbat termostatul,am pus totul la locul lui,iar dupã 3-4 secunde dupã ce pornesc motorul,începe sa iasã fum din zona de lângã termostat.ce ar putea fi?
Este fum (ai simtit miros de ars) sau poate de la antigelul care a cazut pe motor ?