Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Buna , am revenit cu acest subiect in privinta Tc4ee1 vectra A 1993 .
Pana azi dimineata cand au fost -15 grade, nu am putut sa ma plang in legatura cu pornirea masinii chiar daca a fost rece, chiar daca nu pornea la prima cheie pornea la a doua si mergea in jur de cateva secunde sacadat dupa care isi revenea si mergea rotund.
Surpriza astazi pe la ora 9 dimineata m-am dus sa o pornesc intradevar a fost frig -15 grade, nu a pornit decat la a 10 cheie si cand a pornit spre surprinderea mea motorul nu a mers deloc sacadat.
Deci am verificat urmatoarele :
- bujiile sunt bune
- am verificat daca releul de la bujii da curent si este ok
- am verificat tensiunea la bornele bateriei 12.8 v fara motorul, pornit 11,5v la pornire motor si 14,4v cu motorul pornit
- filtru de motorina nu are decat 4000 de km de cand l-am schimbat
- filtrele de aer sunt curate si alea au in jur de 5000 de km de cand le-am schimbat
- am verificat releul de la buji si ca siguranta l-am inlocuit cu altul din dezmembrari
Maine ma duc sa ieu si eu pastilele la supape si o sa le inlocuiesc . Mentionez ca dupa ce am pornit motorul si il las in jur de 2 minute il opresc si porneste la sfert de cheie .
Dimineata cand am pornit motorul parca nu primea motorina ala a fost sentimentul care mi la dat.
Am montat si supapa de sens unic intre filtru si pompa de injectie, dar cand am montato pe tur intre filtru si pompa nu era gram de motorina, posibil sa fuga motorina inapoi spre rezervor .
Maine ma duc ma interesez si de un test de compresie, dar o sa mai cumpar o supapa de sens unic pe care vreau sa o montez chiar la iesirea din rezervor pe tur.
Motorina am bagat doar de la petron top nordic, dar acuma bag doar de la OMW motorina de iarna (-33grade) max motion si in plus rezervorul l-am schimbat este nou are in jur de un an si motorina din bidoane nu bag, deci eu zic ca din motorina nu are voie sa fie problema .
Cum se poate verifica preincalzitorul de motorina, eu am luat jos mufa de sus aia cu doi papuci acolo imi ajunge tensiune, dar cand am luato pe cealalta de sub ea ( tot cu doi papuci) masina nu a mai vrut sa porneasca .
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mers sacadat imediat dupa pornire in cazul injectiei clasice; injector, bujie, aer in instalatia de alimentare (bine sa ai o supapa de retur ceva mai de calitate)preventiv....daca spui ca porneste bine dupa ce insisti mai mult la demaror tind sa cred ca e putin aer acumulat.....referitor la injectoare acest TC4EE1 are niste ciudatenii cu doua conuri de pulverizare cel principal si mai are unul in lateral ,acela este responsabil cu pornirile mai ales si se desfunda in cazul in care nu pulverizeaza doua conuri numai la ultrasunete pe injector este un semn la montaj (un punct)dupa curatare ori inlocuire diuze conul secundar se monteaza in directia semnului apoi acel semn trebuie sa fie perfect indreptat spre chiulasa (unde este un semn corespunzator)cand se face ultima strangere,atentie si la acele saibe de retur din cupru au in ele niste gaurele minuscule prin care se intoarce motorina pe retur,la montat/demontat repetat acele gaurele se obtureaza si incep alte probleme. Temperatura de -15 gr. este un test pentru sistemele clasice,acum se vad toate deficientele care pe timp relativ cald nu le bagam in seama,se recomanda in cazul in care nu porneste suficient de repede folosirea sprayului dar o pulverizare de sub 1sec.
Un meserias care stie despre particularitatea acestui sistem de injectie poate aduce injectoarele in mintile lor si o sa pornesca sfert dupa aia.
P.S. Acest motor este ultima generatie de motor simplu,fiabil si de incredere ,ce-a urmat se vede pe acest forum numai beculete aprinse in bord si erori imposibil de inteles ,are si el un secret injectoarele.
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am fost astazi pana la un mecanic, si mi-a spus sa ii fac un test de compresie .
Dupa aceea am mers la un tip care are dezmembrari doar de opel si are si service, iam spus ce probleme am cu ea respectiv :
- porneste greu cand este mai mult de -10grade afara
- cand porneste merge in jur de 10 - 20 de sec rotund dupa care incepe sa mearga sacadat ca si cum ar fi in trei pistoane
- in momentul cand am pus supapa de sens unic intre pompa si filtru nu am avut gram de motorina pe furtun
- dupa ce porneste prima data turatia imi sta la inceput undeva la 500 dar motorul merge rotund, dupa care incepe sa urce la 1000 si dupa ce se incalzeste motorul scade la 900
, cand iam spus asta el a zis ca este electrosocul de la pompa devina si ca imi trebuie alta pompa, dar a mai zis sa ii mai pun inca o supapa de sens unic pe retur .
Am mai luat doua supape de sens unic le-am pus chiar la rezervor una pe tur si alta pe retur, bineinteles cu schimbarea furtunelor .
Acuma astept sa vad cum porneste maine dimineata .
Am vorbit cu tipul respectiv si despere injectoare, pastile la supape si el a zis ca nu are ce sa fie cu ele, mai ales ca motorul este ingrijit schimburi de ulei si de filtre tot la 10000km , ulei doar castrol magnatec 10w40 .
Mi-a cerut 350Ron pe pompa de injectie este cat de cat un pret corect ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
350 ron .... alta pompa...cand cea de pe masina dovedeste ca merge Rolling Eyes ,problema socului termic se rezolva prin reglajul acestuia daca functioneaza ,daca nu se schimba doar el si atat ....ce turatie la ce temperatura aia se regleaza....dar poate stie el ceva mai ales ca a vazut masina. Injectoarele astea clasice se verifica periodic la rulaje de peste 50.000km ele nu sunt altceva decat niste supape care deschid intr-un interval de presiune foarte bine stabilit,acel arc si cuiul injectorului se decalibreaza in timp/mers si deschiderea implicit conul de pulverizare se modifica ,aceste neajunsuri sunt scoase in evidenta mai ales pe vreme foarte rece ....daca pe timp de vara scaderea de putere si noxele nu sunt sesizate pe timp foarte rece la prima pornire este problema.Daca mecanicul respectiv vazand masina merge pe varianta asta probabil ca are in vedere faptul ca odata incasati banii pe schimbat pompa va si garanta lucrarea,chiar daca exista si varianta reglajului a ceea ce este pe masina(sper sa nu aiba proasta inspitatie sa modifice debitul) acum cu montarea supapeor a fost eliminata varianta aerului ramane de vazut comportamentul zilele astea.
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Bun si socul termic cum se poate regla, si unde este amplasat pe pompa .
M-am tot uitat la pompa de injectie sa nu fie plina de mizerie pe la parghi, arcuri si toate mecanismele care le are pe acolo, nu sunt deci acesta problema o eliminam cu mizerie pe la mecanisme .
Am uitat sa mentionez ca am vorbit si despre senzorul de temperatura de la bujii, mi-a spus ca ala actioneaza doar cand este cald motorul si intrerupe alimentarea bujiilor pe timp rece .
Si la mine la masina carcasa aia capsulata din partea stanga cum te uiti la motor pe unde trage aer a fost schimbata cu alta de benzina, ceea ce eu nu am stiut si am mai pus un filtru de aer si in aia pe care astazi l-am luat jos . Sper ca acel filtru nu a afectat asa de mult primirea de aer la pornire .
Oricum imi schimb si mecanicul maine ma duc la altul pe care mi la recomandat un prieten, al meu deja este plictisit de acesta meserie nici macar nu se mai chinueste sa caute macar defectul . Asta este bani pot circula si la alta persoana decat la el .
  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sal .am un vectra a 1.7 td 94 isuzu , bujiile la mine au fost modificate si functioneaza pe direct la buton deci le tin cat vreau . cand pornesc la rece sinu le tin dupa pornire cel putin 15 -20 s merge parca in trei ca si la tine ,daca apas iar butonu isi revine , mecanicu mi-a zis ca dupa pornire in mod normal senzorul de temp le mai tine cateva zeci de secunde ,poate la tine le opreste prea repede
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Astazi am fost cu masina la un alt mecanic si mi-a gasit urmatoarele:
- desi bujiile care le-am luat anul trecut au fost luate pe baza certificatului de masina nu au fost bune, in sensul ca nici nu ajungeau in capul pistonului
A trebuit sa rectifice filetul in chiulioasa si am pus bujii de care trebuie, bineinteles ca atrebuit sa curete si locul unde trebuie bagate bujiile, pentru ca bujiile nu au mai intrat la loc a fost plin de calamina .
- socul automat nu merge, releul de bujii functioneaza si functioneaza si dupa ce este pornit motorul deci este ok
In momentul cand a pornito a zis ca s-ar putea sa am ceva probleme si cu compresia, ceva supapa sau mai rau la segmenti oricum ma duc pe saptamana viitoare sa imi faca un test de compresie .
A zis ca imi da el ceva aditiv ce se baga in ulei si dupa aia nu mai am probleme cu compresia, ceea ce si urmeaza sa fac ca am deja 10000Km facuti .
Acuma sa vedem cum porneste maine dimineata, am lasat masina afara sa speram ca v-a fi bine .
O sa revin cu detalii .
  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Dupa zilele cu frig de -18 dimineata , zile in care mi-a pornit numai la a 7a cheie am mers si eu la service unde surpriza mecanicu are exact aceasi masina si mi- spus din start ca trebuie rectificate pastilele de la culbutori ca cica din cauza uzurii lor la rece supapele nu mai inchid perfect si de aici compresie lipsa , spunea ca a patit chiar el . Costa cam 50 lei , cand voi avea timp voi merge sa le rectific si va anunt.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@marianbuda

Welcome back... ! Daca iti amintesti bine, eu ti-am dat un sfat pertinent si in cunostinta de cauza (intr-unul alt post din topicurile tale) privind pornirea mai grea la rece, si anume "sa-ti rectifici pastilele de pe supape" conform manualului de reparatii. Daca vrei sa o faci, ai ocazia sa o faci acum, inainte sa umbli la alte lucruri mai complicate si mai scumpe de pe acest motor.

Asa cum bine spune colegul @mecaNIK, peste -14grade C in cazul masinilor cu motor diesel/turbo-diesel clasic cu injectie indirecta ies la suprafata problemele legate de : supape admisie partial deschise (pastile care ating permanent in arborele cotit si deci nu se mai inchid complet - necesita rectificare) pompa de injectie (presiune slaba, sub 550bar) injectoare (arc decalibrat sau diuza cu orificiu marit si implicit conicitate jet injector incorecta), soc automat decalibrat (s-a umblat in necunostinta de cauza la reglajul mecanic aflat pe pompa de injectie sau sonda termica defecta), releu postincalzire bujii defect, piulita strangere conducte motorina slabite, corp injectoar insuficient strans si care curge, motorina de slaba calitate, bujii de slaba calitate, electromotor obosit, baterie obosita (se stie ca orice baterie auto incepe sa se autodescarce incepand cu -14grade), etc.

Constat ca este greu sa ajuti oamenii in mod gratuit, cel mai probabil daca acest site era unul tehnic cu rezolvari, si accesul era unul pe baza de abonament platit - atunci cel mai probabil ai fi tinut cont de sfatul meu in legatura cu rectificarea pastilelor la acest tip de motor in particular. Dar asa, fiind gratuit, e mult mai usor sa deschizi 'n' topicuri conexe, sa primesti diverse sfaturi pe aici de la oameni care s-au lovit de aceste probleme ori chiar sunt de meserie mecanici auto, si tu pana la urma sa faci ce-ti zice mecanicul din capul satului.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@comynyc vectra a

Ar fi bine sa-ti procuri manualul de reparatii, acolo sunt multe detalii despre acest motor si este in limba romana.

Mecanicul tau nu stie prea bine nici el, bujiile mai functioneaza inca 4-6min (postincalzire motor) imediat dupa pornirea motorului datorita unui releu care le alimenteaza (probabil in impulsuri) inca o perioada de timp pana ce lichidul de racire din circuitul mic de apa ajunge la 25gradeC, moment in care sonda auxiliara aflata in corpul termostatului comanda ca releul sa nu mai alimenteze bujiile.

Nu e bine sa pornesti motorul si apoi sa tai alimentarea bujiilor pentru ca motorul este gandit sa functioneze dupa pornire cu bujiile calde, ideea cu butonul cred ca e gresita pentru ca releul le alimenteaza altfel decat fiind cuplate pe direct si probabil risti sa arzi bujiile inainte de vreme (ele fiind gandite sa te tina 1-3ani de zile).

La mine am avut posibilitatea sa vad cum porneste acest motor :
(1) la -10grade C, avand 1 bujie arsa. Motorul porneste imediat dar in momentul in care ai decuplat demarorul motorul incepe sa se balbaie (lipseste postincalzirea la cilindrul unde este bujia arsa) si o tine asa 5-8sec pana incepe sa mearga rotund. Eu personal nu apas acceleratia inainte sau imediat dupa pornire, ci doar ambreiajul.
(2) la -5grade C, avand 3 bujii arse. Mi s-a intamplat in Austria chiar a doua zi dupa ce am cumparat masina, am pus pe bujii si apoi s-a dat la automat de doua ori si dadea sa porneasca insa nu o lua, apoi a treia oara am pus bujiile de 2 ori consecutiv si s-a tot balbait pana a luat-o apoi am accelerat motorul din pedala de acceleratie si l-am tinut ~10 secunde la 1.500rpm pana a inceput sa mearga rotund. Necunoscand motorul nu mi-am dat seama pe atunci ca aveam bujii arse, primele doua chei le-a dat un amic care nu a condus diesel ci doar benzinare, iar a treia cheie am dat-o eu ca bateria dadea semne de oboseala.

Asadar, lectia pe care am invatat-o din aceste doua experimente a fost ca motorul asta e gandit sa functioneze cu postincalzire bujii. Reduce noxele, motorul merge rotund, se accelereaza progresiv singur in 30-60sec pana la 950rpm (datorita socului automat) si nu trebuie apasata pedala de acceleratie la pornire sau imediat dupa.

Pentru cei care nu stiu cum sa testeze preincalzirea motorinei aflata in corpul in care se infileteaza filtrul de motorina : se porneste dimineata motorul, apoi in primele 3min dupa pornire se face astfel : cu un multimetru se masoara curentul de incarcare pe bornele bateriei, apoi se scoate mufa de sus de pe preincalzitorul de motorina si se masoara inca o data. Daca curentul de incarcare la bornele bateriei creste cu 0.4-0.5V atunci incalzitorul de motorina este bun. Se baga mufa la loc (si eventual se mai face o masurare, prin care se va vedea ca curentul de incarcare a scazut cu aceiasi valoare).
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Urmatorul pas asta este sa rectific pastilele, dar tu nu ai manualul sa mi-l dai si mie in format electronic, ca eu am tot cautat pe internet si nu am gasit pe gratis doar pe manuale auto si la 80 de ron .
Astazi nu am reusit sa o pornesc deloc, am terminat baterie si cu mari indulgente si curent de la alta masina am reusit sa o pornesc .
Daca ai manualul de vectra a in format electronic damil si mie cu multumirile anticipate .
Am luat capacul de pe motor jos si am vazut pastilele:
- 2 dintre ele erau in jos
- si restul erau in sus dar cu ridicare cam de 1 sau 2 milimetrii fata de nivelul orificiului unde intra .
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Deci am vorbit cu mecanicul si a zis ca este de la supape pierde compresia, i-am spus de pastilele de la supape si a zis ca trebie dusa chiuluoasa la rectificat si inlocuit tot ce nu este in regula cu ea .
Daca vrei dami nr tau de telefon sa vorbim si zimi o ora la care te pot suna, nr meu este 0740961131 .
Mecanicul a zis ca prin simpla inlocuire a pastilelor sau rectificarea lor nu se rezolva problema, eu m-am hotarat sa ma duc sa ieu pastile noi si sa le inlocuiesc oricum as vrea sa vb la telefon daca vrei bineinteles .
  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ahappyuser

Multumesc pt bunavointa si raspuns , masina o am de 3 luni si nu stiu de ce i-a pus bujiile pe direct fostul proprietar , probabil releul ori sonda de temperatura , o sa vad cat costa si cand voi avea ceva bani o sa o fac cum a fost . Mi-e teama sa nu fie lipsa compresie motor din alte cauze decat supape ori pastile , la bord are 240000 ,poate tot atatia ,,ascunsi'' .Cam cat duc motoarele astea ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ti-am trimis PM.

Daca as fi in locul tau nu as demonta chiuloasa, as masura distantele de la pastile pana la arbore, le-as scoate fara sa demontez distributia, as face calculele cu cat trebuie rectificate fiecare pastila in parte, si le-as duce la cineva la rectificat, persoana in cauza trebuie sa aiba o masina de rectificat plan si sa stie sa o foloseasca.

Daca dupa remontare nu s-a remediat problema, nu cred dar se poate intampla, se trece la verificarea altor componente in functie de simptome.
  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare oameni buni,am si eu un opel astra '92,1.7TDS isuzu(TC4EE1)I-MI PORNESTE GREU TARE!Am o baterie de 72amperi si abea imvarte,am pus alta de 100Amp.si la fel face,la asemenea amperaje,ar trebui sa dea motorul peste cap.V arog sa ma ajutati,nu mai stiu ce sai fac.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai demaror original (Hitachi) sau l-ai schimbat ? Cel original are 1.2kW putere si are reductor - deci invarte motorul foarte bine fiind puternic.
Daca e cel original, repara-l. Daca e schimbat, atunci motorul trebuie sa fie bine pus la punct ca sa-ti porneasca pe friguri de peste -14grade C.
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Nu am lucrat la electromotor dar o sa ma uit la el si o sati spune. Multumesc pentru manuale .
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Nu am lucrat la electromotor dar o sa ma uit la el si o sa-ti spun. Multumesc pentru manuale .
  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Va salut din nou.Astazi am incercat sa iau curent de la un amic si dupa ce am dat la cheie in continuu si a invartit,sau mai bine spus falfait motorul aproape un minut,a pornit,l-am oprit dupa 30min si am pus o baterie noua de 100amp.a falfait motorul de doua ori si pe urma iar a pornit.Sa cred ca este electromotorul?Tin sa va spun,ca,cand am pus mana pe cablu'-'(masa de pe caroserie)era fierbinte ,cred ca,cat am dat la cheie,e normal asa?Am scoc si bujiile si le-am incercat pe rand,se aprind in in3~4minute.Nu stiu ce sa-i mai fac....Sad
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Bujiile mele 'se aprind' in 3-4secunde. Si raman 'aprinse' inca o perioada de timp chiar daca le iei curentul (atunci cand le probezi scoase afara din chiuloasa, direct pe baterie).

Candva aveam un motor pe Renault 9 1.6D la care unul din cilindrii avea compresia cu 2 bari sub minimul necesar pornirii (21 pe un cilindru, 23 era minim pentru pornire, ceilalti trei cilindri aveau 28,26,26). Iarna peste -7grade C tineam la automat (ca si tine) 20-40sec incontinuu pana pornea, cablurile pe baterie erau moi asa se incalzeau.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR