- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ma bate gandul de o vreme sa-mi fac categoria A. Sunt hotarat sa ma ocup la vara de chestia asta, cand voi fi mai liber. Deci, back to school .
Experienta mea pe 2 roti e cam mica, sincer sa fiu(bicicleta nu se pune). M-am dat de cateva ori pe un Piaggio Si si un moped si mi-a placut la nebunie.
As avea cateva intrebari:
La scoala, examenul practic in ce probe consta? Cel teoretic presupun ca e la fel ca la categoria B, nu?
Asa si, stiu ca e cam devreme, dar m-am gandit si la motocicleta. Dupa mine, as fi vrut o Honda CBR 600 F2, dar sigur e mult prea puternica pentru un incepator. Cred ca 125cc e suficient pentru un incepator. Asadar, ce mi-ati recomanda? Sunt 0 in domeniul asta, dar as vrea sa stiu cam ce optiuni ar fi. Bineinteles, asta pentru dupa scoala, dac-oi avea noroc.
Va rog, nu faceti misto.
Experienta mea pe 2 roti e cam mica, sincer sa fiu(bicicleta nu se pune). M-am dat de cateva ori pe un Piaggio Si si un moped si mi-a placut la nebunie.
As avea cateva intrebari:
La scoala, examenul practic in ce probe consta? Cel teoretic presupun ca e la fel ca la categoria B, nu?
Asa si, stiu ca e cam devreme, dar m-am gandit si la motocicleta. Dupa mine, as fi vrut o Honda CBR 600 F2, dar sigur e mult prea puternica pentru un incepator. Cred ca 125cc e suficient pentru un incepator. Asadar, ce mi-ati recomanda? Sunt 0 in domeniul asta, dar as vrea sa stiu cam ce optiuni ar fi. Bineinteles, asta pentru dupa scoala, dac-oi avea noroc.
Va rog, nu faceti misto.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Cipri, si eu am vrut sa fac A-ul candva, dar m-ia trecut datorita :
- drumurilor "bune" pe care le avem (doar stii ca o pata de ulei sau putin balegar te poate costa viata, nu?)
- soferilor "educati" pe care ii avem si care considera oglinzile doar piesa ornamentala de caroserie (o motocicleta accelereaza de doua ori mai rapid decat un autoturism, dar franeaza si pe o distanta de 2 ori mai lunga decat autoturismul)
- vad ca deja ai ganduri de un speed. Sfatul meu este sa stai frumos in banca ta. Nu e romania tara in care sa vrei viteza. Nu iti e bine cu toate organele in tine si in viata? Vad ca te-ai dat doar de cateva ori cu moto si deja iti place.. tranta deci nu ai luat niciuna? Stii ca motociclisti fara vreo fractura sau cazatura serioasa sunt rari, nu? Si o cazatura la viteza, crede-ma ca doare al naibii ). Sfatul meu e sa te gandesti bine daca iti foloseste sau nu categoria aia pe permis. E frumos sa te plimbi pe moto vara, linistit, pe un drum bun si intretinut, intr-o tara civilizata...
- drumurilor "bune" pe care le avem (doar stii ca o pata de ulei sau putin balegar te poate costa viata, nu?)
- soferilor "educati" pe care ii avem si care considera oglinzile doar piesa ornamentala de caroserie (o motocicleta accelereaza de doua ori mai rapid decat un autoturism, dar franeaza si pe o distanta de 2 ori mai lunga decat autoturismul)
- vad ca deja ai ganduri de un speed. Sfatul meu este sa stai frumos in banca ta. Nu e romania tara in care sa vrei viteza. Nu iti e bine cu toate organele in tine si in viata? Vad ca te-ai dat doar de cateva ori cu moto si deja iti place.. tranta deci nu ai luat niciuna? Stii ca motociclisti fara vreo fractura sau cazatura serioasa sunt rari, nu? Si o cazatura la viteza, crede-ma ca doare al naibii ). Sfatul meu e sa te gandesti bine daca iti foloseste sau nu categoria aia pe permis. E frumos sa te plimbi pe moto vara, linistit, pe un drum bun si intretinut, intr-o tara civilizata...
- Cipri19
- OP
- 209 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Sibiu
Cipri19
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
florinianc a scris:Cipri, si eu am vrut sa fac A-ul candva, dar m-ia trecut datorita :
- drumurilor "bune" pe care le avem (doar stii ca o pata de ulei sau putin balegar te poate costa viata, nu?)
- soferilor "educati" pe care ii avem si care considera oglinzile doar piesa ornamentala de caroserie (o motocicleta accelereaza de doua ori mai rapid decat un autoturism, dar franeaza si pe o distanta de 2 ori mai lunga decat autoturismul)
- vad ca deja ai ganduri de un speed. Sfatul meu este sa stai frumos in banca ta. Nu e romania tara in care sa vrei viteza. Nu iti e bine cu toate organele in tine si in viata? Vad ca te-ai dat doar de cateva ori cu moto si deja iti place.. tranta deci nu ai luat niciuna? Stii ca motociclisti fara vreo fractura sau cazatura serioasa sunt rari, nu? Si o cazatura la viteza, crede-ma ca doare al naibii ). Sfatul meu e sa te gandesti bine daca iti foloseste sau nu categoria aia pe permis. E frumos sa te plimbi pe moto vara, linistit, pe un drum bun si intretinut, intr-o tara civilizata...
- drumurilor "bune" pe care le avem (doar stii ca o pata de ulei sau putin balegar te poate costa viata, nu?)
- soferilor "educati" pe care ii avem si care considera oglinzile doar piesa ornamentala de caroserie (o motocicleta accelereaza de doua ori mai rapid decat un autoturism, dar franeaza si pe o distanta de 2 ori mai lunga decat autoturismul)
- vad ca deja ai ganduri de un speed. Sfatul meu este sa stai frumos in banca ta. Nu e romania tara in care sa vrei viteza. Nu iti e bine cu toate organele in tine si in viata? Vad ca te-ai dat doar de cateva ori cu moto si deja iti place.. tranta deci nu ai luat niciuna? Stii ca motociclisti fara vreo fractura sau cazatura serioasa sunt rari, nu? Si o cazatura la viteza, crede-ma ca doare al naibii ). Sfatul meu e sa te gandesti bine daca iti foloseste sau nu categoria aia pe permis. E frumos sa te plimbi pe moto vara, linistit, pe un drum bun si intretinut, intr-o tara civilizata...
Pai am spus ca SPEED as fi vrut, e ego-ul meu imatur si mofturos ). Am spus ca daca va fi, va fi una de 125cc pentru inceput si porma vedem.
Da, sunt constient ca pot sa cad si sa ma ranesc grav. Dar tot asa, poti sa te plimbi linistit pe strada, si poate sa-ti cada o caramida in cap/intra o masina in tine/etc.. Si s-a rupt filmul. Avem numai o viata si e bine sa ne bucuram de ea, cu responsabilitate, bineinteles.
Oricum, multumesc frumos pentru raspuns. Astept si altele.
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
125 la inceput?)) Eu am avut o yamaha rs 125 din 2009 si crede-ma ca tremuram tot cand am coborat prima oara de pe ea ) . Cand plecam de pe loc cu ea simteam ca fuge de sub mine , atat de sprintena era . In primele 2 trepte ajungi cam pe la 100km/h...Sa nu uitam ca mai are inca 4 pe langa chiar daca "sunt limitate la nu stiu cat" .Acum vreo doua saptamani parca , un vechi prieten cu o yamaha de vreo 600cm3 (daca nu mai mult-dar asa am retinut eu) a trecut pe langa mine (mergeam mai spre centrul drumului pentru ca in oglinda nu era nimeni si erau gropi pe margine) cu nici mai mult nici mai putin de ~200km/h (timp in care m-a furnicat pielea pana in varful degetelor datorita sunetului care s-a auzit langa mine ,doar atunci) si ajungand (cat am clipit eu si-am realizat ca a trecut cineva pe langa mine ) 300m mai incolo unde urma o curba pe care spune el ca avea mai bine de 250km/h . Nu stiu daca a mai franat ca n-am apucat sa vad ,dar sa iei o curba la viteza aia (nu mai spun cat de inclinat fusese) e moarte curata,unde mai pui ca drumul avea denivelari line cei drept. M-a asteptat dupa curba spunandu-mi ca m-a vazut si de aceea a avut curaj sa treaca asa ca altfel nu o facea :-" . Nu-i de joaca cu bestiile astea fratilor . Ps: am vandut-o din motiv ca fratele meu a uitat sa bage ulei si i-a blocat motorul la 100km si cu cativa metrii inainte de curba , moment in care spatele fugea cum vroia ;bine ca a scapat fara probleme. I-am facut motorul (doar pistolul fusese dus si secmentii). Mergea si mai bine , bineinteles de cat atunci cand am cumparat-o . Iar al doilea motiv pentru care am vandut-o este ca nu vroiam sa-l vad pe fratele meu cum era tipul de la care am luat-o , cu tije prin picioare si mai stiu eu pe unde mai avea !
M-am urcat si pe un atv de 660cm3 , ragea din toti plamanii lui si cand plecam de pe loc ...jucaria, care era pentru scheme si acrobatii, mergea pe 2 roti in primele cateva trepte ) .
M-am urcat si pe un atv de 660cm3 , ragea din toti plamanii lui si cand plecam de pe loc ...jucaria, care era pentru scheme si acrobatii, mergea pe 2 roti in primele cateva trepte ) .
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Hades
- **
- 199 mesaje
- din 08 Feb 2011
- Vectra 1999 X20XEV
- Bucuresti
Hades
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2011
- Mesaj Privat
Nu exista siguranta pe 2 roti in Romania. Vrei moto de viteza...circuit, dar asta costa bani! Fost posesor de CBR 600 F4 dinojetata.
Am mers pe Amkart intai, dupa aceea pe drumurile patriei. Am insumat in 4 ani 80.000 de km.
A fost frumos, mi-am luat si trante dar pe circuite inchise si nu m-am ales cu sechele sau cu tije. Nenea de la care am luat motorul umbla "tunat" cu tije de titan in picioare.
Am renuntat pentru siguranta unei masini, si a faptului ca nu vroiam sa ajung acasa intr-un sac, mai ales ca urma sa fiu tata.
Este foarte frumos sa mergi pe moto, dar senzational sa traiesti.
Asfalt uscat in suflet si sub roti
Am mers pe Amkart intai, dupa aceea pe drumurile patriei. Am insumat in 4 ani 80.000 de km.
A fost frumos, mi-am luat si trante dar pe circuite inchise si nu m-am ales cu sechele sau cu tije. Nenea de la care am luat motorul umbla "tunat" cu tije de titan in picioare.
Am renuntat pentru siguranta unei masini, si a faptului ca nu vroiam sa ajung acasa intr-un sac, mai ales ca urma sa fiu tata.
Este foarte frumos sa mergi pe moto, dar senzational sa traiesti.
Asfalt uscat in suflet si sub roti
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Examenul consta in proba teoretica, similara cu cat. B si proba practica, adica poligon, in cadrul careia se efectuaeaza mersul sinuos printre jaloane, opturile din ambele sensuri, evitarea unui obstacol cu schimbarea directiei, urmat de frana la punct fix si iesirea in linie dreapta doar cu o mana pe ghidon, oprire si garare motor.
Pentru un incepator este recomandat un motor care "iarta"...adica un motor cu ciclistica foarte buna, cuplu mic si capacitate max. de 250 cmc. care iti permite anumite greseli minore, specifice unui incepator! A te urca de la inceput pe un CBR 600, inseamna fara sa gresec ce spun, a-ti diminua sansele de integritate fizica sau de viata cu cel putin 50-60% in traficul actual! Un Virago de 250, iti ofera tot ce-ti doresti pentru cateva sezoane, in care vei dobandi experienta necesara a celor doua roti, deoarece spre deosebire de masina, care se conduce. motorul se piloteaza, fiind necesare mai multe aptitudini ce tin de echilibru, inertie, gravitatie, etc. Ori pana aceste aptitudini nu sunt bine stapanite, nu ai ce cauta pe un motor gen CBR600 , GSXR sau alte torpile ca R1,R6... Intr-un cuvant, nu ai ce cauta pe vitezane, indicate fiind touring-urile sau soft enduro care se preteaza cel mai bine pe infrastructura soselelor noastre! Am plecat de la Mobra, trecand treptat la CZ, MZ, urmand cu japonezele, iar ultima detinuta, este un Suzuky Bandit 600, iar cea mai "racheta" pe care am pilotat-o un sezon, stapanul ei fiind plecat, a fost o Hayabusa de 1300, motor la care nu poti descrie in cuvinte ce poate face si cat de mic si neajutorat te simti, chiar daca ai experienta si muschi..! Trebuie sa stii ceva.....in momentul in care te-ai urcat la ghidon, trebuiesc dublate majoritatea simturilor si a reflexelor...deoarece motorul nu-i masina, chiar daca foloseste aceiasi sosea! Alt aspect...echipamentul specific, oricat de bun ar fi, piele groasa, aparatori insertate, casca de firma, etc. este bun doar pentru impact soft sau julituri...in alte cazuri mai violente este aproape echivalent "0" .Bafta si multa atentie....
L.E.
Acum cativa ani, cu elevii in poligon... Maimutica care era cu mine pe motor, vroia din start un 600 ... ea avand cam 50 de Kile cu tot cu papuci...
Ultima modificare făcută de D_M_G la Mar 31 Jan, 2012 11:20 am, modificat de 4 ori în total
Pentru un incepator este recomandat un motor care "iarta"...adica un motor cu ciclistica foarte buna, cuplu mic si capacitate max. de 250 cmc. care iti permite anumite greseli minore, specifice unui incepator! A te urca de la inceput pe un CBR 600, inseamna fara sa gresec ce spun, a-ti diminua sansele de integritate fizica sau de viata cu cel putin 50-60% in traficul actual! Un Virago de 250, iti ofera tot ce-ti doresti pentru cateva sezoane, in care vei dobandi experienta necesara a celor doua roti, deoarece spre deosebire de masina, care se conduce. motorul se piloteaza, fiind necesare mai multe aptitudini ce tin de echilibru, inertie, gravitatie, etc. Ori pana aceste aptitudini nu sunt bine stapanite, nu ai ce cauta pe un motor gen CBR600 , GSXR sau alte torpile ca R1,R6... Intr-un cuvant, nu ai ce cauta pe vitezane, indicate fiind touring-urile sau soft enduro care se preteaza cel mai bine pe infrastructura soselelor noastre! Am plecat de la Mobra, trecand treptat la CZ, MZ, urmand cu japonezele, iar ultima detinuta, este un Suzuky Bandit 600, iar cea mai "racheta" pe care am pilotat-o un sezon, stapanul ei fiind plecat, a fost o Hayabusa de 1300, motor la care nu poti descrie in cuvinte ce poate face si cat de mic si neajutorat te simti, chiar daca ai experienta si muschi..! Trebuie sa stii ceva.....in momentul in care te-ai urcat la ghidon, trebuiesc dublate majoritatea simturilor si a reflexelor...deoarece motorul nu-i masina, chiar daca foloseste aceiasi sosea! Alt aspect...echipamentul specific, oricat de bun ar fi, piele groasa, aparatori insertate, casca de firma, etc. este bun doar pentru impact soft sau julituri...in alte cazuri mai violente este aproape echivalent "0" .Bafta si multa atentie....
L.E.
Acum cativa ani, cu elevii in poligon... Maimutica care era cu mine pe motor, vroia din start un 600 ... ea avand cam 50 de Kile cu tot cu papuci...
Ultima modificare făcută de D_M_G la Mar 31 Jan, 2012 11:20 am, modificat de 4 ori în total
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
La min. 1:49 a facut o greseala, neoprind definitiv dupa evitarea obstacolului imaginar.
Spuneam de maimutica din poza care era convinsa ca doar un CBR 600 ii vine bine...
Am cocotat-o pe un VFR....
sfarsind prin a-si cumpara "torpila" asta...
L.E.
@Casspy
Da, sunt facute la poligonul vechi de la Km. 4 ...acum cativa ani buni!
Am un sac de intamplari haioase petrecute in poligon cu elevii...
De ex. tipa aia blonda, cand a vrut sa intoarca motorul, s-a speriat ca se ducea in bordura si in loc sa franeze, a acelerat, a sarit cu roata din fata bordura...iar cand a ajuns roata din spate pe bordura, a facut catapulta impreuna cu suspensiile si a aruncat-o in aer ca pe o broasca la cam 3 m. in iarba...am lesinat de ras....dar tipa imediat si-a invins teama si s-a urcat din nou pe capra! Chiar i-am spus...ai avut noroc cu airbag-urile naturale!
Ultima modificare făcută de D_M_G la Mar 31 Jan, 2012 11:45 am, modificat de 3 ori în total
Spuneam de maimutica din poza care era convinsa ca doar un CBR 600 ii vine bine...
Am cocotat-o pe un VFR....
sfarsind prin a-si cumpara "torpila" asta...
L.E.
@Casspy
Da, sunt facute la poligonul vechi de la Km. 4 ...acum cativa ani buni!
Am un sac de intamplari haioase petrecute in poligon cu elevii...
De ex. tipa aia blonda, cand a vrut sa intoarca motorul, s-a speriat ca se ducea in bordura si in loc sa franeze, a acelerat, a sarit cu roata din fata bordura...iar cand a ajuns roata din spate pe bordura, a facut catapulta impreuna cu suspensiile si a aruncat-o in aer ca pe o broasca la cam 3 m. in iarba...am lesinat de ras....dar tipa imediat si-a invins teama si s-a urcat din nou pe capra! Chiar i-am spus...ai avut noroc cu airbag-urile naturale!
Ultima modificare făcută de D_M_G la Mar 31 Jan, 2012 11:45 am, modificat de 3 ori în total
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
- viorelxxx
- **
- 309 mesaje
- din 05 Dec 2010
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
viorelxxx
- Mesaje scrise: 309
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2010
- Mesaj Privat
pentru mine motociclismul este un subiect destul de sensibil , ca sa pot ava A-ul am fost "obligat" de sotie sa dau si de B , si asa m-am facut si sofer !am facut doua sezoane pe doua roti , cunosc cate ceva din aceasta pasiune , nu este o lauda dar am mers pe doua roti si cu 270/h cu sotia la spate ( acum nu cred ca as mai incerca ), am fost detinatorul unui kawasaki zzr 600( cel din poza sunt eu cu jucaria ) , pasiunea a dobandit-o si sotia si fata mea si eram obligat sa le iau cu mine pe la intruniri !ceva poze :
eu
fatita si sotia intrunire predeal brasov
eu
fatita si sotia intrunire predeal brasov