- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am cautat despre subiectul cu pricina, dar nu am gasit decat chestii lapidare, succinte si rezolvari de genul: " cu un ciocanel de 150 -200 grame de bate incetisor pana iese boltul"
Acum problema se prezinta asa: Am descoperit un mic joc in balamalele portierei soferului. Acum binenteles ca este normal unde mai pui ca masina este si Vectra B diesel, an de fabricatie 2001, utilizare normala - deci intr-o oarecare masura este de asteptat.
Am gasit bolturi pe E-Bay - dar am inteles ca merg si cele de Cielo (n-am verificat) - si ca sa evit o degradare si mai mare a urechii balamalei- m-am decis sa schimb aceste bolturi.
Am luat-o metodic, dar nu a fost chip - intai am incercat si sa bat cu dornul in bolt si cu ciocanul direct, ferind cat de mult sa nu lovesc vopseaua. Pozitia este infecta - probabil ca exista o cheie sau vreun dispozitiv special de extractie - eu prin bataie nu am reusit. Am desfacut si piedica de oprirea usii in trepte, am tinut ridicata usa pe cric sa ii preiau din greutate - nimic!
asta este usa sustinuta de cric
aici de exemplu arata cum ca boltul ar fi ridicat - de fapt asa si este- am incercat sa il bat si cu ciocan si cu dorn si ciocan si cu francea sa ilrasucesc- nu vrea si pace!
Aveti vreo idee cum pot scoate aceste blestematii de bolturi - chiar daca presupune confectionarea unui dispozitiv.....
Acum problema se prezinta asa: Am descoperit un mic joc in balamalele portierei soferului. Acum binenteles ca este normal unde mai pui ca masina este si Vectra B diesel, an de fabricatie 2001, utilizare normala - deci intr-o oarecare masura este de asteptat.
Am gasit bolturi pe E-Bay - dar am inteles ca merg si cele de Cielo (n-am verificat) - si ca sa evit o degradare si mai mare a urechii balamalei- m-am decis sa schimb aceste bolturi.
Am luat-o metodic, dar nu a fost chip - intai am incercat si sa bat cu dornul in bolt si cu ciocanul direct, ferind cat de mult sa nu lovesc vopseaua. Pozitia este infecta - probabil ca exista o cheie sau vreun dispozitiv special de extractie - eu prin bataie nu am reusit. Am desfacut si piedica de oprirea usii in trepte, am tinut ridicata usa pe cric sa ii preiau din greutate - nimic!
asta este usa sustinuta de cric
aici de exemplu arata cum ca boltul ar fi ridicat - de fapt asa si este- am incercat sa il bat si cu ciocan si cu dorn si ciocan si cu francea sa ilrasucesc- nu vrea si pace!
Aveti vreo idee cum pot scoate aceste blestematii de bolturi - chiar daca presupune confectionarea unui dispozitiv.....
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Am cautat sa vad si cum arata scula Hazet 1970 pe care manualul o recomanda pentru extragerea acestor bolturi si iata ce am gasit:
Pai ce sa iti spun....ruginita, neruginita, masina a fost exploatata normal, fara sa exagerez, dar probabil ca isi spune cuvantul si vremea
Ultima modificare făcută de mariano la Mie 05 Oct, 2011 8:59 pm
Pai ce sa iti spun....ruginita, neruginita, masina a fost exploatata normal, fara sa exagerez, dar probabil ca isi spune cuvantul si vremea
Ultima modificare făcută de mariano la Mie 05 Oct, 2011 8:59 pm
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
Eu chiar zilele trecute am scos bolturile la usa sofer, tot Vectra B. M-a chinuit ceva...am folosit o dalta care am pus-o in buza gulerului de la bolt si "am atacato" cu ciocanul si...surpriza a iesit. Ce atata agitatie pentru un bolt
Si...nu uita de wd40, am dat din abundenta ca erau plini de rugina...
Si...nu uita de wd40, am dat din abundenta ca erau plini de rugina...
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
gabytzuxxl a scris:Eu chiar zilele trecute am scos bolturile la usa sofer, tot Vectra B. M-a chinuit ceva...am folosit o dalta care am pus-o in buza gulerului de la bolt si "am atacato" cu ciocanul si...surpriza a iesit. Ce atata agitatie pentru un bolt
Si...nu uita de wd40, am dat din abundenta ca erau plini de rugina...
Si...nu uita de wd40, am dat din abundenta ca erau plini de rugina...
Sa inteleg ca aveai si tu joc? Ai inlocuit bolturile cu unele noi?
S-a remediat problema?
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
La mine a fost o problema mai ciudata...de cand am luat masina am observat ca boltul de jos nu este intrat tot in balama, era vreo 5mm in "aer" (nu stiu cum dracu a iesit), iar usa era lasat astfel ca la inchidere prindea doar la prima siguranta. Am scos boltul, l-am curatat de rugina, tot cu o dalta ca era strat pe el :d, l-am bagat inapoi insa usa tot lasata este, iar la inchidere trebuie "ajutata" ca sa se inchida bine, altfel prinde doar la prima treapta. Joc nu are deloc, iar daca ridic de ea tot nu vine la "linie" (ma chidez dupa colantul negru de pe stalpi), dar daca o ajuti putin la inchidere e totul normal...nu m-am agitat cei drept sa mai umblu la ea...o sa incerc sa mai reglez "zavorul" de pe caroserie...poate cine stie...
Nu te astepta sa iasa usor bolturile...ai de "omorat" la ele
Nu te astepta sa iasa usor bolturile...ai de "omorat" la ele
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
La ce pozitie criminala e acolo...e cam inevitabil ca nu atingi macar putin vopseaua, mai ales jos. Referitor la cazul meu, pe bolt nu se vedea deloc uzura, iar balamalele alea nu prea cred ca se lasa asa usor...habar n-am ce sa ii fac. Ma gandesc, ca daca aveam uzura la bolturi trebuia sa am si joc la ridicarea usii...iar la mine nici nu se clinteste...
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
- sorin soare
- *
- 18 mesaje
- din 01 Aug 2011
- Astra 2002 z18se
- Olt
sorin soare
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 z18se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2011
- Mesaj Privat
- deleted-50226
- **
- 161 mesaje
- din 21 Jun 2010
deleted-50226
- Mesaje scrise: 161
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Unul l-am schimbat - destul de greu, dar pana la urma a mers. Acum cand o veni caldura ma apuc si de celalalt. Este perfect adevarat, trebuie miscat putin, spray degripant la greu WD 40 in cazul meu, apoi prin bataie repetata iese afara.
Preferabil este ca aceasta operatiune sa fie asistata de catre un ajutor, deoarece portiera este destul de grea si usa trebuie tinuta cu o precizie destul de mare in echilibru pe urechile balamalei, macar pana apucati sa bagati boltul nou pana la jumatate.
Preferabil este ca aceasta operatiune sa fie asistata de catre un ajutor, deoarece portiera este destul de grea si usa trebuie tinuta cu o precizie destul de mare in echilibru pe urechile balamalei, macar pana apucati sa bagati boltul nou pana la jumatate.
- White Tzuly
- ***
- 628 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Kadett 1981 13S
- Bucuresti
White Tzuly
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1981 13S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
ctxxtig
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2012
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
KEDDY a scris:Salut, incercati cu un patent sau cleste spitz, deschizi usa maxim, prinzi cu patentul sau clestele de bolt, sub guler...si bati in cleste in directia care trebuie sa iasa boltul cu un ciocan(preferabil mai mic sa nu atingi caroseria) e mai greu pama il misti un pic , pe urma iese.
Adevarat! Am dat cred peste 20 usi jos... Cu patentul este solutia ideala (de fapt singura folosita de la inceput...)Un patent mai mare ,adica mai lung,"sugrumat " boltul intre falci,zona rotunjita,intre balama si capul stimuit al boltului,apoi batut cu un ciocan in patent in sensul extractiei boltului... evident.
Garantat 100%!Boltul nu trebuie extras complet,este deajuns sa treaca de treimi-le interioare ale balamalelor.Atentie cu portiera!Mai intai se demonteaza limitatorul cu trepte,apoi ,de preferat scos mai intai boltul de jos,apoi cel de sus,tinand de portiera suspendat cat de cat,altfel risc de basculare si indoire a balamalei de jos,ori greu mai nimeresti s-o indrepti cat sa reintre bolturile in pozitie.
In sensul montarii,tot patent am folosit ,batut un pic boltul,apoi cu patentul inchis,orizontal pe bolt,am batut cam la 5 cm ,in zona articulatiei,pana ajunge boltul la fata cu extremitatea balamalei in partea opusa .De unde introduci boltul,trebuie sa ramana afara cam 20 mm,apoi sunt cele 2 protectii de cauciuc care se introduc in bolt.
- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat
Buna dimineata,
Nu stiu cum sunt pozitionate bolturile de la portierile din fata ( cel de sus) la celelalte Opel-uri, dar la "Astra F" cum reusesc sa scot boltul de sus, ptr ca daca ridici de el se loveste de portiera. Asta ptr ca nu se mai inchide bine portiera.
Coltul portierii vine curbata peste bolt.....poate stiti vre-o solutie.
Eu ma gandeam sa tai partea se sus si sa-l trag in jos.
Multumesc.
Nu stiu cum sunt pozitionate bolturile de la portierile din fata ( cel de sus) la celelalte Opel-uri, dar la "Astra F" cum reusesc sa scot boltul de sus, ptr ca daca ridici de el se loveste de portiera. Asta ptr ca nu se mai inchide bine portiera.
Coltul portierii vine curbata peste bolt.....poate stiti vre-o solutie.
Eu ma gandeam sa tai partea se sus si sa-l trag in jos.
Multumesc.
- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 817 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 817
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- gionim67
- **
- 113 mesaje
- din 30 Jan 2013
- Astra 1995 tc4ee1
- Iasi
gionim67
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 tc4ee1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2013
- Mesaj Privat