Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am cautat despre subiectul cu pricina, dar nu am gasit decat chestii lapidare, succinte si rezolvari de genul: " cu un ciocanel de 150 -200 grame de bate incetisor pana iese boltul"

Acum problema se prezinta asa: Am descoperit un mic joc in balamalele portierei soferului. Acum binenteles ca este normal unde mai pui ca masina este si Vectra B diesel, an de fabricatie 2001, utilizare normala - deci intr-o oarecare masura este de asteptat.
Am gasit bolturi pe E-Bay - dar am inteles ca merg si cele de Cielo (n-am verificat) - si ca sa evit o degradare si mai mare a urechii balamalei- m-am decis sa schimb aceste bolturi.

Am luat-o metodic, dar nu a fost chip - intai am incercat si sa bat cu dornul in bolt si cu ciocanul direct, ferind cat de mult sa nu lovesc vopseaua. Pozitia este infecta - probabil ca exista o cheie sau vreun dispozitiv special de extractie - eu prin bataie nu am reusit. Am desfacut si piedica de oprirea usii in trepte, am tinut ridicata usa pe cric sa ii preiau din greutate - nimic!

asta este usa sustinuta de cric



aici de exemplu arata cum ca boltul ar fi ridicat - de fapt asa si este- am incercat sa il bat si cu ciocan si cu dorn si ciocan si cu francea sa ilrasucesc- nu vrea si pace!

Aveti vreo idee cum pot scoate aceste blestematii de bolturi - chiar daca presupune confectionarea unui dispozitiv.....
Skip ads

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@mariano
exista un dispozitiv special OPEL KM-298 Sad dar iasa si prin bataie asa cum ai procedat tu doar ca din cate se vede sunt foarte ruginite

  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am cautat sa vad si cum arata scula Hazet 1970 pe care manualul o recomanda pentru extragerea acestor bolturi si iata ce am gasit:


Pai ce sa iti spun....ruginita, neruginita, masina a fost exploatata normal, fara sa exagerez, dar probabil ca isi spune cuvantul si vremea


Ultima modificare făcută de mariano la Mie 05 Oct, 2011 8:59 pm
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@mariano
o poti face si tu dintr-o bucata de profil patrat in care tai cu un flex grosimea boltului si foloseste WD40 sa mai duci din rugina de pe ele
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Eu chiar zilele trecute am scos bolturile la usa sofer, tot Vectra B. M-a chinuit ceva...am folosit o dalta care am pus-o in buza gulerului de la bolt si "am atacato" cu ciocanul si...surpriza a iesit. Ce atata agitatie pentru un bolt Laughing
Si...nu uita de wd40, am dat din abundenta ca erau plini de rugina...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
gabytzuxxl a scris:Eu chiar zilele trecute am scos bolturile la usa sofer, tot Vectra B. M-a chinuit ceva...am folosit o dalta care am pus-o in buza gulerului de la bolt si "am atacato" cu ciocanul si...surpriza a iesit. Ce atata agitatie pentru un bolt Laughing
Si...nu uita de wd40, am dat din abundenta ca erau plini de rugina...


Sa inteleg ca aveai si tu joc? Ai inlocuit bolturile cu unele noi?
S-a remediat problema?
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
La mine a fost o problema mai ciudata...de cand am luat masina am observat ca boltul de jos nu este intrat tot in balama, era vreo 5mm in "aer" (nu stiu cum dracu a iesit), iar usa era lasat astfel ca la inchidere prindea doar la prima siguranta. Am scos boltul, l-am curatat de rugina, tot cu o dalta ca era strat pe el :d, l-am bagat inapoi insa usa tot lasata este, iar la inchidere trebuie "ajutata" ca sa se inchida bine, altfel prinde doar la prima treapta. Joc nu are deloc, iar daca ridic de ea tot nu vine la "linie" (ma chidez dupa colantul negru de pe stalpi), dar daca o ajuti putin la inchidere e totul normal...nu m-am agitat cei drept sa mai umblu la ea...o sa incerc sa mai reglez "zavorul" de pe caroserie...poate cine stie...
Nu te astepta sa iasa usor bolturile...ai de "omorat" la ele Razz
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
In manual scrie ca daca ai balamaua indoita poti incerca sa o indrepti mecanic, adica prin ridicare, practic este o reasezare. Daca vopseaua se detelioreaza se va retusa zona cu vopsea noua.... Asa scrie , nu am mai pus ghilimele....
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
La ce pozitie criminala e acolo...e cam inevitabil ca nu atingi macar putin vopseaua, mai ales jos. Referitor la cazul meu, pe bolt nu se vedea deloc uzura, iar balamalele alea nu prea cred ca se lasa asa usor...habar n-am ce sa ii fac. Ma gandesc, ca daca aveam uzura la bolturi trebuia sa am si joc la ridicarea usii...iar la mine nici nu se clinteste...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am cumparat bolturi de Cielo - sunt identice costa 4 lei bucata si se gasesc la orice magazin mai bine aprovizionat cu piese Daewoo.
Acum sa incerc sa scot boltul prin lovire cu ciocanul sau daca nu voi putea imi voi face o scula de extragere.
  • sorin soare

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 z18se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2011

  • Mesaj Privat
daca vrei sa vezi daca ai joc la use incerca sa ridici de ea dupa ce ai deschis-o foarte putin.cand e deschisa la treapta a 2 -a nu mai are joc.incearca sa vezi pt gabytzuxxxl.
  • deleted-50226

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut, incercati cu un patent sau cleste spitz, deschizi usa maxim, prinzi cu patentul sau clestele de bolt, sub guler...si bati in cleste in directia care trebuie sa iasa boltul cu un ciocan(preferabil mai mic sa nu atingi caroseria) e mai greu pama il misti un pic , pe urma iese.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Unul l-am schimbat - destul de greu, dar pana la urma a mers. Acum cand o veni caldura ma apuc si de celalalt. Este perfect adevarat, trebuie miscat putin, spray degripant la greu WD 40 in cazul meu, apoi prin bataie repetata iese afara.
Preferabil este ca aceasta operatiune sa fie asistata de catre un ajutor, deoarece portiera este destul de grea si usa trebuie tinuta cu o precizie destul de mare in echilibru pe urechile balamalei, macar pana apucati sa bagati boltul nou pana la jumatate.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 628
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
eu am dat jos usile cu un cui gros cat stifturile, taiat la drept si indoit la vreo 45'. am dat cu wd si l-am luat la ciocane. de inlocuit, au mers alea de cielo.
  • ctxxtig

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Bolturile nu trebuie sa fie bagate complet in balama, sunt lasate 5mm in exterior, peste care vin niste capacele de cauciuc! Cel putin la mine asa sunt, si par a fi originale!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
KEDDY a scris:Salut, incercati cu un patent sau cleste spitz, deschizi usa maxim, prinzi cu patentul sau clestele de bolt, sub guler...si bati in cleste in directia care trebuie sa iasa boltul cu un ciocan(preferabil mai mic sa nu atingi caroseria) e mai greu pama il misti un pic , pe urma iese.


Adevarat! Am dat cred peste 20 usi jos... Cu patentul este solutia ideala (de fapt singura folosita de la inceput...)Un patent mai mare ,adica mai lung,"sugrumat " boltul intre falci,zona rotunjita,intre balama si capul stimuit al boltului,apoi batut cu un ciocan in patent in sensul extractiei boltului... evident.
Garantat 100%!Boltul nu trebuie extras complet,este deajuns sa treaca de treimi-le interioare ale balamalelor.Atentie cu portiera!Mai intai se demonteaza limitatorul cu trepte,apoi ,de preferat scos mai intai boltul de jos,apoi cel de sus,tinand de portiera suspendat cat de cat,altfel risc de basculare si indoire a balamalei de jos,ori greu mai nimeresti s-o indrepti cat sa reintre bolturile in pozitie.
In sensul montarii,tot patent am folosit ,batut un pic boltul,apoi cu patentul inchis,orizontal pe bolt,am batut cam la 5 cm ,in zona articulatiei,pana ajunge boltul la fata cu extremitatea balamalei in partea opusa .De unde introduci boltul,trebuie sa ramana afara cam 20 mm,apoi sunt cele 2 protectii de cauciuc care se introduc in bolt.
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna dimineata,

Nu stiu cum sunt pozitionate bolturile de la portierile din fata ( cel de sus) la celelalte Opel-uri, dar la "Astra F" cum reusesc sa scot boltul de sus, ptr ca daca ridici de el se loveste de portiera. Asta ptr ca nu se mai inchide bine portiera.
Coltul portierii vine curbata peste bolt.....poate stiti vre-o solutie.
Eu ma gandeam sa tai partea se sus si sa-l trag in jos.

Multumesc.
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Si poza
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
In mod normal, boltul de sus iese in jos, iar cel de jos in sus.
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Dar cum scap de floare din cap....doar asa prin batere cu ciocanul in patent in jos ?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR